Gå till innehåll

Ett någorlunda seriöst försök att bli en bättre pokerspelare


milktoast

Recommended Posts

God kväll kamrater.

 

Satte mig för första gången vid ett virtuellt pokerbord som 18-åring, närmare bestämt för dryga två år sedan. Sedan dess har jag slaskat runt sporadiskt och ligger väl +/- 0 lifetime skulle jag tippa på.

 

Senaste tiden har mitt pokerintresse blivit större och jag har nu bestämt mig för att försöka bli lite vassare. Kommer därför att försöka få in några timmar varje dag för teori och praktik. Här planerar jag då att bokföra mina resultat, samt förhoppningsvis få feedback och tips som kan lyfta mitt spelande. Har ej ännu införskaffat någon HUD, men är en statistikrunkare av rang så försöker kartlägga sådant så mycket det går ändå.

 

Befinner mig i nuläget på /0.5 på SvS och så kommer det förbli ett tag, för mitt eget bästa. Ska göra mitt yttersta för att hålla tillbaka hybrisen.

 

Jag började tracka mitt spelande för tre dagar sedan. Startrullen var på 1000 SEK, och målet sett till volym kommer att bli 10K händer/månad för de resterande två sommarmånaderna. Ingen imponerande dödsgrind, jag vet, men då det pågår så mycket annat i mitt liv under denna tid så känns det som ett realistiskt mål. Har inte heller bemästrat multi-tabling fullständigt ännu, utan det blir oftast bara 2-3 bord som liras.

 

Så här har det gått hittills:

 

2 juli: +206.29 SEK / 165 händer

3 juli: +146.09 SEK / 170 händer

4 juli: +0.56 SEK / 238 händer

 

Börjat med fint spring. Spelade bort dagens plus på en idiotisk herocall, men hamnade åtminstone inte på minus. Man får vara glad för det lilla...

 

Medveten om att volymen är undermålig, men det ska ändras på kommande dagar.

 

Gejm on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gejm fucking on dude. GL m8!

 

Tackar och bockar!

 

 

 

5 juli: +56.77 SEK / 205 händer

 

 

Mja, fortfarande dålig volym tyvärr. Trodde knappt jag skulle få in något alls idag men lyckades klämma in några nävar på jobbet. Haft ganska mycket oflyt med korten men lyckades få till en helt OK dag ändå.

 

Imorgon är jag ledig och planerar därför att spela klart mer än vad jag gjort de senaste dagarna, annars blir det svårt att klara av mitt redan ganska ynkliga volymmål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tråkigare dagbok får man ju leta efter, men här kommer i alla fall en liten update.

 

Det har gått upp och ner, fram och tillbaka, men överlag väldigt bra resultatmässigt för att vara mig.

 

Månaden hittills:

 

Händer - 2516/10000

Resultat - +525.93 SEK

 

Volymen är under all kritik, minst sagt. Detta beror på flera dagars konstant supande som ledde till 0 spel på ca 10 dagar. Senaste dagarna har jag fått in OK volym, men 10k händer denna månad blir det nog inte tal om. Hälften ska väl åtminstone gå att klämma in.

 

Resultatmässigt har det rullat på bättre än vanligt, ligger väl på dryga 41-42bb/100 om jag inte missförstått någonting där. Inget jag räknar med att kunna upprätthålla förstås, men man får vara glad så länge det varar. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...