Gå till innehåll

Datorn kopplar bort wifi i win10!!


Lassis

Recommended Posts

Tja! Har Windows 10 och kör trådlöst via wifi. Av nån jävla anledning så kopplar datorn ner wifi med jämna och ojämna mellanrum vilket gör det jävla tråkigt att spela poker.

 

Detta gör den oberoende av om vpn är igång eller inte.

 

Är det nån som upplever samma problem och ev har en lösning på det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja! Har Windows 10 och kör trådlöst via wifi. Av nån jävla anledning så kopplar datorn ner wifi med jämna och ojämna mellanrum vilket gör det jävla tråkigt att spela poker.

 

Detta gör den oberoende av om vpn är igång eller inte.

 

Är det nån som upplever samma problem och ev har en lösning på det hela?

 

Samma sak händer mig, 2-3 gånger senaste veckan. Wifi försvinner helt, så måste felsöka alternativt starta om datorn för att få den tillbaka. Har också Win 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak händer mig, 2-3 gånger senaste veckan. Wifi försvinner helt, så måste felsöka alternativt starta om datorn för att få den tillbaka. Har också Win 10.

 

Kör du med vpn eller utan?

 

Provade nyss att slå på vpn och byta land från Sverige till annat. Verkar stabilt efter nån timmes testade iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är fixen jag använde. Om man har 64bits operativsystem så måste man ladda ner en regedit-fil, som jag gjorde efter att ha googlat lite. Han förklarar.

 

 

 

Sen är Win 10 jävligt invasive på många andra sätt också, typ loggar allting du gör. Det kan vara värt att köra en guide och stänga av lite skit. Finns här:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...