Gå till innehåll

Fattig riddare


moonk

Recommended Posts

Gör en nystart med pokern efter ett längre uppehåll. Jag kommer lira efter jobb och försöka få in 50h/månad. Startar upp på 1/2 svs och kommer ta ut 50% av det jag vinner varje månad för att spara undan till något äventyr modell större längre fram i livet.

 

Jag har 2-3miljoner händer under bältet och var en gång i tiden en hyfsat god midstakespelare så hoppas att spelet ska flyta på på dessa nivåer. Kommer antagligen kliva upp i nivå när bankrullen tillåter.

 

Bankrullekrav: 50bi. (Kommer dock inte kliva ner lägre än 1/2)

 

Bankrulle: 5000

 

Frågor på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren :)

 

Jag har ju mina fasta utgifter täckta av jobbet men tycker ändå 50bi är rimligt, jag spelar alltid bättre när jag är på supersäker mark. Sen har jag inte så bråttom med att kliva i nivåer just nu, vill bli lite varm i kläderna och känna att jag har koll på vad jag gör.

 

Spelade 1h igår kväll innan jag däckade vid 10 tiden (jag skäms inte ens), inget intressant hände men slutade pluss 200kr.

 

Ska försöka få in ett par timmar idag med.

 

Br: 5200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in en timme under söndagen, upp 2bi till.

 

Nu spelade jag visserligen under helgen men det känns spontant inte som att motståndet är särskilt tufft. Vad är en bra winrate på 1/2? Går det att ha 15-20bb/100?

Det är absolut möjligt att ha en sådan win-rate. Jag skulle tro att de flesta bättre regsen ligger inom det intervallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är absolut möjligt att ha en sådan win-rate. Jag skulle tro att de flesta bättre regsen ligger inom det intervallet.

 

Okej då siktar jag ditåt helt enkelt :)

 

Fortsatt lira lite smått och det rullar på. Ska lära mig hur man postar händer framöver, har glömt bort hur man gör.

 

Upp ett par inköp till idag men ingen volym alls att prata om än, någonstans mellan 1-2k händer så det är ju som det är med det. Men jag har inga tvivel om att jag slår nivån och det känns perfekt att starta upp maskineriet igen med lite lugn och ro (jinx).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft fullt upp senaste dagarna men ska försöka få in någonstans mellan 10-15 timmar i helgen. Det är banne mig svårt att hitta orken att spela efter en arbetsdag + vardagssysslor. Tänker dock hålla fast vid målet att spela 50h/månad även fast det känns rätt långt borta just nu.

 

Oktober:

Timmar: 3

Resultat: +1000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig volym fre-lör så får ta igen det imorgon. Springet har iaf varit på min sida än så länge.

 

Skulle ni regs säga att det är riktigt stor skillnad på /2 och /4? Just nu känns gamesen softare än jag kunnat föreställa mig. Kan inte tänka mig att /4 är i närheten av detta...

 

Timmar: 7

Resultat: +2800

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Okej blev lite inspirerad av mål 2017 tråden så tänkte att jag postar mina mål här med. Ska försöka vara lite mer aktiv här.

 

100k sek från pokern

365h meditation

sova utomhus/tält minst 20 nätter

inget kaffe

inget nikotin

ingen alkohol

 

Har branchat ut lite och spelar 5max på svs samt hu och lite hilo etc på andra siter. Rullat på helt okej senaste tiden, har runt 20bb/100 över ett snart nästan rimligt sample så det känns rätt stabilt.

 

Här är nog den sjukaste handen jag spelat på ett tag.

 

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 3007925

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (CO): $435.49 - VPIP: 42, PFR: 35, 3B: 16, AF: 3,2,

BTN: $472.03 - VPIP: 29, PFR: 13, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 63

SB: $637.54 - VPIP: 48, PFR: 29, 3B: 8, AF: 0,9, Hands: 31

BB: $494.65 - VPIP: 29, PFR: 13, 3B: 7, AF: 1,8, Hands: 31

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with 6 :heart: 6 :spade:

Hero raises to $7, 2 folds, BB raises to $20, Hero calls $13

 

Flop: ($41.00) 9 :club: Q :spade: 8 :spade:(2 players)

BB bets $26.00, Hero calls $26

 

Turn: ($93.00) 2 :diamond:(2 players)

BB bets $60.00, Hero raises to $135, BB calls $75

 

River: ($363.00) J :club:(2 players)

BB bets $194.00, Hero raises to $254.49, BB calls $60.49

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen slaktas ju värre än någonsin givetvis.

