Gå till innehåll

Adi_inter1:s livsskola; 0% ft3b, 80% cbet, jobba på pressbyrån


JedenTag

Recommended Posts

Fick upp ett litet db-sug häromdagen, så why not. Vi får se hur mycket aktivitet det blir här, men periodvis så kommer det nog att uppdateras ganska frekvent (om jag t.ex. har strikta volymmål någon månad eller så).

 

Jag kombinerar pokerspelandet med heltidsarbete, så jag har svårt att pressa supervolym. Däremot så reser jag en del i tjänsten, så hotellivet på vardagar gör det enkelt att fokusera på poker. Jag försöker snitta 35-40k händer i månaden, och det har gått ok över de senaste månaderna även om jag inte riktigt nått dit.

 

Nivåerna som spelas är egentligen /4-/10, men /20 kan förekomma vid supersuperlolvärde.

 

Resultat sen den 1 augusti,

 

Th1HqER.png

 

Oktober so far,

 

vDFjR4g.png

 

Oacceptabel volym än så länge även om det naturligtvis gått bra resultatmässigt. Prio ligger på att höja oktobertempot en del.

 

Det finns dessutom mycket utrymme för förbättring när det kommer till vissa delar av mitt spel, så teori kommer att prioriteras också. Och med det så menar jag inte 4-5 RiO-timmar i månaden som jag ligger på nu, utan lite mer av en fokuserad/seriös satsning där. :-)

 

Och jag får väl bjuda på ett par slumpmässigt utvalda händer också:

 

lolscaredmoney (största potten jag spelat osv),

 

Boss, $10/$20 No Limit Hold'em Cash, 10 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager

 

SB: $1,763.90 (88.2 bb)

BB: $3,898.76 (194.9 bb)

UTG: $4,390.77 (219.5 bb)

UTG+1: $2,211.03 (110.6 bb)

UTG+2: $8,959.91 (448 bb)

MP1: $3,675.91 (183.8 bb)

Hero (MP2): $6,446.26 (322.3 bb)

MP3: $2,505.90 (125.3 bb)

CO: $800 (40 bb)

BTN: $700 (35 bb)

 

Preflop: Hero is MP2 with K:heart: A:heart:

CO posts BB OOP, 2 folds, UTG+2 raises to $72.50, MP1 calls $72.50, Hero raises to $340, 5 folds, UTG+2 calls $267.50, MP1 folds

 

Flop: ($802.50) 7:heart: 2:spade: 6:heart: (2 players)

UTG+2 checks, Hero bets $480, UTG+2 calls $480

 

Turn: ($1,762.50) K:spade: (2 players)

UTG+2 checks, Hero checks

 

River: ($1,762.50) T:club: (2 players)

UTG+2 checks, Hero bets $900, UTG+2 raises to $8,139.91 and is all-in, Hero calls $4,726.26 and is all-in

 

Results: $13,015.02 pot ($20 rake)

 

Final Board: 7:heart: 2:spade: 6:heart: K:spade: T:club:

UTG+2 showed Q:diamond: Q:heart: and won $0.00 (-$6,446.26 net)

Hero showed K:heart: A:heart: and won $12,995.02 ($6,548.76 net)

 

-----

 

Boss, $2.50/$5 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager

 

BB: $1,993.59 (398.7 bb)

CO: $1,986.25 (397.3 bb)

BTN: $764.18 (152.8 bb)

Hero (SB): $3,709.69 (741.9 bb)

 

Preflop: Hero is SB with 8:heart: 7:heart:

CO folds, BTN raises to $10, Hero raises to $40, BB raises to $105, BTN folds, Hero calls $65

 

Flop: ($220) 3:spade: 7:club: 7:diamond: (2 players)

Hero checks, BB bets $125, Hero calls $125

 

Turn: ($470) 3:club: (2 players)

Hero checks, BB bets $320, Hero calls $320

 

River: ($1,110) 3:diamond: (2 players)

Hero checks, BB bets $1,443.59 and is all-in, Hero calls $1,443.59

 

Results: $3,997.18 pot ($15.00 rake)

 

Final Board: 3:spade: 7:club: 7:diamond: 3:club: 3:diamond:

BB showed T:club: J:club: and lost (-$1,993.59 net)

Hero showed 8:heart: 7:heart: and won $3,982.18 ($1,988.59 net)

Redigerad av JedenTag
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått in ett par sessions sen min senaste post, och det har gått helt ok (volymen dock :-():

 

8QkIhJ8.png

 

Upp ~22k för månaden.

