Gå till innehåll

Inbjudan till korrekturläsning av ny pokerbok!


hansolsson

Recommended Posts

"Inte ens två Ess" funkar bättre än "pocket rockets".

Jag förstår inte vad du menar här, kan du förtydliga?

 

Fortfarande vissa luckor i pokerspelandet men bättre än sist.

Härligt! Har du exempel på några luckor du sett?

 

 

Kollade inte så noga men det här reagerade jag på.

 

Floppen blev: J♠7♣7♦.

 

”Okej. Jag synar”, sa han och vände upp sina kort: 7♠J♣.

 

Ted vände mycket långsamt upp sina: 7♦K♦.

 

”Kåk. Jag har högre kåk än dig! Ha, ha!” Ardo var så skadeglad att han reste sig upp och utförde en liten dans bakom stolen. Ted rörde inte en min.

 

Den ene har kåk, den andre inte + att det kanske inte bör finnas 2 st ruter 7 i leken.

 

Här har du hittat en bugg! Superbra, och tack. Jag har ändrat så att Ted nu har 7♥K♦, vilket tar bort dubbla ruter 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Om ungefär en och en halv vecka räknar jag med att få tillbaka de sista kommentarerna från min redaktör. Om inget jättekonstigt dyker upp är boken då så gott som klar och kommer gå till tryck så att den finns ute till hösten, augusti gissningsvis.

 

För att hinna det allra sista kommer jag därför sluta posta pokeromgångar om en vecka, onsdagen den 13/4. Jag kommer däremot fortsätta posta ett par omgångar till, för feedback och för de som vill läsa. Under veckan som återstår hinner vi kanske till pokeromgång 8. Vi får se lite, men nu vet ni det i alla fall :)

 

Med det sagt slår jag härmed upp dörrarna till pokeromgång 6!

 

Välkomna, och tack på förhand.

 

Mvh

Hans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par praktisk frågor (eller har jag missat något?)

Spelare som åker ut får en kula i pannan. Många tusen deltagare.

a. Var gör man av liken?

b. Hur ser arbetsbeskrivningen ut för killarna som skjuter? Jobbar dom på ackord?

c. Hur ser gamesen på nätet ut om x tusen spelare dör en gång om året?

 

För att förtydliga vad jag menar: Jag förstår att det utspelar sig i något slags universum där människoliv inte är värt något ens för människorna själva. Ett samhälle där man kan spela sig till döds en gång om året låter inte så trovärdigt och jag har svårt att se hur det skulle kunna bli framgångsrikt, än mindre hur majoriteten skulle överleva tonårens dumheter..

En drake i GoT är trovärdigt, samma sak med hobbitar, ewoks och Leeloo.

Redigerad av Katt3n
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad du menar här, kan du förtydliga?

 

Bara att uttrycket "pocket rockets" används inte av en pokerspelare som har något år innanför västen. Nästan lite töntstämpel på uttrycket så jag skulle hellre skriva "inte ens två ess skulle hjälpa" än "inte ens pocket rockets skulle hjälpa"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hejsan!

 

Kings Hope börjar närma sig klar och snart färdig för att tryckas. Mitt manus är nu mycket bättre än det var för två månader sedan. Jag räknar med att kunna släppa Kings Hope i augusti och då blir det en kartonnageupplaga till att börja med. Superspännande, tycker jag.

 

Men, ett moment återstår och det är utlottningen av en plats i turneringen! I den allra första posten jag gjorde här på forumet lovade jag att skicka in en person i turneringen som tack för hjälpen för att ni läste och kommenterade.

 

Jag erbjöd också plats i turneringen till två personer som läste manuset i sin helhet (totalt tre platser), men då ingen nappade på det erbjudandet har jag bestämt mig för att istället lotta ut två platser till er som har läst och kommit med konstruktiv feedback.

 

Jag har kollat igenom hela tråden och hittar tolv namn som har gett feedback som har hjälpt min text. Därefter har jag använt random.org för att slumpa fram två vinnare från den listan.

