Gå till innehåll

Bör jag avancera uppåt i Blinds?


Fluffo

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har spelat poker i ett par år, men haft ett uppehåll. Har aldrig varit någon vidare vinnande spelare, men det handlar nog mest om brist på bankroll management.

Jag har börjat om igen på Svenska Spel på nivå 0.25/0.50 och det har rullat på hyfsat bra.

 

Resultaten har varit stadigt uppåt bortsett från små bad beats.

 

29yo85y.png

 

Uppskattar det till ca 5-6 BB/100

 

Tror ni att det är aktuellt att kliva upp en nivå och hur mycket svårare tror ni att det blir?

 

Är medveten om att jag bör bygga lite till för bättre BrM, men det är ju inte långt ifrån.

Jag upplever att ju högre BB/100 man har desto mindre är "behovet" av X antal inköp.

 

Edit: Ändrade bilden

Redigerad av Fluffo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har gravt undervärderat mina BB/100.

Satt igår och spelade som vanligt och hade 144BB/100 då jag tänkte kolla mer i detalj. Givetvis en ytterst liten sample, men ändå en känsla som är jämförbar med mitt spel i långa loppet.

 

Det gick förstås ganska bra, men inte exceptionellt. Men det får mig att inse att mina uppskattning var totalt uppåt väggarna fel.

Det kanske snarare ligger på säg 40BB/100 om inte mer.

Förmodligen högre ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har gravt undervärderat mina BB/100.

Satt igår och spelade som vanligt och hade 144BB/100 då jag tänkte kolla mer i detalj. Givetvis en ytterst liten sample, men ändå en känsla som är jämförbar med mitt spel i långa loppet.

 

Det gick förstås ganska bra, men inte exceptionellt. Men det får mig att inse att mina uppskattning var totalt uppåt väggarna fel.

Det kanske snarare ligger på säg 40BB/100 om inte mer.

Förmodligen högre ändå.

 

Helt omöjligt att kunna säkerställa sin bb/100 efter enbart en enda session. Jag får in 30K+ nävar i månaden och mitt snitt diffar på +/-10 bb/100 ungefär. Största diffen är på hela 25bb/100. Så dra inte för stora spakar efter en fin session.

 

Har du precis skaffat HM/PT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Hej,

 

Nej, jag kör inte HM/PT ännu.

"Statistiken" uppskattar jag genom att räkna på ca 50 händer per timme och antal bord jag spelar. Förmodligen ligger det mer åt 45, men jag uppskattar högre för att få en lägre BB/100. Man vill ju inte spela allan.

 

Jag ser vad jag vinner i BB och gör en grov uppskattning av händer spelade. Felet blir ca +-10% skulle jag tro.

 

När jag kommer upp mig lite mer så ska jag investera i PT. Hade köpt det redan nu för small stakes, om valutakonversionen hade stämt.

 

Progress:

a4lh5w.png

 

__Edit__

Ligger lågt räknat på ~50BB/100.

Redigerad av Fluffo
Tillägg av BB/100.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om grafen är i SEK:

 

- Upp 3000 pistoler

- 52 speldagar

- Fullring (50 händer i timmen)

- Du tror att du ligger på ungefär 50 bb/100

 

= 12'000 händer / 100 * 50(bb/100) * 0.50(blindsnivå) = 3000 SEK

 

12'000/50 händer i timmen = 240 h

 

240/52 speldagar = 4,6 speltimmar * 50 händer/h = Ca 230 händer/speldag

 

Så. Om du exempelvis spelar fyra bord åt gången borde det rimligtvis bli 50 händer * 4 bord = 200 händer / h. Så ungefär 1-1,5 timmars spel (två bord 2-3 timmar osv).

 

Stämmer det överens med hur du har spelat? Spelar du fler timmar per sittning än i min uträkning? Hur många bord åt gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo, det ser ut att stämma hyfsat bra.

 

Dock blivit mindre timmar i Maj. Loggade in på Svenska spel och såg resultatet för maj såhär långt.

 

+1920kr på 38h. (101BB/hour)

Så denna månad har jag snittat ca 1h39m/dag.

 

Sitter 1-3 timmar beroende på ork och humör.

Kör 4 bord på McBook Air och 5-bord på Stationär.

Redigerad av Fluffo
Korrigerade BB/hour
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi då låtsas att du har spelat 4 bord i snitt i ungefär 1,5 h så blir det totalt 300 händer per dag. Om du har spelat 38 timmar den här månaden: 38*300 = 11'400 händer i maj (med ett plus på 1920 SEK) blir 33-34 bb/100. Vilket är bra!

 

Det är fortfarande ett för litet sample dock. Vi kan förvisso låtsas att du har fått in ungefär 20'000 händer, vilket skulle ge ungefär 30 bb/100, som fortfarande är bra!

 

För egen del spelar jag normalt inte fullring, men har ett okej sample med ungefär 40 bb/100 på /1. Det rullar dock inte alltid bord som det gör på /.50. Just nu, en solig eftermiddag, finns det sex bord på din nivå, men inte ett enda /1. Jag har dock märkt att värdet är betydligt roligare och framförallt djupare på /1 om kvällarna/löningsveckor, så det jämnar ut sig.

 

Jag har ingen superkoll på vad man borde sitta på för bb/100 på /0.50 med 200 biebers, men 30 torde vara bra nog för att orka spela vidare. Fråga FRAAEN, han har mer koll på FR (trots att jag mest möter honom på 5-max nu för tiden ;-)).

