Gå till innehåll

Sent ska syndaren vakna. SVS, kockröv och 4-bets ranger.


massive

Recommended Posts

Nätpokern är död. Länge leve SVS.

 

Tjena!

 

Jag heter Johan och är 33 år. Bor strax söder om Stockholm tillsammans med min flickvän och 2 småfisar till bonusbarn, en efterbliven hund, och en ännu mer efterbliven katt.

Har haft poker som intresse sen tidigt 2000-tal, och precis som alla andra avdankade gamla fiskar som faktiskt såg en kortlek i verkligheten innan nätpokerboomen kom, önskar man såklart såhär i efterhand att man hade varit lite mera ödmjuk, haft lite mindre ego och varit väldigt mkt mer seriös ang pokern när det begav sig. :-)

 

Sent ska syndaren vakna.

 

Har haft otaliga "seriösa satsningar" genom åren framför allt live, men även på nätet, men har helt enkelt vart för omogen och haft för mkt själsligt kaos för att ha lugnet och disciplinen att applicera mina hyfsat goda teoretiska kunskaper i verkligt spel. Klassiskt scenario.

 

Så i högsommarvärde, tidigt Juli 2016, nybakat arbetslös och med massa semesterdagar kvar att ta ut slängde jag in 200kr på SVS och rushade upp det till 5000kr, och drömmen tändes på nytt.

Tänk att få göra detta på heltid. Drömmen. Att få sitta isolerad hemma, utan socialt liv, med rödsprängda ögon och kockröv. Dricka litervis med kaffe å finula på 4-bets ranger å bli förolämpad av fiskar i SVS-chatten istället för ett vanligt 8-16 jobb. Tänk om. :-)

 

Så med möjligheten att göra ett försök på heltid under hösten 2016 har jag krigat mig igenom 150K händer av rövsvett, hopp, förtvivlan, blod och tårar. Har inte haft en backmånad sen jag startade, men som det sett ut är att jag köttat lägsta nivåerna å sen har högmodets hybris fått en att tro att man kan smälla upp massa 4kr + bord å att det bara ska rulla på med alldeles för liten rulle. Nedsablad och nedtryckt i skorna har man gråtrunkandes fått lov att ta god svans i hand och gå ner i nivå och börja om. Så och denna gång. Oktober har vart downswing från helvetet och skottande som gått åt pipsvängen. Classic.

 

Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen. Och förvänta sig ett annat resultat.

 

Så! Nystart. Igen. Nya tag. Här är planen.

 

- 200K händer innan jul.

- Dagbok.

- Få in mer icke pokerrelaterat socialt liv när jag väl inte spelar.

 

Jag vet att för er multi-tablande supergrinders med autism och savantkomplex är inte 20K händer/vecka mkt. Men för mig är det volym. Jag är inte bara fisk, jag är människa också.

Så 10 veckor till jul à 20K/h = 200k händer. Antingen funkar det nu, annars kommer jag börja knega igen efter nyår.

 

Börjar om igen med bäbispoker-nivån 0.5. Mina stats ligger på 27/22/11.

På 0.5 har jag 23bb/100 över 76K händer. Grafer å allt sånt där nördande kommer.

 

Så efter downswing, skott-slakt, bananspelsfiskande, MTTbingo och småuttag började nystarten igår igen med 290 friska mäktiga enkronor.

 

Nu kör vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så. nu är det försenade förmiddagspasset avklarat.

 

2:23, 1008 händer, bb/100-26 -129kr

 

Träffa skitmkt, men spelade inte bra alls. Är det dagboksjinxen?

Som en fördomsfull bild av en Italienare spelade jag hetlevrat och med eld i ådrorna. Sen att jag fick massor av steg/färg/par-kombo drag mot extremashort-stackade fiskar är en annan sak :-)

 

Det är Egot som viskar högmodets grannlåt i örat på en. Att man kan leka Neo å autopilotfightas med en arm som att man är bäst i världen bara för att man spelar bäbispoker. Nu blir det ut å rasta mig själv å byrackan i spöregnet, bitchslappa mig själv i fejset å sen äta lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jävlar i lilla lådan vad man kan springa. Tack. Är det dagboksriggen? Har jag jinxat mig själv nu? Har jag förstört allt? Är det över?

