Gå till innehåll

KK 25/25 på CC 200 BB deep


Recommended Posts

Alla platser upptagna vid bordet, full ring.

 

Detta är en trevägspot som utspelar sig mellan mig, FI 1 som är en standard CC firre och FI 2 som är en kompetent heltidsreg.

 

Jag: 4700 i stacken

FI 1: 1200 i stacken

FI 2: 5000 + i stacken

 

FI 1 limpar för 25, FI 2 gör det 150, jag sitter i SB och gör det 375 (missclick, var menat att göra det 475 men glömde en mark!). FI 1 kallsynar, och FI 2 synar.

 

Flop kommer T78 två ruter. Jag är först att agera och säger 675. FI 1 ställer in för 825, FI 2 kallsynar och jag synar.

 

Turn kommer klöver 4 så det ligger T784 fortfarande med ett färgdrag. Jag är först att agera och checkar. FI 2 betar 1500 in i en pot på ca 3600. Jag har 3500 bakom.

 

Observera att FI 1 är all in och det kommer gå till showdown. De 1500 som FI 2 betar blir en sidepot mellan mig och honom.

 

Vad gör vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att vi slår väldigt många händer, vilket motiverar en all in. Men har FI 2 ett drag tror jag, iaf, han gärna tar ett gratis kort på turn.

 

Frågan är om han raisar flop eller bara synar med en nöthand? Har sett honom dyka upp med nöt några gånger då han bara synat som han gjorde på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stekte mellan att checka och beta på flop, i retrospekt är nog en check på flop bättre. Spec då vi är så djupa. Kommer nog inte kunna få värde tre gator av en sämre hand.

 

Samtidigt gillar jag att ta värde av sämre händer på flop. Nackdelen är spoten vi hamnar i på turn då vi måste gissa. Oskön sits for sure.

 

Tänker också på följande saker - hans 1500 bet på turn känns värdebetig. Som att han vill ha en syn. Vidare, han vet, att jag vet, att han måste visa sin hand.

 

Ska vi ta i beaktning att ett proffs kan levla oss med detta? Hur viktigt är det att ta i beaktning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte sizing standard-ish för att sen kunna smeta alla rivers som han anser lämpliga? bordskontexten ser ju mörkbrun ut för din hand så är väl väldigt rimligt för honom att beta sina drag där givet att han fullföljer river, kanske t o m (ffa?) par, par+drag. om du tycker att handen är snäppet sämre än möjlig att ta två gator värde turn & river så borde den väl falla in i check-syn-kollektionen tänker jag.

ps kan ej riktig poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju en firre som inte lirat just den nivån på CC, men jag måste ändå fråga.

Vad tror du att fi sättet dig på för Range?

 

Personligen tycker jag det luktar set, men jag är ju en firre också, och blir lätt lurad av bättre spelare.

 

Hur jag hade gjort har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte sizing standard-ish för att sen kunna smeta alla rivers som han anser lämpliga? bordskontexten ser ju mörkbrun ut för din hand så är väl väldigt rimligt för honom att beta sina drag där givet att han fullföljer river, kanske t o m (ffa?) par, par+drag. om du tycker att handen är snäppet sämre än möjlig att ta två gator värde turn & river så borde den väl falla in i check-syn-kollektionen tänker jag.

ps kan ej riktig poker

 

Då förutsätter hans spel att han vet det.

 

Vi säger då att han har typ T9 t.ex, eller två ruter, och gör om hans hand till en bluff. Istället för att ta ett gratis kort. Som du säger träffar ju den där brädan honom stenhårt, så vi tänker att antingen har han oss krossade, eller har en draghand han gör om till en bluff för att han exakt sätter oss på ett överpar han vill att vi ska folda.

 

Jag tycker vi har nog med info på turn för att ta ett beslut. Syn tycker jag nog är den minst attraktiva linjen. Däremot hade jag gillat check syn på flop och check syn på turn mycket bättre om run outen är torr och kommer typ 2 och 3 utan färg. Eftersom jag betade flop måste jag gissa turn och det vill jag inte med så djupa stackar.

 

Jag är ju en firre som inte lirat just den nivån på CC, men jag måste ändå fråga.

Vad tror du att fi sättet dig på för Range?

 

Personligen tycker jag det luktar set, men jag är ju en firre också, och blir lätt lurad av bättre spelare.

 

Hur jag hade gjort har jag ingen aning om.

