Gå till innehåll

[NLHU] 1 Miljon, 1 år


Dr. Julius No

Recommended Posts

Vecka 8

 

Såja. Vilken start på 2017! Rekordvecka första veckan

;-) Har väl inte så mycket att skriva om egentligen. Har ändrat tiderna jag spelar på vilket verkar ha gett bra resultat men annars så har jag bara grindat på som vanligt. Fortsätter det såhär så blir det där €4k målet för januari busenkelt. Enda negativa jag har att säga om den här veckan är att mina converters har börjat slacka rätt ordentligt. Missar många händer vilket börjar bli lite irriterande.

 

NL50+NL100 / 7426 händer / 29.18 BB/100 / +14430kr inkl rb

rMMzJTJ.png

 

Förra veckans mål: (Som jag glömde posta förra uppdateringen :roll:)

1. 70 timmar [x]

2. 7k händer [x]

3. Video/coaching varannan dag [x]

4. Posta/kommentera 2 händer/dag [x]

5. Adaptation guide 1 villain/dag [-] (missade 2 dagar)

6. 50 equity calcs [x]

7. Hour of Power varje dag [x]

8. Läsa minst 30 min/dag [x]

 

Mål vecka 9:

1. 70 timmar

2. 8k händer

3. Video/coaching varannan dag

4. Posta/kommentera 2 händer/dag

5. Adaptation guide 1 villain/dag

6. 50 equity calcs

7. Hour of Power varje dag

8. Läsa minst 30 min/dag

 

Kanske blir så att jag drar iväg till Thailand redan 1 februari men kändes lite tidigt nästan. Måste köpa laptop, vaccinera o fixa annat innan. Dessutom så shottar jag NL200 nu i veckan om allt går vägen. Får se hur jag gör.

Lycka till allihopa! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilka siter spelar du på?

 

Kan tyvärr inte ge ut det.

 

Snyggt jobbat! :)

 

Har du börjat investera något än?

 

Jag läser också 30 min varje dag (på morgonen). Nu läser jag tools of titans av Tim Ferris. Riktigt bra men inte en bok man sträckläser. Tror den hade passat dig riktigt bra!

 

Tack! Har endast börjat lägga undan en minimal summa varje månad, bara för att få in tänket. Än så länge så är det mer +EV att investera i mig själv (pokern) så har tänkt fortsätta läsa mer "self-improvement" böcker och sen när det börjar bli så att jag har mer pengar liggandes så snöar jag in mig mer på investeringar.

 

Tack för tipset, ska kolla in den. Kommer läsa klart min nuvarande bok nu i veckan så "Tools of Titans" kan nog bli en bra bok att börja läsa efter det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera Trump - The Wealth Builder's Blueprint. Massa experter som säger sitt i en rad olika cd-böcker. Finns på amazon.co.uk

 

Edit: Om någon känner till en svensk bok i fastighetsekonomi (investering) så får ni gärna tipsa

 

Edit 2: The Complete Guide to Real Estate Finance for Investment Properties tycker jag ser intressant ut

Redigerad av BOGiS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte ge ut det.

 

 

 

Tack! Har endast börjat lägga undan en minimal summa varje månad, bara för att få in tänket. Än så länge så är det mer +EV att investera i mig själv (pokern) så har tänkt fortsätta läsa mer "self-improvement" böcker och sen när det börjar bli så att jag har mer pengar liggandes så snöar jag in mig mer på investeringar.

