Gå till innehåll

StoffeRemy's Pokerdagbok.


StoffeRemy

Recommended Posts

Förresten vad tycker ni om att jag outar nick? Borde jag byta?

 

3 händer från dagens sista session, där jag plussade 600bb.

 

Hand1: Extremt loosefiskig kille. Anledning till att jag ville checka turn var för att han inte behöva vika mot en raise, vilket jag fått göra några gånger tidigare.

 

När han bettar river är det väl bara K och någon färg jag ger honom, han har checkat ner saker tidigare med showdown value. Men spelar grymt slaskigt utöver det.

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

ullis12345 (SB): 107.55 BB (VPIP: 23.59, PFR: 17.03, 3Bet Preflop: 6.36, Hands: 1,136)

Waha (BB): 108.4 BB (VPIP: 49.66, PFR: 29.53, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 153)

StoffeRemy (UTG): 202.4 BB

YungBerg (CO): 263.68 BB (VPIP: 24.78, PFR: 19.49, 3Bet Preflop: 11.11, Hands: 1,335)

filip1981 (BTN): 193.9 BB (VPIP: 80.23, PFR: 53.49, 3Bet Preflop: 31.94, Hands: 179)

 

ullis12345 posts SB 0.5 BB, Waha posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) StoffeRemy has 7:diamond: 7:heart:

 

StoffeRemy raises to 3 BB, fold, filip1981 calls 3 BB, fold, fold

 

Flop: (7.5 BB, 2 players) 9:heart: 4:club: 3:spade:

StoffeRemy bets 3.75 BB, filip1981 calls 3.75 BB

 

Turn: (15 BB, 2 players) 6:heart:

StoffeRemy checks, filip1981 bets 7.5 BB, StoffeRemy calls 7.5 BB

 

River: (30 BB, 2 players) K:heart:

StoffeRemy checks, filip1981 bets 15 BB, StoffeRemy calls 15 BB

 

StoffeRemy shows 7:diamond: 7:heart: (One Pair, Sevens)

(Pre 69%, Flop 78%, Turn 89%)

filip1981 shows A:diamond: 4:spade: (One Pair, Fours)

(Pre 31%, Flop 22%, Turn 11%)

StoffeRemy wins 58.51 BB

 

 

Hand2:: Detta var mot en lite mer tänkande spelare, och jag kände att jag vek upp min hand helt så som jag spelade den, men jag kände oxå att jag hade någorlunda koll på vad han hade. Hade synat en rivershove men borde jag valuebetta river? Får väl syn av enbart A10/JJ som jag slår, om ens det synar.

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

TOKTILT (BTN): 211.85 BB (VPIP: 31.44, PFR: 25.21, 3Bet Preflop: 15.79, Hands: 374)

wiltzi (SB): 184.75 BB (VPIP: 28.54, PFR: 22.08, 3Bet Preflop: 12.94, Hands: 1,251)

StoffeRemy (BB): 200 BB

mdz (UTG): 273.45 BB (VPIP: 21.97, PFR: 17.88, 3Bet Preflop: 5.74, Hands: 1,572)

SnyggeErik (CO): 73.06 BB (VPIP: 40.00, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 5)

 

wiltzi posts SB 0.5 BB, StoffeRemy posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) StoffeRemy has Q:diamond: Q:spade:

 

fold, fold, TOKTILT raises to 3.5 BB, wiltzi raises to 13 BB, StoffeRemy calls 12 BB, fold

 

Flop: (29.5 BB, 2 players) 6:club: T:spade: 3:spade:

wiltzi bets 18 BB, StoffeRemy calls 18 BB

 

Turn: (65.5 BB, 2 players) 7:club:

wiltzi bets 43 BB, StoffeRemy calls 43 BB

 

River: (151.5 BB, 2 players) 5:heart:

wiltzi checks, StoffeRemy checks

 

wiltzi shows 2:spade: A:spade: (High Card, Ace)

(Pre 32%, Flop 44%, Turn 25%)

StoffeRemy shows Q:diamond: Q:spade: (One Pair, Queens)

(Pre 68%, Flop 56%, Turn 75%)

StoffeRemy wins 147.72 BB

 

 

Hand 3

 

Samma här som hand 1, visst han kan ha en 10a men när jag checkar så trycker han nog med hela sin range, vilket är rätt mycket.