 

All lycka! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst: börja direkt med att köra 5-max eller 6-max Fluffo! Det är både mer action och du får spela mer händer med firrarna. PT/HM borde du också skaffa asap.

 

Det är fortfarande ett för litet sample dock.

För egen del spelar jag normalt inte fullring, men har ett okej sample med ungefär 40 bb/100 på /1.

Vad anser du vara ett rimligt sample? 40bb/100 på /1 är väldigt sjukt trots att nivån är låg. Visar du en graf på 100k+ händer med 40bb/100 skulle jag bli genuint imponerad (även om det inte nödvändigtvis behöver vara tillräckligt stort)!

Fråga FRAAEN, han har mer koll på FR (trots att jag mest möter honom på 5-max nu för tiden ;-)).

Haha vet inte vad du fått detta ifrån, men jag har nog aldrig satt min fot på ett FR-bord på SvS :mrgreen: Kommer förhoppningsvis aldrig göra det heller! Får man fråga vad du nickar?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst: börja direkt med att köra 5-max eller 6-max Fluffo! Det är både mer action och du får spela mer händer med firrarna. PT/HM borde du också skaffa asap.

 

Vad anser du vara ett rimligt sample? 40bb/100 på /1 är väldigt sjukt trots att nivån är låg. Visar du en graf på 100k+ händer med 40bb/100 skulle jag bli genuint imponerad (även om det inte nödvändigtvis behöver vara tillräckligt stort)!

 

Haha vet inte vad du fått detta ifrån, men jag har nog aldrig satt min fot på ett FR-bord på SvS :mrgreen: Kommer förhoppningsvis aldrig göra det heller! Får man fråga vad du nickar?

 

Jag kan väl tycka att 50K nävar räcker på dessa nivåer för att få ett hum.

 

Nä, jag kan dessvärre inte visa upp ett så stort sample för FR. Jag har enbart spelat CC-poker när en firr från 5-max bytt bord exempelvis. Bumhunt-sample. :-)

 

Ah, förstår inte varför jag alltid trott att du spelat FR, eller så blandar jag ihop dig med någon annan här på forumet.

 

Gör som FRAEEN säger, Fluffo. Alternativt testa /1 FR ett tag. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Spännande idé. Jag har varit uppe på /1 och nosat FR och gått +. Men har backat ner till /0.5 då jag inte vill riska rullen alltför hårt när/(om) det börjar swinga.

 

Jag är en ganska aggressiv spelare av natur. Ett sätt för mig att inte gå alltför bananas är att spela FR för att hålla mig lite i skinnet och hålla en snävare range.

 

Dock har jag ändå utvecklat ganska mycket disciplin och har lättare att placera mina motståndare i en hyfsat korrekt range, så det kanske är dags att krypa ut ur FR-hålet och testa vingarna på short handed.

 

 

Hade en swing i helgen där allt var emot mig. Klarade mig relativt väl från Mr. Tilt dock. Vände tillbaka, men fortfarande nere 2bi.

Jäklar med vad det blåste kallt.

 

Att få 2nd nuts ungefär 13ggr i rad kan knäcka även den bäste :)

 

Nya tag!

 

Tack för Er feedback, FRAAEN och DonnieDarko1 !

 

Hemskt uppskattat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lätt när det går såhär inom loppet av 2 min.

Degen åkte in på turn:

 

j8jp1l.png

 

Stor bet turn, lugn river.

2d1p7jm.png

 

Det blåser så satans kallt just nu att det börjar bli frost i mustashen..

 

Här skrek jag rakt ut när FISKJÄVLARNA spikar andra 4,5%-aren i rad mot mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns GRYMT surt att tappa potter motsvarande 3st Inköp.

När det händer sådär på rad så är det fan inte lönt att spela poker.

Hade det bara varit det där i en isolerad händelse så FINE. Men nu har det varit riggmor hela helgen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de e poker bror

 

Ja, jag vet :/

 

Det har bara varit så sjukt! Jag förstår varians, men just nu känns det som Grim Reaper står över min axel och skrattar.

 

Men man får intala sig mantrat "Man vinner i längden. Det är +EV i långa loppet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lätt när det går såhär inom loppet av 2 min.

Degen åkte in på turn:

 

j8jp1l.png

 

Stor bet turn, lugn river.

2d1p7jm.png

 

Det blåser så satans kallt just nu att det börjar bli frost i mustashen..

 

Här skrek jag rakt ut när FISKJÄVLARNA spikar andra 4,5%-aren i rad mot mig.

 

Ska man vara noggrann så har han sex outs i andra handen. Inte två.

 

Men tja, poker ÄR jobbigt. Det ÄR inte för alla. Och en kall period kan hålla i sig mycket, mycket längre än vad det flesta kan stå ut med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Yep, du har rätt i att han hade 6 outs. Jag visste att knektarna fanns som out för denne.

 

Men det blev symboliskt när just Q kom på river.

Chansen för det var just 4,55% :)

 

 

Oturen har lagt sig för denna gång, hoppas jag.

Grindade som vanligt igår och korten föll inte som bilor mot min nacke för en gångs skull. Gick upp 3-4 inköp.

 

Kan ju nämna att detta var 5M/6M-tables. Tack för tipset, FRAAEN/DonnieDarko1! Det var ytterst löst på dessa bord. Rentav en nivå neråt jämfört med /.50 FR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...