Gå till innehåll

En slingrig orms ambitioner.


Timmitheman1

Recommended Posts

Än så länge så går det så där på Zoom, har svingat rätt så rejält dem här 6901 händerna jag grindat. Har varit +, - och 0.Just nu så är jag -3 inköp. Inte mycket sample. Tänkte jag lägger upp en liten graf efter jag spelat 50k händer :)

 

Trevligt, fortsätt kämpa så vänder det säkert. :-D

 

Kan tänka mig att det blir lite värre swings just i Zoom kontra vanliga bord mtp att winraten kommer vara lägre där. Som jag förstått det iaf.

 

Men tror absolut att du slår nivån tids nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göttmosat!

 

Lite gröna siffror i stjärten sätter fart på en. Bara fortsätta håva in :-P

 

Intresserad som fan att se en summering i slutet av hur du tycker Zoom fungerat kontra vanligt :)

 

Ja,alltid kul med lite upswings men sen vet jag också om att det inte är hållbart,för eller senare kickar verkligheten in igen.Värsta som kan hända är om man får "vinnarskalle" och tycker att man helt plötsligt förtjänar att vinna.

 

Det är oftast då misstagen kommer. Kommer bara fokusera på att göra dem bästa besluten jag kan göra när jag spelar och utvecklas,sen får variansen fixa resten :)

 

Vet lite mer om vart jag ligger om 50k händer. Har 5 inköp kvar på 25nl sen kliver jag upp till 50nl och tar ett skott där. Förhoppningsvis händer det skottet denna månaden, gör det inte det så är det bara att fortsätta att grinda tills det händer =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Askungen historian vara bara i runt 5k händer, lyckades droppa runt 8-9 inköp på 2 dagar. Under mina första 15k händer så har jag märkt att Zoom är väldigt mentalt krävande, det svingar som fan gör det. Ska dock inte gnälla. 15k händer är ingenting och jag lär mig hela tiden. Nivån är inte oslagbar, där är nit regs överallt och fiskar så det räcker och blir över.

 

Måste arbeta mer på att bluffa i 3bet potter,, 3bet potter är svårare då det är större pot och du får oftast sätta hela din stack på spel. Däremot har jag börjat inse att jag måste börja attackera cappade ranger mera i dem. Det gäller bara att bli bättre, jag tror att jag är på rätt spår. Min redline droppar inte lika hårt som den gjorde för 2 månader sedan.

 

Här har vi en hand, som jag tycker att jag spelar så ofantligt efterblivet.

 

Killens 3bet % va rätt hög, runt 13% overall,runt 10% mot UTG. man kan argumentera att folda AQof mot en tightare motståndare, typ en kille som 3bettat 1% över 500 händer. Mot han så tycker jag det är en standard defend hand och den går in i min overall 3bet call defend range i UTG.

 

Tanken var så här: Synar flop för att jag oftast har den bästa handen med A high(ska egentligen floata med Backdoors men fucka upp det med) mycket luft cbettar denna brädan, han kan så klart cbetta JJ,QQ KK,AA men han kan också cka tillbaka AA,KK för att det är en torr bräda och där är inte mycket han är rädd för på turn. JJ,QQ är borderline i vissa fall, det är fortfarande en torr bräda och jag foldar ut det mesta mot en cbet, men ckar han dem händerna ger han mig fri equity med AQ,AJs,AKs,JJ,QQ. villket kan skapa problem för han och lösningar för mig ;)

 

 

När han ckar turn har jag oftast den bästa handen så tanken var på flop att checka tillbaka turnen om han ckar, för jag har showdown value. Jag fucka upp det rätt hårt. Skulle aldrig bettat turnen av det jag nämnt. Jag har redan showdown value på flop, det ändras inte på den turnen. Har han AK får jag leva med det, Har han AJ är det bra. I villket fall som helst suger denna brädan att bluffa på, kan inte reppa piss. Slakta handen rätt rejält...

