Gå till innehåll

Plata o Plomo?


GTOBåten

Recommended Posts

8 minuter sedan, säger brusig1 :

Bumpar dagboken en smula, varje gång jag sätter mig bordet smäller det rejält åt rätt håll och jag springer löjligt mycket över ev. Verkar som att det blir rekordmånad på rekorddåilig volym sedan jag började spela  (rekordmycket över ev också). Men det är tyvärr väldigt många dagar som kräver utgång (julafton/juldagen/nyår osv). Borta i sydamerika har folk jullov också vilket gör att det är extra bra fest gentemot västvärlden Har tom rivit runt i spelformer som jag inte är bekväm i (zoom hu upp till $25/50 och 2/3handat upp till $50/100 på stars). 40and7 var jättesnäll (överlägset bäst i världen HU om man ska tro lobbyn) gav mig en grisfisk helt gratis utan bråk hu häromdagen i zoom-poolen.. Står fast i att jag är iskall HU på den här nivån men om någon bjuder tar jag emot gladeligen.

Kollade hornets mot GSW idag, jag har aldrig förstått varför basket inte har fler många fans inom pokercommunityn, kollar man på sporten vs fotboll/ishockey/vad nu ni kollar på för sporter så är den strategiska delen så extremt mycket större. Det är fortfarande ett nostalgiskt tillfälle i min mening när Bulls vann mot Jazz 1997 och Jordan callar att han kommer bli doubleteamed (markerad av två spelare) och att Kerr (Golden state warriors coach idag, bästa laget i NBA sedan flera år tillbaka) måste skjuta för att de ska vinna. Att Jordan callar det är ganska sjukt, kollar man på fotboll som är den populäraste sporten i europa så är fan spelarna dumma som tåget. Messi/Ronaldo och hela röset väljer sig själva över laget alla dagar i veckan och skulle fan köra över deras lagspelare för 1 miljon kronor (grus för dem obv) om de hade möjligheten. Jordan/Lebron väljer/valde alltid laget före jaget och det gör sporten för mig så mycket mer renare... Jag kan aldrig ha respekt för fotbollsspelare för i slutet av dagen är det en sport som är lika egoistisk som tennis/golf osv som är 1-mans sporter. Jordan/Lebron är båda kända för att spela extremt bra försvarsspel medan i fotboll så går anfallsspelarna och gäspar när de inte får bra bollar till sig.  Om man nu gillar spelteori/strategi borde basket vara mycket mer intressant för er gentemot fotboll/hockey där allt bara är en jävla donkfest i form av strategi.

En sak som jag aldrig förstått heller i fotboll är att Mourinho som länge var känd som världens bästa coach blev sparkad, medan Gregg Popovich som är i särklass bästa coachen i NBA aldrig någonsin kommer bli sparkad från Spurs.

Kerrs avgör 97:

Highlights i form av lebrons bästa blocks


Om någon av er mot förmodan följer basketen så tjinga gärna i tråden. Funderar på att betta stort på Celtics / Cleveland för en god sweat då jag ogillar GSW rejält.. Cleveland känns vassa, men Celtic är och förblir ett lätt lag att älska då deras teamplay är löjligt bra. Hayward, Irving är obv ett magiskt tillägg även om Thomas (Och Jerebko) har klivit som givietvis gör att Celtic tappar poäng i mitt hjärta! I slutet av dagen blir det nog att betta stort på Cleveland...