 

1:44 701h bb/100+149 +525

 

Nu blir det matlagning och markservice då flickvännen och sötkorvarna kommer hem närsom. På återseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var dagen avslutad!

 

Sista kvällspasset va sjuukt seg, fick halvkrypa över mållinjen, nu ska det bli jävligt skönt med chillmode, min multitable ratio stannade precis på 4,20. Är det ett tecken? :)

 

Sammanfattning av dagen:

 

2:23 1008h bb/100-26 -129kr

1:44 701h bb/100+149 +525kr

1:52 720h bb/100+29 +105kr

 

5:59 2429h bb/100+41 +501kr

 

Rullen är nu på 1364kr.

 

Gott mos!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3åringen och 5åringen här hemma bestämde sig för ännu mer högljud konsert och konferens än vanligt kvart i 7 imorse. Å har man vaknat måste man, som den gubbe man är, byta vatten på abboren. Och har man gjort det blir man röksugen, å då är det ju lika bra a sätta på lite kaffe. Kaffe är ju gott. Kanske man ska myskolla lite streams? å gör man det måste man ju faktiskt gå in å slänga ett getöga på om det är några games igång, å sen är det bara å köra :)

 

Morgonpasset:

 

3:05 811h bb/100 +29 +115

 

Spelade 185 händer Omaha också. Det gick bra. Förlorade bara 30kr. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ut ur minilördagen med den här sköningen :)

 

GTECH G2 (Boss) - kr150/kr300 NL - Holdem - 10 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

MP+2: 15,253 (VPIP: 37.50, PFR: 12.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)

CO: 11,083 (VPIP: 37.50, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 25.00, Hands: 8)

BTN: 2,868 (VPIP: 37.50, PFR: 28.57, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)

SB: 11,259 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)

BB: 19,570 (VPIP: 23.33, PFR: 18.64, 3Bet Preflop: 3.23, Hands: 61)

UTG: 19,537 (VPIP: 20.73, PFR: 6.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 82)

UTG+1: 12,900 (VPIP: 38.46, PFR: 27.27, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 13)

UTG+2: 12,656 (VPIP: 25.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)

MP: 8,532 (VPIP: 12.42, PFR: 11.72, 3Bet Preflop: 4.44, Hands: 164)

Hero (MP+1): 13,119

 

10 players post ante of 25, SB posts SB 150, BB posts BB 300

 

Pre Flop: (pot: 700) Hero has 6:diamond: 6:heart:

 

fold, UTG+1 calls 300, fold, fold, Hero raises to 950, fold, fold, fold, fold, fold, UTG+1 calls 650

 

Flop: (2,600, 2 players) T:heart: Q:heart: 6:club:

UTG+1 checks, Hero bets 1,300, UTG+1 calls 1,300

 

Turn: (5,200, 2 players) T:diamond:

UTG+1 bets 10,625 and is all-in, Hero calls 10,625

 

River: (26,450, 2 players) Q:spade:

 

UTG+1 shows 9:club: T:club: (Full House, Tens full of Queens)

(Pre 51%, Flop 10%, Turn 16%)

Hero shows 6:diamond: 6:heart: (Full House, Sixes full of Queens)

(Pre 49%, Flop 90%, Turn 84%)

UTG+1 wins 26,450

 

Nu blir det nattapass!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dax att göra en mitt i veckan sammanfattning.

Springer såklart massor över förväntat värde. Tackar! Det behövs som buffert sen när nån i personalen på SVS i Visby får för sig att nu får det vara nog och trycker ner riggknappen igen :-)

 

Jag är en sån som behöver tvinga mig in i struktur, och därför ska jag vara ledig imorgon, och försöka vara något sånär utvilad och spelsugen till helgen.