 

Tack för tipset, ska kolla in den. Kommer läsa klart min nuvarande bok nu i veckan så "Tools of Titans" kan nog bli en bra bok att börja läsa efter det :)

 

Det är att använda other peoples money (OPM) som är nyckeln till ekonomisk framgång. Förräntningsmarginalen är det som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och grindar sista timmen för idag. Känner mig svag, besegrad. Har haft en sån dag som kunde blivit rekorddag, 5k+, men efter ett gäng oturliga situationer är jag nästan tillbaka på 0 igen. Inser efter en sån här dag att jag har en lång väg att gå när det kommer till den psykologiska biten. Tror det är Tony Robbins som säger att för att bemästra något krävs "80% psychology and 20% mechanics" vilket jag håller med om helt, särskilt för poker. Så istället för att endast gråta över hur orättvis världen kan vara så ska jag lära mig av misslyckade dagar som denna och nu börja jobba extra hårt för ett odödligt mindset. Tänkte höra med er som läser här om ni kan rekommendera några böcker som kan hjälpa mig. Den stora boken inom poker för mindset är ju "The Mental Game of Poker" som jag nosat lite på men inte djukdykt i eller gjort alla övningar som Jared Tendler rekommenderar. Så det kanske blir en bra bok att börja med. Men vill även läsa annat. Så om ni har någon bra bok så rekommendera gärna! Behöver inte vara specificerat just till poker.

 

Ska även testa på meditation. Någon här som har erfarenhet av det? Testade själv i 1-2 veckor för några månader sen men upplevde inte att det hjälpte mig då. Kändes endast som slöseri med tid. Har även väldigt svårt att sitta still och göra inget. Men får hela tiden höra av folk hur mycket meditation har hjälpt med tiltproblem, koncentration och annat så jag ger det ett till försök. Resultat kommer som vanligt på söndag, lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag hade läst klart hela inlägget tänkte jag skriva "träning och meditation". Jag har mediterat regelbundet i snart 3 år, med några kortare pauser, bla precis nyligen när jag tänkte att jag inte behövde längre. Jag märkte stor skillnad och började igen. Du måste ge det lite längre tid än 1-2 veckor. Jag använder en ljudinspelning som heter lifeflow, finns säkert att hitta någonstans eller så finns det massor med andra som säkert funkar lika bra.

Efter en del experimenterande har jag kommit fram till att 20 minuter på morgonen direkt efter jag har borstat tänderna funkar bäst för mig. Du behöver inte börja med 20 minuter, börja med 5 men se till att göra det VARJE dag, sen ökar du successivt.

 

Sen ska kost och träning inte underskattas. Om du inte gör det redan, köp ett gymkort och kör 2-3ggr i veckan.

 

Dom grejerna gör enorm skillnad.

 

glgl

 

Ska även testa på meditation. Någon här som har erfarenhet av det? Testade själv i 1-2 veckor för några månader sen men upplevde inte att det hjälpte mig då. Kändes endast som slöseri med tid. Har även väldigt svårt att sitta still och göra inget. Men får hela tiden höra av folk hur mycket meditation har hjälpt med tiltproblem, koncentration och annat så jag ger det ett till försök. Resultat kommer som vanligt på söndag, lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ska även testa på meditation. Någon här som har erfarenhet av det? Testade själv i 1-2 veckor för några månader sen men upplevde inte att det hjälpte mig då. Kändes endast som slöseri med tid. Har även väldigt svårt att sitta still och göra inget. Men får hela tiden höra av folk hur mycket meditation har hjälpt med tiltproblem, koncentration och annat så jag ger det ett till försök. Resultat kommer som vanligt på söndag, lycka till! :)

 

Du kan inte överge meditation efter så kort tid. Jag är själv fostrad i japansk budo. För min del blev det karate, i utbildningen ingår meditation - zen. Jag har även kört taekwondo, det är skit enligt mig. Den taekwondo jag tränade var som vilken sport som hälsat. Karate är ett sätt att leva, det är ingen sport. Det finns dock sport karate. Min rekommendation för att uppnå sanshin är, välj den gren du intresserar dig för men glöm inte att meditation ska vara en del i det

 

Jag kan tipsa dig om en bok:

The zen way to the martial arts

 

Ang mindset. I The Wealth Builder's Blueprint som jag rekommenderade till dig ingår mindset for success. Jag tycker den cd-boken var toppen. Jag fick en jaha upplevelse av den. Det framhålls här att personer inom martial arts är framstående här