 

AA, KK, QQ, JJ, AKdd, AQdd, AJdd i första hand, TROR jag iaf. Jag tror han vet att jag inte betar tom där på flop in i två pers varav en är fisk med 825 kr kvar i stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förutsätter hans spel att han vet det.

 

Menade för din förmodade range ur hans perspektiv, sry!

 

Vi säger då att han har typ T9 t.ex, eller två ruter, och gör om hans hand till en bluff. Istället för att ta ett gratis kort. Som du säger träffar ju den där brädan honom stenhårt, så vi tänker att antingen har han oss krossade, eller har en draghand han gör om till en bluff för att han exakt sätter oss på ett överpar han vill att vi ska folda.

 

Ja typ så. Ser inte vad han tjänar på att ha kvar dig i handen om du ändå inte betalar av farliga rivers.

 

Jag tycker vi har nog med info på turn för att ta ett beslut. Syn tycker jag nog är den minst attraktiva linjen. Däremot hade jag gillat check syn på flop och check syn på turn mycket bättre om run outen är torr och kommer typ 2 och 3 utan färg. Eftersom jag betade flop måste jag gissa turn och det vill jag inte med så djupa stackar.

 

Förstår inte hur checksyn+checksyn ger dig en väsentligt bättre förståelse för hans hand än bet+check(?). TURN* är ju så gott som så blank den kan bli, ska du vika allt annat än offsuit 2,3 eller K annars?

 

* skrev river först, my bad!

Redigerad av padrinosftw
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@padrinos

 

Bra poänger. Det första ang att han inte ser någon poäng med att ha kvar mig i handen om jag inte betalar av river.. slog mig inte alls. Kreativt tänkt. Men det blir ju också ett högvariansspel från honom och sätter nog inte just den spelaren i det facket.

 

Ang det andra - river var inte nämnd i handen eller missförstod jag dig? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist jag foldade TP på cosmopol så var det en snubbe som bluffade in i en tom sidepot med K hög, så han fick mig att lägga tp och han som var allin vann hela potten med A hög. Osäker på om det var collusion eller bara hjärndött. Just sayin. ;) Men nu sa du ju t.om. att det var emot ett heltidsproffs!

 

 

Kan absolut stärka din checksynrange på flop med den här handen då texturen är så mycket bättre för hans range - men aldrig trevägs. Även om ena killen har under psb kvar blir det ändå lite för kladdigt och många i potten om du hoppar på c/c express här. Heads up hade jag gillat det!

 

 

Som spelat tippar jag på att T9 (eller alla par+drag) inte är så sugna på att varken värdebeta eller "göra om till bluff" som har diskuterats här ovan. Men vem är det som säger att FI inte kan ha QQ/JJ/ATs osv, dvs sämre värdebets?

 

 

Jag tror svaret på frågan helt enkelt går ut på hur folk överlag spelar på CC, som jag inte har någon aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Förstår inte hur checksyn+checksyn ger dig en väsentligt bättre förståelse för hans hand än bet+check(?). TURN* är ju så gott som så blank den kan bli, ska du vika allt annat än offsuit 2,3 eller K annars?

 

Det håller jag med om. Jag tänker dock att vi kan spela handen baklänges.

 

Alternativ a) vi checkar flop och han betar, vi synar då. Turn blankar och vi checkar, han betar igen, då kan vi syna igen. Kommer river en blank igen och vi checkar och han ställer in så får vi ju ta det beslutet då men handen blir mer lättspelad imo.

 

b) vi checkar flop och han betar, vi synar. Turn kommer typ en 9a så det ligger T789 eller en ruter J eller något riktigt grisigt. Vi checkar, han betar, vi foldar.

 

c) vi checkar flop och han betar, vi synar. Turn blank. Vi checkar, han betar, vi synar. River ett action kort. Vi checkar, han betar, vi foldar.

 

Resterande scenarion är att vi checkar och han också checkar massa kort. Dock gillar jag denna linje mer om vi är heads up. Att checka på flop för oss, förutsätter att vi VET att fisken kommer ställa in alla floppar, men jag tror inte han gör det. Jag tror han checkar många floppar och då måste vi få bort en person ur poten iaf med en bet på flop/ta värde av FI 1 eller FI 2.

 

Men jag kanske inte tänkt genom detta helt logiskt, helt k med på att det finns bättre linjer :)

 

Sist jag foldade TP på cosmopol så var det en snubbe som bluffade in i en tom sidepot med K hög, så han fick mig att lägga tp och han som var allin vann hela potten med A hög. Osäker på om det var collusion eller bara hjärndött. Just sayin. ;) Men nu sa du ju t.om. att det var emot ett heltidsproffs!