Edit: Delar ut lite rosor på tal om mitt hu-spelande, måste credda faktumet att den svenska spelaren frabbxD är inne och river i lobbys mot drakarna. Lite pinsamt i min mening där man har "årets nykomling" här på forumet när man utelämnar en kille kommer från ingenstans och krigar mot maskiner lol.  Ist väljer man att dela ut rosor till folk som binkar en turre som är 99% tur, lolmao.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger brusig1 :

Bumpar dagboken en smula, varje gång jag sätter mig bordet smäller det rejält åt rätt håll och jag springer löjligt mycket över ev. Verkar som att det blir rekordmånad på rekorddåilig volym sedan jag började spela  (rekordmycket över ev också). Men det är tyvärr väldigt många dagar som kräver utgång (julafton/juldagen/nyår osv). Borta i sydamerika har folk jullov också vilket gör att det är extra bra fest gentemot västvärlden Har tom rivit runt i spelformer som jag inte är bekväm i (zoom hu upp till $25/50 och 2/3handat upp till $50/100 på stars). 40and7 var jättesnäll (överlägset bäst i världen HU om man ska tro lobbyn) gav mig en grisfisk helt gratis utan bråk hu häromdagen i zoom-poolen.. Står fast i att jag är iskall HU på den här nivån men om någon bjuder tar jag emot gladeligen.

Kollade hornets mot GSW idag, jag har aldrig förstått varför basket inte har fler många fans inom pokercommunityn, kollar man på sporten vs fotboll/ishockey/vad nu ni kollar på för sporter så är den strategiska delen så extremt mycket större. Det är fortfarande ett nostalgiskt tillfälle i min mening när Bulls vann mot Jazz 1997 och Jordan callar att han kommer bli doubleteamed (markerad av två spelare) och att Kerr (Golden state warriors coach idag, bästa laget i NBA sedan flera år tillbaka) måste skjuta för att de ska vinna. Att Jordan callar det är ganska sjukt, kollar man på fotboll som är den populäraste sporten i europa så är fan spelarna dumma som tåget. Messi/Ronaldo och hela röset väljer sig själva över laget alla dagar i veckan och skulle fan köra över deras lagspelare för 1 miljon kronor (grus för dem obv) om de hade möjligheten. Jordan/Lebron väljer/valde alltid laget före jaget och det gör sporten för mig så mycket mer renare... Jag kan aldrig ha respekt för fotbollsspelare för i slutet av dagen är det en sport som är lika egoistisk som tennis/golf osv som är 1-mans sporter. Jordan/Lebron är båda kända för att spela extremt bra försvarsspel medan i fotboll så går anfallsspelarna och gäspar när de inte får bra bollar till sig.  Om man nu gillar spelteori/strategi borde basket vara mycket mer intressant för er gentemot fotboll/hockey där allt bara är en jävla donkfest i form av strategi.

En sak som jag aldrig förstått heller i fotboll är att Mourinho som länge var känd som världens bästa coach blev sparkad, medan Gregg Popovich som är i särklass bästa coachen i NBA aldrig någonsin kommer bli sparkad från Spurs.

Kerrs avgör 97:

Highlights i form av lebrons bästa blocks


Om någon av er mot förmodan följer basketen så tjinga gärna i tråden. Funderar på att betta stort på Celtics / Cleveland för en god sweat då jag ogillar GSW rejält.. Cleveland känns vassa, men Celtic är och förblir ett lätt lag att älska då deras teamplay är löjligt bra. Hayward, Irving är obv ett magiskt tillägg även om Thomas (Och Jerebko) har klivit som givietvis gör att Celtic tappar poäng i mitt hjärta! I slutet av dagen blir det nog att betta stort på Cleveland...

Först och främst, gratulerar till de fina resultaten!

 

Orkar inte ens gå in i diskussion med dig angående detta då jag:

1. Tror du trollar ganska ordentligt, eller jag hoppas det...

 

2. OM INTE, utan att du är allvarlig. Så har du verkligen inte speciellt bra koll på fotboll 

Oavsett vilket så leder det till en meningslös diskussion där du inte kommer vilja/vägra ta in något som sägs.

 

Så för att hålla mig OTROLIGT kortfattad, du har jättefel angående fotbollen...

