Gå till innehåll

EM-tipset 2016


Recommended Posts

Brukar inte vara samma intresse som för VM men vi kanske kan hitta en grupp på 10 iaf som är sugna på att tippa EM?

 

https://1x2.se/tavling/em-2016

 

Man väljer vinnare för varje match och det oddset ett lag har, den poängen får man.

 

Så för att köra ett exempel fast ni alla redan har fattat......

 

Frankrike - Rumänien Fre 10/6 21:00 1.35 4.80 11.00

 

Väljer du Frankrike får du 1.35 poäng, X ger dig 4.80 poäng och en osannolik Rumänienvinst belönar dig med 11 poäng. Blir roligt att väga favoriter mot skrällar. Man kan följa hjärtat lite mer jämfört med tidigare tips där man nästan var tvungen att tippa storfavoriterna för att inte tappa en massa mark.

 

 

Så, vilka är på?

 

 

Edit; Adderat pris från pf/poker.se

 

Valterego

 

Jag ska inte vara med själv, men jag gillar initiativet, och slänger in en valfri matchtröja (upp till typ 700 spänn) från Unisport till vinnaren av 1K-delen, som en gest från Pokerforum / Poker.se till er stammisar. Shahin kan addera det i startposten om han vill.

Redigerad av Shahin86
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Möjligt! Är det någon insats?

 

Givetvis, glömde skriva med det (=

 

Vi brukar köra 1k eller 3k på dessa, är väl det vi kör på nu också om ingen har nåt annat förslag.

 

Alla som vill vara med får köra för 1k eller 3k. Blir bara en liga alltså fast där den som är först av alla som är med för 3k räknas som vinnare för den högre insatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på, inte bestämt mig än för om jag kör 1k eller 3k. Är det Shahin eller schoolbook som är swishmaster som vanligt eller?

 

Disclaimer: Jag har programmerat tipset så om någon har några problem med det avstår jag. I EM senast var det dock inga klagomål, och alla tips blir ju publika vid matchstart hur som helst så det går att verifiera att jag inte fuskar.

 

BUGGAR / FEATURES

Sådant kan riktas till mig. :) Jag lyssnar gärna på bra förslag.

 

ALTERNATIV LIGA

Det finns inte inlagt (än) men om folk vill dela in ligorna i en som täcker hela EM-tipset och en som täcker en begränsad del, t.ex. åttondelar och framåt, så går det att ordna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på, inte bestämt mig än för om jag kör 1k eller 3k. Är det Shahin eller schoolbook som är swishmaster som vanligt eller?

 

Disclaimer: Jag har programmerat tipset så om någon har några problem med det avstår jag. I EM senast var det dock inga klagomål, och alla tips blir ju publika vid matchstart hur som helst så det går att verifiera att jag inte fuskar.

 

BUGGAR / FEATURES

Sådant kan riktas till mig. :) Jag lyssnar gärna på bra förslag.

 

ALTERNATIV LIGA

Det finns inte inlagt (än) men om folk vill dela in ligorna i en som täcker hela EM-tipset och en som täcker en begränsad del, t.ex. åttondelar och framåt, så går det att ordna.

 

 

Swish eller bank till mig funkar när vi väl blir ett par o kommer lite närmre så skickar jag betalinfo. Ser personligen inga problem alls med att du är med. Extrabonus med livesupporten (=

 

Jag tror inte det är så intressant med en ny från åttondelsfinalerna. Så som upplägget är så ska det nästintill vara omöjligt att vara ute från "actionen" när slutspelet startar, känns onödigt med en till liga då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sugen på att vara med, men lär regga mig närmare turneringsstart. Tror jag kör 1k ligan här

 

Har reggat mig nu och är inloggad.

Men själva expanderingsknappen för övriga grupper (B-F) syns inte

Jag lyckades dock lista ut att den låg nära högra sidan... men det var oklart och tog lite tid att fatta :)

 

Kör I.E 11, Win 7 Pro

Säg till om du vill ha screenshot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sugen på att vara med men inte helt säker ännu, stör mig lite på den här regeln:

Poängsättning - match

Varje korrekt tippat matchtecken - 1, X eller 2 - ger poäng i enlighet med det odds som gäller för tecknet vid matchstart. Observera att oddsen är rörliga och att det odds som gäller när du tippat matchen inte nödvändigtvis är det odds som gäller när matchen startar. Felaktigt tippade matcher ger helt enkelt 0 poäng, men inga poängavdrag.

Känns sådär att man skall behöva vara inloggad strax innan avspark för att få vara säker på vilket odds man verkligen spelar till.

