Gå till innehåll

Realisera EV i Euro 2016 tips - hjälp


Recommended Posts

Jag är med i ett Euro 2016 tips, inte EM-tipset här på pf obv. Jag skulle behöva hjälpa med hur man/jag bäst kan realisera min EV i följande spot:

 

20 pers med, 100 kr var, med tre matcher kvar är ställningen följande:

Ettan: 109p

Jag: 106p

Trean: 93p

 

Poängen delas ut enligt följande: Rätt resultat: 7p (som är max för en omgång, men får alltså inte efterföljande poäng utöver 7p.), rätt vald vinnare/oavgjort: 2p, rätt antal mål för ett lag: 1p, rätt målskillnad: 1p

 

Finns även ett par bonusfrågor, den överlägset viktigaste är "Vinnare av turneringen" där jag har Tyskland och ettan har Frankrike. Vid rätt är den värd 20p.

 

Första plats ger 1330 kr

Andra plats 380 kr

Tredje plats 190 kr

 

Nu till det svåra, hur bör man gå tillväga för att realisera sin EV i denna spot?

 

Mina tankar, utan inbördes ordning:

Frankrike - Tyskland kommer i princip avgöra hela tävlingen.

 

Finns det en poäng att i mitt fall 'tro' på Frankrike (som ettan allra troligast kommer göra) och hoppas de förlorar i finalen ifall de slår Tyskland?

 

1X/+0.5 på Frankrike ger 1.425, ska man satsa något på det?

 

Risken att tappa andraplatsen om Frankrike vinner är även den rätt stor.

 

What to do?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med i ett Euro 2016 tips, inte EM-tipset här på pf obv. Jag skulle behöva hjälpa med hur man/jag bäst kan realisera min EV i följande spot:

 

20 pers med, 100 kr var, med tre matcher kvar är ställningen följande:

Ettan: 109p

Jag: 106p

Trean: 93p

 

Poängen delas ut enligt följande: Rätt resultat: 7p (som är max för en omgång, men får alltså inte efterföljande poäng utöver 7p.), rätt vald vinnare/oavgjort: 2p, rätt antal mål för ett lag: 1p, rätt målskillnad: 1p

 

Finns även ett par bonusfrågor, den överlägset viktigaste är "Vinnare av turneringen" där jag har Tyskland och ettan har Frankrike. Vid rätt är den värd 20p.

 

Första plats ger 1330 kr

Andra plats 380 kr

Tredje plats 190 kr

 

Nu till det svåra, hur bör man gå tillväga för att realisera sin EV i denna spot?

 

Mina tankar, utan inbördes ordning:

Frankrike - Tyskland kommer i princip avgöra hela tävlingen.

 

Finns det en poäng att i mitt fall 'tro' på Frankrike (som ettan allra troligast kommer göra) och hoppas de förlorar i finalen ifall de slår Tyskland?

 

1X/+0.5 på Frankrike ger 1.425, ska man satsa något på det?

 

Risken att tappa andraplatsen om Frankrike vinner är även den rätt stor.

 

What to do?

 

 

Om du ogillar pengar så är det nog ett bra alternativ.

Annars så hade jag bara ridit ut det hela. Finns alldeles för många situationer där du pippar dig själv genom att leka smart. Både gällande finalförluster för båda lagen och vad du förmodar att din motståndare kommer välja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med i ett Euro 2016 tips, inte EM-tipset här på pf obv. Jag skulle behöva hjälpa med hur man/jag bäst kan realisera min EV i följande spot:

 

20 pers med, 100 kr var, med tre matcher kvar är ställningen följande:

Ettan: 109p

Jag: 106p

Trean: 93p

 

Poängen delas ut enligt följande: Rätt resultat: 7p (som är max för en omgång, men får alltså inte efterföljande poäng utöver 7p.), rätt vald vinnare/oavgjort: 2p, rätt antal mål för ett lag: 1p, rätt målskillnad: 1p

 

Finns även ett par bonusfrågor, den överlägset viktigaste är "Vinnare av turneringen" där jag har Tyskland och ettan har Frankrike. Vid rätt är den värd 20p.

