Gå till innehåll

StoffeRemy's Pokerdagbok.


StoffeRemy

Recommended Posts

Tjääna. Håller det kort och formellt här uppe. Dagboken får tala för sig självt.

 

Om mig:

 

22 år gammal man från pisshålet i Sverige där det regnar mest. Lagom lång och blek med det klassiska snorvalps utseendet.

 

Har ett heltids jobb och spelar poker som hobby vid sidan om.

 

Fördelar i poker: Tiltar ej, mycket tålamod och lätt för att anpassa.

 

Nackdelar: Svårt att komma in i grindet i början av sessionen. Gör efterblivna saker minst 3 gånger innan jag lär mig.

 

Om pokern:

 

Började spela Våren 2015. Slaskade runt lite på pokerstars osv utan att egentligen ha någon koll på vad jag gjorde.

 

Började sedan läsa på lite och förde in det i praktiken. Var väl back ca 5k första 8månaderna för att sedan lotta och vinna tillbaks det via en Csgo pokersite där motståndet var extremt dåligt.

 

Spelar nuförtiden enbart Texas NL (ibland lite PLO) CG och miniturneringar på SvS.

 

Mål 2016:

 

Öka min bankrulle från 1000kr till 30.000kr. ( )

Bli top 100 i Svs miniranking för Mini-ranking Finalen ( )

Sluta vara så jävla lat och Styrketräna ordentligt ( )

Få minst 5 Royals ( )

 

 

 

Nutid:

 

Bankrulle: 12.308 kr.

 

Royal flushes: 4

 

Total BB/100 2016: 9.54/82k händer.

 

Juli månad hittills, BB/100: 22,97/21k händer + 2a placering i minifighten (2200kr).

 

 

Fyller på allteftersom.

Favoritpokercitat:

 

Position is King

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens grind:

 

Sessions: 3st på totalt. 3:34tim/1868händer.

 

Dagens vinst: BB/100 (34,33) = 1,282kr.

 

Bankrulle 12.392kr.

 

Kommentar:

 

Riktigt bra första session där jag plockade in ca 1600kr. Kvällspasset gick dock inte alls lika bra, spelade helt okej men var nästan kortdöd hela 90min passet så jag backade ca 300 istället.

 

Spelat bra idag, mitt största problem när jag är kortdöd är att jag ibland gör någon efterbliven bluff mot fisk, vilket är lika dumt som det låter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens grind:

 

 

Sessions: 1st på totalt. 2:05tim/1181händer.

 

Dagens Vinst/Förlust: BB/100 (-27,96) = -660kr.

 

Bankrulle 11.731kr.

 

Kommentar:

 

Fyfan vilket tråkigt pass idag, skulle egentligen inte spelat men fick lite tid över och var sugen.

 

Började kass, fortsatte bajs, och slutade åt helvete.

 

Precis allt som kunde gå fel gick fel, var kortdöd länge som fan i början.

 

Sen när jag väl fick action så blev jag utdragen osv. Lyckades dock floppa Khög färgstege med K10Ruter 3vägs 3bettat preflop. Den blev även 3bettad på floppen och jag satte färgstegen på turn.

 

MEN INTE FAN blev det action på turn (jag checkade ur position), och river gav en 4e ruter, men ingen av slynorna hade A ruter.

 

Aja riktigt pissigt gick det, spelade väl sådär så har lite att gå igenom imorgon.

 

Måste jobba på att minimera förluster och inte bara jobba på att maximera vinster. 1,5 inköp back är väl inget att ha hängpung över kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter o grindar atm i värmen, druckit snart 4liter vatten och inte behövt pissa, rövsvetten är där den ska vara.

 

4cashbord 1-2 som det går sådär på, floppat extremt mycket set idag men dåligt betalt. Riktigt dåligt betalt överlag, fick in det med KK en gång oxå och förlorade mot 9-7 off som sätter runner runner stege efter 9hög flop.

 

Chipleader i ministeken atm! 34kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens grind:

 

 

Sessions: 1st på totalt. 4:41tim/2017händer.

 

Dagens Vinst/Förlust: BB/100 (-20,44) = -824kr.

 

Bankrulle 10.822kr.

 

Kommentar:

 

Chipleader i ministeken tills bubblan. Sen öppnar jag AA utg, 2calls, cbettar 7-J-4 flop och en av dom shovear.

 

Möter 44.

 

Sen torskar jag 33 mot AQ och 44 mot AJ allin pre, busto på plats 16.