 

Top 5 bästa regsen på 5/10kr? Top 5 mest överskattade på samma stejks?

 

Svår fråga. Intenze är definitivt i den absoluta toppen (envisas dock ändå med att spela lite HU mot honom när tillfälle ges :-)), men har svårt att nämna 4 andra toppspelare just nu.

 

Sen så finns det ju många regs som förmodligen krossar nivån, men som inte är speciellt bra rent spelteoretiskt (eller så är de det, men avviker extremt mycket från sitt standard-/grundspel 24/7 because reasons). Är väl ganska classic med SvS att en del som slår /10-/20 skulle bli förstörda på 100/200NLz. Väldigt mycket obalanserad street poker emellanåt.

 

När det gäller vilka som är dåliga/överskattade så är det betydligt enklare att göra någon form av topp 5-lista, men det känns onödigt att sjunka så lågt redan nu. :-) Får väl vänta någon vecka eller så innan portarna öppnas. ;-)

 

--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Top 5 bästa regsen på 5/10kr? Top 5 mest överskattade på samma stejks?

 

Vet ej om frågan bara var ämnad till JTag. Blev bara lite för sugen på att sätta upp en lista :-)

 

Först har vi de som fått A++ spons av Nike och vet verkligen hur man utnyttjar ett bra sponsorkontrakt: $$Grodlår$$ och $$$GTOBåten$$, Affärsmän ut i fingerspetsarna.

 

Därefter Så har vi Har vi alla Bummisar och ni vet vilka ni är!! Synfisk, Yummi och 90% av alla andra regs :evil:

 

Sen kommer raggarna som alltid ska vinna.... De ligger bara och lurkar i vassen, vips så har sitter man själv utan stack och ser att man donerat tre snabba inköp till dem: Intenze, Name, MRH, Johanski och Svett0. WP dudes!

 

Sist har vi en kategori där ja skulle klassa mig själv. De som aldrig backar för action, men kanske inte är vinnande i varje match... = Skalle3000 ligan: Adekk, Labuns och Isilder1

 

 

Lycka till vid borden Gybbz! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en backsöndag. Går inte att vinna på söndagar. Vill inte ens veta hur mycket jag ligger back totalt i MTT-världen. :-) Let me win one timeee. :-(

 

--

 

Boss, $5/$10 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BTN: $1,066 (106.6 bb)

SB: $3,258.16 (325.8 bb)

Hero (BB): $2,683.30 (268.3 bb)

CO: $1,357.50 (135.8 bb)

 

Preflop: Hero is BB with T:diamond: 8:diamond:

2 folds, SB raises to $25, Hero raises to $90, SB calls $65

 

Flop: ($180) 4:diamond: 5:heart: Q:club: (2 players)

SB checks, Hero bets $90, SB calls $90

 

Turn: ($360) A:diamond: (2 players)

SB bets $222, Hero calls $222

 

River: ($804) Q:heart: (2 players)

SB bets $480, Hero calls $480

 

Results: $1,764 pot ($15 rake)

Final Board: 4:diamond: 5:heart: Q:club: A:diamond: Q:heart:

SB showed 6:heart: 7:heart: and lost (-$882 net)

Hero showed T:diamond: 8:diamond: and won $1,749 ($867 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bra att syna river när man inte ens slår alla fis bluffar. Sen bluffar inte fiskar polariserade ranger, så det är inte bara J-hög, K-hög vi förlorar mot utan random 4x, 66-99 osv.

 

Känns lite roligare att posta händer som avviker från standarden än att bara fokusera på situationer som är väldigt mycket must call/bluff/fold för att inte bli superexploaterbar.

 

Men ja, helt rätt, och väldigt uppenbart - naturligtvis en horribel syn väldigt ofta. Men tankegången var att han inte är tillräckligt mycket av en sprutfisk (baserat på tidigare händer) för att ha 66-99 eller någon form av J/K-hög där. Han har (nästan) aldrig Ax, aldrig Qx, så fördelningen mellan händer vi förlorar mot och vinner mot i just den här isolerade situationen är väldigt jämn (edit: /tillräckligt jämn för att rättfärdiga ett fun-call 8-)).

Redigerad av JedenTag
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite roligare att posta händer som avviker från standarden än att bara fokusera på situationer som är väldigt mycket must call/bluff/fold för att inte bli superexploaterbar.