 

 

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Mary666 (BTN): 30.22 BB (VPIP: 53.42, PFR: 11.64, 3Bet Preflop: 1.59, Hands: 154)

mdz (SB): 584.87 BB (VPIP: 22.25, PFR: 17.94, 3Bet Preflop: 5.45, Hands: 1,660)

VaNiaL (BB): 215.77 BB (VPIP: 29.38, PFR: 22.04, 3Bet Preflop: 5.50, Hands: 4,432)

Jeeeerka (UTG): 32.24 BB (VPIP: 40.74, PFR: 3.70, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 27)

StoffeRemy (CO): 538.1 BB

 

mdz posts SB 0.5 BB, VaNiaL posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) StoffeRemy has A:spade: Q:spade:

 

fold, StoffeRemy raises to 3 BB, Mary666 calls 3 BB, fold, fold

 

Flop: (7.5 BB, 2 players) 6:spade: 2:heart: 2:club:

StoffeRemy bets 3.75 BB, Mary666 calls 3.75 BB

 

Turn: (15 BB, 2 players) T:club:

StoffeRemy checks, Mary666 bets 23.47 BB and is all-in, StoffeRemy calls 23.47 BB

 

River: (61.94 BB, 2 players) 4:spade:

 

Mary666 shows Q:club: 8:club: (One Pair, Twos)

(Pre 29%, Flop 17%, Turn 27%)

StoffeRemy shows A:spade: Q:spade: (One Pair, Twos)

(Pre 71%, Flop 83%, Turn 73%)

StoffeRemy wins 60.4 BB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, brukar testa lite olika. Men preflop ogillar jag att sizea annorlunda, håller mig alltid till samma 3bet,4bet och squueze size såvida det inte är mot något riktigt fiskig en.

 

Ska dela med mig av lite händer, stats och info efter sessionen jag spelar atm. Sjukt fiskigt atm!

Alltså, att du "ogillar att sizea annorlunda" är ju inte relevant ifall du vill förbättras och öka din WR. Du BÖR ha olika betsizes beroende på position. 3-bettar du UR position vill du ge dina motståndare sämre odds eftersom de kommer ha fördelen att spela I position post flop. Vice versa gäller för när du 3-bettar I position (t.ex. från BTN), eftersom det då är du som kommer ha övertaget.

Runt 3-3,5x i position och 4-5x ur position är sizings som jag tycker fungerar bra. Jag är inte tillräckligt duktig för att veta EXAKT vilken size man ska använda (då den kunskapen inte behövs för /2) så det finns säkert en del som inte håller med mig helt och hållet med just dessa sizings.

 

25 vpip är fortfarande för lågt för 5-max och du borde ha MINST 20 pfr, annars går du förmodligen miste om många spots där du kan steala blinds etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, att du "ogillar att sizea annorlunda" är ju inte relevant ifall du vill förbättras och öka din WR. Du BÖR ha olika betsizes beroende på position. 3-bettar du UR position vill du ge dina motståndare sämre odds eftersom de kommer ha fördelen att spela I position post flop. Vice versa gäller för när du 3-bettar I position (t.ex. från BTN), eftersom det då är du som kommer ha övertaget.

Runt 3-3,5x i position och 4-5x ur position är sizings som jag tycker fungerar bra. Jag är inte tillräckligt duktig för att veta EXAKT vilken size man ska använda (då den kunskapen inte behövs för /2) så det finns säkert en del som inte håller med mig helt och hållet med just dessa sizings.

 

25 vpip är fortfarande för lågt för 5-max och du borde ha MINST 20 pfr, annars går du förmodligen miste om många spots där du kan steala blinds etc.