Ni vet hur man ibland får lite feeling, men spelar lite för många bord och sen blir besluten en gata för sen hela tiden. Typ så var denna hela vägen.

 

i ett försök att rättfärdiga detta i efterhand..

Floatar floppen för att se om jag kan få en showdown, fi är en såndär riktig vek nit som inte betalar av med sämre än typ set så planen är att köra över honom på typ alla turns/rivers utom möjligen A/K. sagt och gjort, sen när rivern kommer och han donkar blir det ju en riktig mindfuck. Då jag tror att han hade gått in i c/c mode med par+stegdrag och han lär ju inte donka ut något sämre än stegen. Att jag har 66 och typ ingen deg kvar gör ju mitt spel katastrofalt givetvis. Aja lite spretigt men ar mest en kul hand:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Okej dags för en uppdatering:

 

Slitit rätt hårt med att få in timmar men har sedan starten av dagboken fått in ca 35k händer på svs och kanske 10k hu på övriga siter. Resultaten har varit stabila kring 20-25bb/100 på 1/2 och jag har börjat väva in lite bord på högre stakes på slutet med gott resultat. Planen är att i slutändan tableselecta /2-/10 och mata in lite mer händer per månad nu fram till sommaren.

 

Jag har i januari slutat med nikotin och kaffe samt nästan helt tagit bort raffinerat socker i min diet. Äter numera också nästan bara vegetarisk mat.

Meditationen har det inte blivit jättemycket av.

 

Mål för februari:

25k händer på /2-/5

Överleva vasaloppet

Meditera mera.

Fortsätta äga upp den vansinniga drogen nikotin.

 

 

 

 

Uppdatering på årsmål:

 

pokern : 10k/100k

meditation : 10h/365h

sova utomhus/tält: 0/20

inget kaffe: check

inget nikotin: check

ingen alkohol: check

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kommer in med en halvmånads(ish) uppdate. Har tryckt in väldigt mycket händer för att vara heltidsarbetande och familjefar och djurägare. Började helt okej på /2 men hade sparat ihop till lite badrun då jag klev upp i nivå till /4 och /5. Tappade snabbt ca 20 inköp där första hälften var setups och andra hälften var kasst lir.

 

Har sedan dess hämtat tillbaka allt på /2 vilket känns galet skönt. Kollat lite stats och har ett hyfsat sample på 80k händer där jag ligger på winrates som är riktigt bra. Det är intressant att analysera vart winraten kommer ifrån och jag tror (lite efter att ha läst andra dbs här på PF) att jag har ett riktigt solit mentalgame. Har jobbat rätt mkt med en av de bästa idrottspsykologerna under den tiden jag spelade högre samt att jag mediterat och kommit ner på jorden ordentligt de senaste åren. Jag tänkte försöka spalta upp några nyckelfaktorer för just det mentala här.

 

- Lyssna på Tommy Angelo

- Läs böcker som ger dig verktyg för att arbeta med det mentala.

- Meditera

- Gör först förändringarna irl, då speglar det av sig på pokern.

- Träna

 

Det där är egentligen otroligt fyrkantiga sätt att se på det mentala. Typ som att skriva "höj A4s i CO".

 

Om du spelat poker under en period så har du garanterat kommit till en punkt där du börjar ifrågasätta dina egna beslut och sedan börjat bygga upp logiska resonemang kring ditt spel. Det går att ta sig an den mentala biten på precis samma sätt.

Så börja ifrågasätta dig själv när du blir tiltad, postar badbeats eller vad det nu är. Varför blir jag arg här? Varför fokuserar jag på de förlorande händerna istället för de positiva?

 

Tar du dig igenom det mentala på samma sätt som du gjort med det speltekniska så blir pokern mycket mycket roligare och hälsosammare. Om du verkligen kan se på en tvåoutare som någonting bra, något som föder spelet och som ger dig möjligheten att hålla på med dethär fantastiska spelet, då börjar du närma dig någonting riktigt bra. Inse att det du fokuserar på växer, dvs, det du tränar din hjärna att upptäcka kommer den få lättare att upptäcka igen. Precis som i det speltekniska.

 

Det enda det handlar om är att släppa taget om det du just nu håller som sant.

 

Lätt som en plätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...