Gå till innehåll

Oden eller Krukan?


freddex1989

Recommended Posts

Hej.

Jag har varit på Krukan några gånger för flera år sedan, men är nu lite nyfiken på Oden. Jag har aldrig varit där och kan inte ens adressen.

Några frågor.

Vad är det för skillnad mellan Oden och Krukan? Nivåer på spelet? Värde? Atmosfär? Typ av folk? Trevlighetsfaktorn? Är Oden öppet 24/7? Vad serveras i lokalen? Hur många bord? Bra dealers? Måste man ha en inbjudan eller är det bara att gå dit? Anmälan till turneringar? Osv. Berätta allt! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klubb Oden ligger som namnet antyder på Odengatan men jag skulle då välja Krukan alla dagar i veckan. Krukan = Liberalt, skön avslappnad atmosfär, förhållandevis vältrafikerat, sinnesjukt bra värde. Oden = Kala lokaler, dåligt med folk, well värdet finns där såklart, men det är ju trots allt lajvpåkerz så det finns ju alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du ska gå till Oden och prova där, variation förnöjer! Måste nog säga att Krukan är min favorit också, men jag har haft jäkligt trevligt många gånger på Oden också. Kolla upp deras turneringsschema på Facebook, när de har paket är det alltid fler folk i turren och större chans på bra cashgames.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klubb Oden ligger som namnet antyder på Odengatan men jag skulle då välja Krukan alla dagar i veckan. Krukan = Liberalt, skön avslappnad atmosfär, förhållandevis vältrafikerat, sinnesjukt bra värde. Oden = Kala lokaler, dåligt med folk, well värdet finns där såklart, men det är ju trots allt lajvpåkerz så det finns ju alltid.

 

Klart du ska gå till Oden och prova där, variation förnöjer! Måste nog säga att Krukan är min favorit också, men jag har haft jäkligt trevligt många gånger på Oden också. Kolla upp deras turneringsschema på Facebook, när de har paket är det alltid fler folk i turren och större chans på bra cashgames.

 

Tack för bra svar. Självklart ska jag gå till Oden för att göra en egen utvärdering. Rapport kommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Postad (redigerade)

Hej igen.

Nu har jag varit på Oden några gånger och det är dags för en utvärdering.

 

På plussidan:

+ Bra turneringar med bra struktur. 20 min perioder och djupa stackar.

+ Duktiga dealers.

+ Extremt trevlig personal och klubbägare.

+ Dubbel-klonken är en kul "jackpot" man får om man vinner två turneringar inom en vecka. Minst 20 spelare.

+ Många dåliga spelare i turneringarna. Raise 30xBB pre är inte ovanligt.

+ Övervärde i turneringarna med tv's och inköp till 888-turneringar.

+ Flera tv's med information om blinds, tid, level osv. Man kan alltid se, oavsett vilken plats man har.

+ Stor projektor mot väggen som visar tv. De har dom flesta sportkanaler. Jävligt bra så att man inte missar någon stormatch när man lirar poker.

+ Oden är en registrerad spelförening med organisationsnummer, momsregistrerat och sånt. Känns bra att spela på en klubb som håller sig till den rätta sidan om lagen så långt man kan.

+ Fräscha toaletter. Fyfan jag har sett ofräscha toaletter på div klubbar. Odens toaletter är fräschare än Cosmopols. CC kan vara riktigt grisigt ibland.

+ Rökrum i ett hörn av lokalen.

+ En hörna med datorer och skärmar för den som vill lira lite nätpoker.

+ 9-mannabord!

+ SMS-lista. Nästan varje dag kan man få sms med information om kvällens turnering.

+ Uppdaterar Facebook varje dag.

 

På minussidan:

- Lite tråkiga lokaler. Men man har gjort så gått man kan med heltäckningsmatta, tavlor, tv's, tv-projektor osv.

- Ibland har de för lite dealers och det har hänt att turneringar försenats i väntan på dealers.

- Dåliga på att uppdatera med veckoschema och ranking.

- Inget nyhetsbrev.

- Ingen hemsida.

 

Oden har 9 bord, 8 i stora lokalen. Turneringarna har nästan alltid 20-30 spelare. Flest spelare Fredag-Lördag och Måndag. Inte lika mycket Söndag, Tisdag och Onsdag. Torsdagar inga turneringar.

Turneringarna börjar kl 19:00. Kommer man i tid får man oftast 5000 extra startchips. Turneringar brukar vara klara runt 1-2-tiden.

Odengatan 72. Tunnelbana till Odenplan och sen en promenad på 200 meter.

Medlemskap löser man på plats. 300 kr per år.

Dörren är öppen från ca 18:30. De flesta turneringsspelare kommer 10-15 före start, det kan bli trångt i registreringen. Lite senare stängs dörren och då använder de en sluss med kamera och ringklocka.

Tror att det finns kameror i lokalen också, för säkerheten.

Tel: 08-509 308 00.

Jag fyller på om jag kommer på någon viktig information sen.