 

Sen när jag såg hans hand...:shock:

 

 

PokerStars - Hold'em Cash Games - $0.10/0.25 Blinds - 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

raditzu (BTN): $26.71

KortosKrenta (SB): $37.65

remigio20 (BB): $75.37

saulm737 (UTG): $31.45

LiTTleT1989 (UTG+1): $25.20

23rd (CO): $25.41

 

Pre-flop: Dealt to LiTTleT1989 A:heart: Q:diamond:

(1 folds), LiTTleT1989 raises to $.75, (2 folds), KortosKrenta calls $.65, remigio20 raises to $3.25, LiTTleT1989 calls $2.50, (1 folds)

 

Flop: ($7.25) 9:diamond: 6:heart: 9:club: (2 Players)

remigio20 bets $2.77, LiTTleT1989 calls $2.77

 

Turn: ($12.79) 7:heart: (2 Players)

remigio20 checks, LiTTleT1989 bets $4.03, remigio20 calls $4.03

 

River: ($20.85) 4:club: (2 Players)

remigio20 checks, LiTTleT1989 checks

remigio20 Showed A:club: 7:diamond:

LiTTleT1989 Mucks A:heart: Q:diamond:

remigio20 wins $19.91 with two pair, Nines and Sevens

Redigerad av Knuckles89
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte uppdaterat på några dagar då jag fokuserat på att återhämta mig mentalt ifrån den downswingen jag hade på stars.eu.

Skulle haft en paus i lördags, men upptäckte att där va mycket fisk under lördagskvällen så körde. Droppa 2 inköp och det börja skruva till sig riktigt i huvudet på mig, inget fungera den sessionen.

 

Jag har inga problem med att ha en downswing. Kan inte göra så mycket åt preflop all ins etc, men när jag själv börjar fucka upp det preflop,postflop och downswingen är på grund av att jag inte spelar mitt bästa, då blir jag rätt sne.

 

Den största fienden man har här i livet är sig själv och det är viktigt att vara brutalt ärlig mot sig själv i många lägen, även om det skapar ångest för en själv.

 

Kan ge ett exempel. Jag och min polare gick igenom lite händer i lördags efter min -2bi session.Inget hade fungerat preflop och jag börja få ångest över att jag sprang så dåligt(villket är ett tydligt tecken på tilt)

 

Jag och min polare gick över en hand. Det visa sig att jag hade fuckat upp den relativt hårt. Jag blev jätte arg(på mig själv) villket inte är bra. Rationella tankar och logic försvinner direkt, och det visa sig när vi gick igenom handen. Jag lyssna knappt och ville inte ta in något.

Satt och fundera mest på vad fan det är jag håller på med(villket skapa så klart mer ångest)

Efter att vi gått igenom händerna börja jag grubbla.Jag har en tendens att vilja komma underfull med varför jag känner som jag gör i många lägen, på så sätt kan jag bearbeta det jag känner och komma underfull med mina känslor.

 

Dem modigaste personerna är inte dem som inte känner rädsla,oro eller ångest.Utan det är dem som vet om att dem finns och kan bearbeta dem.

 

Bestämde mig för att grinda. När jag satt mig ner för att spela vart jag fullt medveten om att jag fortfarande var rädd för att jag skulle fucka upp något,däremot lät jag inte det kontrollera mig.

Lyckades hålla huvudet kallt och spela så bra jag kunde.

 

Va tvungen till att göra en ny databas, då den andra hade skruvat till sig.Börja lagga mm så vaccuma den, efter det så kunde jag inte se mina grafer ifrån den databasen. spela drygt 1200 händer sammanlagt, grafen är ifrån 655 händer.

K8wjIgml.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått över till att spela 200bb, jag gillar det. Däremot har jag inte spelat speciellt bra idag, har testat på lite nya grejer som jag inte applicerar som jag ska,dags att fixa detta! Tänker därför ta en break hela helgen och fokusera på att fixa till luckorna. När jag kommer tillbaka så ska jag vara skarpare och bättre. 8-)

 

