Gå till innehåll

Är amerikanska pokerspelare sämre än andra?


Folke Rosvall

Recommended Posts

WSOP Main Event är slut för den här gången. Jag har roat mej med att notera hur andelen kvarvarande amerikanska spelare har ändrats dag för dag. Informationen kommer från wsop.com. Resultatet blev följande:

 

Dag 1 72%

Dag 2 68%

Dag 3 66%

Dag 4 59%

Dag 5 59%

Dag 6 56%

Dag 7 56%

 

Jag är medveten om att nationsbeteckningarna inte är tillförlitliga. Man verkar gå efter bostadsort och inte efter medborgarskap. Men resultatet är ändå intressant.

 

Som synes minskar andelen hela tiden. Frågan är om detta ska tolkas så att amerikanska pokerspelare är sämre än andra eller om det bara handlar om att Las Vegas ligger i USA och att "turister" från USA har lättare att ta sej dit än andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att amerikanska pokerspelare i genomsnitt är sämre än europeiska, och detta mycket på grunden av den dåliga tillgången på onlinepoker. En stor del av världens bästa livespelare är amerikaner just på grund av den extrema tillgången på livepoker, men som snittspelare ligger USA långt efter imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...