Gå till innehåll

Plata o Plomo?


GTOBåten

Recommended Posts

Tack!

 

Ska iväg och spewa på en kamera idag så förhoppningsvis inom snar framtid :mrgreen: Småkräsen och tycks aldrig bli tillräckligt bra med mobilkameran

 

Ett kameratips är Panasonics Lumix DMC Fz300 eller Fz1000. Tillräckligt bra för att klara det mesta som en kamera ska klara av, inklusive filma, och tillräckligt små för att alltid följa med om man gillar att fota mkt. Jag har en gammal Fz själv som jag alltid väljer före systemkameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt dålig första halva på månaden så har saknat lite sug att uppdatera gällande poker! Kör ner huvudet och klivit ner från de högsta staksen och grindar ut de lite lägre nivåerna tills självförtroendet är tillbaka.

 

Till följd av lite trista händelser har jag valt att inte posta särskilt mycket gällande IRL och vill försöka hålla mig så pass anonym som möjligt, så vet inte hur mycket mer uppdateringar det kommer bli i dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjäääna! Råbäääääään här! Segt att det gått kallt men kul initiativ med en sådan här biffkriminell dagbok. Har bara varit en sjuk ninja här i forumet men är kanske dags att delta i det som skrivs. I wish you guys all the luck! (förutom emot mig då såklart).

 

 

Lev och må, låt äggen stå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjäääna! Råbäääääään här! Segt att det gått kallt men kul initiativ med en sådan här biffkriminell dagbok. Har bara varit en sjuk ninja här i forumet men är kanske dags att delta i det som skrivs. I wish you guys all the luck! (förutom emot mig då såklart).

 

Lev och må, låt äggen stå!

 

Tjena Råbään! Kul att du skriver och tack för lyckoönskningarna!

 

Mycket kul att se dig i bootcamp! :-D

 

Lycka till själv :)

 

 

Cred till FARC-gerillan som sniffat upp denna dagbok så fort :-(

 

Vet inte vad som är värst, gerillor eller psykotiska SVS-regs.

 

 

Bjuder på en månadsgraf, börjat vända och siktar på att hitta b/e tills månadsslutet!

 

7e9be6b41ea38167610a5cd2df2c9caa.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sure!

 

Är rätt kall HU så tar gärna emot kritik på händer :-)

 

HU vs regfisk aka MTT-spelare

 

GTECH G2 (Boss) - kr50 NL (5 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k9,975.00

Hero (SB): k12,254.81

 

Hero posts SB k25.00, BB posts BB k50.00

 

Pre Flop: (pot: k75.00) Hero has 8:heart: K:heart:

 

Hero raises to k125.00, BB raises to k400.00, Hero calls k275.00

 

Flop: (k800.00, 2 players) 6:spade: 3:heart: K:spade:

BB bets k500.00, Hero calls k500.00

 

Turn: (k1,800.00, 2 players) T:club:

BB bets k1,200.00, Hero calls k1,200.00

 

River: (k4,200.00, 2 players) 5:diamond:

BB bets k3,000.00, Hero calls k3,000.00

 

HU vs reg

 

GTECH G2 (Boss) - kr50 NL (5 max) - Holdem - 2 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): k5,555.00

BB: k9,925.00

 

Hero posts SB k25.00, BB posts BB k50.00

 

Pre Flop: (pot: k75.00) Hero has T:spade: K:club:

 

Hero raises to k125.00, BB raises to k400.00, Hero calls k275.00

 

Flop: (k800.00, 2 players) K:diamond: 4:club: 6:club:

BB checks, Hero bets k400.00, BB calls k400.00

 

Turn: (k1,600.00, 2 players) 7:heart:

BB checks, Hero bets k1,100.00, BB raises to k9,125.00 and is all-in, Hero calls k3,655.00 and is all-in

 

River: (k11,110.00, 2 players) 2:spade:

 

 

Största potten jag spelat, vs sopreg.

 

Från fistpump till djup suck av lättnad på showdown.

 

GTECH G2 (Boss) - kr200 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k22,620.00

Hero (CO): k20,750.02

BTN: k24,623.27

SB: k18,620.00

BB: k20,205.00

 

SB posts SB k100.00, BB posts BB k200.00

 

Pre Flop: (pot: k300.00) Hero has 5:spade: 7:spade:

 

fold, Hero raises to k450.00, fold, SB calls k350.00, BB calls k250.00

 

Flop: (k1,350.00, 3 players) 8:diamond: 9:diamond: 6:heart:

SB checks, BB checks, Hero bets k1,012.50, SB calls k1,012.50, BB calls k1,012.50

 

Turn: (k4,387.50, 3 players) 4:heart:

SB checks, BB checks, Hero bets k3,290.62, SB raises to k17,157.50 and is all-in, fold, Hero calls k13,866.88

 

River: (k38,702.50, 2 players) A:spade:

 

Spoiler!
Hero shows 5:spade: 7:spade: (Straight, Nine High)

(Pre 50%, Flop 48%, Turn 40%)

SB shows 5:heart: 7:heart: (Straight, Nine High)

(Pre 50%, Flop 52%, Turn 60%)

Hero wins k19,343.75

SB wins k19,343.75

Redigerad av GTOBåten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Tack för lyckoönskningen, passar på att skriva en kort uppdatering!

