Gå till innehåll

Fish on a heater - Följ min resa på SvS


funztr

Recommended Posts

I den här bloggen kommer ni kunna följa min väg genom nivåerna på SvS. Kommer posta lite händer och grafer som de flesta verkar älska.

 

Så vad har jag för erfarenheter?

 

När det kommer till att blogga så är det 0, därför kommer det förmodligen inte bli så många uppdateringar men ska göra mitt bästa!

 

Poker däremot har jag en del erfarenhet. Jag har spelat till och från i några år men nästan aldrig på SvS, tydligen bara 22 dagar sedan registreringen. Har spelat på de flesta nätverk allt från nl5 till nl100.

 

Började spela på SvS för några veckor sedan, då började jag på nl100 med en rulle på 2000kr. Det har gått ganska bra måste jag säga, otroligt mycket dåliga spelare även många regs verkar inte ha alla hästar hemma så nu är jag uppe på nl200.

 

Här är min graf från start, sjukt dålig volym men det ska bli bättre!DfCyeFJ.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska lustig hand jag spelade idag mot SvS största fisk.

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $921.10 (460.6 bb)

BB: $404.15 (202.1 bb)

MP: $506.82 (253.4 bb)

Hero (CO): $202.27 (101.1 bb)

BTN: $309.21 (154.6 bb)

 

Preflop: Hero is CO with :Ah::9d:

MP folds, Hero raises to $6, BTN calls $6, 2 folds

 

Flop: ($15) :Kd::Ac::Ts: (2 players)

Hero checks, BTN bets $36, Hero raises to $196.27 and is all-in, BTN calls $160.27

 

Turn: ($407.54) :Jh: (2 players, 1 is all-in)

River: ($407.54) :5h: (2 players, 1 is all-in)

 

Results:

$407.54 pot ($10.18 rake)

Final Board: :Kd::Ac::Ts::Jh::5h:

Hero showed :Ah::9d: and won $397.36 ($195.09 net)

BTN mucked and lost (-$202.27 net)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska lustig hand jag spelade idag mot SvS största fisk.

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $921.10 (460.6 bb)

BB: $404.15 (202.1 bb)

MP: $506.82 (253.4 bb)

Hero (CO): $202.27 (101.1 bb)

BTN: $309.21 (154.6 bb)

 

Preflop: Hero is CO with :Ah::9d:

MP folds, Hero raises to $6, BTN calls $6, 2 folds

 

Flop: ($15) :Kd::Ac::Ts: (2 players)

Hero checks, BTN bets $36, Hero raises to $196.27 and is all-in, BTN calls $160.27

 

Turn: ($407.54) :Jh: (2 players, 1 is all-in)

River: ($407.54) :5h: (2 players, 1 is all-in)

 

Results:

$407.54 pot ($10.18 rake)

Final Board: :Kd::Ac::Ts::Jh::5h:

Hero showed :Ah::9d: and won $397.36 ($195.09 net)

BTN mucked and lost (-$202.27 net)

 

 

Vad satte du knappen på där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad satte du knappen på där?

 

Ax, Kx, Tx, Jx, Qx eller något helt random.

 

BU har så otroligt bred range där så jag var säker på att jag hade bästa handen och vill defentivt in bara syna. Lättare att smeta in degen där mot Nordeuropas största fisk =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol

 

Nog för att jag har fått intrycket av att du är en ganska dryg människa så måste jag ändå berätta att du inte tillför någonting med såna kommentarer. Eftersom du tyckte det jag skrev var roligt antar jag att du kan göra en mycket bättre uppskattning av hans range där?

 

Bakgrunds info.

 

vpip - 95

stab - 73

 

Har också sett honom betta mindre med starka händer vilket är förståeligt eftersom det är en fisk vi pratar om.

 

Ordet är ditt, vilken range skulle du placera honom på? Och hur skulle du spela handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ett skott på 400 igår vilket inte gick speciellt bra, setup efter setup och en hel del spew så tillbaka till 200.

 

Jag har tydligen öppnat upp mitt spel en hel del idag, vet inte om det bara är idag eller om jag börjat få mer stats så jag kan spela lösare. Idag när jag spelade låg mina stats på 40/30/11, annars har jag spelat 34/26/9. Än ser det ut som jag är lösare än de flesta regsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ojojoj vad jag har varit dålig på att både spela och uppdatera. När jag har spelat så har det flytit på ganska bra måste jag säga, som vanligt många som är glada att betala av.

 

Intressant hand jag spelade mot en reg.

