Gå till innehåll

tveksamt floppbeslut


knasig35

Recommended Posts

Hallå va fan spelar det för roll om det är ett proffs eller inte? Så du menar på allvar att om 5 spelare säger att det var dåligt spel så menar du att vi har fel? Du är absolut inget proffs själv.

 

kan lova att jag kan spelet bättre än dom som skrivit hittils...dom klagar inte på min flopsyn...dom har hakat upp sej på preflopspelet...de är inte de som vi är ute efter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men i detta läget så kom det inte 3 knektar, skitsamma att du synar preflop, kanske får turen med dig, men efter flop synar du all-in med par i 6 med dom dragen som ligger ute, då du har ett par i 6 är inte bra syn, du har varken stege eller färgdrag, du kan endast hoppas på kung dam knäckt eller 6 där men du får tänka att alla dom korten kan komma in spader och då blir din chans ännu mindre då han hade fått in sin färg med ess hög. Om du räknar lite på matten så är det fel spelat vf kan du inte bara erkänna det var fel spel och att du var tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gubben du förstår att, AKQJ är en mycke bättre hand än AJTT i en 5betad pot....nej vi får helt enkelt vänta på att nån som kan spelet skriver här, din analys går inte att ta på allvar

 

Kör händerna i stove får du se vem som leder... som du såg skrev jag att AJ1010 var doublesuited. Sen kan det ju vara QQxx eller KKxx som är duoblesiuted med eller inte och de slår också AKQJ.

 

http://www.cardplayer.com/poker-tools/odds-calculator/omaha

 

Nu slutar jag mata trollet annars tror jag detta blir 20 sidors diskussion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men i detta läget så kom det inte 3 knektar, skitsamma att du synar preflop, kanske får turen med dig, men efter flop synar du all-in med par i 6 med dom dragen som ligger ute, då du har ett par i 6 är inte bra syn, du har varken stege eller färgdrag, du kan endast hoppas på kung dam knäckt eller 6 där men du får tänka att alla dom korten kan komma in spader och då blir din chans ännu mindre då han hade fått in sin färg med ess hög. Om du räknar lite på matten så är det fel spelat vf kan du inte bara erkänna det var fel spel och att du var tilt.

 

ja hade 2parsdrag o trisschans istället....ja blev stäld mot nästan toppen av hans range här o jag missade med 6%...han spelar samma med alla sina AAxx händer...har han inget färgdrag där, som han kommer va utan oftare än han har de...så plussar vi 7.5% här,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör händerna i stove får du se vem som leder... som du såg skrev jag att AJ1010 var doublesuited. Sen kan det ju vara QQxx eller KKxx som är duoblesiuted med eller inte och de slår också AKQJ.

 

http://www.cardplayer.com/poker-tools/odds-calculator/omaha

 

Nu slutar jag mata trollet annars tror jag detta blir 20 sidors diskussion...

 

men ge dej, vilken hand tror du spelar sej bäst i en 5betad pot?

 

efter att jag har 4betat, vilken hand tror du han helst 5betar med akqj eller ajtt...om ditt svar är de senare så tänk om....alltså va händer här igentligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu om ni slagit vad om floppen ska jag erkänna att jag verkligen inte ska vara någon domare i frågan. Jag har inte spelat NLT på två år aktivt och aldrig spelat vinnande PLO :roll:. Jag har också väldigt dålig koll på vilka som är bra sen 2012-2013 någonting på plo och nlt för den delen också. Gick in på svs för att kolla vilka nicks som finns här också, Eddor har haft en dagbok för inte så länge sen, fhaugen har inte varit aktiv sen 2010 skulle jag gissa, om du skulle lyckas få tag på Leo (isildrooon) så kan du få ett bra svar men han har man bara sett sporadiskt senaste åren. Gissar att du får bättre svar på 2+2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ge dej, vilken hand tror du spelar sej bäst i en 5betad pot?

 

efter att jag har 4betat, vilken hand tror du han helst 5betar med akqj eller ajtt...om ditt svar är de senare så tänk om....alltså va händer här igentligen

 

Generellt spelar jag helst de starkaste händerna, oavsett om det är 3, 4 eller 5 bettat. Om du frågar vilken jag helst möter AAxx med så är det en annan fråga. Men då finns det ju händer som är roligare än AKQJ också.

 

Du tänker fel här och förutsätter att FI ska 5 betta AKQJ men att han bara kommer syna/folda starkare händer som spelar sämre mot AAxx. Så han ska alltså sätta dig på en range som bara spelar AAxx trots att du sa att du bluffat han en massa? Får inte ihop det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt spelar jag helst de starkaste händerna, oavsett om det är 3, 4 eller 5 bettat. Om du frågar vilken jag helst möter AAxx med så är det en annan fråga. Men då finns det ju händer som är roligare än AKQJ också.

 

Du tänker fel här och förutsätter att FI ska 5 betta AKQJ men att han bara kommer syna/folda starkare händer som spelar sämre mot AAxx. Så han ska alltså sätta dig på en range som bara spelar AAxx trots att du sa att du bluffat han en massa? Får inte ihop det

 

så mot en 5bet i min situation här, va sitter du helst med KKxx eller 6789? tänk efter nu en gång innan du svarar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så mot en 5bet i min situation här, va sitter du helst med KKxx eller 6789? tänk efter nu en gång innan du svarar

 

Beror på FI... mot random okänd spelare tar jag 6789 eftersom random ofta är viktad ganska kraftigt mot AAxx. Men du har ju propagerat för att både du och FI har en bra mycket bredare range vilket också bevisas genom att du sitter på den skiten du sitter på och då tar jag KKxx alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...