 

 

Redigerad av Franco1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger brusig1 :

Bumpar dagboken en smula, varje gång jag sätter mig bordet smäller det rejält åt rätt håll och jag springer löjligt mycket över ev. Verkar som att det blir rekordmånad på rekorddåilig volym sedan jag började spela  (rekordmycket över ev också). Men det är tyvärr väldigt många dagar som kräver utgång (julafton/juldagen/nyår osv). Borta i sydamerika har folk jullov också vilket gör att det är extra bra fest gentemot västvärlden Har tom rivit runt i spelformer som jag inte är bekväm i (zoom hu upp till $25/50 och 2/3handat upp till $50/100 på stars). 40and7 var jättesnäll (överlägset bäst i världen HU om man ska tro lobbyn) gav mig en grisfisk helt gratis utan bråk hu häromdagen i zoom-poolen.. Står fast i att jag är iskall HU på den här nivån men om någon bjuder tar jag emot gladeligen.

Kollade hornets mot GSW idag, jag har aldrig förstått varför basket inte har fler många fans inom pokercommunityn, kollar man på sporten vs fotboll/ishockey/vad nu ni kollar på för sporter så är den strategiska delen så extremt mycket större. Det är fortfarande ett nostalgiskt tillfälle i min mening när Bulls vann mot Jazz 1997 och Jordan callar att han kommer bli doubleteamed (markerad av två spelare) och att Kerr (Golden state warriors coach idag, bästa laget i NBA sedan flera år tillbaka) måste skjuta för att de ska vinna. Att Jordan callar det är ganska sjukt, kollar man på fotboll som är den populäraste sporten i europa så är fan spelarna dumma som tåget. Messi/Ronaldo och hela röset väljer sig själva över laget alla dagar i veckan och skulle fan köra över deras lagspelare för 1 miljon kronor (grus för dem obv) om de hade möjligheten. Jordan/Lebron väljer/valde alltid laget före jaget och det gör sporten för mig så mycket mer renare... Jag kan aldrig ha respekt för fotbollsspelare för i slutet av dagen är det en sport som är lika egoistisk som tennis/golf osv som är 1-mans sporter. Jordan/Lebron är båda kända för att spela extremt bra försvarsspel medan i fotboll så går anfallsspelarna och gäspar när de inte får bra bollar till sig.  Om man nu gillar spelteori/strategi borde basket vara mycket mer intressant för er gentemot fotboll/hockey där allt bara är en jävla donkfest i form av strategi.

En sak som jag aldrig förstått heller i fotboll är att Mourinho som länge var känd som världens bästa coach blev sparkad, medan Gregg Popovich som är i särklass bästa coachen i NBA aldrig någonsin kommer bli sparkad från Spurs.

Kerrs avgör 97:

Highlights i form av lebrons bästa blocks


Om någon av er mot förmodan följer basketen så tjinga gärna i tråden. Funderar på att betta stort på Celtics / Cleveland för en god sweat då jag ogillar GSW rejält.. Cleveland känns vassa, men Celtic är och förblir ett lätt lag att älska då deras teamplay är löjligt bra. Hayward, Irving är obv ett magiskt tillägg även om Thomas (Och Jerebko) har klivit som givietvis gör att Celtic tappar poäng i mitt hjärta! I slutet av dagen blir det nog att betta stort på Cleveland...

Ojojoj vart ska man börja... 