 

Första plats ger 1330 kr

Andra plats 380 kr

Tredje plats 190 kr

 

Nu till det svåra, hur bör man gå tillväga för att realisera sin EV i denna spot?

 

Mina tankar, utan inbördes ordning:

Frankrike - Tyskland kommer i princip avgöra hela tävlingen.

 

Finns det en poäng att i mitt fall 'tro' på Frankrike (som ettan allra troligast kommer göra) och hoppas de förlorar i finalen ifall de slår Tyskland?

 

1X/+0.5 på Frankrike ger 1.425, ska man satsa något på det?

 

Risken att tappa andraplatsen om Frankrike vinner är även den rätt stor.

 

What to do?

Skillnaden mellan 1'a och 2'a platsen är sjukt mycket större än skillnaden mellan 2'a och 3'e. Du tror dessutom att han som ligger 1'a och 3'a kommer att spela på Frankrike. Hur ofta kommer Frankrike att vinna? Hur ofta kommer Tyskland att vinna?

 

När jag tittar på oddsen hos Pinnacle just nu ser det ut som att de tror att det är 51,5% chans att Frankrike går vidare till final och 48,5% chans att Tyskland går vidare till final. På Betfair är det tyskarna som är favoriter att nå final, 50,4% vs 49,6%.

Så, för enkelhetens skull säger vi 50-50.

 

Om vi utgår från att vinnaren av Tys-Fra också spöar vinnaren av Por-Wal, så har du alltså 50% chans att komma 1'a och 50% risk att du ramlar ner till 3'e plats (har 3'an också Frankrike som vinnare?).

Skillnaden mellan 190 och 380 kr är 190 kr.

Skillnaden mellan 380 och 1330 kr är 950 kr.

Du riskerar alltså 190 kr för att kunna vinna 950 kr och det är 50% risk/chans åt båda hållen.

 

HEJA TYSKLAND! ALL-IN!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ogillar pengar så är det nog ett bra alternativ.

Annars så hade jag bara ridit ut det hela. Finns alldeles för många situationer där du pippar dig själv genom att leka smart. Både gällande finalförluster för båda lagen och vad du förmodar att din motståndare kommer välja.

 

Som tur är så frågar jag folk som vet mer än jag innan jag leker smart.

 

Dock tror jag att det är rätt stor sannolikhet att 'man' väljer att förutspå en seger för det laget man spelat ska vinna turneringen. Hade poängställningarna skiljt sig mer tror jag det är läge/värde att försöka spela på 'vetskapen' om vad personen kommer spela. I detta läge finns det ingen poäng.

 

Däremot, när jag ändå har dig på tråden. Säg att Tyskland vinner och möter X i finalen - jag leder med 1+ poäng, då bör man väl spela på X istället för Tyskland?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden mellan 1'a och 2'a platsen är sjukt mycket större än skillnaden mellan 2'a och 3'e. Du tror dessutom att han som ligger 1'a och 3'a kommer att spela på Frankrike. Hur ofta kommer Frankrike att vinna? Hur ofta kommer Tyskland att vinna?

 

När jag tittar på oddsen hos Pinnacle just nu ser det ut som att de tror att det är 51,5% chans att Frankrike går vidare till final och 48,5% chans att Tyskland går vidare till final. På Betfair är det tyskarna som är favoriter att nå final, 50,4% vs 49,6%.

Så, för enkelhetens skull säger vi 50-50.

 

Om vi utgår från att vinnaren av Tys-Fra också spöar vinnaren av Por-Wal, så har du alltså 50% chans att komma 1'a och 50% risk att du ramlar ner till 3'e plats (har 3'an också Frankrike som vinnare?).

Skillnaden mellan 190 och 380 kr är 190 kr.

Skillnaden mellan 380 och 1330 kr är 950 kr.

Du riskerar alltså 190 kr för att kunna vinna 950 kr och det är 50% risk/chans åt båda hållen.

 

HEJA TYSKLAND! ALL-IN!!!

 

4:an på 95p och 7:an på 91p har båda Frankrike och har alltså rimlig chans att gå om förutsatt att Frankrike vinner.

