Gå till innehåll

Intresset för poker i allmänhet, tvärdött?


Gäst

Recommended Posts

Det var några år sedan jag besökte PF regelbundet och då var det full fart i alla forum. Nu står det still överallt.

Är det likadant på pokersajterna, lite folk vid borden? Har varit frånvarande från dom också, pga, ska vi säga...semester i USA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var några år sedan jag besökte PF regelbundet och då var det full fart i alla forum. Nu står det still överallt.

Är det likadant på pokersajterna, lite folk vid borden? Har varit frånvarande från dom också, pga, ska vi säga...semester i USA?

 

Jag kan bara prata för mig själv. Min reflektion när det gäller forum som det här är att inlägg med teman som potentiellt kan vara riktigt intressanta, och som tar upp ämnen som möjligtvis är känsliga för 'poker-etablissemanget', relativt snabbt tigs ihjäl... Budskapet är tydligt - tar du upp ämnen som är obekväma för diverse makthavare inom polerscenen, då får du räkna med att bli utfryst och en stor läsargrupp avstår att kommentera för att inte riskera att får stämpeln som en obekväm individ.

 

Tyvärr är min analys en påföljande effekt att många generellt sett tröttnar på att aktivt deltaga i diskussioner.

 

Det jag tycker fungerar bra här på pokerforum är mer mainstream rådgivning med frågeställningar om allehanda ämnen som t ex vegastips-tråden som är rätt aktuell

 

Dagböckerna är även dem en mycket positiv del här i forumet! Är inte aktiv dagboksförfattare, men följer ett antal av de som skriver.

 

Min rekommendation är att uppmuntra till fler debatt- och diskussionstrådar. Då behöver dock de 'gamla rävarna' jobba på insikten att det faktiskt kan vara positivt med skilda åsikter och att man strävar efter sakliga debatter där man försöker skriva på ett respektfullt sätt..

 

Jag är själv säkerligen inte perfekt i detta hänseende, men jag försöker verkligen att rannsaka mina inlägg före och efter publicering.

 

'Semester' i USA låter intressant.. Hoppas du kan hjälpa till att öka aktiviteten här inne och välkommen hem till Sverige - om du nu även fysiskt har flyttat hem?

 

// Nick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker fortfarande intresset verkar rätt högt iaf på svenska spel där jag håller till , dock är det ju inte så mkt action på detta forumet som det kanske varit tidigare , men det vet jag inget om för inte varit reggad här så länge , men tycker som sagt det dyker upp mkt nytt folk vid borden hela tiden , så visst finns det ett intresse därute för poker fortf , bara det att det kanske inte snackas så mkt om det nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'Semester' i USA låter intressant.. Hoppas du kan hjälpa till att öka aktiviteten här inne och välkommen hem till Sverige - om du nu även fysiskt har flyttat hem?

 

// Nick

 

Då jag inte har något att tillföra, avstår jag från att öka aktiviteten. Då de flesta är mer kompetenta och insatta än vad jag är, överlåter jag med varm hand skriverierna till dom med pennans gåva.

 

Fysiskt hemma är det enda jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...