Fotboll en 1mans sport? Hur förklarar du att ÖFK krossar Galatasaray när dom knappt har en enda spelare som skulle gå in i Galatasarays startelva? Leicester vinner PL, betyder det att Jamie Vardy är bästa spelaren i Premier League? Island tar sig till EM 2016 men inte Nederländerna... Arnor Traustason är alltså bättre än Arjen Robben! Island piskar också England i EM, asså en årslön för en av Englands spelare är typ mer än vad hela Islands lag kommer göra på sin livstid. Finalen i EM också, Ronaldo spelade 25 minuter och utfärdade inget på planen, ändå vinner Portugal mot favoriterna Frankrike. Skulle kunna ta upp hur många exempel som helst där det är tydligt att det ena laget har mycket bättre spelare på varenda position men det andra laget vinner ändå pga bra taktik. Tycker det ganska starkt motbevisar att det är en 1mans sport. Sen kan man ju bara tänka logiskt, det är 100 meter till målet och det är 11 spelare som ska hindra dig från att göra mål. Det är klart att du måste ha en bra plan och en bra strategi för att ta dig till mål och även för att förhindra mål. I basket är det mindre än 30 meter till mål och man kan bara ge bollen till Steph Curry som joggar över halvplan och sänker en 3a 2 meter bakom 3poängslinjen med en försvarares hand i ansiktet. Jag säger inte att det inte är någon strategi i basket, finns hur mycket som helst, men jag ser basket mer som en 1mans sport än fotboll. Kolla bara på den bästa spelaren i basket och hur dominant han är, tagit sig till NBA final de 7 senaste åren. Har Messi eller Ronaldo kunnat ta sitt lag till Champions League final ens 3 år i rad? Nej. Jag följer också NBA och har Toronto Raptors som favoritlag. Jag tycker att Raptors har bättre teamplay än Cavaliers just nu, men när det kommer till playoffs om ett par månader så kommer Lebron mosa Raptors ändå, som han alltid gör mot alla lag i playoffs. Asså att säga att fotboll är en ostrategisk 1 mans sport är som att säga att poker är ett bilspel.

Vet inte om du har någon personlig kontakt med Messi eller Ronaldo som gör att du kan säga att de skulle kasta sina lagkompisar under bussen för 1 miljon kronor men från det jag har sett så känner jag tvärtom. Kolla Ronaldo när han behövde kliva av med en skada i EM-finalen, istället för att han ska ligga ner och ta hand om sin skada så står han upp hela matchen och är lika passionerad i matchen som om han var kvar på planen. Messi när han missar straff för Argentina och känner att han svikit sitt land börjar grina som ett barn. Proffsfotbollsspelare skulle aldrig kunna komma till den nivån de är på om de inte hade någon passion för sporten. Om man bara gör det för pengar och vill bli äckligt rik så är det jävligt korkat att satsa på fotboll eftersom det är så svårt att nå en nivå som har den belöningen. För att inte tala om att din karriär kan ta slut närsomhelst pga t.ex en skada. 

"Jordan/Lebron är båda kända för att spela extremt bra försvarsspel medan i fotboll så går anfallsspelarna och gäspar när de inte får bra bollar till sig." Med tanke på det här argumentet antar jag att du själv aldrig spelat fotboll högre än division 4. Fotboll och basket är helt olika saker och går inte att jämföra på det sättet. Om någon är lat i försvaret i basket så ger det jättestor effekt eftersom någon har då i princip alltid en enkel layup eller ett uncontested skott, men i fotboll om en forward vilar uppe vid mittcirkeln istället för att försvara så ger det i princip ingen effekt på lagets försvarsspel. Kom inte och disrespecta fotboll och fotbollsspelare när du inte har någon koll eller några fakta att backa upp det med. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger brusig1 :

@Modigakatten Får hemläxa att lära sig skillnaden mellan taktik och strategi!

@brusig1 Och du får i hemläxa att besvara hans i många fall solida punkter, där är hästmängder mer man hade kunnat tillföra.

 