 

På vilket vis är annars oddsen rörliga? Alltså vad är det som gör att oddsen rör sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sugen på att vara med men inte helt säker ännu, stör mig lite på den här regeln:

Känns sådär att man skall behöva vara inloggad strax innan avspark för att få vara säker på vilket odds man verkligen spelar till.

 

På vilket vis är annars oddsen rörliga? Alltså vad är det som gör att oddsen rör sig?

 

Oddsen rör sig ju alltid, det vi spelar på är ju oddsen som sajterna ger på matcherna. Kommer ju inte vara så att Frankrike går från 1.90 till 1.35 eller nåt, kan diffa sig ner till 1.75 eller 2.10 kanske. Enda matchen med stor oddsdrop är nog 3e gruppspelsmatchen ifall ett lag inte har något att spela för. Lägger du ett spel 50 minuter innan matchstart så kan du räkna med väldigt få förändringar om det inte är så att Ronaldo stukar foten 15 min innan matchstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, oddsen är Unibets odds (då de sponsrar tävlingen), så när Unibet ändrar oddsen ändrar sig oddsen på sidan också. Alternativet hade varit att ta Unibets odds som en snapshop vid något givet tillfälle. Tror inte det hade varit så bra för varje sig användare eller Unibet.

 

Jag kan gärna förtydliga regeln på sidan om ni tror att det behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En diff på mellan 1.75 och 2.10 är väldigt stor när det kommer till seriöst sportsbettande, och att man spelar på saker utan att veta exakt vilka odds man får gör att en stor del av skicklighetsmomentet försvinner ur tävlingen tycker jag.

 

Nej att ta ett snapshot av Unibets odds och låtit de stå hade ju inte heller känts bra.

 

Alternativet jag hade föredragit är att göra som vanligt sportsbettande, man får helt enkelt oddset som är när man lägger spelet och man kan i efterhand inte redigera sitt spel. Sen får man själv välja när man vill lägga sitt spel, 5 minuter före avspark eller 2 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du kan ju ändra ditt odds hela tiden fram tills fem min före matchstart. Om en match börjar kl 21:00 är det bara mellan 20:55 och 20:59 du inte vet hur mycket det kommer att förändras. Är du osäker är det bara att logga in och kolla.

 

Jag förstår poängerna med ditt förslag också men då binder vi ju spelaren helt i stället. Ett intressant mellanting kanske vore att själv kunna välja att låsa oddset och därmed sedan inte ändra det i efterhand, eller att inte göra det och då kunna ändra fram tills matchstart men å andra sidan inte kunna gå tillbaka till bättre odds. (För framtida tävlingar då, nu blir ju lite svårt att ändra.)

 

Edit: Kan tillägga att ditt förslag är exakt hur vi tänkt lägga upp regelbundet återkommande tävlingar i framtiden, men då i samband med spelboken, plus att det då finns fler bookmakers att välja bland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst kan man logga in strax före avspark, men då blir man tvungen att lägga ner en jäkla massa tid på det här om man skall göra så för varje match.

 

Jo det där hybridförslaget hade varit mycket bättre tycker jag, men har förstått att det är dom här reglerna som gäller denna omgång och ska väl fundera på hur jag ska göra angående den här tävlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En diff på mellan 1.75 och 2.10 är väldigt stor när det kommer till seriöst sportsbettande, och att man spelar på saker utan att veta exakt vilka odds man får gör att en stor del av skicklighetsmomentet försvinner ur tävlingen tycker jag.

 

Nej att ta ett snapshot av Unibets odds och låtit de stå hade ju inte heller känts bra.

 

Alternativet jag hade föredragit är att göra som vanligt sportsbettande, man får helt enkelt oddset som är när man lägger spelet och man kan i efterhand inte redigera sitt spel. Sen får man själv välja när man vill lägga sitt spel, 5 minuter före avspark eller 2 veckor.

 

 

För en seriös sportsbettare, ja.

 

För ett EM-tips för en lax så är det inte riktigt samma sak. Jag förstår att poängen är att vinna, men att jämföra sportsbetting som "jobb" och en PF-liga så känns dom ganska långt ifrån varandra.

 

Tycker den här spelvarianten är roligare än att bara gissa exakt matchresultat, har velat ha nåt liknande ett tag. Sen kanske det inte är en perfekt lösning med rörliga odds men det låter som ett bättre alternativ än att man sitter på twitter och är 30 sekunder före en annan person med att veta att Ronaldo är borta. Då kan man tjäna flera poäng på det genom att lägga sitt spel tidigare. Det om något är mer tidskrävande än nuvarande system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...