Redigerad av BOGiS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ägna sig åt meditations-teknik" är inte i närheten av samma sak som "meditera". Det finns minst 112 olika tekniker som man kan exprimentera med för att förhoppningsvis hamna i till tillståndet "meditera". Passiva tekniker har generellt väldigt låg chans att lyckas för normala stressade människor även om regelbunden utövning ofta ger ökad livskvalitet ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ägna sig åt meditations-teknik" är inte i närheten av samma sak som "meditera". Det finns minst 112 olika tekniker som man kan exprimentera med för att förhoppningsvis hamna i till tillståndet "meditera". Passiva tekniker har generellt väldigt låg chans att lyckas för normala stressade människor även om regelbunden utövning ofta ger ökad livskvalitet ändå

 

Vad försöker du säga?

 

Jag pratar inte om trams som mindfullness. Zen är något som fungerar.

Redigerad av BOGiS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag hade läst klart hela inlägget tänkte jag skriva "träning och meditation". Jag har mediterat regelbundet i snart 3 år, med några kortare pauser, bla precis nyligen när jag tänkte att jag inte behövde längre. Jag märkte stor skillnad och började igen. Du måste ge det lite längre tid än 1-2 veckor. Jag använder en ljudinspelning som heter lifeflow, finns säkert att hitta någonstans eller så finns det massor med andra som säkert funkar lika bra.

Efter en del experimenterande har jag kommit fram till att 20 minuter på morgonen direkt efter jag har borstat tänderna funkar bäst för mig. Du behöver inte börja med 20 minuter, börja med 5 men se till att göra det VARJE dag, sen ökar du successivt.

 

Sen ska kost och träning inte underskattas. Om du inte gör det redan, köp ett gymkort och kör 2-3ggr i veckan.

 

Dom grejerna gör enorm skillnad.

 

glgl

 

Vilken grej! Började med nivå 10 och tänkte att jag tvingar mig själv att sitta 5 minuter nu, helt plötsligt hade det gått 12. Var en härlig stund att sitta och lyssna på det där. Har några följdfrågor bara om du orkar svara.

 

Funkar det som klassisk meditation att man ska sitta och skicka iväg tankar som kommer och försöka fokusera på andningen? Själv satt jag och tänkte att jag satt på en sten där i djungeln (var djungelljud på nivå 10). Sedan "zoomade" jag in på ljuden jag hörde, ljudet från en flod, någon fågel som kvittrade osv. Det kanske förstör syftet med meditation att tänka för mycket? Eller kanske en bra grej att tas till en helt ny plats i 20 minuter. Vet inte riktigt, du får gärna utveckla hur dina sessioner ser ut :) Tack för tipset hur som helst!

 

Angående träning och kost så har jag fått det att rulla på rätt bra nu. Har gymmat 4 ggr/vecka senaste 2 veckorna så ligger nog på gränsen där när träning går från något man blir utmattad av och istället ger en energi. Käkar också rätt så bra - aldrig läsk, godis, glass etc. Försöker också göra så att jag har kycklingfilé att äta varje dag. Borde dock äta mer grönt.

 

Du kan inte överge meditation efter så kort tid. Jag är själv fostrad i japansk budo. För min del blev det karate, i utbildningen ingår meditation - zen. Jag har även kört taekwondo, det är skit enligt mig. Den taekwondo jag tränade var som vilken sport som hälsat. Karate är ett sätt att leva, det är ingen sport. Det finns dock sport karate. Min rekommendation för att uppnå sanshin är, välj den gren du intresserar dig för men glöm inte att meditation ska vara en del i det

 

Jag kan tipsa dig om en bok:

The zen way to the martial arts

 

Ang mindset. I The Wealth Builder's Blueprint som jag rekommenderade till dig ingår mindset for success. Jag tycker den cd-boken var toppen. Jag fick en jaha upplevelse av den. Det framhålls här att personer inom martial arts är framstående här

 

Kommer ge meditation en chans nu i 1-2 månader, får bli ett dagligt mål. Vad menar du med att välja en gren? Föreslår du att jag börjar med kampsport? Eller finns det olika grenar inom meditation kanske?

