Gå till innehåll

SH vs FL på svs


suxii

Recommended Posts

Har nu börjat lira shorthand på svenska spel då fullring verkar dö ut mer och mer. Har kört nu i några dagar och är snart 2k + på de. Kör på 1kr x 5 bord.

 

Då jag aldrig har kört sh tidigare så undrar jag hur dåliga folket är där, för mig känns det som att 90% av alla där är tvärkassa. Eller är det bara jag som har flytet nu i början sen kommer downswingen..?

 

Vad har ni för erfarenhet av sh på svs? Är 35/15/8 skapliga stats för sh?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla ? :)

Din VPIP och PFR diffar för mycket, och 35% VPIP är för högt (imo). Du flatsynar förmodligen för mycket ur position och spelar förmodligen för mycket händer i allmänhet ur position. Nu är jag inget proffs, men det är väl det lilla jag kan säga med säkerhet :) Titta på vad dina jobbiga motståndare har för stats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte säkert, klart kan du ha en upswing, men på svs är det väldigt vanligt med massa limps, så ist för att höjja A4s i sb eller bara vika den tycker jag det är bättre att syna 0.5 sen och försöka träffa nått drag,

 

lirar dock PLO är väl mer vanligt där, sen möter du nån som älskar 3b och isolera så blir det fel då du synar ur eller i position o tvingas lägga när nån cbettar och går för turn / river barrel så blir det svettigt i längden, men finns bra floating möjligheter samt chraise möjligheter att ta vara på utan att behöva 3b som en galning, men det har ju att göra med dina motståndares betting mönster att göra.

 

Men att säga att det är dåligt med vpip på 35% utan att veta hur motståndet på borden varit är nog fel, i längden på höga nivåer visst, men på svs 0.5 -1 skulle jag säga nej,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...