 

Men ja, helt rätt, och väldigt uppenbart - naturligtvis en horribel syn väldigt ofta. Men tankegången var att han inte är tillräckligt mycket av en sprutfisk (baserat på tidigare händer) för att ha 66-99 eller någon form av J/K-hög där. Han har (nästan) aldrig Ax, aldrig Qx, så fördelningen mellan händer vi förlorar mot och vinner mot i just den här isolerade situationen är väldigt jämn (edit: /tillräckligt jämn för att rättfärdiga ett fun-call 8-)).

 

Skulle en oinvigd kunna få sig en lektion i etymologin bakom ordet "sprutfisk"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle en oinvigd kunna få sig en lektion i etymologin bakom ordet "sprutfisk"?

 

Inte etymologin, men jag skulle däremot kunna ge dig min definition av ordet om du har det svårt. Intresserad?

 

Haha nja, det är inte close öht. Jag gissade inte direkt om vi säger så...

 

Men jag uppskattar att du försöker argumentera iaf, känns som ett steg åt rätt riktning mtp att jag ville se regs bli bashade här inne.

 

När du uttrycker dig på det sättet så känns det väldigt mycket som att du är inne på en GTO-approach, som måste vara extremt långt ifrån hur man egentligen borde resonera mot vissa kategorier av nöjesspelare som spelar enligt tydliga mönster. Har jag fel?

 

Du är naturligtvis bättre än mig på poker då du bokstavligt talat vigt ditt liv åt spelet, så misstolka mig inte här. Jag har mycket att lära numera när jag är skön och ödmjuk. ;-)

 

Och just det - hur går det i rätt riktning om du ville se regs "bli bashade" här inne? Det motsatta borde väl vara sant i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är intresserad!

 

Kul! I pokervärlden så är det så att det finns olika kategorier av "fiskar" där det finns dramatiska variationer sett till spelstil och loss rate. En sprutfisk är en fisk som når en väldigt hög echelon i sammanhanget och förlorar oerhört mycket oerhört snabbt. En sprutfisks approach till spelet karaktäriseras av en total brist på logik, och som en uppenbar konsekvens av detta så kan man inte heller identifiera några direkta mönster i sprutfiskens spel.

 

Mår du bra efter alla dessa år av mörker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte etymologin, men jag skulle däremot kunna ge dig min definition av ordet om du har det svårt. Intresserad?

 

 

 

När du uttrycker dig på det sättet så känns det väldigt mycket som att du är inne på en GTO-approach, som måste vara extremt långt ifrån hur man egentligen borde resonera mot vissa kategorier av nöjesspelare som spelar enligt tydliga mönster. Har jag fel?

 

Du är naturligtvis bättre än mig på poker då du bokstavligt talat vigt ditt liv åt spelet, så misstolka mig inte här. Jag har mycket att lära numera när jag är skön och ödmjuk. ;-)

 

Och just det - hur går det i rätt riktning om du ville se regs "bli bashade" här inne? Det motsatta borde väl vara sant i så fall?

 

GTO betyder Game Theory Optimal, dvs den strategin som är mest optimal kommer också vara mest explo. I det här fallet, är det antagligen ytterst få spelare det är optimalt att syna T-hög. Varför jag vet det är för att jag gillar pengar och jag hittade ett sätt att ta reda på vad fiskar bettar för range över river (Så ja mot gemene fisk är inte det en +ev-syn.. Du har omöjligtvis reads eller sample-size för att rättfärdiga syn)

 

Jag kan lova att du spelat fler händer än vad jag har gjort lifetime. Sen så hade jag obv varit bäst hur mycket tid vi båda hade lagt ned. Ett tips är att skippa ödmjukheten, det är inte så man blir hs-regg! Jag skriver lite i en annan dagbok här på forumet som jag antar att du har sett, det är väldigt tydligt att varken jag eller mina elever behöver viga vårat liv till att bli bra på poker om jag kan få en 1/2kr regg som dessutom hade extremt många bollar i luften (Jäkla yeslifer) och trots det tagit klivet upp till de högre nivåerna. Du är välkommen att ansöka så kan jag tom visa dig! Har alltid velat lära känna dig bättre.