 

Missade ditt inlägg där du rekommenderade "The Wealth Builder's Blueprint" men ska ge den en chans! Öppen för allt! Också hört av andra att böckerna Trump skrivit ska vara väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ge meditation en chans nu i 1-2 månader, får bli ett dagligt mål. Vad menar du med att välja en gren? Föreslår du att jag börjar med kampsport? Eller finns det olika grenar inom meditation kanske?

 

Missade ditt inlägg där du rekommenderade "The Wealth Builder's Blueprint" men ska ge den en chans! Öppen för allt! Också hört av andra att böckerna Trump skrivit ska vara väldigt bra.

 

Japp, jag föreslår att du börjar med kampsport som du uttrycker det. Välj den som tilltalar dig. Men glöm inte att de ska ha meditation i träningen.

Själva ordet budo används vanligen i svenskan som ett samlingsnamn för japanska kampsporter/kampkonster på liknande sätt som ordet wushu används för kinesiska kampsporter. Med budo avses oftast moderna japanska kampsporter som t.ex. judo, aikido, karate, kendo, iaido, shorinjikempo, ju-jutsu och taido för att nämna några. Dessa kallas med ett gemensamt namn för gendai budo. Äldre typer av japansk budo kallas för koryu budo.

 

http://www.kampsportvast.se/vara-idrotter/budostilar/

I boken Think big and kick ass in business and life av trump är en bok där han beskriver sitt mindsett. En riktigt bra bok.

Redigerad av BOGiS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Funkar det som klassisk meditation att man ska sitta och skicka iväg tankar som kommer och försöka fokusera på andningen?

 

Jag skulle säga att du ska låta tankar, minnen etc som kommer upp bara passera utan att hålla dig fast vid dem. Skippa det där med ljud. Att tänka på att sitta på en sten i djungeln är mindfullness

Redigerad av BOGiS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken grej! Började med nivå 10 och tänkte att jag tvingar mig själv att sitta 5 minuter nu, helt plötsligt hade det gått 12. Var en härlig stund att sitta och lyssna på det där. Har några följdfrågor bara om du orkar svara.

 

Funkar det som klassisk meditation att man ska sitta och skicka iväg tankar som kommer och försöka fokusera på andningen? Själv satt jag och tänkte att jag satt på en sten där i djungeln (var djungelljud på nivå 10). Sedan "zoomade" jag in på ljuden jag hörde, ljudet från en flod, någon fågel som kvittrade osv. Det kanske förstör syftet med meditation att tänka för mycket? Eller kanske en bra grej att tas till en helt ny plats i 20 minuter. Vet inte riktigt, du får gärna utveckla hur dina sessioner ser ut :) Tack för tipset hur som helst!

 

Härligt, låter som en utmärkt start!

 

Jag fokuserar 0 på ljudet, mest hjälper det till att hålla koncentrationen för mig, ett konstant ljud som stänger ute andra ljud. Det ska även finnas fördelar osv med sånna meditationsljud men det vet jag inget om, det får vara en bonus isf :)

Jag har ett mantra som jag fokuserar på, "be-ing"(vara på engelska). På inandning be sen på utandning ing. Försöker inte trycka bort tankar eller så utan bara tillbaka till mitt mantra när jag har svävat iväg, vilket jag fortfarande gör ofta.

Jag kör med öppna ögon men tror dom flesta kör med stängda, testa vilket du gillar bäst. Så sitter jag i skräddare och stirrar in i en vit vägg, som helst inte har några detaljer.

 

Angående träning och kost så har jag fått det att rulla på rätt bra nu. Har gymmat 4 ggr/vecka senaste 2 veckorna så ligger nog på gränsen där när träning går från något man blir utmattad av och istället ger en energi. Käkar också rätt så bra - aldrig läsk, godis, glass etc. Försöker också göra så att jag har kycklingfilé att äta varje dag. Borde dock äta mer grönt.

