Gå till innehåll

Aktier, öl, och i viss mån poker


Ola Brandborn

Recommended Posts

Den 2017-12-28 kl 15:23, säger Ola Brandborn :

Fast Juholt gav väl typ tre gånger sidfläsket när det redan var klart. Eller om det var 1.30, kommer inte ihåg, men löjligt odds var det i alla fall.

 

1.3 efter att partistyrelsen hade beslutat att partistämman väljer honom var det väl, ja.

 

Börjar någon tidpunkt för PPC klarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två Omahasittningar denna vecka när jag är gräsänkling

Fredags 3,5h PLO 20-20, 12.000 kr plus. Okej bord, men inte superbra (blev tydligen jättegöttigt framåt småtimmarna)

Lördags 3h Texas/PLO 20-20, 3.000 kr plus. Semitråkigt bord, Texasinblandningen nittar ju tyvärr till det hela (men som kompensation så kommer det ibland någon spelare som inte kan värdera Omahahänder som kompensation).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Två Omahasittningar denna vecka när jag är gräsänkling

Fredags 3,5h PLO 20-20, 12.000 kr plus. Okej bord, men inte superbra (blev tydligen jättegöttigt framåt småtimmarna)

Lördags 3h Texas/PLO 20-20, 3.000 kr plus. Semitråkigt bord, Texasinblandningen nittar ju tyvärr till det hela (men som kompensation så kommer det ibland någon spelare som inte kan värdera Omahahänder som kompensation).

 

Var spelar du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Ola Brandborn :

På den fria marknaden

Jo det misstänkte jag. Den ofria marknaden har 10-10 och 25-25. 
K, O eller F alltså. Jag gissar på O. O är kända för Omaha och om jag minns rätt är det 20-20 som är nivån där.
O har flyttat va? Jag har inte varit där sedan flytten. Är det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helgens tre sittningar på tot 18 h slutade på +10700. Missnöjd, med lite röta hade jag gått 60k plus (exempelvis fick vi in 18k vardera på brädan 69T-K två ruter där fi hade QJ87 och jag hade AQJ8 med QJ-ruterdraget, fi ska dodgea alla ruter, två knektar och två damer. 12 outs för mig för scoop (ruter 8 fanns i våra händer).

25k plus i januari, borde vara gräsänkling oftare alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

På vårt lokala Systembolag är Stallhagens Baltic Porter den enda portern i sortimentet, typ. Det är långt upp i norr på finska gränsen och jag har ingen aning om hur den hamnade där, blev iaf glad när jag upptäckte det, flaskan är snygg dessutom :D Går det bra för Stallhagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger boman :

På vårt lokala Systembolag är Stallhagens Baltic Porter den enda portern i sortimentet, typ. Det är långt upp i norr på finska gränsen och jag har ingen aning om hur den hamnade där, blev iaf glad när jag upptäckte det, flaskan är snygg dessutom :D Går det bra för Stallhagen?

Flaskan är som du säger snygg, men om du kollar på den så kan du se att dom faktiskt glömt att skriva Stallhagen på etiketten :-)

Just den ölen vann pris för Finlands bästa mörka öl 2017, och hamnade efter det på Systembolagets ordinarie sortiment, så att den hittat just till finska gränsen är ingen skräll. Det går nog bra för Stallhagen, men i år har man tagit mycket kostnader för byggandet av nytt brygghus, man slog ju i taket kapacitetsmässigt innen dess, så resultatet lär ju dämpas på grund av detta.

Men jag lider med dig om det bara finns en Porter i utbudet, dricks det bara Koff och Norrlands Guld där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-02-01 kl 20:44, säger boman :

Tilläggas bör väl att jag kammade hem massa poäng hos svärfar genom att köpa honom den! Han älskar porter men är av äldre skolan som inte betalar mer än 15 spänn för en öl så det var mycket kul ? Tar mer än gärna fler rekar

Den här videon är nog intressant för dig och svärfar, speciellt lite om portern... 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Den 2018-01-04 kl 07:20, säger Ola Brandborn :

Skönt, det blev för lite intresse för procentköp... jag ångrade mig direkt efter att jag postat förslaget, så jag är glad att ni nte stod i kö för det :-)

Jag har helt enkelt så liten lust nu att nätgrinda, så jag skippar det projektet.

Ni får skylla er själva, satsat 2*24€ + 2*10€ och ska tydligen åka till Tallinn nu i maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...