Gå till innehåll

SVS Hall of Fame


PIMM95

Recommended Posts

Startar en tråd där vi ger shoutouts och diskuterar legender vi minns på Svenska Spel Poker! Förut hade SVS (pre dybban flyttar in) en intervjuserie med gamla rävar som man hittade när man googlade alias. Men detta verkar vara borttaget. Och jag tycker dybban mest flyttar in till dagens proffs? Jag hade velat se mer ex-proffs eller nanolirare som trycker in massiv volym på korvörespoker år ut och år in. :-)

 

Själv nominerar jag Guybrush. Jag började min SVS-"karriär" med att spela 5-max 0.50/1 cash och Blixt-SNGs. Guy spelade detta också då och vad jag förstod var han proffs under pokerboomen men spelade nu på kul. Han spelade 5-20 kr SNGs när han var upp mer än 100 000 sek på Sharkscope. :-D Trevlig i chatten och sa vid ett tillfälle att han aldrig skulle spela poker på annat än för skojs skull. Detta var runt 2013-2014. Inte sett han på klienten sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han är lärare nu mera. spenderade mestadels tvärr kunde haft ett gott liv annars vid detta laget

Intressant, kul med update. Guybrush postade lite handhistorik från 25/50 och 50/100 i den här tråden: http://pokerforum.nu/forum/dagb-cker/58503-harrypokr-guybrush-48.html

 

Jag spelade som sagt inte poker då, så ingen värdig presentation av Guy i min trådstart. Men som jag fattat det välkänd cash game-reg på 10/20+ back in the days! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelade jag i stort sett inte på SvS back in the days men NickLeeson känns som ett namn för tråden.

 

Har två irl vänner oberoende av varandra som ofta satte in en femhunka/tusenlapp på förfesten/regniga dagar under bommen. Båda brukar ta upp NickLeeson när poker kommer på tals.

 

Har sett att han fortfarande loggar på då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...