Om jag inte tvingar mig själv å va ledig så vaknar jag upp 22 dagar senare och har spelat skit utan att veta om det 20K händer å får ligga utbränd på soffan i en vecka ;-) Inte denna gång.

 

Så! Har medvetet pillat lite på mina ranger och tightat till statsen något. Ligger nu på 25/20/10, vilket känns mkt bra.

 

11 pass, 9 med grönt resultat, 22,5 timmar med en BB/100 på +45 vilket ger finfina 1949kr plus över 8660 händer. Mums!

 

24-26 Okt:

xpPTq

 

När jag skulle plocka fram ovanstående graf såg jag att jag precis sprängt 10K + gränsen på 0.5 sen starten i Juli :-)

 

lNwqd

 

Nu blir det natti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som skulle va ledig idag! :)

 

Skulle ta ett litet förmiddagspass och fastnade. Lyckades bla torska 350 spänn HU mot en aggrofisk, men krigade tillbaka en del på slutet.

 

3:15 1021h bb/100 +4 +21kr

 

Nu ska jag ut på landet och hälsa på min 81-åriga ADHD-Pappa och leka med mina brorsöner. Välbehövligt!

 

Btw, hur gör jag för att bilder jag postar inte ska bli länkar eller små fönster utan syns direkt i posterna?

Hur gör jag för att youtube-länkar kommer upp som ett fönster och inte som en länk?

Tack!

 

Ha en fantastisk dag allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Youtube:

Hakparantes+Youtube+hakparantes till att börja med sen skriver du in den lilla bokstavssifferkombinationen som är sist i klippet efter frågetecknet. Sen avslutar du med hakparantes+snedstreck+youtube+]

 

Eller så citerar du ett annat inlägg med youtubeklipp och kollar hur det är gjort.

 

T.ex

 

Mvh

Har för mycket frìtid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg på att uppdatera idag så här kommer en sammanfattning.

 

Skulle ju va ledig igår, men är fruktansvärt dålig på det ;) Det blev ett nattpass med 426 händer på 1.0 och ca 50 nävar på 2kr, med minusresultatet 312kr. Usch!

 

Idag så har jag varvat in 1kr bord i 0.50 grinden med tråkigt resultat.

 

0.50: 1280 händer, bb/100 + 23 +146kr

1: 504 händer, bb/100 - 48 -243

 

Har även börjat satta till SM 5-manna idag. Kommer lägga 120kr per sidoevent i satelliter.

1/6:

Torska stacken med floppat 2 par allin där FI drog in högre 2par på turn. kriga upp 120 till 1200, fick in det med JJ mot AJ. Busto.

2/6:

Byggde monsterstack tidigt å bara gled med hela vägen för en biljett.

 

I huvudsatten åkte jag på plats 15 med 10 platser betalda. Surt! 7BB i small blind med K10s, 88 hittar syn, och jag fick inte vinna flippen. Vinner jag den har jag en plats säkrad. Oh well.

 

Nu blir det lite socialt liv innan ett långt nattapass!

 

Over n Out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kockröv är ett tillstånd av överdriven värmeexponering av röven i kombination med ett stressigt arbetsutövande i upprätt tillstånd under långa tidsperioder. Vanligt inom restaurangbranchen men även andra jobb med liknade påfrestningar i yrkesutövandet. Tillståndet kännetecknas av olika former av irriterad och rödflammig hud, vanligt är värmefriktionssåren som gör all form av rörelse fruktansvärt smärtsam. Även hemmorojder och finnar är vanliga. Trummisar har ofta liknande besvär. Så och flertalet pokerspelare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va helt jävla slut inatt så jag orkade inte uppdatera. Grindade tills jag bokstavligen höll på och somna.

 

Sjukt nöjd med att jag lyckades vända backet på 1kr till ett bra bb/100.

 

0.5: 1968h bb/100 -6 -56kr

1.0 1036h bb/100 +32 +331kr

 

8 timmar, 3004 händer och + 275 blev gårdagens resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...