 

Hur stor skillnad tror du det har på WR? Jag har testat öppna större utg, 2,5x från BTN osv men känns som om att man inte behöver tänka på det när det sitter killar med 70vpip som ändå aldrig anpassar sig och tänker på ranges osv.

 

Rockar atm 3x open överallt, 3x 3b i pos, 3,5x ur pos och 2,5-3x med 4bet.

 

Jag själv brukar givetvis anpassa mig efter hur borden ser ut oxå. Jag försöker aldrig jaga 30vpip, utan är borden fiskiga sitter jag oftast lägre runt 20, och är det tighta kan det hända att jag är uppe runt 35. Men jag vet att min PFR behöver komma upp lite.

 

Ska kolla i min tracker lite och se hur och var jag bör ändra för PFRen.

 

Hur går det själv annars? Har du någon tid att spela, inte sett dig mycket på /2 senaste månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor skillnad tror du det har på WR? Jag har testat öppna större utg, 2,5x från BTN osv men känns som om att man inte behöver tänka på det när det sitter killar med 70vpip som ändå aldrig anpassar sig och tänker på ranges osv.

 

Rockar atm 3x open överallt, 3x 3b i pos, 3,5x ur pos och 2,5-3x med 4bet.

 

Jag själv brukar givetvis anpassa mig efter hur borden ser ut oxå. Jag försöker aldrig jaga 30vpip, utan är borden fiskiga sitter jag oftast lägre runt 20, och är det tighta kan det hända att jag är uppe runt 35. Men jag vet att min PFR behöver komma upp lite.

 

Ska kolla i min tracker lite och se hur och var jag bör ändra för PFRen.

 

Hur går det själv annars? Har du någon tid att spela, inte sett dig mycket på /2 senaste månaden.

Jag har bara lirat lite under 2,7k händer i september, men det väl gått bra :)

 

Jättesvårt att svara på exakt hur mycket det påverkar din WR, men även om det bara ökar den med 0.1bb/100 är det fortfarande värt att göra den justeringen. Som jag nämnt tidigare är dina sizings fortfarande off, men du verkar ju gilla dem så jag låter det vara ;)

 

Det är självklart att man spelar annorlunda mot folk med 70vpip, men från mina erfarenheter på /2 brukar det oftast sitta 3-4 regs och 1-2 fiskar vid varje bord. Sen förstår jag inte varför du vill lira tightare mot lösa fiskar. Du har ju förmodligen stor edge mot dessa post flop, alltså vill du ju ta fler händer dit. Det är ju mot de riktigt nittiga fiskarna med låg PFR som du hellre vill satsa på att stjäla blinds och eventuellt folda lite fler händer när de väl bestämmer sig för att öppna. Det handlar inte om att jaga vpip. Såklart är det ingen vettig grinder som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ca 2k händer totalt sen senaste posten.

 

Varit extremt fiskigt på borden men sprungit jävligt konstigt.

 

Varvat badbeats med lottohänder så rullen har väl varit mellan 6-8k och vänt ett tiotal gånger.

 

Men i exakt denna stund ligger jag på 7300kr, så halv buyin + 8-)

 

 

Tänker försöka sub-satta till pokersm någon varje dag, "bubbla" en direkt-sm i förgårgår som var riktigt tråkig där jag fick in det 3 gånger mot samma supershortstack kille och torskade 60-40%are alla gånger.

 

Har f.ö knappt spelat en mini turnering men ligger ändock på 128plats (typ 10mini turneringar spelade totalt detta år). så att komma ner till 100 borde gå att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta handen! :mrgreen:

 

Haha nä fyfan, skäms typ.

 

Sammanfattningen var väl typ: 4bet pre, försök till att bluffa 55vpipfisk 250bb deep som synar med lågt överpar på lägre bräde = Idiotiskt.

 

Man blir lika förbannad varje gång man försöker bluffa fisk som inte viker kassa händer. Hur efterbliven kan man vara lixom. Valuebettaaaaa hårt, inte bluffa!

