Gå till innehåll

Slipp oönskade mail med Mailhero


pcisco

Recommended Posts

Många av er har gått loss ordentligt på andra av mina skapelser, som Scropple (http://pokerforum.nu/forum/topic/43393-fusk-nej-aherm-tr-ning-till-betapet-scrabulous.html) och Vinranka.com (http://pokerforum.nu/forum/topic/68370-ny-site-ber-kning-av-sta-vinerna-systembolaget.html). Därför verkar detta vara det mest naturliga stället att leta betatestare till min senaste skapelse:

 

Mailhero!

 

https://mailhero.io/

 

Man får oändligt (okej, inte riktigt, bara nästan, max 38^62 stycken) privata och unika mailalias som man kan använda när man måste ange en mailadress vid registreringar, folk på stan, kundkort i affärer osv.

 

Testa gärna och återkom med feedback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut! Det finns dock ett antal nackdelar med den metoden (annars hade jag inte bemödat mig med Mailhero :-) )

 

  • Många siter tillåter inte + i mailadresser (trots att dom borde)
  • Man kan inte blocka mailen helt (dom kommer ändå fram)
  • Ingen statistik
  • Man måste sätta upp nya filter hela tiden, inget är automatiskt

 

Men smaken är delad! Jag gillar enkelhet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet säkert om det, men 10minutemail.com har problem med att deras domäner är bannade på många siter. Tror du att du råkar på något liknande med mailhero.io? Någon plan för fix i så fall?

 

Ja, det där är ett krux. Det första jag har tänkt på är att inte etablera ett rykte för tjänsten som är att det är en total slaskmailsite just som 10 minute. Det andra är att jag undviker både på siten och som här på pf att använda vissa nyckelord som jag vet att de som har ban-listorna letar efter (exempelvis termer som dis****le email och liknande).

 

Det tredje är att om någon eller några stora och viktiga siter blockar så tänker jag kontakta dem och visa hur man enkelt kan förhindra att folk använder dublettkonton, t.ex. för att man inte ska kunna registrera oändligt många konton för att spamma sönder någon annans tjänst och att fortsätta vara stenhård mot missbruk. Det är ju egentligen det som oftast är problemet för dem.

 

Det fjärde är att jag kommer att vilja lägga till funktionalitet som inte bara de som har adresserna har nytta av, utan även själva siterna där man registrerar sig. Jag har en del funktioner i åtanke som självklart inte på något vis inkräktar på mina användares privacy utan istället tilläggstjänster som de själva kan använda. Och om de använder de tjänsterna så måste dom naturligt gå med på att tillåta mina användares adresser.

 

Sedan, i slutändan, hoppas och drömmer jag om att det blir så pass många användare att andra siter helt enkelt tycker det är enklare att acceptera mailhero-adresser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...