Nice!!

Av nyfikenhet, vad för träningsprogram kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt, låter som en utmärkt start!

 

Jag fokuserar 0 på ljudet, mest hjälper det till att hålla koncentrationen för mig, ett konstant ljud som stänger ute andra ljud. Det ska även finnas fördelar osv med sånna meditationsljud men det vet jag inget om, det får vara en bonus isf :)

Jag har ett mantra som jag fokuserar på, "be-ing"(vara på engelska). På inandning be sen på utandning ing. Försöker inte trycka bort tankar eller så utan bara tillbaka till mitt mantra när jag har svävat iväg, vilket jag fortfarande gör ofta.

Jag kör med öppna ögon men tror dom flesta kör med stängda, testa vilket du gillar bäst. Så sitter jag i skräddare och stirrar in i en vit vägg, som helst inte har några detaljer.

 

 

Nice!!

Av nyfikenhet, vad för träningsprogram kör du?

 

Ah, okej. Ska testa med mantrat. Satt själv på en stol och blundade. Har så satans långa ben så kan inte sitta i skräddare :-D

 

Kör inget särskilt träningsprogram, mest bara standardövningar. En vecka kan exempelvis se ut så här:

Dag 1 Bröst+Triceps (lutande m hantlar, bänk, hantlar, flyes, skullcrushers, pushdowns)

Dag 2 Axlar (axelpress, hantellyft åt sidan etc etc)

Dag 3 Ben

Dag 4 Rygg+Biceps

 

Om du verkligen är intresserad av vilka exakta övningar så kan jag skriva ner men finns nog bättre källor för träningstips :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, okej. Ska testa med mantrat. Satt själv på en stol och blundade. Har så satans långa ben så kan inte sitta i skräddare :-D

Knappt jag heller, min högra fot somnar/domnar varje gång, man tänker ju att den ska bli lite mer flexibel efter 3 år men icke haha.

 

 

Kör inget särskilt träningsprogram, mest bara standardövningar. En vecka kan exempelvis se ut så här:

Dag 1 Bröst+Triceps (lutande m hantlar, bänk, hantlar, flyes, skullcrushers, pushdowns)

Dag 2 Axlar (axelpress, hantellyft åt sidan etc etc)

Dag 3 Ben

Dag 4 Rygg+Biceps

 

Om du verkligen är intresserad av vilka exakta övningar så kan jag skriva ner men finns nog bättre källor för träningstips :D

Har redan ett träningsprogram, ganska likt ditt som jag gillar men tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bra med artikeln som förklarade hur man ska sitta med hållning och sånt, tack för den :) Ska se om jag kan få benen att lyda när jag mediterar imorgon.

 

Den var intressant artikeln som förklarar "emotional detachment", fastnade för det här stycket: "People, who posses detachment, accept calmly whatever happens. They accept the good and the bad equally, because their minds are in a state inner balance and peace. If there is something they cannot do or cannot change, it won’t disturb their inner peace. If they are convinced of the importance of a certain action or goal, they will pursue it with all their heart, ignoring distractions easily." Detta låter ju som en underbar kvalité att ha då man spelar poker på heltid. Blir samtidigt också nyfiken på dig; är detta nått du uppnått och hjälper det dig i din vardag? Vet inte om du har poker som jobb eller vad du gör men berätta gärna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vecka 9

 

Pissevecka. Har spenderat väldigt mycket tid med att leta bättre rakeback deals vilket dock gett bra resultat, ökat ett par % lite här och där, men volymen har fått lida. Får se det som en långsiktig investering. Har även varit väldigt dålig action jämfört med tidigare veckor på grund av att semestern nu är över. Är egentligen en idiot som inte suttit på NL25 borden när det är så låg action som nu. Det positiva är att jag iallafall har tillräcklig rulle för NL200 nu så tar ett skott imorgon.