 

Jag räknade lite på det och kom fram till 50/50 mellan Fra-Tys och 75/25 mellan Tys-Wal/Por = 37.5% att vinna allt. Det ger en EV på 498.75 kr. Funderat på om man ska betta 398.75 kr på Frankrike att gå vidare till ca 1.90-2.0. Men kom sedmera fram till det som Shahin poängtera: Finns för många scenarion där att 'leka smart' istället kommer förstöra för mig. För mig är det dock en intressant diskussion/situation - med svaret att det bästa spelet är nog att vara glad över att vara i en situation där om Tyskland slår Frankrike så vinner jag (mest troligt) allt. En sits jag gladeligen tagit pre tournament.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dock tror jag att det är rätt stor sannolikhet att 'man' väljer att förutspå en seger för det laget man spelat ska vinna turneringen.

 

Däremot, när jag ändå har dig på tråden. Säg att Tyskland vinner och möter X i finalen - jag leder med 1+ poäng, då bör man väl spela på X istället för Tyskland?

 

Det beror ju på hur smart "man" är (=

 

Om jag leder en turnering och får ytterligare 20p om dessa vinner så hade jag aldrig satsat på det laget under gällande förutsättningar. På det viset så har jag mer eller mindre garanterat mig en förlust ifall det blir så att Tyskland vinner semifinalen och Portugal vinner finalen.

 

För "man" vet ju redan att du inte kommer tippa att Frankrike vinner? Finns ingen poäng för honom att tippa Frankrike, men det kanske han gör.

 

Till din sista fråga, så oddsmässigt så bör du spela på ett X i sista matchen om du leder, korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in en fråga jag med då eftersom jag suger hårt på sportsbetting..

 

Jag har ett levande spel kvar på EM och det är 3000kr på Portugal till 18ggr.

 

O M dom nu slår Wales så väntar ju Tys/Fra i final vilket jag tror borde bli torsk mot båda.

 

Kanske att dom har lite större chans mot Fra.

 

Skit samma, eftersom jag tror att dom får svårt att vinna ev final så undrar jag hur hade ni säkrat upp i finalen för att få max utdelning?

Jag är rätt nöjd om jag skulle få netto 20k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in en fråga jag med då eftersom jag suger hårt på sportsbetting..

 

Jag har ett levande spel kvar på EM och det är 3000kr på Portugal till 18ggr.

 

O M dom nu slår Wales så väntar ju Tys/Fra i final vilket jag tror borde bli torsk mot båda.

 

Kanske att dom har lite större chans mot Fra.

 

Skit samma, eftersom jag tror att dom får svårt att vinna ev final så undrar jag hur hade ni säkrat upp i finalen för att få max utdelning?

Jag är rätt nöjd om jag skulle få netto 20k.

EM-Vinnare.

Portugal Odds 18.00 3000 kr

 

Tys/Fra

Odds 1.50 Insats 36000. Vinst oavsett res 15000 kr

Odds 1.60 Insats 33750. Vinst oavsett res 17250 kr

Odds 1.70 Insats 31764. Vinst oavsett res 19235 kr

Odds 1.80 Insats 30000. Vinst oavsett res 21000 kr

Odds 1.90 Insats 28421. Vinst oavsett res 22578 kr

Odds 2.00 Insats 27000. Vinst oavsett res 24000 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EM-Vinnare.

Så långt hänger jag med.

problemet är ju bara att man måste spela tys/fra med hcp för att inte åka på X och jag tvivlar på att man får över 1.50 på någon av dom.

Du hängde inte alls med vad jag menade, eller så var jag dålig på att förklara eller vi missförstår varandra.

 

Det finns spelobjekt/marknader där du spelar på vinnare efter förlängning och straffar. Alltså matchen inte efter 90 min. Matcherna nu kan inte sluta X.

Det är i princip det du har spelat redan nu, att Portugal ska vinna finalen även efter straffar.

 

På Pinnacle heter marknaden/objektet

"Portugal to advance to next round"

"Wales to advance to next round"

osv.

 

Så kommer det att vara i finalen också, du kommer att kunna spela på EM-vinnare, inte bara på matchen efter 90 min.

 

På Betfair kan du spela vem ska vinna hela EM. (odds just nu)

Tyskland 2,75

Frankrike 2,75

Portugal 4,50

Wales 8,50

 

För dig är det istället 2,75, 2,75, 18,00 och 8,50.