Försöker inte ta bort något från basket, men du försöker ta ALLT ifrån fotboll.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Hand #180329607221:  Hold'em No Limit ($50/$100 USD) - 2017/12/31 15:07:27 ET
Table 'Bathseba II' 6-max Seat #5 is the button
Seat 1: Iimitless ($10000 in chips)
Seat 2: ggbruce ($4388 in chips)
Seat 3: tastyterps ($15457.74 in chips)
Seat 4: MMAsherdog ($11885.56 in chips)
Seat 5: Stefan11222 ($9945 in chips)
Seat 6: ZarubaNT ($10000 in chips)
ZarubaNT: posts small blind $50
Iimitless: posts big blind $100
*** HOLE CARDS ***
Dealt to ggbruce [Jh Js]
ggbruce: raises $109 to $209
tastyterps: calls $209
MMAsherdog: raises $1091 to $1300
Stefan11222: folds
ZarubaNT: folds
Iimitless: folds
ggbruce: raises $3088 to $4388 and is all-in
tastyterps: folds
MMAsherdog: calls $3088
*** FIRST FLOP *** [Kd 4d 5s]
*** FIRST TURN *** [Kd 4d 5s] [5h]
*** FIRST RIVER *** [Kd 4d 5s 5h] [Qs]
*** SECOND FLOP *** [4h 7h Ad]
*** SECOND TURN *** [4h 7h Ad] [6c]
*** SECOND RIVER *** [4h 7h Ad 6c] [Kh]
*** FIRST SHOW DOWN ***
ggbruce: shows [Jh Js] (two pair, Jacks and Fives)
MMAsherdog: shows [Ah Qh] (two pair, Queens and Fives)
MMAsherdog collected $4565 from pot
*** SECOND SHOW DOWN ***
ggbruce: shows [Jh Js] (a pair of Jacks)
MMAsherdog: shows [Ah Qh] (a flush, Ace high)
MMAsherdog collected $4565 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $9135 | Rake $5
Hand was run twice
FIRST Board [Kd 4d 5s 5h Qs]
SECOND Board [4h 7h Ad 6c Kh]
Seat 1: Iimitless (big blind) folded before Flop
Seat 2: ggbruce showed [Jh Js] and lost with two pair, Jacks and Fives, and lost with a pair of Jacks
Seat 3: tastyterps folded before Flop
Seat 4: MMAsherdog showed [Ah Qh] and won ($4565) with two pair, Queens and Fives, and won ($4565) with a flush, Ace high
Seat 5: Stefan11222 (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: ZarubaNT (small blind) folded before Flop

 

Får bli nyårslöfte för 2018 att börja springa på nosebleedes.

PokerStars Hand #180329643654:  Hold'em No Limit ($50/$100 USD) - 2017/12/31 15:08:34 ET
Table 'Bathseba II' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: Iimitless ($9850 in chips)
Seat 2: ggbruce ($3780 in chips)
Seat 3: tastyterps ($15248.74 in chips)
Seat 4: MMAsherdog ($16892.56 in chips)
Seat 5: Stefan11222 ($9945 in chips)
Seat 6: ZarubaNT ($10000 in chips)
ggbruce: posts small blind $50
tastyterps: posts big blind $100
*** HOLE CARDS ***
Dealt to ggbruce [2d 5d]
MMAsherdog: raises $120 to $220
Stefan11222: folds
ZarubaNT: folds
Iimitless: folds
ggbruce: folds
tastyterps: calls $120
*** FLOP *** [3h Jd Qh]
tastyterps: checks
MMAsherdog: bets $378.30
tastyterps: raises $620.80 to $999.10
MMAsherdog: raises $1856.96 to $2856.06
tastyterps: raises $12172.68 to $15028.74 and is all-in
MMAsherdog: calls $12172.68
*** TURN *** [3h Jd Qh] [Jc]
*** RIVER *** [3h Jd Qh Jc] [Kd]
*** SHOW DOWN ***
tastyterps: shows [Td Qs] (two pair, Queens and Jacks)
MMAsherdog: shows [Js Qc] (a full house, Jacks full of Queens)
MMAsherdog collected $30542.48 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $30547.48 | Rake $5
Board [3h Jd Qh Jc Kd]
Seat 1: Iimitless (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: ggbruce (small blind) folded before Flop
Seat 3: tastyterps (big blind) showed [Td Qs] and lost with two pair, Queens and Jacks
Seat 4: MMAsherdog showed [Js Qc] and won ($30542.48) with a full house, Jacks full of Queens
Seat 5: Stefan11222 folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: ZarubaNT folded before Flop (didn't bet)


Bonushand for lulz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger killerwolf2 :

brusig1, gillar du shortstacking annat än för den obv edgen det tillför i ring i deep games. har du spelat nå cap eller pof games något?