 

Klubb Odens Facebook.

 

... jag får väl göra en utvärdering av Krukan sen då? Eller någon som vill göra ett försök?

 

Edit: Min första text blev redigerad/censurerad. Det är helt okej, synd att jag inte kan ge er läsare all information.

Redigerad av freddex1989
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=freddex1989;1865599]Hej igen. Nu har jag varit på Oden några gånger och det är dags för en utvärdering. [U][B]På plussidan:[/B][/U] + Bra turneringar med bra struktur. 20 min perioder och djupa stackar. + Duktiga dealers. + Extremt trevlig personal och klubbägare. + Dubbel-klonken är en kul "jackpot" man får om man vinner två turneringar inom en vecka. Minst 20 spelare. + Många dåliga spelare i turneringarna. Raise 30xBB pre är inte ovanligt. + Övervärde i turneringarna med tv's och inköp till 888-turneringar. + Flera tv's med information om blinds, tid, level osv. Man kan alltid se, oavsett vilken plats man har. + Stor projektor mot väggen som visar tv. De har dom flesta sportkanaler. Jävligt bra så att man inte missar någon stormatch när man lirar poker. + Oden är en registrerad spelförening med organisationsnummer, momsregistrerat och sånt. Känns bra att spela på en klubb som håller sig till den rätta sidan om lagen så långt man kan. + Fräscha toaletter. Fyfan jag har sett ofräscha toaletter på div klubbar. Odens toaletter är fräschare än Cosmopols. CC kan vara riktigt grisigt ibland. + Rökrum i ett hörn av lokalen. + En hörna med datorer och skärmar för den som vill lira lite nätpoker. + 9-mannabord! + SMS-lista. Nästan varje dag kan man få sms med information om kvällens turnering. + Uppdaterar Facebook varje dag. [B][U]På minussidan:[/U][/B] - Lite tråkiga lokaler. Men man har gjort så gått man kan med heltäckningsmatta, tavlor, tv's, tv-projektor osv. - Ibland har de för lite dealers och det har hänt att turneringar försenats i väntan på dealers. - Dåliga på att uppdatera med veckoschema och ranking. - Inget nyhetsbrev. - Ingen hemsida. Oden har 9 bord, 8 i stora lokalen. Turneringarna har nästan alltid 20-30 spelare. Flest spelare Fredag-Lördag och Måndag. Inte lika mycket Söndag, Tisdag och Onsdag. Torsdagar inga turneringar. Turneringarna börjar kl 19:00. Kommer man i tid får man oftast 5000 extra startchips. Turneringar brukar vara klara runt 1-2-tiden. Odengatan 72. Tunnelbana till Odenplan och sen en promenad på 200 meter. Medlemskap löser man på plats. 300 kr per år. Dörren är öppen från ca 18:30. De flesta turneringsspelare kommer 10-15 före start, det kan bli trångt i registreringen. Lite senare stängs dörren och då använder de en sluss med kamera och ringklocka. Tror att det finns kameror i lokalen också, för säkerheten. Tel: 08-509 308 00. Jag fyller på om jag kommer på någon viktig information sen. [URL="https://www.facebook.com/klubb.oden/?fref=ts"]Klubb Odens Facebook[/URL]. [B]... jag får väl göra en utvärdering av Krukan sen då?[/B] Eller någon som vill göra ett försök? Edit: Min första text blev redigerad/censurerad. Det är helt okej, synd att jag inte kan ge er läsare all information.[/quote] Ja tack. Ska försöka trappa upp live-spelandet och tar gärna in mer info om alternativen till cosmopol.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=freddex1989;1865599] ... jag får väl göra en utvärdering av Krukan sen då? Eller någon som vill göra ett försök? [/quote] Tack för en bra recension och jag tar också gärna en till av nästa ställe. Ett par juridiska frågor, om det är okej att dom kommer här? 1. Är det juridiskt okej att driva en klubb som Krukan/Oden så länge man har en medlemsavgift och driver en registrerad förening? 2. Är det skillnad att köra turnering mot för cash, rent juridiskt? Är det fel att kapa tråden med dom här frågorna så ber jag om ursäkt och startar en ny tråd.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=frillo;1865918]Någon som kan berätta om vilka nivåer och hur ofta cash game rullar?[/quote] [quote=valterego;1865762]Jag / vi kommer inte att censurera inlägg from now on som inte bryter mot forumreglerna, men på förekommen anledning vill jag uppmana er att tänka till om vad som skrivs publikt och ej.[/quote] .