 

Som utlovat får ni namnge en karaktär och det kan se ut på lite olika sätt. Antingen kör ni ert eget namn. Eller så är ert nick väldigt lätt att implementera, eller kanske ett anagram på ert vanliga namn.

 

Som exempel heter en karaktär i boken Erik ”JawsTiunda” Isgardsson. JawsTiunda är ett nick från en av mina testläsare.

 

Jag har tid att vänta någon vecka på svar från vinnarna, så jag vore tacksam om ni hörde av er så snart som möjligt. Vill ni inte vara med så kommer jag troligen lotta ut ett nytt namn, givet att det funkar med väntetider och sådant.

 

Jag är väldigt öppen för alternativ, men bara så ni vet tänker jag inte implementera vad som helst.

 

Följande två personer blev de lyckliga vinnarna:

 

Katt3n

Big Less

 

Och till alla som läst och kommenterat riktar jag ett stort tack! Under de senare omgångarna, när mörkerstrukturen har stabiliserats och turneringen på Kings Hope blivit en turboturnering, så har feedbacken varit mindre. Jag tolkar detta som att pokern i boken har blivit bättre, vilket är jättekul! Jag kommer jobba igenom boken mer, innan den är helt klart.

 

Detta är väldigt roligt, och jag hoppas ni är lika spända över boken som jag är.

 

Tack ska ni ha!

 

Mvh

Hans Olsson

Redigerad av hansolsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hhaha, hoppas det blir en karaktär som blir tvåoutad ;)

Föreslår Kent "Kenta" Lennáart snarare än mitt nick här.

 

Kent "Kenta" Lennáart är nu implementerad. Du fick ta platsen som "Redemption man" hade, vilket ju också var en bugg du hittade :) Perfekt.

Ändringen finns att läsa i pokeromgång 8. Glöm inte refresha sidan.

 

Av nyfikenhet måste jag fråga: Är det ditt riktiga namn? Välkommen in i Kings Hope i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kent "Kenta" Lennáart är nu implementerad. Du fick ta platsen som "Redemption man" hade, vilket ju också var en bugg du hittade :) Perfekt.

Ändringen finns att läsa i pokeromgång 8. Glöm inte refresha sidan.

 

Av nyfikenhet måste jag fråga: Är det ditt riktiga namn? Välkommen in i Kings Hope i alla fall :)

 

Nej, det är inte mitt riktiga namn, däremot en allitteration på en gammal pokerrävs namn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte mitt riktiga namn, däremot en allitteration på en gammal pokerrävs namn :)

 

Aha!

 

Det var ju en rolig referens som även jag tog efter lite klurande. Pokermiljonen som gick på TV för länge sedan är en av anledningarna till att jag skrev den här boken, och Ken var ju med där om jag inte missminner mig.

 

/Hans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Kings Hope börjar närma sig klar och snart färdig för att tryckas. Mitt manus är nu mycket bättre än det var för två månader sedan. Jag räknar med att kunna släppa Kings Hope i augusti och då blir det en kartonnageupplaga till att börja med. Superspännande, tycker jag.

 

Men, ett moment återstår och det är utlottningen av en plats i turneringen! I den allra första posten jag gjorde här på forumet lovade jag att skicka in en person i turneringen som tack för hjälpen för att ni läste och kommenterade.

 

Jag erbjöd också plats i turneringen till två personer som läste manuset i sin helhet (totalt tre platser), men då ingen nappade på det erbjudandet har jag bestämt mig för att istället lotta ut två platser till er som har läst och kommit med konstruktiv feedback.

 

Jag har kollat igenom hela tråden och hittar tolv namn som har gett feedback som har hjälpt min text. Därefter har jag använt random.org för att slumpa fram två vinnare från den listan.

 

Som utlovat får ni namnge en karaktär och det kan se ut på lite olika sätt. Antingen kör ni ert eget namn. Eller så är ert nick väldigt lätt att implementera, eller kanske ett anagram på ert vanliga namn.

 

Som exempel heter en karaktär i boken Erik ”JawsTiunda” Isgardsson. JawsTiunda är ett nick från en av mina testläsare.