 

Du fick ju igång lite diskussion iaf, av vad jag har sett här på pf och erfarat själv leder diskussion ofta till reggbashande. Han där kepsen ger ju dig en layup att bara basha.. TBT när han pratade om vilka höga winrates man kunde ha på svs.. Och nu ser man inte ens till honom vid borden :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Du har omöjligtvis reads eller sample-size för att rättfärdiga syn)

 

Här har vi det jag syftade på, tack. :-) Vi håller inte med varandra om just det här helt enkelt. Du kommer aldrig att övertyga mig med sådana märkliga kommentarer/antaganden. Sedan när kan man generalisera så brett som du gör om nöjesspelare?

 

GTO betyder Game Theory Optimal, dvs den strategin som är mest optimal kommer också vara mest explo. I det här fallet, är det antagligen ytterst få spelare det är optimalt att syna T-hög. Varför jag vet det är för att jag gillar pengar och jag hittade ett sätt att ta reda på vad fiskar bettar för range över river (Så ja mot gemene fisk är inte det en +ev-syn.. Du har omöjligtvis reads eller sample-size för att rättfärdiga syn)

 

Jag kan lova att du spelat fler händer än vad jag har gjort lifetime. Sen så hade jag obv varit bäst hur mycket tid vi båda hade lagt ned. Ett tips är att skippa ödmjukheten, det är inte så man blir hs-regg! Jag skriver lite i en annan dagbok här på forumet som jag antar att du har sett, det är väldigt tydligt att varken jag eller mina elever behöver viga vårat liv till att bli bra på poker om jag kan få en 1/2kr regg som dessutom hade extremt många bollar i luften (Jäkla yeslifer) och trots det tagit klivet upp till de högre nivåerna. Du är välkommen att ansöka så kan jag tom visa dig! Har alltid velat lära känna dig bättre.

 

Du fick ju igång lite diskussion iaf, av vad jag har sett här på pf och erfarat själv leder diskussion ofta till reggbashande. Han där kepsen ger ju dig en layup att bara basha.. TBT när han pratade om vilka höga winrates man kunde ha på svs.. Och nu ser man inte ens till honom vid borden :(

 

Att spela optimalt rent spelteoretiskt innebär inte i grunden att anpassa sig till max utefter sin motståndare, även om du självklart är med på vad jag menar här. :-)

 

Att jag spelat fler händer lifetime, om det ens nu stämmer eftersom jag haft extremt långa uppehåll, är inte av någon större relevans då man inte kommer speciellt långt på ren fallenhet för spelet. Det borde du väl ändå förstå? Det handlar om inställning till spelet/ambitioner, tid nedlagd på teori, och även personliga egenskaper + förutsättningar (ens inställning till risktagande och ekonomiska grundförutsättningar). Om vi båda hade börjat från 0, med exakt samma slutmål, så hade du definitivt inte haft en möjlighet att konkurrera med mig obv. ;-) Mycket av det du säger här/sättet du uttrycker dig på sänder väldigt tydliga signaler om väldigt mycket.

 

Jag har absolut inget intresse av att bli "hs-regg" nu heller. Jag har för många andra passioner och framgångar att fokusera på. Mitt personliga värde och djupa kompetens inom många områden sträcker sig långt förbi ett döende kortspel. Förväntar mig inte att du ska kunna relatera till något av det här förrän långt senare i livet - om någonsin.

 

Håller med om att det är trevligt med diskussion! Vem är kepsen på SvS btw? PM me. :-)

Redigerad av JedenTag
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi det jag syftade på, tack. :-) Vi håller inte med varandra om just det här helt enkelt. Du kommer aldrig att övertyga mig med sådana märkliga kommentarer/antaganden. Sedan när kan man generalisera så brett som du gör om nöjesspelare?

 

Detta är vad som skiljer agnarna från vetet!

 

 

 

Att spela optimalt rent spelteoretiskt innebär inte i grunden att anpassa sig till max utefter sin motståndare, även om du självklart är med på vad jag menar här. :-)

Det gör det visst m8en! Du må vara jätteduktig på juridik och vad du nu är bra på, men gällande spelteori så är det jag som är skönast

 

Att jag spelat fler händer lifetime, om det ens nu stämmer eftersom jag haft extremt långa uppehåll, är inte av någon större relevans då man inte kommer speciellt långt på ren fallenhet för spelet. Det borde du väl ändå förstå? Det handlar om inställning till spelet/ambitioner, tid nedlagd på teori, och även personliga egenskaper + förutsättningar (ens inställning till risktagande och ekonomiska grundförutsättningar). Om vi båda hade börjat från 0, med exakt samma slutmål, så hade du definitivt inte haft en möjlighet att konkurrera med mig obv. ;-) Mycket av det du säger här/sättet du uttrycker dig på sänder väldigt tydliga signaler om väldigt mycket.