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Rauz;1865773]Tack för en bra recension och jag tar också gärna en till av nästa ställe. Ett par juridiska frågor, om det är okej att dom kommer här? 1. Är det juridiskt okej att driva en klubb som Krukan/Oden så länge man har en medlemsavgift och driver en registrerad förening? 2. Är det skillnad att köra turnering mot för cash, rent juridiskt? Är det fel att kapa tråden med dom här frågorna så ber jag om ursäkt och startar en ny tråd.[/quote]1. Ingen aning. Jag gissar att ägarna gjorde så för att vara så "juridiskt okej" som möjligt? Kanske hade de fått de rådet av någon jurist? Det är inte bara pokerturneringar man drar in pengar på, man har lite försäljning av läsk, godis och mat också. Matservering kräver tillstånd från kommunen/hälsomyndigheter. Dom betalar säkert en hyra, har diverse inköp av mat, godis, läsk, städartiklar osv och vill dra av momsen? En mycket välskött klubb. Sveriges bästa och trevligaste? Man kanske inte ska utmana myndigheterna mer än nödvändigt? Polisen vet jag har varit där några gånger i andra ärenden (sökt efterlysta personer tror jag), så polisen har säkert koll på vad som pågår där. Mtp att Oden funnits länge så känns det som safe. Aldrig några problem med någonting. 2. Se Grebbestad?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=valterego;1865762]Jag / vi kommer inte att censurera inlägg from now on som inte bryter mot forumreglerna, men på förekommen anledning vill jag uppmana er att tänka till om vad som skrivs publikt och ej.[/quote] [quote=frillo;1865926]Måste ju fråga någonstans. Du kan väl slänga in ett inlägg om vad som är känsligt att diskutera, så att inte någon vräker ut sig något som inte är önskvärt.[/quote] Precis. Nu vet dom andra inte vad du editerade bort från min recension, alltså vet det inte vad som är förbjudet att diskutera, trots att det inte bryter mot de officiella forumreglerna. Knepigt situation.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=freddex1989;1865931]Precis. Nu vet dom andra inte vad du editerade bort från min recension, alltså vet det inte vad som är förbjudet att diskutera, trots att det inte bryter mot de officiella forumreglerna. Knepigt situation.[/quote] Det är inte så knepigt. Vill man ha en levande klubbscen i Sverige bör man kanske inte vädra klubbarnas verksamhet allt för mycket i öppna medier. Det är inte svårare än så. Det är inte jättesvårt att räkna ut vad som bör sägas och inte sägas. Turrar anses vara en gråzon, cashgame är än mer problematiskt. Klubbar håller med fördel verksamheten nykter, låg nivå på spelen och kriminella element utanför.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frillo, Freddex. Ibland undrar jag. Vad är ni ute efter? Ni har båda varit med så länge att ni båda bör veta vad som gäller med pokerspel. Det kan inte ha undgått någon som läser här relativt frekvent att det är totalförbjudet "Pokerturneringar brott mot lotterilagen Den som anordnar pokerturneringar för allmänheten eller för att tjäna pengar begår ett brott mot lotterilagen. Den som anordnar så kallade cash game bryter mot brottsbalkens bestämmelser om dobbleri" Källa: [url]https://www.lotteriinspektionen.se/spel-utan-tillstand2/poker/[/url] Om det nu är så att ni har en annan agenda, något i stil med att -Vi har yttrandefrihet, vi får skriva vad vi vill Så kommer här en påminnelse. NEJ det får ni inte. Detta är ett privat forum, forumägarna sätter upp reglerna vad som får skrivas och inte. I övrigt gäller som vanligt precis som i övriga världen, så fort man utnyttjar sin tro på att man får skriva vad som helst, om man på något sätt, förstör, kränker eller på annat sätt inte respekterar andra är man helt enkelt ett svin. Svin är inte välkomna någonstans Men ni har såklart ingen sådan agenda, utan hade bara lite otur när ni tänkte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=freddex1989;1865924]1. Ingen aning. Jag gissar att ägarna gjorde så för att vara så "juridiskt okej" som möjligt? Kanske hade de fått de rådet av någon jurist? Det är inte bara pokerturneringar man drar in pengar på, man har lite försäljning av läsk, godis och mat också. Matservering kräver tillstånd från kommunen/hälsomyndigheter. Dom betalar säkert en hyra, har diverse inköp av mat, godis, läsk, städartiklar osv och vill dra av momsen? En mycket välskött klubb. Sveriges bästa och trevligaste? Man kanske inte ska utmana myndigheterna mer än nödvändigt? Polisen vet jag har varit där några gånger i andra ärenden (sökt efterlysta personer tror jag), så polisen har säkert koll på vad som pågår där. Mtp att Oden funnits länge så känns det som safe. Aldrig några problem med någonting. 2. Se Grebbestad?[/quote] Tack för svar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ser ut som att jag kanske har lite tid över för poker i helgen. Hur gör jag för att komma in på Krukan? Ser att de verkar vara aktiva på Facebook men där har jag inget konto, och kommer inte skaffa heller. PM går bra om det är för känsligt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=zorba;1866221]Ok, ser ut som att jag kanske har lite tid över för poker i helgen. Hur gör jag för att komma in på Krukan? Ser att de verkar vara aktiva på Facebook men där har jag inget konto, och kommer inte skaffa heller. PM går bra om det är för känsligt.[/quote] Se PM! =)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...