Gå till innehåll

En dålig förlorare ger sig in i poker ringen.


mktg

Recommended Posts

Så jag vet inte hur jag ska starta en sån här dagbok, de flesta startar dom med att lägga mål och vad dom haft för inblandning i poker innan etc så jag tror jag gör något liknande.

 

Jag har nyligen fyllt 21 år men har spelat poker sedan jag var ung tonåring. Jag började spela online poker vid 18 men jag var aldrig riktigt seriös utan det brukade alltid vara att jag depositar kanske 500kr på en poker sida och oftast fick jag upp det till typ 4000-8000 och sen tog jag ut allt. Jag kunde gå månader utan poker och sen helt plötsligt kände jag en dag för att spela och sen mitt vad det var hela veckan till bara poker. Men sen slutade jag igen, samma mönster varje gång. Jag vann alltid i början också vilket jag tror var anledningen, jag kände mig nog "nöjd" med det jag vann och kunde använda dom pengarna till vad jag nu ville använda dom till. Men dom senaste gångerna jag spelat poker har jag inte vunnit alls vilket har gjort mig lite förbannad. Inte för att jag förväntar mig att vinna eller något men jag är en väldigt dålig förlorare och älskar utmaning. Så nu har jag bestämt mig för att göra ett ordentligt försök att lära mig spela poker. Det råkar vara så att jag har väldigt mycket fritid just nu så jag tänkte att det är en perfekt tid att testa. Men jag vill göra det "rätt" också. Så det här är min plan:

 

Jag börjar med en 1000 SEK bankroll. Det ger mig 20bi för .25/.50 på Svenska Spel (vilket är sidan jag har bestämt mig att använda utifrån vad mina poker spelande kompisar sagt och jag har läst liknande rekommendationer från det här forumet) vilket kanske är lite tunnare än vad man kanske vill ha men jag känner att det är en bra start i alla fall. Jag kommer uppdatera dagboken mest troligtvis dagligen. Efter varje session jag haft kommer jag komma hit och uppdatera med hur mycket jag tjänat eller gått back och vad min totala bankroll är på. Sen kanske några händer som jag var osäker på så jag får lite input från er som läser detta och mina tankar om hur jag spelat och hur jag ska förbättra mitt spel i framtiden. Planen är att spela NLHE men jag kanske tar upp PLO igen vilket var det jag spelade i början då jag vann som bäst då jag fortfarande var väldigt grön till online poker. Ser att det finns en ganska bra player base för lägre stakes PLO på SvS i alla fall och att det finns HU bord i båda även på låga stakes vilket jag jag kommer testa på.

 

Dagboken blir nog lite som en motivation på ett konstigt sätt för då jag måste skriva hur det gått varje session så får det mig att hålla mig fokuserad vid borden. Plus så har jag som sagt mycket fritid för tillfället så det ger mig något att göra. Hoppas några av er hittar tråden och får se mig (förhoppningsvis) lyckas med att bli en bättre poker spelare.

 

Bankroll: 1000 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 1: +147,22 SEK

Bankroll: 1147,22 SEK

 

Phew vilken sjuk första session. Spelade HU NLHE och en snubbe hade verkligen mitt nummer. Började med två riktigt svåra calls där jag hade stege mot flush. Två händer i rak, helt sjukt. Så jag vart back 100 SEK redan efter två händer vilket var tufft, skulle ljuga om jag sa att det inte tilta mig en del redan från början. Jag gick nog minus 4BI innan jag sa till mig själv att nu tar jag en liten paus och andas lite. Spelade två bord HU mot två olika personer efteråt och vann tillbaka så gott som allt jag förlorade innan och sen spelade jag lite 5 max och gick upp till det jag är på nu så det var skönt att jag lyckades vända min första session. Alltid roligare att börja på plus :-D. Tyvärr så var det inte några intressanta händer ärligt talat från hela sessionen förutom dom två första stege mot flush händerna.

 

Tror dock att jag kanske ska hålla mig till 5 max bord till en början för att få av lite rost, HU märkte jag var tufft att bara gå in i då det är betydligt aggressivare spelare där från vad jag märkte i alla fall. Höll mig till NLHE också eftersom det var rätt dött på PLO borden vid lunch så kanske senare ikväll om jag spelar en till session så tar jag mig ann lite PLO. 2 timmars sessions känns också bra. Funderar att göra 2 sessions om dagen 2 timmar styck och kanske trycker in en extra om jag känner att jag spelar bra. Dela gärna hur ni delar upp ert poker spelande!

 

Om någon har några bra videos på HU spel skulle jag uppskatta en länk eller två för jag gillar verkligen att spela det men jag märker att jag har mycket att lära mig där för sidan jag brukade spela på förr hade knappt nå HU bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...