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $112.41 (56.2 bb)

BB: $578.88 (289.4 bb)

MP: $194.88 (97.4 bb)

CO: $86.02 (43 bb)

Hero (BTN): $1,113.53 (556.8 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with :Ts::Kh:

2 folds, Hero raises to $4, SB calls $3, BB calls $2

 

Flop: ($12) :6c::5d::Th: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $8, SB folds, BB calls $8

 

Turn: ($28) :Ks: (2 players)

BB checks, Hero bets $40, BB calls $40

 

River: ($108) :Ah: (2 players)

BB checks, Hero bets $60, BB calls $60

 

Results:

$228 pot ($5.69 rake)

Final Board: :6c::5d::Th::Ks::Ah:

BB mucked and lost (-$112 net)

Hero showed :Ts::Kh: and won $222.31 ($110.31 net)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj vad jag har varit dålig på att både spela och uppdatera. När jag har spelat så har det flytit på ganska bra måste jag säga, som vanligt många som är glada att betala av.

 

Intressant hand jag spelade mot en reg.

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $112.41 (56.2 bb)

BB: $578.88 (289.4 bb)

MP: $194.88 (97.4 bb)

CO: $86.02 (43 bb)

Hero (BTN): $1,113.53 (556.8 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with :Ts::Kh:

2 folds, Hero raises to $4, SB calls $3, BB calls $2

 

Flop: ($12) :6c::5d::Th: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $8, SB folds, BB calls $8

 

Turn: ($28) :Ks: (2 players)

BB checks, Hero bets $40, BB calls $40

 

River: ($108) :Ah: (2 players)

BB checks, Hero bets $60, BB calls $60

 

Results:

$228 pot ($5.69 rake)

Final Board: :6c::5d::Th::Ks::Ah:

BB mucked and lost (-$112 net)

Hero showed :Ts::Kh: and won $222.31 ($110.31 net)

 

 

Eh, varför overbeta turn? Känns ju jävligt onödigt... Makes no sense, och så har du ju showdown value. Jag skulle hellre checka och använda min hand som en bluffcatcher. Sen föredrar jag ju att 3x btn, men det är väl kanske en smaksak, sb är ju short så han kanske var en dryg 3b/shove-människa, vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, varför overbeta turn? Känns ju jävligt onödigt... Makes no sense, och så har du ju showdown value. Jag skulle hellre checka och använda min hand som en bluffcatcher. Sen föredrar jag ju att 3x btn, men det är väl kanske en smaksak, sb är ju short så han kanske var en dryg 3b/shove-människa, vad vet jag...

 

Varför ska han checka turn med top två? Känns ju jävligt onödigt att slänga pengar i sjön

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Har knappt spelat alls under sommaren men nu har jag kommit in i det igen. Fått in ca 10k händer den här månaden vilket är betydliget bättre än inga alls :P

 

Som vanligt vill majoriteten betala av!

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $390.50 (195.3 bb)

BB: $203.71 (101.9 bb)

MP: $821.03 (410.5 bb)

Hero (CO): $212.06 (106 bb)

BTN: $1,176.03 (588 bb)

 

Preflop: Hero is CO with :Ad::Td:

MP raises to $7, Hero raises to $20, 3 folds, MP calls $13

 

Flop: ($43) :Th::4h::6s: (2 players)

MP checks, Hero bets $21.50, MP calls $21.50

 

Turn: ($86) :4d: (2 players)

MP checks, Hero bets $44, MP calls $44

 

River: ($174) :6d: (2 players)

MP checks, Hero bets $126.56 and is all-in, MP calls $126.56

 

Results:

$427.12 pot ($10.67 rake)

Final Board: :Th::4h::6s::4d::6d:

MP mucked and lost (-$212.06 net)

Hero showed :Ad::Td: and won $416.45 ($204.39 net)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Mina uppdateringar är lika dåliga som min volym om det nu är möjligt..

Har plockat och plockat av rullen så jag är fortfarande på nl200 och köttar men kanske ska försöka klämma in lite bumhunting på nl400 inom en snar framtid =)

 

Har en fråga till alla som spelar på SVS. Vad är en skaplig winrate på nl200? Med skaplig menar jag hur hög winrate bör man sträva efter innan man tar steget upp till 400/500?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina uppdateringar är lika dåliga som min volym om det nu är möjligt..

Har plockat och plockat av rullen så jag är fortfarande på nl200 och köttar men kanske ska försöka klämma in lite bumhunting på nl400 inom en snar framtid =)

 

Har en fråga till alla som spelar på SVS. Vad är en skaplig winrate på nl200? Med skaplig menar jag hur hög winrate bör man sträva efter innan man tar steget upp till 400/500?

