Gå till innehåll

Stryktipset - high stakes


Recommended Posts

För ca 4-5 år sedan var jag med i ett stryktipsbolag där WPT-Ragnar och Hatten höll i spakarna. Om jag inte minns helt fel spelade vi R-system(vet än idag inte hur det fungerar) eller var det kanske enkelrader(!?) och jag tror att alla som deltog skeppade in 5000kr som sedan räckte i 10-20 veckor. var antagligen ett ganska naivt initiativ och det gick heller aldrig särskilt bra. Skoj var det dock och enda sedan dess har jag velat pröva igen.

 

Jag har tippat varje vecka give or take sedan Billy Landsdowne satt i expertstolen. Aldrig fört statistik men är fast övertygad om att jag är back en smärre förmögenhet. Dock fått 13 rätt en handfull gånger både ensam och i bolag med 3-6siffriga vinstbelopp. På senare år har jag som standard spelat system själv för ca 1000kr. Det ämnar jag att fortsätta med men söker nu 7-10st likasinnade som vill gå ihop och spela STORA system. Folk som är beredda att bolaga med system för runt 10000kr per vecka. Kanske mer när det är jackpot osv. Jag vet ännu inte om jag har varken tid eller lust att orkestrera bolaget. Det jag vet är att jag vill delta, både monetärt och med hållna tummar.

 

Har tidigare här på pf tillsammans med Shahin89+86 varit med o anordnat "VM-tipset"(Grattis igen Inho och Kungkroon)med över 100k sek i potten. Således vet jag att både intresse och kapital åtminstone har funnits på forumet. Förhoppningsvis har det inte svalnat alltför mycket.

 

Vill man vara anonym går pm utmärkt. Om intresset finns kan vi styra ihop en skype/whatsapp/fbgrupp där vi kan fortsätta diskussionen. Om inte intresset finns här men någon känner till ett bolag som spelar större system och kan behöva en ny medlem så pma gärna.

 

Ses vi på lördag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

So far 5 intressenter. Några till och vi kan starta en skypegrupp för att diskutera upplägget. För att det här ska funka bör man vara beredd att köra på ett tag. Kanske 5-10v. Tänk efter både en o två ggr om ni vill vara med. Intressenter som funderar på ett skott i två veckor för att sedan hoppa av undviks helst. Svarar på pm när/om vi får ihop tillräckligt många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag får hjälpa till att dra folk till detta så kanske det kan vara läge att förtydliga lite för alla som inte spelar bolag på SvS i dagsläget.

 

Först och främst så går det numera att skapa bolag där en "spelledare" gör systemet och lämnar in. Alla spelare för över från sitt eget SvS-konto till bolaget och kan närsom helst dra tillbaka sin andel i bolaget till sitt konto.

 

Det finns ingen chans att någon kan sno deras andel utan den delen är kopplad till egna kontot. (I teorin kan Spelledaren såklart lägga ett stort lottosystem för degen, men går inte att plocka ut).

 

Man behöver heller inte sätta in 5k i stöten om det ska vara för en 10v period utan det räcker med 500kr som ska vara på plats innan säg till fre kl 23.59.

 

Ser heller inget större bekymmer i om någon skulle hoppa av eller glömma. Sitter inte degen innan midnatt så blir man av med sin plats för omgången och SL kan ta in någon annan. Borde inte var bekymmer att få en andel såld en lördag för 500kr.

 

Vidare följer man systemen oavsett systemform via liverattning.se vilket nog många forumiter kan tycka vara kul att följa oavsett om man är med eller inte.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Om jag får hjälpa till att dra folk till detta så kanske det kan vara läge att förtydliga lite för alla som inte spelar bolag på SvS i dagsläget.

 

Först och främst så går det numera att skapa bolag där en "spelledare" gör systemet och lämnar in. Alla spelare för över från sitt eget SvS-konto till bolaget och kan närsom helst dra tillbaka sin andel i bolaget till sitt konto.

 

Det finns ingen chans att någon kan sno deras andel utan den delen är kopplad till egna kontot. (I teorin kan Spelledaren såklart lägga ett stort lottosystem för degen, men går inte att plocka ut).

 

Man behöver heller inte sätta in 5k i stöten om det ska vara för en 10v period utan det räcker med 500kr som ska vara på plats innan säg till fre kl 23.59.

 

Ser heller inget större bekymmer i om någon skulle hoppa av eller glömma. Sitter inte degen innan midnatt så blir man av med sin plats för omgången och SL kan ta in någon annan. Borde inte var bekymmer att få en andel såld en lördag för 500kr.

 

Vidare följer man systemen oavsett systemform via liverattning.se vilket nog många forumiter kan tycka vara kul att följa oavsett om man är med eller inte.

 

Lycka till!

 

Verkar ju kanon om det är så enkelt som det låter. Tack för infon!

 

Just nu 9 intressenter. Cap på 10.

Redigerad av NikLasVegas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...