Kul med en vettig post i dagboken för en gångs skull.

Nej det är enbart av EV-skäl jag shortear, i detta fallet är fisken för mig helt okänd och jag sitter oop så edgerna är små redan till att börja med. Jag har också turen att vara nära kompis med en av dem bästa mtt-regsen i världen så fått väldigt mycket hjälp med mitt spel <40bb. Nog för att man ger mtt-regsen mycket skit, men det är helt löjligt tbh hur regs som spelar 100ks osv inte ens orkar göra ranger för dessa spotsen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, säger brusig1 :

Kul med en vettig post i dagboken för en gångs skull.

Nej det är enbart av EV-skäl jag shortear, i detta fallet är fisken för mig helt okänd och jag sitter oop så edgerna är små redan till att börja med. Jag har också turen att vara nära kompis med en av dem bästa mtt-regsen i världen så fått väldigt mycket hjälp med mitt spel <40bb. Nog för att man ger mtt-regsen mycket skit, men det är helt löjligt tbh hur regs som spelar 100ks osv inte ens orkar göra ranger för dessa spotsen.

 

Agreed, inte utan anledning dom får skit heh, som du säger, en oroväckande del av 100k-buyin folket som är primärt/enbart mtt spelare har inte gjort arbetet. sng folket däremot av alla former, hu/ring/18mans etc hypers som turbos, där snackar vi mkt range/ev-study och att stars tog död på rb´n och tar bort mkt av deras spelformer allteftersom kommer göra mtts galet mindre profitabelt inom den närmaste tiden, skitformat som det redan var sett ur varians och hourly men om de inte slutar så kommer dom ju hamna någonstans. Spins har ju en jävligt tråkig hourly cap också med undantag för de temporära 500s så förväntar mig att hs-mtts kommer att bli rejält tuffare så småningom.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger PIMM95 :

Wow. Passar på att requesta en power ranking av regsen på $50/100+ NL då. :) 

På 2+2 har det ju tidigare postats listor baserat på vilka som håller borden, spelar vilka osv! Men länge sen jag såg det nu. 

Har inget roligt svar här, delvis då jag inte känner mig kvalificerad att säga vem som är bäst. Men om jag skulle gissa/höfta då jag ändå har ganska bra koll på hur alla spelar.

1. OtB_RedBaron
2. LLinusLLove ..
Efter Linus känns gapet spontant ganska stort, det är inte direkt någon som bör vara i närheten av honom så vitt jag vet.

3. Stambolov (Gissar jag, ser ut att ha en extremt teoretisk spelstil vilket båda två i toppen också har)

Även efter här gissar jag att gapet är stort, bubblare blir väl typ prot0, nlzwernl, limitless antoha1998 och kanske Bit2Easy.

EDIT:  Spelare som inte är specialister och spelar extremt lite volym NL typ jungleman och Sauce skulle nog eventuellt kunna vara i toppen. Poker 2018 är i princip enbart vem som jobbar hårdast med solvers och de känns som bägge dessa bör ligga högt på den fronten.

Det finns en drös östeuropéer som är löjligt överskattade kan jag passa på att säga utan att skämmas. Majoriteten av dem verkar ha en spelstil som enbart är baserad på huds/pop-tendencies och inget jobb med solvers. Det fungerar nog till någon gräns, men inte mot topp 3 gänget skulle jag gissa. Underförstått att OBORRA hamnar top 3 om han inte vore bannad.

@killerwolf2 Kan inte uttala mig här riktigt, tror alla tagit en jättesmäll i form av hourlys oavsett format/stakes vilket är riktigt tråkigt. Alla jag känner som spelar sngs verkar vinna hur mycket som helst dock konstigt nog, även fast jag har hört som du att det ska vara dött....

