Gå till innehåll

EM-tipset 2016


Recommended Posts

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra fråga, det borde vi givetvis ha skrivit med i reglerna från början. Det enda rimliga är nog att ge 10p till alla korrekta svar, oavsett hur många spelare som står på flest mål när EM är över. Borde även skriva in i reglerna att straffavgöranden inte räknas in (men vanliga straffar gör det förstås, liksom mål i förlängningar).

 

Känns som standard regler. Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga, det borde vi givetvis ha skrivit med i reglerna från början. Det enda rimliga är nog att ge 10p till alla korrekta svar, oavsett hur många spelare som står på flest mål när EM är över. Borde även skriva in i reglerna att straffavgöranden inte räknas in (men vanliga straffar gör det förstås, liksom mål i förlängningar).

 

Känns som standard regler. Synpunkter?

Är detta verkligen standardregler? Jag är våldsamt orutinerad på betting, så jag har alltså ingen aning, men det låter lite konstigt att matchtiden är "dynamisk" beroende på turneringsskede och resultat vid fulltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta verkligen standardregler? Jag är våldsamt orutinerad på betting, så jag har alltså ingen aning, men det låter lite konstigt att matchtiden är "dynamisk" beroende på turneringsskede och resultat vid fulltid.

 

+1

 

Även totalt antal gjorda mål; Antar att eventuella strafförlängningar inte räknas, men förlängningsmål?

 

Kommer ni göra en ny "landing page" för slutspelstävlingen?

 

Till sist, kommer bonuspoäng för "mest f*ckad i ändalykten sista fem minuterna" delas ut retroaktivt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även totalt antal gjorda mål; Antar att eventuella strafförlängningar inte räknas, men förlängningsmål?

 

Vi kan väl avvakta lite och se vad folk säger här i tråden i dag. Jag vill införa en rimlig modell som har stöd i vad folk förväntar sig, i och med att det här borde ha varit påtänkt från vår sida tidigare.

 

Kommer ni göra en ny "landing page" för slutspelstävlingen?

 

Det kommer att finnas en separat rankingsida, och jag kommer att flytta upp åttondelarna osv överst på tipssidan.

 

Till sist, kommer bonuspoäng för "mest f*ckad i ändalykten sista fem minuterna" delas ut retroaktivt?

 

Gärna för mig. Hade gått mycket bättre för mig om vi bröt i minut 75 varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta verkligen standardregler? Jag är våldsamt orutinerad på betting, så jag har alltså ingen aning, men det låter lite konstigt att matchtiden är "dynamisk" beroende på turneringsskede och resultat vid fulltid.

 

Förlängningsmål räknas vanligtvis in i mästerskapens officiella skytteligor, så därför brukar de räknas in i fantasy med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig spelar det egentligen ingen roll vilken linje som väljs, men tror att det är bra om ett beslut kommer innan dagens Tysklands och Polenmatch iom att det är väldigt många som har Müller eller Lewandowski som skyttekung. Kan ju tendera att påverka vad man tycker :)

 

Det normala är ju att man delar oddsen på så många spelare det är som kommer etta i skytteligan, men jag kan nog också tycka att alla med rätt skyttekung får sina 10 poäng, är ju lite av charmen med den här sortens tips.

 

Dock tycker jag det är självklart att man använder de officiella reglerna i övrigt, dvs extratid ingår men inga straffläggningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig spelar det egentligen ingen roll vilken linje som väljs, men tror att det är bra om ett beslut kommer innan dagens Tysklands och Polenmatch iom att det är väldigt många som har Müller eller Lewandowski som skyttekung. Kan ju tendera att påverka vad man tycker :)

 

Det normala är ju att man delar oddsen på så många spelare det är som kommer etta i skytteligan, men jag kan nog också tycka att alla med rätt skyttekung får sina 10 poäng, är ju lite av charmen med den här sortens tips.

 

Dock tycker jag det är självklart att man använder de officiella reglerna i övrigt, dvs extratid ingår men inga straffläggningar.

 

Points taken. Vi avvaktar lite till här men det lutar åt att vara generös med tiorna. Besked kommer inom någon timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rimligt borde väl vara att gå på UEFA:s officiella skyttekung? Till VM 2010 hade jag spelat på David Villa som skyttekung hos ett spelbolag. Han slutade på 5 mål precis som Thomas Müller, men tysken fick titeln för att han hade gjort fler assist och mitt spel rättades som förlust. Borde väl vara samma regler här?

 

Torres vann till exempel "gyllene skon" i EM 2012 trots att han delade skytteliga ledningen med flera andra. http://www.uefa.com/uefaeuro/news/newsid=1887223.html

 

The 28-year-old finished tied with five other players in the scoring chart at this summer's tournament. Torres and Germany's Mario Gomez also had one assist apiece, giving them the edge. The Spanish international took the Golden Boot honour, however, having played fewer minutes (189) at the finals than Gomez (282), his goals coming at one every 63 minutes*.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...