 

Jag har tid att vänta någon vecka på svar från vinnarna, så jag vore tacksam om ni hörde av er så snart som möjligt. Vill ni inte vara med så kommer jag troligen lotta ut ett nytt namn, givet att det funkar med väntetider och sådant.

 

Jag är väldigt öppen för alternativ, men bara så ni vet tänker jag inte implementera vad som helst.

 

Följande två personer blev de lyckliga vinnarna:

 

Katt3n

Big Less

 

Och till alla som läst och kommenterat riktar jag ett stort tack! Under de senare omgångarna, när mörkerstrukturen har stabiliserats och turneringen på Kings Hope blivit en turboturnering, så har feedbacken varit mindre. Jag tolkar detta som att pokern i boken har blivit bättre, vilket är jättekul! Jag kommer jobba igenom boken mer, innan den är helt klart.

 

Detta är väldigt roligt, och jag hoppas ni är lika spända över boken som jag är.

 

Tack ska ni ha!

 

Mvh

Hans Olsson

 

Kul, kul!

 

Jag skickar PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn nummer två blev Rogan Flugelhorn, valt av Big Less. Grattis!

Rogan fick ta över en deltagares namn i pokeromgång 3.

 

Välkommen in i Kings Hope, på sätt och vis :) Kul!

 

Härnäst väntar jag på omslaget till boken, och hoppas kunna visa upp åtminstone framsidan om några dagar.

 

Om ingen misstycker fortsätter jag posta statusuppdateringar om någon dyker upp som är värd att förtälja. Framsidan blir nog en typisk sådan.

 

Annars är projektet vid vägs ände, hastigt och lustigt. För mig var det spännande, lärorikt och inte minst riktigt roligt. Tack ska ni ha för hjälpen!

 

Mvh

Hans Olsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namn nummer två blev Rogan Flugelhorn, valt av Big Less. Grattis!

Rogan fick ta över en deltagares namn i pokeromgång 3.

 

Välkommen in i Kings Hope, på sätt och vis :) Kul!

 

Härnäst väntar jag på omslaget till boken, och hoppas kunna visa upp åtminstone framsidan om några dagar.

 

Om ingen misstycker fortsätter jag posta statusuppdateringar om någon dyker upp som är värd att förtälja. Framsidan blir nog en typisk sådan.

 

Annars är projektet vid vägs ände, hastigt och lustigt. För mig var det spännande, lärorikt och inte minst riktigt roligt. Tack ska ni ha för hjälpen!

 

Mvh

Hans Olsson

 

Haha, otroligt roligt! :-D

 

Lycka till med boken! Och ja, pokern i den HAR blivit bättre. Frågan är väl om den är tillräckligt bra, men jag håller tummarna för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hejsan, pokervänner!

 

Jag tänkte bara meddela att mitt manus nu äntligen har gått iväg till sättning, vilket betyder att tryckprocessen är igång.

 

Den 27/8 är det release.

 

Såhär lyder några röster om boken:

"Med skickliga händer och flera ess i rockärmen leder författaren Hans Olsson läsaren ned i avgrunden. King’s Hope är en innovativ och välskriven skräckthriller där spänningen är genomgående. Det är The Hunger Games för pokergenerationen." Jonny Berg, Swedish Zombie

 

"Jag har spelat poker på många ställen i världen, från Las Vegas till Macao, och bevittnat insatser folk bara kan drömma om. Men spänningsromanen King's Hope tar pokern till en helt ny nivå - till ett spel på liv eller död." Simon "Dybban" Lindell, pokerkrönikör

 

"King's Hope är en av de mest annorlunda beskrivningar av poker som jag läst under min karriär som professionell pokerskribent. Till och med de mest framgångsrika karaktärerna i boken spelar och pratar poker på ett sätt som ingen normal spelare idag gör, men å andra sidan finns det väl inget normalt i att spela när ditt liv ligger i potten i precis varje hand. Dessutom lyckas Hans Olsson att få mig att hela tiden vilja läsa en bit till, och det är väl egentligen det enda som betyder något?" Erik "Valterego" Rosenberg, chefredaktör Poker.se

 

Tack för visat intresse!

 

Mvh

Hans Olsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...