Gå till innehåll

Vilken pokersida ska jag spela på?


Lingonklonk

Recommended Posts

Finns säkert 100 trådar redan, men eftersom det inte direkt ploppar upp 100 trådar om dagen här längre så startar jag en ny.

 

Frågan lyder som rubriken, Vilken pokersida ska jag spela på.

 

Jag har gett upp Pokerstars för länge sedan så den ger vi upp. Om jag vill lira huvudsakligen MTT eller större SNG-MTT vart ska jag lira då? Jag vet att Stars är störst, finns det några mer sidor i dagens läge?

 

Antagligen dum fråga men eftersom jag inte lirar dagligen längre har jag tappat kollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du orkar spela natt och vill ha riiiiiiiktigt långsam struktur kan jag verkligen reka Truepoker, fina garantier de flesta dagar med start runt 18-21, men turrarna håller på för evigt... tror de kör 5-6 timmar late reg...

 

Prövat stars.FR? Annan/softare spelarbas än vanliga stars men med samma trevliga klient. Och är det just klienten du hatar kan du ju alltid köra FTP.

 

Ipoker, små startfält, softa spelare, inte supermånga olika turrar i respektive inköp.

 

Party, är nog den site som jag kan rekommendera starkast om man inte klarar av Stars.

 

888, är också helt ok MTT sida

 

Winamax, helt ok, men lite för lite midstakes mtts.

 

Dont touch

PKR/Prima

Cake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Partypoker är intressant, skapade ett konto typ 2005 eller något, spelade sist där 2007 :D då var de en fin sida, får se om de går att återfå kontot.

Hur mycket turneringar har de? Fields?

 

De har stående samma "Power Series" turrar veckan runt med inköp på 5,50/22/109/530 där garantierna ligger bra, bästa starttider mellan 19-21 men de går varje timme dygnet runt. Startfält kl 20 på ca 1500 för de billigaste och runt 200 för de allra dyraste. På söndagarna mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll: Svs?

 

Vill man entabla startfält på 100pers kanske det funkar. Är ju inte direkt någon option om du vill lira 4-10 bord vilket jag tror de flesta som lirar MTT vill göra.

 

Precis. Turrar splar man på Stars och CG på SVS. Vilken sida förutom Stars har en vettig trafik då? Det är väl 888 då? Har dålig koll på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Turrar splar man på Stars och CG på SVS. Vilken sida förutom Stars har en vettig trafik då? Det är väl 888 då? Har dålig koll på dom.

 

Ok, men OP frågar ju specifikt om sng/mtt och inte cg.

 

Trafik på cg har väl typ alla sajter om det är holdem du menar.

 

Tips till alla spelare är att kolla http://www.pokerscout.com/ där finns stats om trafik. Då ser man också att svs inte är optimalt ur annan synpunkt än att det bara är svenskar man möter, om det nu är en fördel mot exempelvis fransmän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

888 har stort utbud turrar , speciellt om du bara tänkt spela cashturrar. Deras turrar till livevent e rätt enkla förvisso men managern som är med på dom resorna är ett ruggugt arrogant kräk så där har jag gjort min sista resa. Orkade med tre resor med dom innan jag gav upp , jag var nära att nita honom dagligen o det slutade med att jag ignorerade honom , svarade inte ens på tilltal.

 

Mitt favoritnätverk e MG annars , dock har dom ju inga gigantfält i sina turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...