 

NL50+NL100 / 5296 händer / 4.87 BB/100 / +5014kr inkl rb

FrxP4KX.png

 

Förra veckans mål:

1. 70 timmar [x]

2. 7k händer [-]

3. Video/coaching varannan dag [x]

4. Posta/kommentera 2 händer/dag [x]

5. Adaptation guide 1 villain/dag [-]

6. 50 equity calcs [x]

7. Hour of Power varje dag [x]

8. Läsa minst 30 min/dag [-] Slut på böcker! Ska skicka en beställning ikv utifrån de rekommendationer jag fått härifrån

 

Mål vecka 10:

Lite osäker på hur jag ska göra med de här. Imorgon har jag tänkt starta en 100 dagars challenge. Fick inspirationen från en annan HU grinder. Sätter helt enkelt upp mål för 100 dagar och om jag misslyckas kommer jag skänka 5k till välgörenhet. Så vet inte om jag ska skriva upp målen här. Har en spreadsheet där jag har varje dag uppskriven de närmsta 100. Kanske bara lägger in en printscreen varje vecka.

 

Det var allt, lycka till på borden! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade definitivt lagt till NL25 eller lagt till fler sajter. Om du sitter så mycket som 70h i veckan och knappt får in 100 händer / h så känns det som du inte maxar din timlön.

 

Posta gärna 100 day challenge! Att ge 5k till välgörenhet är inget "straff" imo. Försök hitta ett djupare syfte med en sådan utmaning mer än att slippa ge till bättre behövande. Då tror jag du kommer få ännu bättre resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade definitivt lagt till NL25 eller lagt till fler sajter. Om du sitter så mycket som 70h i veckan och knappt får in 100 händer / h så känns det som du inte maxar din timlön.

 

Posta gärna 100 day challenge! Att ge 5k till välgörenhet är inget "straff" imo. Försök hitta ett djupare syfte med en sådan utmaning mer än att slippa ge till bättre behövande. Då tror jag du kommer få ännu bättre resultat!

 

Just den här veckan så satt jag väl kanske 50h på borden och spenderade 20h resterande på annat. Men håller med helt, gratispengar jag går miste om så blir att lägga till både NL25 och NL200 idag :)

 

Vet inte riktigt vad jag annars skulle ha för straff. Att ge bort en summa pengar känns som en bra källa för motivation. Fast blir ju också lite dubbelt att ge det till välgörenhet då det är en grej som ändå kommer att kännas bra då man hjälper behövande. Tänkte välgörenhet just för att om jag ändå ska ge bort pengar är det väl bättre att skänka det till något bra istället för en kompis eller något liknande. Har du något förslag på vad jag annars skulle kunna göra som straff? Springa naken över torget? :D Kanske blir någon sån pinsamhets grej istället. Fast av erfarenhet så är det också något man drar nytta av, en självtroende boost att göra sånt som skrämmer en. Får fundera vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just den här veckan så satt jag väl kanske 50h på borden och spenderade 20h resterande på annat. Men håller med helt, gratispengar jag går miste om så blir att lägga till både NL25 och NL200 idag :)

 

Vet inte riktigt vad jag annars skulle ha för straff. Att ge bort en summa pengar känns som en bra källa för motivation. Fast blir ju också lite dubbelt att ge det till välgörenhet då det är en grej som ändå kommer att kännas bra då man hjälper behövande. Tänkte välgörenhet just för att om jag ändå ska ge bort pengar är det väl bättre att skänka det till något bra istället för en kompis eller något liknande. Har du något förslag på vad jag annars skulle kunna göra som straff? Springa naken över torget? :D Kanske blir någon sån pinsamhets grej istället. Fast av erfarenhet så är det också något man drar nytta av, en självtroende boost att göra sånt som skrämmer en. Får fundera vidare.

 

Jag gillar inte straff. Jag gillar belöningar. Där är en stor skillnad.