Just nu är det en förlust på -2,5% om du helgarderar. (Edit. nej det är mer, jag missade Betfairs provision också)

 

Det underlättar lite för dig att det är Wal-Por ikväll och inte tvärtom. Vinner Portugal ikväll så har du ditt lilla surebet. Vinner Portugal ikväll kan vi nästan gissa att oddsen på Tys/Fra kommer att öka något också. Då har du ditt 3-way-surebet. Imorgon efter ca kl 23 har du ditt 2-away-surebet.

Good luck. Heja Portugal!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in en fråga jag med då eftersom jag suger hårt på sportsbetting..

 

Jag har ett levande spel kvar på EM och det är 3000kr på Portugal till 18ggr.

 

O M dom nu slår Wales så väntar ju Tys/Fra i final vilket jag tror borde bli torsk mot båda.

 

Kanske att dom har lite större chans mot Fra.

 

Skit samma, eftersom jag tror att dom får svårt att vinna ev final så undrar jag hur hade ni säkrat upp i finalen för att få max utdelning?

Jag är rätt nöjd om jag skulle få netto 20k.

 

Kul, vilken j-a sweat att ha kvar. Om mina spel på Wales inte går in blir jag glad å dina vägnar. Dock kan vi båda få en bra kväll, har ö1.75, ö3.5, BLGM och Wales +0.5. Så 2-2 efter fulltid och Portugal vinner på straffar, deal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hängde inte alls med vad jag menade, eller så var jag dålig på att förklara eller vi missförstår varandra.

 

Det finns spelobjekt/marknader där du spelar på vinnare efter förlängning och straffar. Alltså matchen inte efter 90 min. Matcherna nu kan inte sluta X.

Det är i princip det du har spelat redan nu, att Portugal ska vinna finalen även efter straffar.

 

På Pinnacle heter marknaden/objektet

"Portugal to advance to next round"

"Wales to advance to next round"

osv.

 

Så kommer det att vara i finalen också, du kommer att kunna spela på EM-vinnare, inte bara på matchen efter 90 min.

 

På Betfair kan du spela vem ska vinna hela EM. (odds just nu)

Tyskland 2,75

Frankrike 2,75

Portugal 4,50

Wales 8,50

 

För dig är det istället 2,75, 2,75, 18,00 och 8,50.

Just nu är det en förlust på -2,5% om du helgarderar. (Edit. nej det är mer, jag missade Betfairs provision också)

 

Det underlättar lite för dig att det är Wal-Por ikväll och inte tvärtom. Vinner Portugal ikväll så har du ditt lilla surebet. Vinner Portugal ikväll kan vi nästan gissa att oddsen på Tys/Fra kommer att öka något också. Då har du ditt 3-way-surebet. Imorgon efter ca kl 23 har du ditt 2-away-surebet.

Good luck. Heja Portugal!

 

Du hittar nu 3.00 på både Frankrike och Tyskland på marknaden, vill du surebetta utan risk spelar du 18000 på dem respektive och plussar 15 000 oavsett utgång av EM. Vill du ha risk viktar du bara bettet till det du vill. Eller så väntar du till efter matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hittar nu 3.00 på både Frankrike och Tyskland på marknaden, vill du surebetta utan risk spelar du 18000 på dem respektive och plussar 15 000 oavsett utgång av EM. Vill du ha risk viktar du bara bettet till det du vill. Eller så väntar du till efter matchen.

Se där. Portugal ner också? (jag har inte kollat runt) BetBrain borde ha koll på de bästa oddsen.

https://www.betbrain.se/football/europe/euro/#!/outrights/

 

Naturligtvis ska han inte säkra upp bettet redan nu. Det måste vara mycket bättre att vänta tills efter kvällens match.

 

Just nu är alltså oddsen 3-vägs 18,00, 3,00 och 3,00. Ett surebet på 38,46%

När det blir 2-vägs ska oddset på Tys/Fra vara <1,50 för att det ska vara sämre. Aldrig att Tys/Fra kommer att ge <1,50 i finalen mot Portugal. Jag gissar på +1,80. Om oddset skulle bli 1,80 är surebettet värt 21k, eller 63,64%

Redigerad av freddex1989
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

por - fra 4.8/3.23/2.11

 

Förändrar det något i era analyser?

