Gå till innehåll

Sommargrind!


25cmSlak

Recommended Posts

Tjenare!

 

Det här är första gången jag skriver något på ett forum, gillar att läsa om andras pokerliv så tänkte testa på det själv. :)

 

Har haft uppehåll under våren pga studier, startar på 1000 dollar och har satt upp som mål att under sommaren grinda platinumstar varje månad och bygga upp det till 10 000 dollar. Behöver snitta ca 100 dollar+250vpps/dag. Kommer främst multitabla midtakes HUSNGs men även lira enstaka mtts. Jag har redan tjuvstartat lite, började 27/5 och ligger idag (dag 9) på 2350 dollar.

 

Kommer försöka uppdatera när actionen är seg ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare!

 

Det här är första gången jag skriver något på ett forum, gillar att läsa om andras pokerliv så tänkte testa på det själv. :)

 

Har haft uppehåll under våren pga studier, startar på 1000 dollar och har satt upp som mål att under sommaren grinda platinumstar varje månad och bygga upp det till 10 000 dollar. Behöver snitta ca 100 dollar+250vpps/dag. Kommer främst multitabla midtakes HUSNGs men även lira enstaka mtts. Jag har redan tjuvstartat lite, började 27/5 och ligger idag (dag 9) på 2350 dollar.

 

Kommer försöka uppdatera när actionen är seg ;)

 

Hej vill inte låta negativ men Pokern är inget man ska satsa på om man inte är rullstolsbunden och stuck i träsket. Satsa på leta pant eller något vettigare istället Lycka Till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vill inte låta negativ men Pokern är inget man ska satsa på om man inte är rullstolsbunden och stuck i träsket. Satsa på leta pant eller något vettigare istället Lycka Till

 

?! Varför ska han satsa på och leta pant, vet du något om ts pokerbakgrund/liv/ekonomi i övrigt som inte framgår i texten?

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vill inte låta negativ men Pokern är inget man ska satsa på om man inte är rullstolsbunden och stuck i träsket. Satsa på leta pant eller något vettigare istället Lycka Till

 

??? Panta burkar ??? Om grabben har pluggat är det nog bättre å hitta ett bra jobb istället.

 

Lycka till med liret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej vill inte låta negativ men Pokern är inget man ska satsa på om man inte är rullstolsbunden och stuck i träsket. Satsa på leta pant eller något vettigare istället Lycka Till

 

Finns en del sanning i det du säger men spelar poker i grund och botten för att det är kul. Skulle ej rekomendera poker för någon med 0 pokerkunskap och är i behov av pengar. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Liten update:

Har knappt haft tid att spela senaste veckan eftersom jag går i gymnasiet och det var studentvecka så ligger lite efter i grinden.

 

Paserade 3k USD idag och ligger på den fronten i fas men har endast 2500 vpps denna månad när jag egentligen bör ligga på 3750 vpps. Nu när sommarlovet är igång kommer det bli fler/längre sessions varje dag så bör kunna grinda ikapp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade idag månadens bästa session hittills, plussade 628 dollars! :D

Lirade en mtt där jag plockade $300 och en $100 husng mot en fisk som jag lyckades vinna trotts hans badbeat. :lol:

 

Hand: http://www.boomplayer.com/poker-hands/Boom/19609402_8FA904D498

 

Har nu byggt rullen till 3.7k men ligger endast på 3.2k vpps när jag borde ligga på 4.5k, är tvungen att grinda hårdare resten av månaden för att nå mitt vpp-mål.

 

Nu ska jag sova. Godnatt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det gått prick en månad sedan jag startade challengen! Det har gått oväntat bra och är sjukt nöjd med min insats. Rullen ligger nu på $5163.23 och hade som mål att första 30 dagarna bygga den till $4000.

Så det är en vinst på $4163.23 där ca $3200 är från hu, $600 från mtts och $300 rakeback. Det är 4 dagar kvar innan månadsskiftet och behöver 1250 vpps till för platinumstar vilket jag hoppas hinna grinda ihop :-)

 

Tycker att jag förbättrat min game väldigt mycket, min ROI har höjts med 2%, kunde endast hantera 3 HU-bord åt gången i början av månaden men har nu utökat det till 5 bord :rolleyes:

 

http://pokerprolabs.com/angry-sven/pokerstars/2016/any

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det är lugnt ifall jag lägger upp via Boomplayer :)

 

#1 Lirade idag en match mot en strong reg, detta är en levelingspot som jag brukar ha extremt wide range mot regs. Kände att min motståndares range består av många bluffar och som bäst 2 par.

http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/19713352_032507A264

 

#2 Andra handen mot en unknown helt utan reads, gick på magkänslan och la call eftersom jag ansåg att hans range är extremt polariserat plus att hans line inte hade så mycket logik.

http://www.boomplayer.com/poker-hands/Boom/19710075_4759F17510

 

#3 Denna handen funderar jag på om min dubbelbarrel var bra eller om jag borde checkat flop, tripplebarrelat, checkat turn eller något annat?

http://www.boomplayer.com/poker-hands/Boom/19684028_CC6DB8FA3B

 

Vill gärna höra vad jag kan göra annorlunda o andra plays man kan använda i spotsen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindade platinum idag!!! Fett glad även fast det inte gör så stor skillnad. Hade dessutom månadens bästa dag där jag fick in $708 profit och har nu byggt rullen till $5911.54 vilket betyder att jag är mer än halvvägs när bara 1/3 av tiden gått! :mrgreen:

 

Var väldigt tveksam på om jag skulle klara challengen i början av månaden men nu känns det som det borde gå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat!

 

Jag är själv ett fan av HU sngs och kör det ganska regelbundet för att fylla ut action.

 

Är du förvånad att fler inte grindar HU sngs?

 

Tackar!

 

Ja lite faktiskt, tror folk drars mer till spelsätten som är mer "gamble" t ex mtts och spin n goes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna månaden har inte gått så bra än så länge :( Har tappat lite men inga större summor. Tycker inte att det är kul att konstant grinda samma games när man befinner sig i downswing så prövade jag på lite svs hu sng action :lol:

 

Har knappt lirat på svs förut men vet att hu sngs är softa där. Lirade ett par 300kr games mot någon form av reg som har bra resultat hu o jag har insett hur obalanserade och exploitable regsen är där. Gick in o låtsades vara lite fiskig och snubben jag lirade mest mot idag trashtalkade på en nivå jag aldrig skådat förut, ska bli kul att ta hans pengar :evil:

 

Det lär bli en hel del games på svs hädanefter men det räknas ej in i challenge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit i min sommarstuga nu några dagar och haft en liten paus från grinden. Den här månaden ligger jag +-0 på stars men ca 500 dollar under ev vilket är sjukt mycket för $30 hu turbo sng. Har testat lite på svs, satte in 5k där för några dagar sedan och dubblade det rätt fort, kommer att grinda en del där framöver eftersom det är väldigt soft och konkurrensen är väldigt chill så jag kan lira lite högre än vad jag brukar :lol:

Lite synd att klienten är outvecklad så det blir tufft att multitabla.

 

Åker idag hem från sommarstugan och lär lägga in en fet grind och försöka ta mig ur min downswing.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...