 

Trött och sur och irriterad och gnällig och gillar att skriva och.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJUSTE

 

FICK JU TILLSLUT ACTION NÄR JAG FLOPPADE SET! :-P

 

Vad tycker ni om min line här?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: 194 BB (VPIP: 26.06, PFR: 15.64, 3Bet Preflop: 2.00, Hands: 542)

BB: 225.77 BB (VPIP: 45.45, PFR: 34.09, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 45)

UTG: 224.94 BB (VPIP: 24.68, PFR: 17.81, 3Bet Preflop: 5.04, Hands: 413)

CO: 129.86 BB (VPIP: 31.39, PFR: 21.41, 3Bet Preflop: 8.55, Hands: 437)

Hero (BTN): 205.04 BB

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 5:club: 5:heart:

 

fold, fold, Hero raises to 3 BB, SB raises to 10 BB, fold, Hero calls 7 BB

 

Flop: (21 BB, 2 players) 2:spade: 7:club: 5:diamond:

SB bets 15.75 BB, Hero raises to 42 BB, SB calls 26.25 BB

 

Turn: (105 BB, 2 players) 9:diamond:

SB checks, Hero bets 153.04 BB and is all-in, SB calls 142 BB and is all-in

 

River: (389 BB, 2 players) 9:spade:

 

SB shows 9:heart: 9:club: (Four of a Kind, Nines)

(Pre 82%, Flop 11%, Turn 98%)

Hero shows 5:club: 5:heart: (Full House, Fives full of Nines)

(Pre 19%, Flop 89%, Turn 2%)

SB wins 381.5 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna var oxå rätt go! 2 fiskar som va tilt sen typ 10 händer tillbaks.

 

Tycker jag spela den helt okej.

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

goodfather (CO): 81.99 BB (VPIP: 40.32, PFR: 17.74, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 63)

StoffeRemy (BTN): 200 BB

kraNNe (SB): 317.69 BB (VPIP: 30.89, PFR: 23.83, 3Bet Preflop: 9.55, Hands: 1,567)

rogermcfly (BB): 169.34 BB (VPIP: 47.41, PFR: 14.66, 3Bet Preflop: 1.96, Hands: 122)

 

kraNNe posts SB 0.5 BB, rogermcfly posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) StoffeRemy has K:spade: K:heart:

 

goodfather raises to 3.5 BB, StoffeRemy raises to 12 BB, fold, rogermcfly calls 11 BB, goodfather calls 8.5 BB

 

Flop: (36.5 BB, 3 players) 5:diamond: 8:club: 9:club:

rogermcfly checks, goodfather checks, StoffeRemy bets 27.38 BB, rogermcfly calls 27.38 BB, goodfather raises to 69.99 BB and is all-in, StoffeRemy calls 42.61 BB, rogermcfly calls 42.61 BB

 

Turn: (246.46 BB, 3 players) 2:spade:

rogermcfly bets 87.36 BB and is all-in, StoffeRemy calls 87.36 BB

 

River: (421.17 BB, 3 players) 6:diamond:

 

StoffeRemy mucks K:spade: K:heart: (One Pair, Kings)

 

rogermcfly shows 9:diamond: 7:spade: (Straight, Nine High)

 

rogermcfly wins 413.67 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
hur du kan få betalt nånsinn är ofattbart:).

du och skogh92 samt Anno47 Yungberg Fiskafläsk inte en över 20 vpip

 

Min VPIP ligger på 21.20 denna månaden med 25k händer.

 

Sen tycker jag det är du som har dålig koll och enbart går efter stats. Mot fisk behöver man inte spela balanserat.

 

Den enda reg på 1-2 som jag tycker är jobbig att spela emot är kraNNe.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppar några groteska mängder set idag. Ska se om jag kan lyckas få fram någon statistik på det.

 

Men på rak arm såhär kan jag iaf säga att av ca 30-35setmines har jag floppat set minst 50%.

 

Sen att jag inte fått betalt en enda jävla gång är ju en annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppar några groteska mängder set idag. Ska se om jag kan lyckas få fram någon statistik på det.

 

Men på rak arm såhär kan jag iaf säga att av ca 30-35setmines har jag floppat set minst 50%.

 

Sen att jag inte fått betalt en enda jävla gång är ju en annan historia.