 

Har f.ö en vad jag tycker jävligt intressant hand från igår som jag vill ha lite feedback på där jag själv valde att "slowspela", den känns som om den går spela på 100 olika vis.

 

 

Egna tankar över handen:

 

KidLuger verkar vara en rätt loose kille från de få händer vi spelat, ingen spewfisk dock, fukkanukka har jag dock ingen info på alls, och när någon cold 4bettar som jag inte har info på är väl man inte superglad med 99-JJ, men syn från Luger (som säkert 5bettar KK/AA) och QQ som hand känns som en klar syn.

 

Floppen är bra, fukkanukka kan ju som sagt ha AA/AK/KK/AQ, men med cbet in i 2pers är det väl AK,AA,AQ. Kidluger kan ha random A, 99 osv.

 

Floppen är ju A9hjärter och jag har Q hjärter som blocker. Här finns det ju inte några hjärterdrag förutom KJ/K10,. Vilket gör att jag inte är rädd för en hjärter turn eller iprincip något kort alls, en 10a vore väl rätt drygt.

 

Turn är hjärter J, vilket gör att den enda egentliga handen som borde slå mig är AA och K10hjärter jag enbart ger till Kidluger.

 

Tror aldrig att någon här checkar färgnuts,AA eller AK med hjärter kung (kanske AK). Och jag har inga dåliga rivers förutom 10a och kanske hjärter.

 

River blankar och båda checkar igen, frågan är vad dom har då. Bästa hand jag ger fukkanukka är AK, kanske AQ, Kidluger kan sitta med AK,AQ,AJ,99 som ger betalt.

 

Alla händer som slår mig, AA och k10hjärter shovear nog själva på river. Och tanken med mitt riverbet var att få calls av AK helt enkelt då det är svårt för dom att ha något annat här.

 

Vad tycker ni? Är jag helt jävla off i ranges jag delar ut?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

kazcin (SB): 230.88 BB (VPIP: 31.90, PFR: 27.14, 3Bet Preflop: 12.24, Hands: 221)

fukkanukka (BB): 245.29 BB (VPIP: 30.00, PFR: 30.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 21)

KidLuger (CO): 189.88 BB (VPIP: 31.25, PFR: 21.88, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 33)

StoffeRemy (BTN): 315.79 BB

 

kazcin posts SB 0.5 BB, fukkanukka posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) StoffeRemy has Q:heart: Q:spade:

 

KidLuger raises to 3.5 BB, StoffeRemy raises to 10 BB, fold, fukkanukka raises to 31.5 BB, KidLuger calls 28 BB, StoffeRemy calls 21.5 BB

 

Flop: (95 BB, 3 players) A:heart: 9:heart: Q:diamond:

fukkanukka bets 47.5 BB, KidLuger calls 47.5 BB, StoffeRemy calls 47.5 BB

 

Turn: (237.5 BB, 3 players) J:heart:

fukkanukka checks, KidLuger checks, StoffeRemy checks

 

River: (237.5 BB, 3 players) 6:diamond:

fukkanukka checks, KidLuger checks, StoffeRemy bets 42 BB, fukkanukka calls 42 BB, KidLuger calls 42 BB

 

StoffeRemy shows Q:heart: Q:spade: (Three of a Kind, Queens)

 

StoffeRemy wins 356 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har f.ö en vad jag tycker jävligt intressant hand från igår som jag vill ha lite feedback på där jag själv valde att "slowspela", den känns som om den går spela på 100 olika vis.

Orkar inte gå in jättemycket på dina tankar men jag kan iallafall dela med mig av hur jag hade spelat den och lite annat.

 

Mot kallt 4-bet pre synar jag också med damerna. Det finns inte många (om någon?) som kall 4-bet bluffar särskilt mycket på /2. Våra kort skulle bli väldigt öppna med ett 5-bet eftersom du förmodligen aldrig skulle bluffa i här. Pre tycker jag alltså är FINE. Det är inte heller jättekul att få in 200bb pre med QQ (på denna nivå iallafall).