Nya metoden för att ta itu med svåra spots på rivern: Sjunga R.Kellys( My mind is telling me no,but my body is telling me yes) Det om något är GTO min damer och herrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Då va man tillbaka igen,tog en kort break ifrån poker då jag sprang dåligt och tappa motivationen. Har fått mitt blåa bälte i BJJ och har koncentrerat mig på att träna och tävla i SW och BJJ istället. Varit på 4 tävlingar under en 3 månaders period,det har gått så där. Men det är som dem säger.Om man inte vinner,så lär man sig! Nu är det tillbaka till grindandet igen och nu ska jag försöka mig på att bli bättre. Vet inte hur det kommer sluta,men man måste iallafall försöka. Har spelat i 2 dagar nu på 50nl och är uppe 10bi än så länge.ska försöka mig på att gå upp till 100nl nu och ta en shot.Får se hur det går!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

 

Har det verkligen varit 7 månader sedan sist jag var här inne och uppdatera. Det är inte ok.

Vad har hänt de senaste 7 månaderna då?   Vad jag kan säga är..mycket.

I början av sommaren, skada jag mitt knä på träningen. Minisken gick åt helvete, så va tvungen att operera och vara sjukskriven i 3 månader från det nya jobbet. Det gilla min arbetsgivare:D

Under tiden jag var sjukskriven och rehaba knäet la jag ner mycket tid på pokern. Min polare stejka mig så jag kunde spela 100nl, det sluta med att vi var +13k på några veckor bara och tog shots på 400nl och 500nl. Det gick bra. Bestämde mig för att investera några K i en poker coach.Det gick inte så bra, coachen som nu är min ex polare visa sig bara vara en bra spelare, men inte en bra coach. Hade bra grejer postflop men där va ingen konkret coachnings struktur från han, det sluta med att jag bara blev förvirrad och börja spela dåligt. Missförstå mig inte, jag fick många bra saker från han, men det va definitivt inte värt 3.5k för 5 lektioner.

Droppa några K efter att ha blivit näst intill mentalt lobotomerad av min coach, så bestämde mig för att avsluta stejken med min polare och ta en rätt bra vinst för att micro stejk grinda och fokusera på min rehablitering, detta va i slutet av juli

Va tillbaka på jobb i början på augusti och fokuserade bara på det ett tag innan jag tog upp pokern igen. Tog upp pokern i september. Denna gången stejkade min polare mig med 1190kr. trist summa att börja med, men inte första gången jag gör det. Jag är nämligen rätt hård mot mig själv när det gäller poker. Vare sig jag spelar micro stakes eller högre så handlar det alltid i första hand om att göra pengar och denna rundan tänkte jag inte fucka upp grejer igen. Har blivit stejkad i ungefär 3 månader av han och under denna tiden har vi gått från 1190kr till över 13k i vinster. på att spela 100nl och 200nlsek på SvS.

Räknar jag ihop alla gånger han har stejkat mig nu på 3 år så ligger vi lätt +25k från micro stakes niåverna. Vilket inte är dåligt, men det är inte där jag vill vara. Mitt mål har alltid varit 5/10, men det kommer ta ett tag till. Spelarna är tuffare och jag kan garantera att min winrate inte kommer vara så hög där. Jag menar, ska man spela mot killar som Namhere m.m så måste man ha huvudet på skaft, så för tillfället nöjer jag mig med att ha ett mål tills i slutet av detta året genom att grinda 200nl.

 

Att nå en 20k bankrulle, sen börja ta shots på 400nl och 500nl.

Let's make it happen!!

Over and out!.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du kommit tillbaka till forumet! Har själv gjort en del knäoperationer och vet hur jobbigt det kan vara. Just nu spelar jag på party men ska bli kul att komma tillbaka till svs och kriga mot dig. Tråkigt att du inte var nöjd med coachen, hoppas det gav någonting iallafall. Har själv en coach som jag är mycket nöjd med och förstår inte hur man skulle kunna bli en haj på egen hand. Det här ska bli roligt att följa, lycka till!

P.S. Coach tycker inte du ska vara rädd för Name, bang bang!!!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger rasmus88 :

Du har ett jobb men låter din kompis stejka dig med 1200? Well, generöst av dig att dela med dig med dina vinster till honom iaf i guess... 

Vi har en rätt schyst stejking deal och känt varandra länge. Han spelar poker professionellt och kan man hjälpas åt så varför inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då va denna veckan slut.