=

hur du kan få betalt nånsinn är ofattbart:).

du och skogh92 samt Anno47 Yungberg Fiskafläsk inte en över 20 vpip

 

"Aejunittså" faktiskt en poäng. Jag har 17/9 på dig, förvisso över ett litet sample men ändå tillräckligt stort för att avgöra att det är alldeles för tight. Att du torskar är ju egentligen inget problem för mig, men borden blir inte roligare för att såna som du och ovannämnda nick spelar så ultra-tight. Gör oss alla en tjänst och öppna upp lite preflop så ska du nog se att du får betalt ibland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=

 

 

"Aejunittså" faktiskt en poäng. Jag har 17/9 på dig, förvisso över ett litet sample men ändå tillräckligt stort för att avgöra att det är alldeles för tight. Att du torskar är ju egentligen inget problem för mig, men borden blir inte roligare för att såna som du och ovannämnda nick spelar så ultra-tight. Gör oss alla en tjänst och öppna upp lite preflop så ska du nog se att du får betalt ibland :)

 

Fast anledningar som att det blir "roligare att spela emot" osv är inget jag strävar efter.

 

Jag försöker spela EV+, inte så "rolig" poker som möjligt för mina motståndare.

 

Sen somsagt är mina overall stats för denna månad 21/14 över 25k händer,tycker du att det är för tight så fine, men dina 17-9 du har på 500ish händer där jag hade en riktigt usel session säger inte så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast anledningar som att det blir "roligare att spela emot" osv är inget jag strävar efter.

Nej självklart inte. Jag kanske inte formulerade mig tillräckligt tydligt, men när jag skrev "gör oss alla en tjänst" menade jag alla inklusive dig själv, vilket leder mig till nästa poäng:

Jag försöker spela EV+, inte så "rolig" poker som möjligt för mina motståndare.

 

Sen somsagt är mina overall stats för denna månad 21/14 över 25k händer,tycker du att det är för tight så fine, men dina 17-9 du har på 500ish händer där jag hade en riktigt usel session säger inte så mycket.

21/14 på 5-handade bord är alldeles för tight, och det är inte vad jag tycker, det är faktum. Argument som att det "är din spelstil" osv håller inte om du vill spela så EV+ som möjligt. Alla har vi brister, men öppningsranger preflop är något som är väldigt enkelt att justera.

 

GL på borden 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej självklart inte. Jag kanske inte formulerade mig tillräckligt tydligt, men när jag skrev "gör oss alla en tjänst" menade jag alla inklusive dig själv, vilket leder mig till nästa poäng:

 

21/14 på 5-handade bord är alldeles för tight, och det är inte vad jag tycker, det är faktum. Argument som att det "är din spelstil" osv håller inte om du vill spela så EV+ som möjligt. Alla har vi brister, men öppningsranger preflop är något som är väldigt enkelt att justera.

 

GL på borden 8-)

 

Kollade lite i trackern och jävlar vad tight jag spelar på 1-2 jämfört mot vad jag gjorde förut på 0.5-1.

 

Har nog spelat lite fegt på 1-2. Denna månaden är mina första 25k händer på 1-2 öht så får skylla på det.

 

Sen märker jag oxå att man blir mer tight när jag spelar 5bord och sysslar med annat under tiden (youtube, facebook etc). Säger ju sigsjälvt att det är smidigare att bara spela bra händer preflop så man slipper tänka lika mycket.

 

 

Tack för input iaf, tar aldrig illa upp av något så oroa er inte för att trashtalka dåliga saker. Gillar att utvecklas i det jag gör, det var ju därför jag valde att regga mig här.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ajuste

 

fick ju tillslut action när jag floppade set! :-P

 

vad tycker ni om min line här?

 

gtech g2 (boss) - kr2 nl (5 max) - holdem - 5 players

hand converted by pokertracker 4

 

sb: 194 bb (vpip: 26.06, pfr: 15.64, 3bet preflop: 2.00, hands: 542)

bb: 225.77 bb (vpip: 45.45, pfr: 34.09, 3bet preflop: 16.67, hands: 45)

utg: 224.94 bb (vpip: 24.68, pfr: 17.81, 3bet preflop: 5.04, hands: 413)

co: 129.86 bb (vpip: 31.39, pfr: 21.41, 3bet preflop: 8.55, hands: 437)

hero (btn): 205.04 bb

 

sb posts sb 0.5 bb, bb posts bb 1 bb

 

pre flop: (pot: 1.5 bb) hero has 5:club: 5:heart:

 

fold, fold, hero raises to 3 bb, sb raises to 10 bb, fold, hero calls 7 bb

 

flop: (21 bb, 2 players) 2:spade: 7:club: 5:diamond:

sb bets 15.75 bb, hero raises to 42 bb, sb calls 26.25 bb

 

turn: (105 bb, 2 players) 9:diamond:

sb checks, hero bets 153.04 bb and is all-in, sb calls 142 bb and is all-in

 

river: (389 bb, 2 players) 9:spade:

 

sb shows 9:heart: 9:club: (four of a kind, nines)

(pre 82%, flop 11%, turn 98%)

hero shows 5:club: 5:heart: (full house, fives full of nines)

(pre 19%, flop 89%, turn 2%)

sb wins 381.5 bb

 

denna var oxå rätt go! 2 fiskar som va tilt sen typ 10 händer tillbaks.

 

Tycker jag spela den helt okej.

 

 

gtech g2 (boss) - kr2 nl (5 max) - holdem - 4 players

hand converted by pokertracker 4

 

goodfather (co): 81.99 bb (vpip: 40.32, pfr: 17.74, 3bet preflop: 0.00, hands: 63)

stofferemy (btn): 200 bb

kranne (sb): 317.69 bb (vpip: 30.89, pfr: 23.83, 3bet preflop: 9.55, hands: 1,567)

rogermcfly (bb): 169.34 bb (vpip: 47.41, pfr: 14.66, 3bet preflop: 1.96, hands: 122)

 

kranne posts sb 0.5 bb, rogermcfly posts bb 1 bb

 

pre flop: (pot: 1.5 bb) stofferemy has k:spade: K:heart:

 

goodfather raises to 3.5 bb, stofferemy raises to 12 bb, fold, rogermcfly calls 11 bb, goodfather calls 8.5 bb

 

flop: (36.5 bb, 3 players) 5:diamond: 8:club: 9:club:

rogermcfly checks, goodfather checks, stofferemy bets 27.38 bb, rogermcfly calls 27.38 bb, goodfather raises to 69.99 bb and is all-in, stofferemy calls 42.61 bb, rogermcfly calls 42.61 bb

 

turn: (246.46 bb, 3 players) 2:spade:

rogermcfly bets 87.36 bb and is all-in, stofferemy calls 87.36 bb

 

river: (421.17 bb, 3 players) 6:diamond:

 

stofferemy mucks k:spade: K:heart: (one pair, kings)

 

rogermcfly shows 9:diamond: 7:spade: (straight, nine high)

 

rogermcfly wins 413.67 bb

 

Hand 1: Varför överbet turn? Vilka bluffar har du? mot en 21/14 spelare hade jag nog orkat hitta viket med typ QQ här.

 

Hand 2: Jamma flop!! Du ger honom en syn på 80 in i 500 med 170 kvar bakom, med hans 9 nakna outs får han odds till att syna.

 

Och ja, håller med fraeen, att spela 20 vpip är för tight på 5max. På nivån 1/2 på svs går det klart att uppnå en bb/100 runt 20, men det tvivlar jag på att man kommer upp i med 21/14. Vet inte vad du hållt för WR innan men vill du öka den är det ett tips att spela aggresivare! Men man måste känna sig bekväm i sitt spel också, det är alltid viktigast!

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade lite i trackern och jävlar vad tight jag spelar på 1-2 jämfört mot vad jag gjorde förut på 0.5-1.

 

Har nog spelat lite fegt på 1-2. Denna månaden är mina första 25k händer på 1-2 öht så får skylla på det.

 

Sen märker jag oxå att man blir mer tight när jag spelar 5bord och sysslar med annat under tiden (youtube, facebook etc). Säger ju sigsjälvt att det är smidigare att bara spela bra händer preflop så man slipper tänka lika mycket.

 

 

Tack för input iaf, tar aldrig illa upp av något så oroa er inte för att trashtalka dåliga saker. Gillar att utvecklas i det jag gör, det var ju därför jag valde att regga mig här.

Livsfarligt! Brukade göra det så fort jag började springa kallt, ingen bra idé. Det + att kolla resultat under sessionen är ting man bör undvika :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Varför överbet turn? Vilka bluffar har du? mot en 21/14 spelare hade jag nog orkat hitta viket med typ QQ här.

 

Hand 2: Jamma flop!! Du ger honom en syn på 80 in i 500 med 170 kvar bakom, med hans 9 nakna outs får han odds till att syna.