 

 

Kan absolut stärka din checksynrange på flop med den här handen då texturen är så mycket bättre för hans range - men aldrig trevägs. Även om ena killen har under psb kvar blir det ändå lite för kladdigt och många i potten om du hoppar på c/c express här. Heads up hade jag gillat det!

 

 

Som spelat tippar jag på att T9 (eller alla par+drag) inte är så sugna på att varken värdebeta eller "göra om till bluff" som har diskuterats här ovan. Men vem är det som säger att FI inte kan ha QQ/JJ/ATs osv, dvs sämre värdebets?

 

 

Jag tror svaret på frågan helt enkelt går ut på hur folk överlag spelar på CC, som jag inte har någon aning om.

 

Tänker exakt såhär. Han kan absolut ha QQ/JJ/ATs men jag tror inte han värdebetar dom på en så kladdig bräda, tror han är för försiktig för det.

 

 

 

Nu kommer svaret iaf! Jag foldade. Han hade ATo, med ruter A tror jag. Firren hade AQo, dvs ingenting.

 

Så reg visste om att jag inte hade ruter A och var således mer säker på att jag hade ett stort par då jag inte kan ha AK/AQ/AJdd. Han gjorde om sin hand till en bluff.

 

Dock visade jag KK när jag foldade så är inte helt omöjligt att hans förklaring är en efterhandskonstruktion.

 

Nästa fråga - gillar vi hans spel eller inte? Har han inte lite för bra hand för att göra om till bluff?

Redigerad av starsonmars
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu kommer svaret iaf! Jag foldade. Han hade ATo, med ruter A tror jag. Firren hade AQo, dvs ingenting.

 

Så reg visste om att jag inte hade ruter A och var således mer säker på att jag hade ett stort par då jag inte kan ha AK/AQ/AJdd. Han gjorde om sin hand till en bluff.

 

nvm orkar inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa fråga - gillar vi hans spel eller inte? Har han inte lite för bra hand för att göra om till bluff?

 

Frågan är väl om "vi" gillar ditt spel eller inte? Personligen hatar jag det. Känns som du spelar oerhört mycket scared money i den här spotten istället för att tänka ranges och sen intalar dig själv att det är en bra fold för du tror att han inte värdebettar sämre händer än KK så som AJs/QQ/JJ etc.

 

Live poker, fantastiskt underhållande måste man ändå säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Im from texas so im gonna write my answer in american. I lean to a fold due to the fact that I think villain has quite low incentive to bluff here, he sure cant expect you to fold a great hand as the one you have and if he has showdown value I think most of the times we will be glad takin' it. However, I think this hand is very read independent, cause if he know, that you know, and you know that he know... well you see what Im getting at here. Against some guys in villains shoes I would just go three streets of poker with every hand>get him to fold and pick up the empty sidepot. And I know i can do that because if I know you are going to fold I know you are going to fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl om "vi" gillar ditt spel eller inte? Personligen hatar jag det. Känns som du spelar oerhört mycket scared money i den här spotten istället för att tänka ranges och sen intalar dig själv att det är en bra fold för du tror att han inte värdebettar sämre händer än KK så som AJs/QQ/JJ etc.

 

Live poker, fantastiskt underhållande måste man ändå säga.

 

Jag tror det här är en rätt enkel fold dom flesta gånger. Sen att jag sett honom spela nötterna exakt såhär flera gånger tidigare färgade ju mitt beslut. Har egentligen inte så mycket med scared money att göra, jag försökte förstå vilka händer han spelar såhär och läste uppenbarligen situationen fel. Jag tror inte han tror jag är rädd för att syna av då han sett mig syna av större river bets med marginella händer.

 

Såg handen som mer polariserad till nöt/bluff än vad den kanske var!

 

Im from texas so im gonna write my answer in american. I lean to a fold due to the fact that I think villain has quite low incentive to bluff here, he sure cant expect you to fold a great hand as the one you have and if he has showdown value I think most of the times we will be glad takin' it. However, I think this hand is very read independent, cause if he know, that you know, and you know that he know... well you see what Im getting at here. Against some guys in villains shoes I would just go three streets of poker with every hand>get him to fold and pick up the empty sidepot. And I know i can do that because if I know you are going to fold I know you are going to fold.

 

Yeah buddy, totally agree!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...