 

Flop raisar jag garanterat, detta beror dock på vad du har för image. Tror motståndarna att du är kapabel till att trycka in dina kombodrag här så kommer du i bästa fall få in degen på flopp. Om inte så är man väl nästan tvungen att syna. Brädan är ju verkligen supervåt, gillar inte alls synen.

 

Som spelat bettar jag turn. Om nu någon skulle få för sig att checka en stege/flush (vilket jag inte tror händer särskilt ofta, isåfall bara med KT) här så har du fortfarande supermycket equity i och med att du har hjärter Q. Du vill ju sätta press på AK med hjärter kung bland annat.

 

River vågar jag inte uttala mig om, hade aldrig själv kommit till river på detta sätt :mrgreen: Skönt att du fick ta hem den ändå.

 

OBS!! Jag är verkligen inget proffs men detta är de första intrycken jag fick när jag såg handen. Finns stor risk att jag är ute och cyklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte gå in jättemycket på dina tankar men jag kan iallafall dela med mig av hur jag hade spelat den och lite annat.

 

Mot kallt 4-bet pre synar jag också med damerna. Det finns inte många (om någon?) som kall 4-bet bluffar särskilt mycket på /2. Våra kort skulle bli väldigt öppna med ett 5-bet eftersom du förmodligen aldrig skulle bluffa i här. Pre tycker jag alltså är FINE. Det är inte heller jättekul att få in 200bb pre med QQ (på denna nivå iallafall).

 

Flop raisar jag garanterat, detta beror dock på vad du har för image. Tror motståndarna att du är kapabel till att trycka in dina kombodrag här så kommer du i bästa fall få in degen på flopp. Om inte så är man väl nästan tvungen att syna. Brädan är ju verkligen supervåt, gillar inte alls synen.

 

Som spelat bettar jag turn. Om nu någon skulle få för sig att checka en stege/flush (vilket jag inte tror händer särskilt ofta, isåfall bara med KT) här så har du fortfarande supermycket equity i och med att du har hjärter Q. Du vill ju sätta press på AK med hjärter kung bland annat.

 

River vågar jag inte uttala mig om, hade aldrig själv kommit till river på detta sätt :mrgreen: Skönt att du fick ta hem den ändå.

 

OBS!! Jag är verkligen inget proffs men detta är de första intrycken jag fick när jag såg handen. Finns stor risk att jag är ute och cyklar.

 

 

Haha jag vet, den kändes konstig när jag spelade den och blev ännu flummigare när jag kollade i trackern efteråt. Man kan ju undra vadfan pojkarna hade egentligen. Fukkanukka sa iaf något i stil med att bästa handen aldrig får stå. (Om han menar AK eller KK då vetefan). Har svårt att se KK cbetta flopp.

 

 

Grejen som uppstår är ju att KidLuger sitter och hänger med. Hade det varit HU mot fukka hade jag som du säger, jammat flop.

 

Så hela tanken bakom checkandet är ju att jag tror mig själv vara mil före bådas range efter dom checkar turn, och att det enda riverkort som är riktigt grisigt är en hjärter eller 10a.

 

River samma där, förväntar mig inte att fukka har något som slår mig när han checkar, slowspelade han en K10hjärter på turn så checkar han aldrig river. Samma med Kidluger, han har ingen färg som han checkar, har han AQ?, neaa jag har ju blockers. AJ kanske han degar själv, 99 degar han nog själv.

 

Så ända tanken jag hade var att underreppa min hand och få någon av dem att dega, och när det checkas igenom river så vill jag ju ha value av AK.

 

Sen har jag ju inte heller mer än 30 händer på någon av killarna. Så det kan väl tom vara saker som A10,KJ,J10,Q10. Har ju inte en jävla aning egentligen.

 

Så jävla flummig hand rätt igenom, man hamnar ju bara i dessa spots typ var 10.000 hand om ens det.

 

 

FUCK funktionen på svenska spel som låter en gömma sina kort vid showdown!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt på det imorses nu och vet inte varför jag gjorde det så komplicerat.