 

Reser runt i Sydamerika och har varit i Santiago ett tag nu. Fortsatt dåligt internet så svårt att få in mycket volym även om det blir en del sporadiska sessioner. Inte så mycket att prata om resultatmässigt i pokern men livskvalitén är på ATH.

 

Lägger majoriteten av poker-tiden på teori och coaching just nu. Känner att jag utvecklats mycket inom båda områdena vilket är väldigt roligt. Blir nog en vända hem till Sverige snart, grindsuget och hemlängtan håller på att ta över så förhoppningsvis kan jag få in en hel del volym kommande månaderna fram till sommaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att folk creddar nicket!

 

Jag kom på att jag hade en rolig hand som jag ville dela med mig av. Stal ett move från den gamle legenden Mr_Jimmy.. Bland mina vänner kallar vi alltid detta för en jimmy/jimpa-bet.

 

Om Mr_Jimmy själv läser får han gärna betygsätta min linje också (1-10 jimmys). Vår fiende är en sån där hemsk drake som aldrig suttit ut i hela sitt liv och är en av de största vinnarna på highstakes stars i år. Jag och fi har spelat rätt mycket 3-handat så det existerar väl någon form av dynamik om man så vill.

 

Sidenote är väl att jag inte har något problem med att få in tiorna pre här, men då SB är regg och flattar rätt sällan och BB har låg 3b% och låg squeeze% är jag rätt så övertygad om att tiorna bör flattas. Finns ngn litenchans att SB backjammar sämre par eller dyl. Sen får man lägga till att mot en låg squeeze är det inte lika rimligt att vi kommer stacka av 99/88, AQ etc..

 

 

PokerStars - $10 NL (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: $2,273.75

Hero (BTN): $1,903.51

SB: $1,000.00

BB: $1,102.63

UTG: $2,294.94

MP: $310.68

 

SB posts SB $5.00, BB posts BB $10.00

 

Pre Flop: (pot: $15.00) Hero has T:spade: T:heart:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $26.80, SB calls $21.80, BB raises to $120.00, Hero calls $93.20, SB calls $93.20

 

Flop: ($360.00, 3 players) K:heart: 7:club: 2:diamond:

SB checks, BB bets $118.63, Hero calls $118.63, fold

 

Turn: ($597.26, 2 players) K:club:

BB checks, Hero bets $80.00, BB raises to $273.63, Hero calls $193.63

 

River: ($1,144.52, 2 players) 4:heart:

BB bets $590.37 and is all-in, Hero calls $590.37

 

BB shows Q:diamond: 9:diamond: (One Pair, Kings)

(Pre 32%, Flop 18%, Turn 7%)

Hero shows T:spade: T:heart: (Two Pair, Kings and Tens)

(Pre 68%, Flop 82%, Turn 93%)

Hero wins $2,322.26

 

lol :mrgreen:

Ger dig 2/10, syn är inte mitt spel. Hans spel, 9 av 10. Han är jävligt aggro men en hand utan drag och låg foldeq på river. Händer som är på gränsen mellan genialiska och idiotiska är alltid dom bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet en person som blev väldigt besviken över att bara få 2/10 jimmys.

Håller med om argumenten och gillar också FI's linje då han har 50% chans att få fold (antingen så har han det eller så har han det inte) och bara riskerar 590 för att vinna 1100. Bör alltså vara massivt +ev att bluffjamma här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet en person som blev väldigt besviken över att bara få 2/10 jimmys.

Håller med om argumenten och gillar också FI's linje då han har 50% chans att få fold (antingen så har han det eller så har han det inte) och bara riskerar 590 för att vinna 1100. Bör alltså vara massivt +ev att bluffjamma här.

 

Japp, tkr det är en orättvis bedömning. Helt klart en imponerande jimpline.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Länge sen senast. Tycker forumet verkar dött totalt sedan den misslyckade uppdateringen. Knappt orkat trycka in på en enda tråd nu när forumet ser ut som något man la upp för WOW-klanen då man var 12. 

Bor i Chile och grindar fortfarande. WCOOP Main i söndags vilket gick åt helvete men fick rädda dagen något med en 20~ plats i lilla main för $9k. Inte gått över till den mörka sidan än dock då cash fortfarande är main fokus. 

Spelade en del PLO under våren då både zoomen på stars och framförallt SVS verkade löjligt soft. Extremt stort gap i kompetens i SVS där det finns en minoritet bossar / wizards och en majoritet som spelar fyrkorts-bingo. Gick bra såklart och tog väl en månad att gå från 2/4 - 200/400. Gamsen dog tyvärr ut senare så flyttat till andra sajter och spelar en majoritet mid/hsNL nu med sporadiska inhopp i PLO. 