 

Och ja, håller med fraeen, att spela 20 vpip är för tight på 5max. På nivån 1/2 på svs går det klart att uppnå en bb/100 runt 20, men det tvivlar jag på att man kommer upp i med 21/14. Vet inte vad du hållt för WR innan men vill du öka den är det ett tips att spela aggresivare! Men man måste känna sig bekväm i sitt spel också, det är alltid viktigast!

 

GL

 

Hand 1:

 

Här har jag ju iprincip inga bluffar. Det hade dock varit rätt aggresivt de senaste händerna mellan mig och en annan kille där jag fått pisk typ 4händer irad.

 

Honom sätter jag iprincip bara på JJ+ när han 3bettar preflop ur sb med 2%3bet och sen synar en raise, själv rätt förvånad att se 99.

 

Hand 2:

 

På turn var tanken att få in hans stack i mitten på något sätt. Antingen genom jamm flop eller som det nu blev på turn.

 

Målet var ju bara att få hans stack i mitten eller?

 

 

 

Livsfarligt! Brukade göra det så fort jag började springa kallt, ingen bra idé. Det + att kolla resultat under sessionen är ting man bör undvika :-D

 

Man vill ju tro att man spelar lika bra, vilket man försöker intala sig. Men i verkligheten spelar man mycket mycket sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens grind:

 

Sessions: 2st på totalt. 8:15tim/3117händer.

Dagens Vinst/Förlust: BB/100 (-34,44) = -1539kr.

 

Bankrulle: 9.405kr.

 

Kommentar:

 

Första sessionen gick rent åt helvete. Kortkall och elände hela tiden. Det enda positiva var väl att jag slog rekord i floppade sets men fick iprincip aldrig betalt.

 

Andra passet gick ännu värre, valde att öppna upp lite och spela lite mer aggressivt preflop, men när man springer dåligt är det väl ingen succe.

 

Att spela lite mer loose funkade dock helt okej, men hade några dryga händer som förstörde winraten helt.

 

Backade 2buyins på KK mot AA. 1buyin på KK mot QQ som träffar set. Och 1 buyin på set över set efter 3bet preflop 55vs77.

 

Sköna var att samtliga händer var mot spewfiskar, så trodde jag var ljusår före i varje hand.

 

Sådär sugen på mer poker just nu. Spelat rätt mycket denna månaden så kanske bra och ta några dagar av, jävligt jobbigt att spela i denna värmen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gå ner på 025/50 du tar bara upp plats för fisk ändå. någon som har en liten koll på spelet kommer aldrig betala av dig. endast grisfisk du kan plussa mot tragiskt men sant.

 

Haha nejmen vad söt du är!!! :-P

 

Dedikerar ett helt nytt konto enbart för att raila min dagbok.

 

Om du vill kan jag streama när jag grindar så kan du hänga med där också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4timmars spel med 31/22 i stats.

 

Fick grymt mycket action, men jag springer så jävla bra så backar 2inköp ändå.

 

Såhär får man tydligen action med AA.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

FongRuleZ (CO): 216.39 BB (VPIP: 43.55, PFR: 27.42, 3Bet Preflop: 12.50, Hands: 63)

TraktorT (BTN): 133.42 BB (VPIP: 22.01, PFR: 16.10, 3Bet Preflop: 7.81, Hands: 809)

StoffeRemy (SB): 563.23 BB

GRINDER (BB): 203.19 BB (VPIP: 44.62, PFR: 34.62, 3Bet Preflop: 11.66, Hands: 1,512)

 

StoffeRemy posts SB 0.5 BB, GRINDER posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) StoffeRemy has A:heart: A:spade:

 

FongRuleZ raises to 3.5 BB, TraktorT calls 3.5 BB, StoffeRemy raises to 15 BB, GRINDER raises to 34.5 BB, FongRuleZ calls 31 BB, fold, StoffeRemy raises to 82 BB, fold, FongRuleZ calls 47.5 BB

 

Flop: (202 BB, 2 players) Q:heart: 6:diamond: J:club:

StoffeRemy checks, FongRuleZ bets 134.39 BB and is all-in, StoffeRemy calls 134.39 BB

 

Turn: (470.78 BB, 2 players) 9:spade:

 

River: (470.78 BB, 2 players) T:club:

 

FongRuleZ shows J:diamond: 9:diamond: (Two Pair, Jacks and Nines)

(Pre 21%, Flop 24%, Turn 82%)

StoffeRemy mucks A:heart: A:spade: (One Pair, Aces)

(Pre 79%, Flop 76%, Turn 18%)

FongRuleZ wins 463.28 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...