Gå till innehåll

Pokerstjärnan Svs 5max deep MTT


Recommended Posts

Hej!

För första gången på länge kände jag mig kry i huvudet för att kunna hålla fokus under en längre turnering och beslutade mig för att ställa upp i gårdagens "PokerStjärnan". Jag spelade disciplinerat de 3 första timmarna trots att jag inte fick några monster att leka med, men kändes bra ändå och jag lyckades ligga i framkant länge. Fram tills jag kom till denna handen som efter en nattsömns betänketid antagligen tiltade mig och kvaddade en ganska så god chans till en cash.

 

GTech G2 Game #2412077179: Table (398765252), PokerStjärnan - kr500.00/kr1000.00 - No Limit Hold'em - 23:14:16 - 2016/08/28

Seat 1: Hero (kr53392.00)

Seat 2: player 1 (kr11109.00)

Seat 3: player 2 (kr48188.00)

Seat 4: player 3 (kr10278.00)

Seat 5: FI (kr41439.00)

FI posts the small blind of kr500.00

Hero posts the big blind of kr1000.00

Player 3 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Td Kd]

Player 1 folds

Player 2 folds

Player 3 folds

FI raises kr2781.00

Hero calls kr1781.00

*** FLOP *** [6h 3s Kc]

FI bets kr4452.00

Hero raises kr8904.00

FI goes all-in with kr38583.00

Hero folds

*** SUMMARY ***

Total pot kr23745.00 | Rake kr0.00

Board: [6h 3s Kc]

FI won (kr23745.00), mucks

 

Just FI är den jag spelat minst antal händer med vid detta bordet (ca 50) och spelar TAG. Dock så har han högst attempt to steal vid bordet på 67% och jag fått känslan flera gånger att han spelar en väldigt bred range mot just mig i big blind. Om jag inte heller missminner mig så har jag bitit ifrån vid minst ett tillfälle där jag tvingats vika senare på brädan.

 

Min magkänsla säger att jag skulle ställt, men är det verkligen rätt beslut? Jag sitter i förhållande till blindsen på en stabil stack med bubblan på ingång inom en halvtimme -> timme och hade inte denna handen tiltat mig som den gjorde hade jag antagligen cashat. Trots min stackdjup så spelade jag 2 händer pricis innan bubblan helt galet och fick gå och lägga mig utan pengar, men med ett djupt veck i pannan och en hel del tankar flimmrandes förbi, borde jag synat?

 

/Tankspridd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser jag fel? ni har 41bb eff. stack och du vill ha in det med TP på en snustorr bräda?

 

Tycker det är extremt solklar syn på floppen, brädan är för torr för att ha någon raiserange på, så länge du inte vet att FI är dålig och skulle stacka av ganska light ifall du skulle få för dig att raisa händer som 2par + set.

Jag skulle dock alltid välja att syna dessa händer och låta FI behålla sina bluffar, med det sagt, jag ser ingen anledning till någon raiserange i det här läget.

 

Så som spelad sätter du dig en den absolut jobbigaste situationen du kan hamna i enligt mig och med det stackdjup som är så hade jag väl foldat så länge man inte hade någon read på att FI kommer dunka in 40bb med mellanpar i det här läget, men det lär ju inte hända speciellt ofta.

 

Största felet du gör i handen är floppraisen, om jag har fel får ni ju gärna rätta mig, jag är ingen MTT spelare precis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser jag fel? ni har 41bb eff. stack och du vill ha in det med TP på en snustorr bräda?

 

Tycker det är extremt solklar syn på floppen, brädan är för torr för att ha någon raiserange på, så länge du inte vet att FI är dålig och skulle stacka av ganska light ifall du skulle få för dig att raisa händer som 2par + set.

Jag skulle dock alltid välja att syna dessa händer och låta FI behålla sina bluffar, med det sagt, jag ser ingen anledning till någon raiserange i det här läget.

 

Så som spelad sätter du dig en den absolut jobbigaste situationen du kan hamna i enligt mig och med det stackdjup som är så hade jag väl foldat så länge man inte hade någon read på att FI kommer dunka in 40bb med mellanpar i det här läget, men det lär ju inte hända speciellt ofta.

 

Största felet du gör i handen är floppraisen, om jag har fel får ni ju gärna rätta mig, jag är ingen MTT spelare precis :)

 

Jag är absolut inget proffs, men ni verkar vara överens om att min raise på floppen borde varit en syn verkar det som. Kan nog hålla med om att jag hade tjänat på att hålla potten nere. Men ponera att jag synat och en blank kommer och han bombar en gata till? Bör jag då vika mitt toppar? Känns som om jag skulle blivit tvungen till vik så vida jag inte förbättrar min hand. Vilket i sin tur skulle blivit kostsamt.

 

Men som jag nämnde i min post så kändes det som en bluff på långa vägar iom våra bataljer tidigare. Och mitt toppar slår det mesta i hans range som förmodas vara det mesta. Iom att brädan är så torr som den är förväntar han sig samtidigt inte att jag träffar heller, lite så jag tänker.

 

Är fortfarande inte helt övertygad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tar synen på flopp, får man antagligen ta synen på turn beroende på hans size.

Tänker du syna blank turn och folda river ifall han shippar på ännu ett blankt kort så kan man väl folda turn redan.

 

Kan hålla med om att det ser bluffigt ut när han skickar in stacken mot din raise när ni är 40bb djup, är det en vettigare spelare så lär han inte stoppa in det med bluffar någonsin, det ska ju krävas någon sjuk spelare för att det ska inträffa enligt mig.

 

Det hela blir ett konstigt scenario iom din floppraise :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

41 BB djupt tycket jag det är rätt spel att syna pre-flop.

 

På flop som andra säger så är bästa movet att flatta. Raise tar bort alla deras bluffar och håller kvar riktiga händer som slår dig.

 

Blank turn som du säger kommer ungefär 45% av gångerna (alla kort under 7 och inga tior), och skjuter han dessa är hans range extremt svag för han reppar AK+/tvåpar/set och vem vill bluffa bort någon med en superbra hand? så fortsätter han blank turn kan du syna den med.

 

Samma tanke med river men cirka 95% av folket ger upp på river om deras turn bluff blev synad.

 

Med ovanstående resonemang så var inte rädd för nöthänder på dessa brädor och syna bara ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blank turn som du säger kommer ungefär 45% av gångerna (alla kort under 7 och inga tior), och skjuter han dessa är hans range extremt svag för han reppar AK+/tvåpar/set och vem vill bluffa bort någon med en superbra hand? så fortsätter han blank turn kan du syna den med.

 

Med ovanstående resonemang så var inte rädd för nöthänder på dessa brädor och syna bara ner.

 

Bara av ren nyfikenhet, hur tror du fi spelar händer som AK, set, AA osv när du flattar flopp? Check turn för att??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...