Gå till innehåll

Program för poker


Larsp777

Recommended Posts

Hej! Spelat ganska mycket poker men aldrig använt ett program.

 

Vad är fördelarna med program och vilka är bäst?

 

Holden Manager 2 och Poker tracker 4 är dom två vanligaste och troligen dom bästa. Jag använder PT4 för det är snyggare och ger mig ett lugn, gentemot HM2 som är kaos rakt igenom men ger lite mer om man lär sig det och har fler program att koppla ihop det med. Kör du med ett av programmen +tilläggsprogrammet Notecaddy, så talar datorn om vad motståndaren har för svagheter. (Det gör dom andra programmen oxå men där i form av siffror som du för tyda själv. Finns iofs mängder med filmer på respektives hemsida+ YouTube som går igenom sånt.

 

I dag så är det ingen direkt fördel att spela med dator utan tvärtom en nackdel att spela utan eftersom du möter så många som har samma program som på några hundra händer hittar dina luckor. Fördelen är väl då att du kan analysera ditt eget spel väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha,ha!

 

Ok, jag kanske läste slarvigt eller missförstod :)

 

Tänkte bara att eftersom alla använder programmen kanske det inte ger en fördel.

 

Detta gjorde mig lite fundersam:

 

"I dag så är det ingen direkt fördel att spela med dator utan tvärtom en nackdel att spela utan..."

 

Menar du att det inte är en fördel att använda ett program men en nackdel om man inte gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha,ha!

 

Ok, jag kanske läste slarvigt eller missförstod :)

 

Tänkte bara att eftersom alla använder programmen kanske det inte ger en fördel.

 

Detta gjorde mig lite fundersam:

 

"I dag så är det ingen direkt fördel att spela med dator utan tvärtom en nackdel att spela utan..."

 

Menar du att det inte är en fördel att använda ett program men en nackdel om man inte gör det?

 

 

Det är ju vad han skriver och då får man ju fråga sig om en nackdel är något man vill eller inte vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha,ha!

 

Ok, jag kanske läste slarvigt eller missförstod :)

 

Tänkte bara att eftersom alla använder programmen kanske det inte ger en fördel.

 

Detta gjorde mig lite fundersam:

 

"I dag så är det ingen direkt fördel att spela med dator utan tvärtom en nackdel att spela utan..."

 

Menar du att det inte är en fördel att använda ett program men en nackdel om man inte gör det?

 

Haha, sry. Det är luddigt skrivet. Håller med.

 

Med program:

Det ger dig en edge över alla som spelar utan program och även såklart mot alla som spelar med program men inte använder statsen till sin fördel i spelet.

 

Utan program:

Om du är en spelare med luckor i ditt spel och inte använder program och täpper till luckorna, så kommer dina motståndare krossa dig över tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar programmen på svenska spel?

 

Åtminstone HM2 funkar. Både Pokertracker och HM har generösa testperioder där man kan testa programmen gratis.

 

Problemet är väl bara det att man måste vara ganska bra på poker för att få ut nåt av dem. Ju bättre man är desto mer får man ut av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snor tråden lite: För cirka ett år sen så ändrade jag så att svs skulle komma ihåg min position så jag alltid satt längst ner på bordet. Jag ställde in i HEM var jag satt och allt som behövdes, och det blev ett helvete. Fick hela tiden mellan händer rotera hud'en eftersom den bytte till fel spelare, positionerna cpade ur och hud's låg ovanpå varandra, etc. Fick hålla på ett jävla tag för att återställa allt.

 

Är det fixat med senaste patchen? Är lite rädd för att ens försöka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...