 

Jag var bättre än dig på kortspel under tiden jag gick i skolan och snittade 30h/månaden :( ... Trots att du hade flera års försprång.

 

Jag har absolut inget intresse av att bli "hs-regg" nu heller. Jag har för många andra passioner och framgångar att fokusera på. Mitt personliga värde och djupa kompetens inom många områden sträcker sig långt förbi ett döende kortspel. Förväntar mig inte att du ska kunna relatera till något av det här förrän långt senare i livet - om någonsin.

 

Det är ballt hur mycket du pratar om mitt liv, som att du har någon aning om någonting. Måste vara mysigt att leva i en bubbla, där alla som är bättre än dig på poker spelar 300 timmar i månaden och aldrig går utanför dörren :D. .. Av att dömma hur mycket tid du pratar om att man ska lägga ned på skolan, så verkar det ju som att jag är den som har haft det ballare livet (Dvs jag borde ha fler passioner/projekt att satsa på då jag inte varit fänglsad i någon skolbänk där man tydligen måste plugga jättemycket om man ska vara lika skön som jeden).

 

"För många andra framgångar att fokusera på"? Du är obv inte i närheten av lika hög nivå inom ditt / dina fält ens. Skulle jag i.e göra en annons på 2+2 att jag coachar/stejkar eller säljer action till någon highroller skulle det obv vara superlätt att få sålt av. Med andra ord är jag nog rätt framgångsrik om någon random snubbe i grekland skulle hugga. Medan du bara är någon pojkvasker som har suttit i en skolbänk hela ditt liv och antagligen är någon form av springpojke på sin höjd. Du är nog inte ens top 100 000 inom ditt område :(... Slår man 500z / highstakes på stars bör man nog vara top 100 eller så.

 

Håller med om att det är trevligt med diskussion! Vem är kepsen på SvS btw? PM me. :-)

 

Creddar f.ö att du kan håna mig så fint, det värmer.

 

Också glömde, "döende kortspel" säger bara sopregsen. Har vunnit mer pengar för varje år som gått och gått upp i högre nivåer. Kanske är döende om man heter jedentag :P

 

Edit: Kör du den här approachen i verkliga livet också? Om din chef säger till dig vad som är rätt så ifrågasätter du det och förklara din iq badboll-approach? Har svårt att du kan vara framgångsrik inom något område med den inställningen, när någon som är bättre upplyser en ska man lyssna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket av det du säger sänder väldigt, väldigt oroväckande signaler. Att jag fick dig att motivera/försvara dina livsval på ett så patetiskt och desperat sätt är ganska anmärkningsvärt. :-) Underhållningsvärdet är på topp.

 

Att du förnekar att pokern är döende tar allting till oerhört extrema nivåer dock. Nästan skrämmande att det kommer från någon som påstår sig vara så insatt.

 

Chefskommentaren är ganska intressant. Sedan när har chefer någon större detaljkunskap om någonting? ;-)

 

Jag hoppas verkligen att du lyckas reda ut dina problem i livet förr eller senare. :-) There's time presumably. Gissar på att du är 18-19?

 

Yours truly,

 

"jedentag :P"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ser iaf klart och tydligt i Phils senaste svar till Jeden att han faktiskt lever som han lär.

 

Han lärde sig att inte få in 88+ för 200 bigs co vs mp mot folk som har 5% i 4b. Sen fick han också lära sig allt om ödmjukhet med. Mycket viktigt att vara ödmjuk i poker

 

Tackar som ödmjukast för ett gott skratt och förespråkar att en biobiljett delas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! I pokervärlden så är det så att det finns olika kategorier av "fiskar" där det finns dramatiska variationer sett till spelstil och loss rate. En sprutfisk är en fisk som når en väldigt hög echelon i sammanhanget och förlorar oerhört mycket oerhört snabbt. En sprutfisks approach till spelet karaktäriseras av en total brist på logik, och som en uppenbar konsekvens av detta så kan man inte heller identifiera några direkta mönster i sprutfiskens spel.

 

Mår du bra efter alla dessa år av mörker?

 

Tack för ditt svar! Din definition av ordet var väldigt lik den jag redan var bekant med, men det var mer fräs i din (echelons och grejer)! Nej, tråkigt nog får jag fortsätta må dåligt ett tag till då jag verkligen vill ha reda på ordets ursprung :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...