Svårt att svara på men jag tycker iallafall man bör ligga på 15-20bb/100 (över ett decent sample såklart).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Känns som det inte bör vara några problem att kliva upp eller iaf bumhunta så fort jag fått rulle till det.

 

FRAAEN, syftar du på när man tableselectar eller spelar på dem bord som är lediga?

Jag tycker inte att det är en relevant fråga när det gäller /2. Det finns nästan alltid MINST en fisk per bord på denna nivå och jag kan inte se någon anledning att inte byta bord om det skulle vara så att fisken lämnar. Även om jag tycker poker är kul bortsett från pengarna, så vill jag ju fortfarande självklart tjäna så mycket som möjligt eftersom det också är kul.

 

Slutsatsen är att du kan få in ungefär lika mycket volym genom att table selecta som du kan få genom att inte bry dig alls om vilka du sitter med. Om jag ska svara direkt på frågan antar jag att jag syftar på de som "table selectar". De som inte gör det är uppenbarligen inte tillräckligt smarta för att inse hur lönsamt det är.

 

Personligen vill jag alltid ha minst fyra bord uppe, sen håller jag koll på lobbyn och köar till enstaka bord som jag tycker ser bra ut. När jag väl får en plats lämnar jag det "minst lönsamma" bordet.

Redigerad av FRAEEN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att det är en relevant fråga när det gäller /2. Det finns nästan alltid MINST en fisk per bord på denna nivå och jag kan se någon anledning att inte byta bord om det skulle vara så att fisken lämnar. Även tycker poker är kul bortsett från pengarna, så vill jag ju fortfarande självklart tjäna så mycket som möjligt eftersom det också är kul.

 

Slutsatsen är att du kan få in ungefär lika mycket volym genom att table selecta som du kan få genom att inte bry dig alls om vilka du sitter med. Om jag ska svara direkt på frågan antar jag att jag syftar på de som "table selectar". De som inte gör det är uppenbarligen inte tillräckligt smarta för att inse hur lönsamt det är.

 

Personligen vill jag alltid ha minst fyra bord uppe, sen håller jag koll på lobbyn och köar till enstaka bord som jag tycker ser bra ut. När jag väl får en plats lämnar jag det "minst lönsamma" bordet.

 

Tack för ett bra svar!

 

Jag är faktiskt en av dem osmarta. Just nu handlar pokern inte så mycket om pengar för min del utan att utvecklas till en bättre spelare, då anser jag att det är bättre att spela mot fler bättre spelare så man får använda huvudet lite istället för att vänta på att floppa ett TP och gå BET BET BET, känns inte som man utvecklas nämnvärt av det. Givetvis försöker jag komma på ett bord med fisk men är inte så jag aktivt söker efter det. Kommer dock att börja göra det när jag väl flyttar upp högre för att öka min förtjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett bra svar!

 

Jag är faktiskt en av dem osmarta. Just nu handlar pokern inte så mycket om pengar för min del utan att utvecklas till en bättre spelare, då anser jag att det är bättre att spela mot fler bättre spelare så man får använda huvudet lite istället för att vänta på att floppa ett TP och gå BET BET BET, känns inte som man utvecklas nämnvärt av det. Givetvis försöker jag komma på ett bord med fisk men är inte så jag aktivt söker efter det. Kommer dock att börja göra det när jag väl flyttar upp högre för att öka min förtjänst.

Jag håller med dig om att det är roligare rent spelmässigt att lira mot (duktiga) regs, men samtidigt är det inte helt fel att exploita dunderfirrarna till maximum :mrgreen: Men som jag skrev tidigare; det spelar inte jättestor roll på just /2 IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man skottat lite /4 och den här gången gick det bra. Ska jag vara ärlig så tycker jag inte det är någon större skillnad på /4, kanske lite fler regs som vet hur man spelar, har stött på regs som spelar högre egentligen men dem försöker jag hålla mig ifrån :P

 

Fått lov att casha ut lite så jag hoppas heatern håller i sig så man slipper kliva ner till /2 igen för nu ska det bara vara uppåt som gäller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Då var den här månaden över och jag ska göra min första månads uppdatering, spännande!

 

Månaden började ganska segt (graf) men efter två veckors misär kom min standard heater och det blev en ganska trevlig månad ändå! Nivåer som har spelats är /4 /5 /10, mest på /4 och bara några enstaka tusen på /10.

 

 

Lägger bara en länk till grafen, blev så jobbigt när den var så stor haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...