Gå till innehåll

Saknar ni någon form av pokerrelaterad mjukvara?


eurythmech

Recommended Posts

Det slog mig nyss att det vore kul att göra något pokerrelaterat mjukvaruprojekt, men jag vet bara inte vad. Har ni några bra förslag?

 

För att det ska vara realistiskt att jag tar till mig det bör det antagligen inte vara så värst GUI-mässigt komplicerat och om det är frågan om något hyggligt komplext borde projektet lämpa sig att släppa partiellt med delar av funktionaliteten på plats, snarare än att det krävs månaders jobb för att kunna släppa något som är användbart för någon.

 

Så, tänk snarare Pokerstove än Pokertracker, om ni förstår. Plattform är inte så viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker mig ett program som talar om hur många 2,3,4,5.....K,A som exponerats under given samt räknar hur många av varje suit som exponerats.

 

HUD hade väl vart lämpligt :)

 

Är väl mest intressant på Stars! Säkert förbjudet dock...

Det är tillåtet. Finns redan tillåtna program som gör liknande fast annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du snickrar ihop en sniffer som plockar ut de gemensamma korten, ens egna kort, pottstorlek, stackstorlek och betsizes i realtid från Stars och är anropningsbar från vb/c# så finns det folk som är intresserade.

 

Låter jobbigt att underhålla. Är hellre personen som anropar något sådant existerande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Blev det något?

 

Något jag gärna skulle använda är en equity-kalkylator som tar hänsyn till foldade ranger, dvs användaren sätter upp öppningsranger för alla positioner och sen om sb och bb får in det viktas brädorna enligt de frekvenser av korten som finns kvar.

 

En light-variant av detta vore att bara låta användaren sätta upp öppningsranger för att se hur frekvensfördelningen av de levande korten påverkas när det är 7 foldade ranger innan. Ex A delas med 1.1x frekvens, 2 delas med 0.93 osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...