I övrigt så har jag varit mycket involverad i crypto senaste året, precis som varenda annan pokerspelare. Tycks verka populärt med shitcoins (NEO, XRP, ETH etc) inom communityn och det är trist då många kommer förlora mycket pengar. Vad jag sett på PF verkar det inte finnas så mycket diskussioner på ämnet sen tokboken dog ut, diskuterar och delar gärna kunskap med andra intresserade!


Får se om det uppdateras mer här, kul att se vilka som fortfarande hänger runt och om man kan få igång lite intressanta diskussioner. 

Hörs!

Ps. Krillster och jag coachar / Stakar fortfarande om folk är intresserade av att lära sig spela poker. Vem vet, kanske kan lära ut lite 4korts-bingo med om någon är sugen. 

Redigerad av GTOBåten
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket besviken att DB-innehavaren inte fått något svar. Är alla så bittra och fattiga numera eller är det bara ingen som hänger på forumet efter uppdateringen? :( Förståeligt förvisso, det är lite skumt med ett pokerforum som gör postade handhistoriker korrupta. Hur tänker Valter där egentligen... För den som inte har förstått det än så postade jag under PhilHermouth innan som jag tog bort då jag fick diverse skrämmande meddelanden både på forumet /  facebook / stars-borden.

Jag är för tillfället och hälsar på båten i Santiago, efter 3 veckor här ska det bära av på en 10 dagars semester för att sedan re-locatea (Glömt av vad det heter på svenska, mvh jackvegas) till ett nytt land. Även fast jag bara spelade typ 5 turneringar under WCOOP är det skönt att det är över ($10kn, höga och låga main och någon warmup vill jag minnas?).. Turneringar är dumheter, framförallt live. Spelat ett par sådana sedan senast och det är lika tråkigt varje gång.

Sedan jag senast postade här har jag bott i Brasilien (Rio närmare bestämt) under en längre period (Supertrevligt, rekas varmt) sen blev det hem till Sverige över sommaren och hälsa på familj och vänner. Tog en 5 veckors sejour till Malmö också där jag fick träffa massor av trevliga svs-regs. Malmö-regsen får 10/10, mycket trevliga allesammans! Sedan blev det en vända till Barcelona för EPT, sedan Sverige och nu då Santiago. Maj -> Oktober har f.ö varit den bästa 5-månadersperioden i min karriär vilket är mysigt. Väldigt mycket bra spring och en liten smula off-table work. Börjar förstå dem där jäkla simsen till slut (tror jag).

2017 är ett superbra år hittills, poker-ekonomin mår nog bättre än vad den har gjort på säkert 5 år, vilket är extremt roligt. Mycket high stakes action framförallt på stars, jag är dock lite bitter att det är väldigt svårt för mig att få säte här borta i Sydamerika.. Speciellt då jag spelar generellt ganska udda tider. Är även jag intresserad av cryptos, vilket såklart har varit ett bra år att bli intresserad av. Men jag är rätt vilsen vad gäller cryptos, jobbar på att förbättra mig på den fronten. Något annat jag måste bli bättre på är läsa och spanska, så tänkte slå två flugor i en smäll och läsa något roligt på spanska, reks? Det enda dåliga med 2017 är att den nya Twin Peaks säsongen inte riktigt var upp till par.

Om inte Båten kan få lite action i dagboken med ovanstående post hoppas jag att lyckas med denna, är extremt taggad på att rekrytera nytt folk till stallet. Njuter av livet väldigt mycket, coaching och poker är extremt roligt men även livet utanför poker så hoppas vi kan tura in lite respons så man kan få coacha lite mer!

Idag spelade jag poker och det gick fint! Det spelades 500 zoom, nl1k-nl2k euros/dollz dagen till ära vilket är de tre nivåerna jag huserar mestadels på i dessa tider. Har även testat på lite $/€50/100 igen vilket har varit skojigt då jag haft paus från den nivån i ca 9 månader (extra kul att man fått vinna). Är en drös under ev på $25/50 för året vilket är det enda man kan klaga på förvisso, men är fortfarande i det gröna i bb/100 och med en mycket respektabel winrate (Så cool är jag)

Dagsgraf

4a97bbe658bafadbf8590d404fc1c37b.png

Skriv lite supertrevlig respons och ge oss gärna lite stejk/coaching ansökningar! tacohej

Redigerad av brusig
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt kul med uppdatering från er. Även jag är ledsen över hur dött det blivit sedan uppdateringen (okej, det var inte super mycket liv innan men det var ÅTMINSTONE ett nytt dagboks-inlägg per dag). Hade jag haft tid över till poker så skulle jag absolut hoppat på ert stall! Tyvärr är det mer eller mindre omöjligt att få ihop det med 100% studier och deltidsjobb. 

Hoppas ni fortsätter uppdatera och lycka till med att värva folk till stallet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...