 

Sätter man höga och tillfredsställande mål behöver man inte straffa sig själv vid ett "misslyckande". Oavsett har du kommit en bra bit på vägen.

 

Men sätter man trökiga "jag skall inte äta godis på en månad"-mål som varenda människa ska klara så då håller jag med dig. Klarar man inte de förtjänar man ett straff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra med artikeln som förklarade hur man ska sitta med hållning och sånt, tack för den :) Ska se om jag kan få benen att lyda när jag mediterar imorgon.

 

Den var intressant artikeln som förklarar "emotional detachment", fastnade för det här stycket: "People, who posses detachment, accept calmly whatever happens. They accept the good and the bad equally, because their minds are in a state inner balance and peace. If there is something they cannot do or cannot change, it won’t disturb their inner peace. If they are convinced of the importance of a certain action or goal, they will pursue it with all their heart, ignoring distractions easily." Detta låter ju som en underbar kvalité att ha då man spelar poker på heltid. Blir samtidigt också nyfiken på dig; är detta nått du uppnått och hjälper det dig i din vardag? Vet inte om du har poker som jobb eller vad du gör men berätta gärna :)

 

Du har PM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vecka 10

 

Mitt spel har utvecklats väldigt mycket den här veckan. Såg en video i tisdags som fick mig att börja tänka ett steg längre och har spelat väldigt bra poker sen dess, bortsett från en dålig session då jag blev påverkad av tilt och gjorde ett par tveksamma beslut. Tyvärr så springer jag uselt, dagens session (måndag) har startat med -200e back:-? måste försöka återhämta det om jag ska ha en chans att nå mitt huvudmål för januari. Ser mörkt ut men ska kriga för en rekordvecka nu. Får dessutom lite extra rb 25e som kommer hjälpa på traven.

 

Öppnade också två nya sidor den här veckan som båda har betalat väldigt bra. Tyvärr är de untracked så jag saknar massa händer i pt4. Mitt i skrivandet stackade jag nu nån dåre på NL50, bara -150e back nu wooohoo :lol: Men som jag skrev så saknas många händer vilket gör att varken grafen eller min winrate kommer stämma. Fast spelar väl ingen roll egentligen.

 

NL25+NL50+NL100+NL200 / ~6000 händer / 7370kr inkl rb

j6RZh5d.png

Grafen ser ju helt sjuk ut, har inget minne av att jag varit plus en massa och sedan backat. Trackar mina dagar i en spreadsheet så veckan har egentligen sett ut såhär:

cS21avJ.png

 

Förra veckans mål:

Påbörjade som sagt min 100 dagars challenge. Är väl inte jättemycket till challenge egentligen, har den mer för att jag började slacka med småsaker. Det jag gillar med den är att jag varje dag kan kryssa av så att jag gjort allt jag behöver göra. Har även börjat jobba på att bli mer effektiv med min tid. När jag gjorde mina 10 timmars dagar så var det inte strukturerat, effektivt arbete i 10 timmar. Kollade en coachingvideo när jag kände för det och ofta i slutet av dagen blev det så att jag satt och skrev med folk på skype, snapchat, instagram, slösurf osv medans jag satt på borden. Har därför satt 8.5h som mål varje dag och då startar jag varje dag med 1.5h coaching och sedan grind resten av tiden OCH när jag inte har action så går jag igenom gårdagens 20bb+ potter och villains jag spelade 100+ händer men inte vann mot. Förra veckan såg ut så här:

INlcFzu.png

Nästan lite klent med endast 6 "måste göra" aktiviteter, om nån har förslag på andra +EV grejer att göra så kommentera gärna! Fast helst sånt som inte tar allt för mycket tid varje dag, börjar få ont om just tid.

 

Nästa vecka kommer se likadan ut. Fortsätter att försöka göra mig hemmastadd på NL200. Tror jag är ca 15000kr ifrån mitt mål på 40000kr, verkligen inte omöjligt. Ska göra mitt bästa.

 

Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...