Gå till innehåll

Hur länge har ni haft dålig varians


WildAzes

Recommended Posts

Bankrullen låg på 52k innan det började gå åt helvete.

Nu är den nere på 42.

Åker på så mycket skit och inte en hand får stå sig..

Har inte spelat på 1 vecka och sätter mig och ska spela och första handen med 3 bord uppe torskar jag ett till inköp med AA mot QQ.

Helt jävla hopplöst. Svär lite och stänger ner direkt.

 

Blir nu att byta från Svs till 888poker.

 

Dela gärna med er ni andra om era svackor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankrullen låg på 52k innan det började gå åt helvete.

Nu är den nere på 42.

Åker på så mycket skit och inte en hand får stå sig..

Har inte spelat på 1 vecka och sätter mig och ska spela och första handen med 3 bord uppe torskar jag ett till inköp med AA mot QQ.

Helt jävla hopplöst. Svär lite och stänger ner direkt.

 

Blir nu att byta från Svs till 888poker.

 

Dela gärna med er ni andra om era svackor.

 

Tror du att det är så varians fungerar?

 

Jag rekar hellre att du tar en paus till minusvariansen lagt sig och istället hoppar på det igen då plusvariansen drar igång igen

Redigerad av sulla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte åt helvete för dig nu?

Vad skulle det vara för ide att maila dom menar du?

Antar att du är ironisk.

Haha jo det har väl inte gått superbra på sistone, och ja jag var sarkastisk. Din formulering "dålig varians" är lite rolig och du har nog inte förstått dig på begreppet :mrgreen: Att byta från SvS till 888 kommer tyvärr inte göra någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard att folk trollar lite, men ta det lite lugnt. Du har "bara" tappa 20% av rullen, värre kan det vara. Varians har inget o gör med vilken sida du lirar på, kan kännas så ibland men logiken i det är lite bristande om du förstår hur varians fungerar. Försök att spela så bra poker du förmår och ge fan i att tilta o slaska bort inköp så vänder det så småningom. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som föregående talare. Det vore intressant med en seriös undersökning där variansen kontra att du inte spelar dit A-game jämförs. Tror att en liten varians där man torskar några inköp, automatiskt för dom flesta spelare, leder till att man sjunker från vinnande spelare till svagt förlorande. Jag gissar att det t.o.m är mätbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just tagit en paus, förklara gärna hur det funkar.

 

Ok, jag ska svara seriöst.

 

Enkelt förklarat, slumpen har inget minne. Du kan inte heller påverka slumpen. Det du kan påverka i poker är att få in det bra.

 

Rekar att du läser igenom följande, är du duktig på engelska rekar jag att du kör engelska Wiki istället.

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Varians

https://sv.wikipedia.org/wiki/Standardavvikelse

 

När du pratar om att byta sida, ta break mm mm mm så finns det en acceptabel anledning att göra det och det är att ändra ditt mindset. Kanske har du tiltat ut på svs, kanske behöver du gå ut och gå, eller så behöver du ta en månad off för att göra annat som får tillbaka ditt a-game. Men att byta sida eller ta break för att påverka sin varians går inte, det kan bevisas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...