Har hänt en hel del, NP i skolan m.m

Under veckan har jag spelat en hel del, i måndags va jag back 15bi men har lyckats grinda upp mig till bara 1bi back nu.Har bara 26bi kvar från mitt mål nu. Med bra spelande och bra spring, tror jag att jag kan nå målet tills 2018!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ledsen allesammans. Men har haft mycket att göra i skolan och inte lirat så mycket som jag velat.

Därför har dagboken blivit lidande. Från och med nästa år tänkte jag posta mer frekvent.

Jag ligger bra till dock. Jag har kommit närmre mitt mål. Har nu 17bi kvar tills jag är upp på 20k.

Jag är skeptisk till om jag kommer lyckas nå mitt mål tills december. Men som sagt,lite run good så kan man lätt vinna 10bi på en dag(händer dock inte ofta,men kan iallfall hoppas)

Mitt spel för tillfället har utvecklats. Håller bättre koll på ranges m.m. Jag har mixat runder med betsizes för att se hur folk reagerar på t.ex 1/3 cbets mot 1/2  cbets. Vad jag vet om 1/3 bets måste man barrela mer frekvent för att vara profitable, då de har större anledning att floata med A hög. Bettar jag 1/2 pot bet så verkar det som att de tvekar en aning. Kan bara vara en slump, har inte mixat med det så länge. Kan vara att det varierar från motståndare till motståndare(vilket jag tror är den mest logiska förklaringen)

Tick, tack alla fiskar och regs på 200nl.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, säger MJ :

Är nördigt intresserad av winrates, hur ser det ut för dig på nl200 och nl400?

Dubbelkoll bara, när du skriver dessa nivåer är det 1/2 och 2/4?

Samt antal spelade händer såklart.

 

 

Jag hade mer än gärna lagt upp winrate och bb/100 samt antal spelade händer. Men då SvS har förbjudit användandet av program som HM2 och Pokertracker kan jag tyvärr inte ge någon konkret fakta.


Men, om jag säger så här.

Jag började med 1190kr i september. Grindade 100nl. Vann 40 inköp på den nivån under någon månads tid.Gick upp till 200nl när jag hade 5k runt i mitten av oktober och nu har jag en rulle på 17k. så från 5k till 17k på drygt 1 och 1/2 månad, med max 2-3 timmars spelande per dag, hade 2 veckor jag spela 6 timmar-11 timmars dagar men fick sluta med det eftersom skolan kommer först. räknar man med dagarna jag inte grindat alls, så är det nog mindre tid det tagit mig.Detta är bara på 200nl, har inte tagit skott på 400nl ännu då jag väntar tills jag har en rulle på 20k.

Slut  analys: Jag krossarB|

Redigerad av Timmitheman1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Timmitheman1 :

Jag hade mer än gärna lagt upp winrate och bb/100 samt antal spelade händer. Men då SvS har förbjudit användandet av program som HM2 och Pokertracker kan jag tyvärr inte ge någon konkret fakta.


Men, om jag säger så här.

Jag började med 1190kr i september. Grindade 100nl. Vann 40 inköp på den nivån under någon månads tid.Gick upp till 200nl när jag hade 5k runt i mitten av oktober och nu har jag en rulle på 17k. så från 5k till 17k på drygt 1 och 1/2 månad, men  max 2-3 timmars spelande per dag, hade 2 veckor jag spela 6 timmar-11 timmars dagar men fick sluta med det eftersom skolan kommer först.Detta är bara på 200nl, har inte tagit skott på 400nl ännu då jag väntar tills jag har en rulle på 20k.

Slut  analys: Jag krossarB|

Ser bra ut! Din snälla kompis som stejkade dig, hur mycket tar han av vinsterna?

Tips: försök hålla koll på winrate. Per timme eller bb/100 ( går ju trots att man inte använder HM)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger MJ :

Ser bra ut! Din snälla kompis som stejkade dig, hur mycket tar han av vinsterna?

Tips: försök hålla koll på winrate. Per timme eller bb/100 ( går ju trots att man inte använder HM)

vi har en deal på 75/25. Men målet är att jag kommer ge mig ut på egen hand för eller senare.

Redigerad av Timmitheman1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...