Konsensus tycks vara att man bör försöka satsa på att kunna åtminstone bumhunta i minst två olika format imo ifall att ens nuvarande format plötsligt dör (Likt HU gjorde)

Redigerad av brusig1
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

^lukrativa biten temporärt pga crypto-exit för många misstänker jag. Eller kanske det blir permament idk, det är ju inte så jäkla promising jobba sig upp i poker nu för tiden framförallt på sng-sidan så kanske det är ganska schysst för dem nu.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger killerwolf2 :

^lukrativa biten temporärt pga crypto-exit för många misstänker jag. Eller kanske det blir permament idk, det är ju inte så jäkla promising jobba sig upp i poker nu för tiden framförallt på sng-sidan så kanske det är ganska schysst för dem nu.

Håller verkligen inte med att poker inte är lukrativt. Pokern boomar i princip mer än någonsin, stars har börjat få konkurrens i form av party främst som kommer tvinga dem att göra ändringar för spelarna. Det boomar också i form av det ploppar upp superskumma otrackade siter till höger och vänster. Även om jag inte spelar på dessa siterna själv så får jag säga att det är tacksamt att flera regs som spelade dygnet runt har försvunnit. Det är väl och förblir ganska cappat hur mycket man kan vinna dock då det är brist på stora games generellt.

Fast folk har ju sagt i alla år att poker är döende osv, så det är väl ingen skräll att folk fortsätter göra det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-12-30 kl 14:00, säger Markus800 :

Man får ju ta tillbaka att det finns bra dagböcker på pf. Det här är så mycket bättre. Hoppas verkligen du hittar kraft för att skriva. Golden state Warriors har varit en favorit sen Latrell Sprewell skrek in dunkar. Är dock svårt att hitta nån edge mot de större bolagen imo.

Var det inte Latrell Sprewell som ströp sin coach. Tror gsw vinner i åt men finns några underdogs som kan göra grejer

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror GSW har 99% equity i NBA, de är löjligt bra och bettar man emot dem är det bara för att ha en högodds sweat i finalen. Oddsen på Cavs är inte dåliga då du kan betta på att de vinner NBA vilket i princip är att betta att de se slår GSW. Skulle vara förvånad om Cavs inte går till final, men jag tror de drar extremt tunt mot GSW också.

Jordan är obv megaboss, största vinnarskallen som någonsin har funnits i någon sport om ni frågar mig. Men legendarisk insats från Pippen också. Pippen är en sån löjlig legend i NBA, får bonuspoäng i min bok att han smällde på Madonna regelbundet också  B|

"Im looking at Michael and Scottie and they are ready for blood"

På pokerfronten fick jag stänga med femsiffrigt upp idag trots att jag fick grismisk på högsta nivån ($50/100 för dagen), kändes bra att avsluta året ATH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en liten nostalgitripp då jag kollade lite gamla cs 1.6-klipp, passar på att bemöta en av @Modigakatten arga meningar då även fast hans poäng som sagt saknar väldigt mycket fundamental förståelse för strategi överlag (Sun Tzus Art of War, nu får du ett lästips också)

Då de flesta 80/90-talisterna någon gång har spelat cs så passar det bra som exempel. För många år sedan i cs 1.6 så spelade man betydligt fler kartor under turneringar. Aztec och Dust (dvs inte dust2) är exempel på två kartor som spelades frekvent på större turneringar. Spelet var på den tiden väldigt outvecklat i form av strategi, folk sprang mest och sköt skulle man kunna säga. I takt med att folk började bli bättre strategiskt blev dessa banor helt omöjliga att spela då CTs ev bör vara att ta typ 13-14 rundor i princip om de spelar bra (per halva). Dvs variansen var mycket större när lagen spelade sämre strategiskt. Om en karta var en T-Karta eller CT-Karta är enbart relevant om laget spelar en solid fundamental strategi. Dvs om du sätter 5 easy bots mot varandra så är jag övertygad om att variansen skulle vara oändlig. Samma om du hade två väldigt dåliga lag mot varandra från typ #pcw (I princip sämsta lagen som spelar riktig lag-cs eller vad man ska kalla det) så är variansen också betydligt större.