 

Jammar jag foldar aldrig någon ett A eller färgdrag då dom knappt har halvpott kvar. Har fukka AA så fine, han stackar mig på turn ändå.

 

Försökte vara smart men blev bara dumt istället är väl förklaringen.

 

 

Edit:

 

Spelade inte igår och kommer inte spela förens lördag, sover dåligt och mår keff så bättre att ta någon dags paus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Say what

 

Nu går alla "svs riggat" tomtar i taket.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

bombogdan (SB): 159.9 BB (VPIP: 28.57, PFR: 28.57, 3Bet Preflop: 20.00, Hands: 18)

snotric (BB): 100 BB

travolta (UTG): 99.98 BB (VPIP: 50.00, PFR: 25.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 12)

StoffeRemy (CO): 234.18 BB

krydd4n (BTN): 164.87 BB (VPIP: 18.82, PFR: 15.64, 3Bet Preflop: 11.18, Hands: 487)

 

bombogdan posts SB 0.5 BB, snotric posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) StoffeRemy has A:heart: K:spade:

 

fold, StoffeRemy raises to 3 BB, fold, bombogdan calls 2.5 BB, snotric calls 2 BB

 

Flop: (9 BB, 3 players) 4:diamond: K:club: 9:club:

bombogdan checks, snotric checks, StoffeRemy bets 6 BB, fold, snotric calls 6 BB

 

Turn: (21 BB, 2 players) 8:heart:

snotric checks, StoffeRemy bets 13 BB, snotric raises to 26 BB, StoffeRemy calls 13 BB

 

River: (73 BB, 2 players) 3:spade:

snotric bets 36.5 BB, StoffeRemy calls 36.5 BB

 

snotric shows 3:heart: 3:club: (Three of a Kind, Threes)

(Pre 53%, Flop 13%, Turn 5%)

StoffeRemy mucks A:heart: K:spade: (One Pair, Kings)

(Pre 47%, Flop 87%, Turn 95%)

snotric wins 142.36 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att lägga ner CG ett tag o spela lite MTT på stars istället. Hamnar fel i varenda hand, varenda pott och varenda situation.

 

Kollat lite på händerna, och det finns väl saker att fixa. Men jag har fått in det många gånger med 70+ EQ och inte hållt en gång, eller så har dryga situationer varit där jag inte kan folda.

 

Typ A7s i en 3bettad pott på 2-7-7-J-5 där jag går bet bet bet och han raisar 2,5x på river med J7.

 

 

Även spelat lite 4kortsbingo som gick okej igår. Men idag spelade jag upp mig och torskar sedan allt när jag har KKQJ mot 1010AQ på K-10-5 flop där allt åkte in.

 

Turn blank. River var kanske en 10a, och jag blev kanske lite ledsen.

 

Bankrullen ligger på 4000 nu, tur man har ett jobb så man iallafall kan äta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100nl på stars.

 

Spelade så slaskigt och loose i typ 1 timme, gick upp från 100bb till 400bb.

 

Får sedan in 400bb pre med AA mot AK.

 

Flop KK2.

 

Tur att jag gillar att bli rövknullad.

 

Slutar på breakeven och avinstallerar pokerstars bögklient. 4000kr kvar på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3timmars sess.

 

från 4k direkt ner till 2,5, upp till 3,8k, får in det med topset i 4kortsbingo på flop mot tiltad kille 300bb och han spikear sin 1 outare för fyrtal.

 

 

 

Har lite svårt för att inte bli irriterad atm.

 

 

Känns som om att det är problematiskt att hålla en vettig proggression när man springer som en get varje 10k händer.

 

F.ö går det rätt kukigt, de få gånger jag faktiskt får något bra och håller så är det ändå någon runner runner bräde med både 4stege och färgdrag som landar på river och man måste checka ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer med största sannolikhet gula om du fortsätter ta skott hit och dit och fokusera på det dåliga springet istället för att bara hålla huvudet kallt och göra det som skall göras vid borden.

