Gå till innehåll

Aktier, öl, och i viss mån poker


Ola Brandborn

Recommended Posts

Jag har tyvärr druckit "en del (ett par burkar) coca-cola per dag de senaste dagarna. I morse kom jag helt plötsligt på varför; Frugan kommer äntligen nu på söndag om en vecka, jag är helt enkelt nervös, och dricker CCn för att må bra!

 

Because Im worth it!

Nervös för att frugan kommer? :o Hur ska vi tolka det?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11h? :o Hur många kvadrat? Vad ingick i städningen?
55 kvadrat. Senast någon dammsög, torkade eller gjorde någonting var för 1½ år sedan.

http://www.maries.se/files/11%20Tj%C3%A4nstebeskrivning%20Storst%C3%A4dning%20PR.pdf

 

Hur ska vi tolka det?
Well, har man bott ensam sedan man var 18 så är det en stor omställning.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sjuk bugg, jag kan inte besvara Opterons inlägg, kommer bara till inloggningssidan... Men i alla andra trådar går det bra!

 

Så, på A säger vi, citat Opteron

...Har sett STAR VR som ett spännande projekt i ett företag som är undervärderat bara på framtida OTWD-intäkter, Payday och den växande förläggarverksamheten...
(min understrykning)

 

och på B säger vi PE-tal 86 enligt Avanza.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sjuk bugg, jag kan inte besvara Opterons inlägg, kommer bara till inloggningssidan... Men i alla andra trådar går det bra!

 

Så, på A säger vi, citat Opteron (min understrykning)

 

...Har sett STAR VR som ett spännande projekt i ett företag som är undervärderat bara på framtida OTWD-intäkter, Payday och den växande förläggarverksamheten...

 

och på B säger vi PE-tal 86 enligt Avanza.

 

Låter som en riktigt tråkig bugg, hade verkligen hoppats du skulle vilja ge din syn på läget i Starbreezeron-dagboken, speciellt efter att du utan att specifera på något sätt varför eller med hur mycket droppa att Starbreeze skulle vara väldigt övervärderat i Heltoks dagbok

 

 

 

Jag väljer att tolka ditt ovanstående inlägg iaf som att ditt huvudargument för att Starbreeze skulle vara övervärderat är dess P/E på 86?

 

Min åsikt är att det resonemanget är befängt och för att åskådliggöra min tes ska jag dels lista saker som påverkar Starbreeze P/E och vidare lista saker som i dagsläget inte påverkar P/E

 

 

Påverkar inte Starbreeze P/E:

 

RAID WW2

Dead By Daylight

Payday 2 mobile

John Wick VR

Elementerra VR

Payday - Filmen

Overkills the Walking Dead

Crossfire 4 player co-op

Payday i en version anpassad för olika Asiatiska regioner tillsammans med Smilegate - utgivare av världens mest spelade datorspel ”Crossfire”

Crossfire 4 player co-op

STAR VR - Ett VR-headset tillverkat av Acer med bättre som dels ska lanseras tillsammans med IMAX och dels säljas/marknadsföras till företagsmarknaden (forskning/sjukvård/arkitektur/valfritt)

Geminose

Företaget Starbreeze kassa

 

 

Påverkar Starbreeze P/E

 

Försäljning av spelet Payday 2 på Steam samt Konsol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Låter som en riktigt tråkig bugg, hade verkligen hoppats du skulle vilja ge din syn på läget i Starbreezeron-dagboken, speciellt efter att du utan att specifera på något sätt varför eller med hur mycket droppa att Starbreeze skulle vara väldigt övervärderat i Heltoks dagbok
Det skrev jag inte. Jag skrev (angående Paradox):
Det är hög värdering, men jämför man med Starbreeze så är den låg.
Ety PE 18-20 << PE 86. För det är två ganska jämförbara bolag.

 

Jag väljer att tolka ditt ovanstående inlägg iaf som att ditt huvudargument för att Starbreeze skulle vara övervärderat är dess P/E på 86?
Nej,du ska tolka mig att jag lollar åt ditt uttalande om att Starbreeze är undervärderat bara på framtida intäkter, när det är just PE-talet som är ett (trubbigt mått) på hur man värderar inteckningen av framtida intäkter.

 

Påverkar inte Starbreeze P/E:

 

...lång lista...

Jo, exakt precis alla dessa, förutom kassan (well, kassan påverkar också, eftersom man nu lånat pengar för att få ihop kassan, dvs man betalar ränta), påverkar PE-talet. För det är ju typ detta som PE-talet mäter, hur man spekulerar att denna lista ska ge Starbreeze en massa framtida intäkter. Annars får man i dagsläget vänta 86 år innan man får tillbaka sina pengar utdelningsvägen.

 

Som sagt, jag skriver inte att Starbreeze är övervärderad, jag skriver i Heltoks dagbok att jämförelsevis är det andra "likartade bolaget" är inte lika högt värderad och jag skriver i min dagbok att du har fel, när du hävdar att inte alla framtida projekt är inprisade i aktiekursen.

Redigerad av Ola Brandborn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hubbabubba och Katt3n på besök. Kommer ångra denna kväll i morgon, men drinklistan var som följer, i ganska exakt ordningsföljd:

 

Ceremonie

Ceremonie

SAS RAS 1 (Kvällens unikaste flaska)

US Red Ale

Double Chili Lakrids Ale (Kvällens Fyverkeri)

Limfjords porter

Honungsöl

Dark Honey

Beebock

Baltic Porter

Smoke on the Porter, Fire in the Rye (kvällens starkaste flaska)

Redigerad av Ola Brandborn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Mitt förakt för Moderaterna överskuggas enbart av mitt förakt för sossar och miljöpartister.

 

Kan inte Finn Bengtsson och Hanif Bali bryta sig ur M och startar ett nytt parti. Eller Hanif Bali på allvar utmana Batra som partiledare för M? Det är det enda som skulle kunna ge M min röst åter.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22880044.ab

http://iotakt.se/blogg/knapptryckarkompaniet/

Redigerad av Ola Brandborn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för ikväll.

Ras 1 var det mest minnesvärda men red var nog kvällens favorit.

Får för övrigt hålla med Slaktavall "boende har rätt..."

Red missade jag, när drack vi den? Efter RASen va? Det är kul att du gillar den, är ju bryggeriets bästa öl enligt de sakkunniga (även om jag inte håller med).

 

Får för övrigt hålla med Slaktavall "boende har rätt...
Missar referensen, pls explain
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha självklart.

 

Men visst är det lustigt? Vi som har Mac, kör win vid sidan av, eller migrerat.

Till det är vi tyvärr nödda och tvungna, bland annat eftersom pokersaiter numera inte har pengar att ta fram en vettig OSx-klient.

Vi använder dagligen båda systemen, vi jämför oavbrutet, alltid.

Vi envisas oftast med att tjata om hur bra OSx är, men vi har ingen rösträtt.

 

Andra sidan, de som bara kör win, inget annat än win. Som överhuvudtaget inte använt en mac. De har rösträtt och vet att microsofts operativsystem är bäst, liksom deras övriga program, läs Skype, IE osv

 

Nåja halvidiot som jag är, jag håller fast vid att det OSx är överlägset. Men ger rätt på en punkt till mina belackare. Mac är på tok för dyrt, och kanske FÖR dyrt.

Men bara kanske ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...