Gå till innehåll

AJo 10/10 på CC 600 BB deep


Recommended Posts

Klockan är runt 03.00 och dynamiken därefter - slaskig.

 

Jag sitter i pos på FI som är en dålig LAG reg. Jag hittar AJo och slår upp till 110 rätt tidigt, får 4 eller 5 syn och flop kommer A78r.

 

Check till mig och jag fortsätter 400. Två syn och turn ruter Q. Det ligger alltså A78Q med två ruter.

 

Check till mig och jag 700. Fold och FI steker ett tag före han gör det 3400.

 

Tankar?

 

EDIT: Vi har båda 600 bb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tankar går ungefär såhär. Många av dom händer han har som slår mig kommer han höja med pf då han är så lös.

 

Jag har alltså AJ på A78Q. AQ, A8, A7, 77 och 88 höjer han garanterat med pf! Men det var ju limpat till mig. Är han färdig på flop tror jag garanterat han höjer flop. 78 då. 78s höjer han nog pf.

 

Dom händer han har kvar då är ju Q8 och Q7 i stort sett, och alla ruterdrag och kombodrag och par+draghänder. Dessutom satt han och stirrade på mina marker medan han stekte, något han jag inte uppfattat att han gör om han är stark. Tog det där och då som ett tecken på att han ville skrämma mig.

 

Vidare, han gör 700 till 3400. Det är en stor raise. Kan också va indikation på bluff. Jag fick bara inte ihop det, men ville inte commita 600 bb i just den handen. Resonerade som så att antingen har han mig slagen med typ Q8 eller Q7, eller så kanske han sitter på något trevligt drag. Kombinerat blir det en -ev syn för mig.

 

Sen när jag frågade om han ville ha syn och han helt obrytt säger "syna om du vill", så slängde jag handen i mucken.

 

Han visade K8o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...