 

Sprungit horribelt hela året, men kan lova att det gör inte saken bättre att sitta och gråta över springet, bara fortsätta nöta och spela så bra man kan i varje situation istället så kommer det släppa förr eller senare.

 

Ju högre upp i nivåer du kommer klättra, desto bättre kommer FI vara på att hantera tilt och dåligt spring.

Att göra något tiltande spel 1-2ggr per session? kommer sänka din EV winrate med enormt mycket.

 

Skotten på högre nivåer är det sista man skall göra vid dåligt spring, då kommer gulen vara närmare än du anar.

 

gl hf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kommer med största sannolikhet gula om du fortsätter ta skott hit och dit och fokusera på det dåliga springet istället för att bara hålla huvudet kallt och göra det som skall göras vid borden.

 

Sprungit horribelt hela året, men kan lova att det gör inte saken bättre att sitta och gråta över springet, bara fortsätta nöta och spela så bra man kan i varje situation istället så kommer det släppa förr eller senare.

 

Ju högre upp i nivåer du kommer klättra, desto bättre kommer fi vara på att hantera tilt och dåligt spring.

Att göra något tiltande spel 1-2ggr per session? Kommer sänka din ev winrate med enormt mycket.

 

Skotten på högre nivåer är det sista man skall göra vid dåligt spring, då kommer gulen vara närmare än du anar.

 

Gl hf

+100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag är efterbliven när jag väl sitter vid datorn och spelar.

 

Jag måste ha kul när jag spelar.

 

Nu det senaste när jag spelat har jag suttit iprincip varenda kväll och längre än jag brukar. Även i en period där jag varit tröttare än vanligt pga mycket jobb (vilket inte blir en bra combo).

 

När jag började journalen och sprang som bäst hade jag inte poker som huvudfokus, jag spelade någon timme varannan kväll för att jag var sugen och hade tid över, vilket i sig gjorde att jag spelade bättre och inte blev tilt även under dåliga sessioner/badbeats.

 

Då kunde en dålig session vara 1-2 buyins back, inte 5.

 

Lägger jag för stort fokus på bara poker, så påverkas mitt humör mer hurvida jag eller vinner/förlorar. Speciellt när man hela jämför med hur bra jag sprungit, allt som är sämre än 20/100bb har känts som piss typ.

 

 

 

Har lite mer personliga tankar osv men tänker inte skriva någon roman då jag lipat lite väl mycket i min dagbok.

 

Planen ser iaf ut som följande.

 

Tog ut 4000 som var kvar på svs.

 

Tänker sätta in 1500 på antingen svs igen eller 888 för CG och börja lågt och arbeta mig uppåt, minst 20buyin för nästa nivå innan jag kliver.

 

Tänker lägga in 1500 på Pokerstars och spela lite 1-3d turneringar. Mestadels med knockout format.

 

Kommer endast spela när jag är pigg, är sugen och 1,5tim åt gången (cashgame).

 

Turneringar blir det mestadels på helger, och under turneringar tiltar jag inte i samma utsträckning pga att jag har lägre förväntingar. Men samma där med att inte tvinga sig själv till att spela varje gång, utan bara spela när jag verkligen vill.

 

För mer komedi så är det bara att följa mig, mvh Stoffe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker en nystart låter klokt.

Spela bara när du är taggad och motiverad(inte arg). Var ärlig mot dig själv....leder ditt kassa spring till att du börjar överspela händer, göra idiotbluffar alt går in i någon idiotiskt check/call mode osv? Så ofta man ser tiltande regs på /2 bomba bomba som tusan helt utan att tänka, ap stissiga över att någon floppat två par vs deras överpar. Tar allt helt sjukligt personligt.

 

Spela nått bord mindre, undvik turbo-borden, tajma ner halva tidsbanken för varje beslut och tänk på vad du sysslar med. Gå igenom alla större potter efter avslutad session och fastna inte vid dom där du blev 2outad. Dessa är föga intressant.