Moneyline är inte intressant. Våran hjälte vill spela vinnare efter förlängning och straffar, för det har han gjort på Portugal till 18 ggr pengarna.

 

Betrally ger just nu 1,50, men kan man lita på dom? Är dom nya? Pinnacle betalar 1,48.

 

Portugal 18,00 * 3000 kr

Frankrike 1,48 * 36486,50 (för att vara exakt)

ger +14513,50 oavsett resultat. Bra förtjänst!

Eller om han vill gambla och bettar 6250 på Frankrike så vinner han 47750 kr om Portugal vinner EM-guld och 0 om Frankrike vinner. (1,48*6250=9250)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Varit på CC hela veckan och spelat sommarlaxen o sen blev det en spontantripp till Kolmården med kidsen men nu har jag läst alla spekulationer. :)

 

Jag har satt in 10k på bet365 (vilket var max /dygn) och kommer sätta in 10 till imorn innan matchstart.

 

Osäkert dock om jag tycker det är värt till 1.44 men samtidigt vill man ju inte pissa bort gratis pengar även om galningen i mig säger "let it ride" när man har chansen.

Mer pengar eller olika sajter orkar jag inte krångla med och nånstans känner man att 5800 i garantivinst på favoriten är ok men jag ligger nog ca 8-9k back på EM totalt så man borde väl ta tillbaka det när man kan men eftersom jag inte anser att Portugal är chanslösa så vill jag ändå ha merparten på dom.

 

Alt 2 är att jag helt enkelt väntar och gråter blod om fra gör 1-0 tidigt och samtidigt gör volter av glädje om Portugal nätar för då kan jag säkra upp en bra slant med mina 20k.

 

Får se hur mkt is i magen man har..

 

I vilket fall så känns det lite som en freeroll.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Varit på CC hela veckan och spelat sommarlaxen o sen blev det en spontantripp till Kolmården med kidsen men nu har jag läst alla spekulationer. :)

 

Jag har satt in 10k på bet365 (vilket var max /dygn) och kommer sätta in 10 till imorn innan matchstart.

 

Osäkert dock om jag tycker det är värt till 1.44 men samtidigt vill man ju inte pissa bort gratis pengar även om galningen i mig säger "let it ride" när man har chansen.

Mer pengar eller olika sajter orkar jag inte krångla med och nånstans känner man att 5800 i garantivinst på favoriten är ok men jag ligger nog ca 8-9k back på EM totalt så man borde väl ta tillbaka det när man kan men eftersom jag inte anser att Portugal är chanslösa så vill jag ändå ha merparten på dom.

 

Alt 2 är att jag helt enkelt väntar och gråter blod om fra gör 1-0 tidigt och samtidigt gör volter av glädje om Portugal nätar för då kan jag säkra upp en bra slant med mina 20k.

 

Får se hur mkt is i magen man har..

 

I vilket fall så känns det lite som en freeroll.. :)

 

Är ju mer att "pissa bort pengar" att spela på frankrike till 1.44. Är garanterat inte värt att spela det till 1.44 fast jag tror att dom vinner.

 

Men skit i procenten egentligen, gör det du har mest livsnöje av. Kommer du tilta sönder och känna EM var en ganska trist upplevelse om Frankrike vinner, så sejfa in degen. Skiter du i dina 8-9k i förluster och kan leva med att Portugal förlorar, så låt det rida. Ganska enkelt val egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EM kan väl aldrig vara trist? :)

 

Jo, det känns lite ovärt när oddsen är så låga. Förlusten kan jag ta, det är mer alla andra man pratat med runtomkring som tycker man ska i princip spela 54900 på fra och ta det man får för Portugal inte kan vinna.

 

Jag tror faktiskt jag kommer avvakta och spela live på fra till ett bra odds om Portugal tar ledningen. Skulle det gå åt pipan så är det inte hela världen.

 

Så länge det inte står 3-0 till Frankrike i halvtid så får man ju en grymt rolig final i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...