Spelet har progressat både i form att man fick plocka bort kartorna som var obalanserade, man gjorde nya kartor eller gjorde remakes av gamla kartorna. Det blev betydligt mer consistency från alla lag på olika kartor, nu kollar jag knappt e-sport längre men variansen är betydligt mindre idag kan jag lova än vad den var för 10 år sedan. Lagen har nog ett ganska bra hum om hur många rundor de förväntas / bör vinna på samtliga kartor på bägge sidor. Detta är pga att spelet har utvecklats både taktiskt och strategiskt.

Så ditt argument att ÖFK eller vad nu laget heter slår Galatasaray är snarare ett bevis på att Galatasaray saknar en fundamental strategisk grund (Eller de har väldigt dåligt sammarbete eller något i den stilen). Det ska vara omöjligt för de att förlora mer eller mindre. Om du seriöst tror att ÖFK kan "exploita" Galatasary enbart mha strategi så skulle de vara bäst i Sverige med råge är jag rätt säker på. Det är inte logiskt för 5 öre att du tror att man kan exploita ett lag som är världsklass (mer eller mindre) men man kan inte exploita sopor. Det är som att du tror att du skulle kunna slå mig HU i NL, men att du inte skulle kunna slå svs smallstakes.

Det är generellt rätt krystat för mig att svara poster, så om ni vill ha svar får ni formulera er bättre..  Försök hålla era argument på en vettig nivå också.

Du hade en poäng dock att jag inte har spelat fotboll på hög nivå, så nu valde jag cs och poker som exempel. Var visserligen ingen stjärna på cs, men jag var betydligt bättre än division 3 klass i fotboll om vi säger så (Den magiska gränsen då man får uttala sig tydligen). Med detta sagt så säger jag inte att fotboll saknar strategi, men det är en väldigt låg nivå jämfört mot många sporter. Det tilltalar den stora massan av en anledning om vi säger så. Med det sagt har jag ingenting emot fotboll, det är kul att kolla på men det är för mig personligen mycket roligare med spel/sporter som är mer strategiska (typ esport, poker, basket, schack m.m).
 

Redigerad av brusig1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-01-01 kl 02:37, säger ölkaka :

Var det inte Latrell Sprewell som ströp sin coach. Tror gsw vinner i åt men finns några underdogs som kan göra grejer

Jo, han hade väl rätt mycket tveksamheter för sig men det uppfattade aldrig jag från pojkrummet när man kollade NBA Action. 

 

Sen stort + på Jordan och Pippen. Helt osannolika idrottsmän och karaktärer. Skulle gissa att Phil Jacksons ledarskap var rätt enkelt på den tiden.

 

edit: För mig som tolkar strategi mycket mer offensivt och kreativt jämfört med taktik så förstår jag poängen med basket kontra fotboll. Dagens fotboll är otroligt taktiskt, men det är i princip bara Pep som hela tiden driver en strategisk linje. Han strävar efter penetration hellre än att stänga vägen in på sig själv, om man så vill.

Redigerad av Markus800
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Markus800 :

Jo, han hade väl rätt mycket tveksamheter för sig men det uppfattade aldrig jag från pojkrummet när man kollade NBA Action. 

 

Sen stort + på Jordan och Pippen. Helt osannolika idrottsmän och karaktärer. Skulle gissa att Phil Jacksons ledarskap var rätt enkelt på den tiden.

 

edit: För mig som tolkar strategi mycket mer offensivt och kreativt jämfört med taktik så förstår jag poängen med basket kontra fotboll. Dagens fotboll är otroligt taktiskt, men det är i princip bara Pep som hela tiden driver en strategisk linje. Han strävar efter penetration hellre än att stänga vägen in på sig själv, om man så vill.

En bra träff på google som förklarar det är detta citatet: "Inom krigskonsten säger man att taktik är att slåss med de vapen man har, meden strategi är vilka vapen man bör skaffa sig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...