 

Kul att du fortsätter posta trots att du får kritik.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker en nystart låter klokt.

Spela bara när du är taggad och motiverad(inte arg). Var ärlig mot dig själv....leder ditt kassa spring till att du börjar överspela händer, göra idiotbluffar alt går in i någon idiotiskt check/call mode osv? Så ofta man ser tiltande regs på /2 bomba bomba som tusan helt utan att tänka, ap stissiga över att någon floppat två par vs deras överpar. Tar allt helt sjukligt personligt.

 

Spela nått bord mindre, undvik turbo-borden, tajma ner halva tidsbanken för varje beslut och tänk på vad du sysslar med. Gå igenom alla större potter efter avslutad session och fastna inte vid dom där du blev 2outad. Dessa är föga intressant.

 

Kul att du fortsätter posta trots att du får kritik.

 

GL

 

 

Brukar aldrig göra något supertiltande och bara slaska bort utan någon ev, men när man springer dåligt finns det tyvärr många spots för att torska några halvstackar här och där.

 

Tillex disciplin folds. Kan ta ett exempel som jag hade i förrgår.

 

får 76s mot en riktigt nitig reg (bevittnat kanske 2-3 bluffar på 5k händer).

 

Jag får färg på river, han bettar, jag raisar. Han shovear. Hur ofta bluffar han här? Aldrig. Hur ofta synar jag när jag är semitilt, trött och haft en 3timmars kuksession? För ofta.

 

Blir lite så när man torskar varje gång man har 70%+ och även varenda gång man är underdog med 20%.

 

Discipliiiiiin!

 

 

Förövrigt bryr jag mig inte riktigt vad andra tycker och tänker om mig, van flashbackare och iövrigt normalfuntad kille med en bra vardag. Har inte spelat poker speciellt länge heller.

 

Känns som vissa har lite fetish för att tracka andra här på forumet, men över internet är otrevlig ton vardagsmat så vetefan om det är skillnad här gentemot någon annanstans :-P

 

 

Är det någon som har lite egna ideer angående när ni spelar att inte börja tilta/hålla er till eran plan. Typ skriva någon lapp med "regler" att ha på skärmkanten osv?

 

För att göra tråden lite mer personlig kan jag väl smälla upp lite mål jag har med kommande 6 mån i mitt liv.

 

1: Försöka bli en stabilt vinnande spelare. Allt över 10k+ från nu till Mars månad skulle kännas bra. Samt att spela lite live på CC.

 

2: Lite olika mål i gymmet, tills nyår är det att reppa 180kg mark, 120kg böj och 100kg bänk på en kv på 90ish.

 

3: Få iordning en bil (Evo X med diverse steg1 mods osv) tills sommaren 2017. Har tillräckligt kapital men skulle jag vinna något på pokern går det till lite roligare grejer såsom bättre ljud/fälgar.

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade ett 10tal turneringar på stars. Mincashade i 2. Sprang horribelt, bustade 3 turneringar på 10sekunder med 77vs66, AKvsA2 och KQ vs K10.

 

Ströspelade lite 5NL/PL zoom i en halvtimme, bevittnade 5st set över set. Fick en royal flush i spader, och förlorade även med kåk mot en annan kille som rivra royal (bräde 8-10-A-8-J där sista J fyllde för royalen för honom och kåk för mig med J8.

 

 

Någon här som lirar på 888poker? Vad tycker ni om sidan isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite turrar och zoom på stars. Springer fortfarande riktigt uselt, tror inte jag vann med AA en enda gång postflop på 3k händer, inte ens när jag 4bettade och flop kmr A103 med två spader (J5 spader flopshovear mot mig) :-P

 

Gick rätt okej i en turre. Låg top 20 med 700kvar (850 cashade). När jag åkte med set över set en hand, och sen efter öppnar jag A10 på knapp med 20bb, syn av BB, flop 10-3-5 och han checkshovear med 10-9.

 

Turn J, river 9. Busto 700ish placering.

 

Inget mer att säga, downswing-gnällandet fortsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...