Gå till innehåll

Life in progress


bjorntobias

Recommended Posts

Eftersom min personliga utveckling helt stannat av och jag i själva verket dricker för mycket whiskey och byter sexpartner så ofta att jag inte kan göra min samhällsplikt och bli blodgivare så tänkte jag åtminstone försöka utveckla mitt spel vid borden.

 

Men till synes av grafen och statistiken här så är jag ett hopplöst fall och hoppas på lite hjälp från forumet som hittills har hållit mig vid liv. Gissar att det här håller lika länge som min nuvarande sexuella förbindelse.

 

PS. Om nån på rak arm kan svara på var jag tappar min stålars så vore det lika underbart som en belly shot.

 

 

iXWi9gOl.png

 

 

YS32i8Il.png

 

 

vsVyH0hl.png

Redigerad av bjorntobias
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska du sitta och nöta på pokerstars? Sämst jävla värde någonsin, de är SvS som gäller. Ja PT4 funkar utmärkt på min Macbook Pro.

 

Det kan man ju fråga sig. Men jag tänkte att om jag bryter ner mig fullständigt mentalt där och ändå är BE efter nästan 20k händer. Då kommer hoppa på världens bästa run good period i livet som helhet när jag väl byter site.

 

Kanon med PT4 och SvS. Vad är tricket för att få det att fungera? För mig hittar in PT4 handhistoriken.

 

Det där med att kvalificera sig för att bli blodgivare är inte lätt. Nån gång per år slår tanken mig och jag surfar in på geblod.nu eller motsvarande och läser igenom kriterierna. Efteråt känner man sig bara smutsig och värdelös. :-(

 

Men lycka till du!

 

Jag vet, det är hård bad beat. Men jag är kanske inte riktigt lite smutsig och promiskuös som det låter. Tränar ganska mycket styrka, vikter och kroppsvikt, kör en hel del kondition och är allmänt i ganska god form. Däremot får man ju inte byta partner inom loppet av 3 månader, och det händer ju ibland att man har fler än 4 bortamatcher per år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Eventuellt dags för en uppdatering. Tränar inför Vasaloppet och kör en jävligt rolig tyngdlyftarprogrammering, så det här med poker prioriteras inte så högt just nu.

 

Dagens morgonpass bestod av att hitta en relativt tung etta i ryck och stöt, gick upp till 72,5 och 95 vilket var okej. Har pers på 85 och 105, så det var ju en bit ifrån. Men körde en liten löpsatsning i somras så jag har tappat en del styrka sen dess.

 

Well well, här är resultaten vid bordet so far.

 

 

r5N60Bal.png

 

4lpZgkel.png

 

lwfX06zl.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta gillar vi att squeeza här?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): 124.09 BB

BB: 279.01 BB (VPIP: 27.72, PFR: 19.80, 3Bet Preflop: 2.86, Hands: 107)

UTG: 112.04 BB (VPIP: 62.03, PFR: 22.99, 3Bet Preflop: 2.63, Hands: 191)

CO: 141.91 BB (VPIP: 28.13, PFR: 17.19, 3Bet Preflop: 8.00, Hands: 67)

BTN: 98.74 BB (VPIP: 23.88, PFR: 20.90, 3Bet Preflop: 13.64, Hands: 71)

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:spade: Q:club:

 

fold, CO raises to 2.88 BB, BTN calls 2.88 BB, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What up med det här? Jag tänker mig att den här brädan som ligger ger mig ganska bra +ev att skjuta på när det kommer till min action. Hur tänker ni?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: 272.57 BB (VPIP: 38.10, PFR: 23.81, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 22)

CO: 95.03 BB (VPIP: 33.33, PFR: 22.22, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 22)

Hero (BTN): 100 BB

SB: 109.54 BB (VPIP: 18.37, PFR: 15.31, 3Bet Preflop: 10.53, Hands: 103)

BB: 234.77 BB (VPIP: 25.27, PFR: 21.98, 3Bet Preflop: 2.63, Hands: 92)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 3:club: 3:spade:

 

fold, CO raises to 2 BB, Hero calls 2 BB, SB raises to 9 BB, fold, CO calls 7 BB, Hero calls 7 BB

 

Flop: (28 BB, 3 players) 5:spade: 7:diamond: 7:spade:

SB bets 16 BB, fold, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What up med det här? Jag tänker mig att den här brädan som ligger ger mig ganska bra +ev att skjuta på när det kommer till min action. Hur tänker ni?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: 272.57 BB (VPIP: 38.10, PFR: 23.81, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 22)

CO: 95.03 BB (VPIP: 33.33, PFR: 22.22, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 22)

Hero (BTN): 100 BB

SB: 109.54 BB (VPIP: 18.37, PFR: 15.31, 3Bet Preflop: 10.53, Hands: 103)

BB: 234.77 BB (VPIP: 25.27, PFR: 21.98, 3Bet Preflop: 2.63, Hands: 92)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 3:club: 3:spade:

 

fold, CO raises to 2 BB, Hero calls 2 BB, SB raises to 9 BB, fold, CO calls 7 BB, Hero calls 7 BB

 

Flop: (28 BB, 3 players) 5:spade: 7:diamond: 7:spade:

SB bets 16 BB, fold, Hero ???

 

Pre är fine, men jag viker bara floppen. Alla runouts är äckliga, om du inte redan är slagen av högre pp eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What up med det här? Jag tänker mig att den här brädan som ligger ger mig ganska bra +ev att skjuta på när det kommer till min action. Hur tänker ni?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: 272.57 BB (VPIP: 38.10, PFR: 23.81, 3Bet Preflop: 14.29, Hands: 22)

CO: 95.03 BB (VPIP: 33.33, PFR: 22.22, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 22)

Hero (BTN): 100 BB

SB: 109.54 BB (VPIP: 18.37, PFR: 15.31, 3Bet Preflop: 10.53, Hands: 103)

BB: 234.77 BB (VPIP: 25.27, PFR: 21.98, 3Bet Preflop: 2.63, Hands: 92)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 3:club: 3:spade:

 

fold, CO raises to 2 BB, Hero calls 2 BB, SB raises to 9 BB, fold, CO calls 7 BB, Hero calls 7 BB

 

Flop: (28 BB, 3 players) 5:spade: 7:diamond: 7:spade:

SB bets 16 BB, fold, Hero ???

 

Jag hade 3 bettat pre med tanke på din position. Hade SB reraisat dig så är de en enkel fold. Han hade synat sen checka på flopp så är de bara att raisa och stor chans att han viker.

 

Väljer man att syna som i detta fall så är de bara att kasta på flopp.

Redigerad av nioh87
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre är fine, men jag viker bara floppen. Alla runouts är äckliga, om du inte redan är slagen av högre pp eller dylikt.

 

Jag hade 3 bettat pre med tanke på din position. Hade SB reraisat dig så är de en enkel fold. Han hade synat sen checka på flopp så är de bara att raisa och stor chans att han viker.

 

Väljer man att syna som i detta fall så är de bara att kasta på flopp.

 

Preflop utan fisk i blindsen:

 

Fold > 3 bet > flat

 

Ah, ni tänker så. Jag får väl eventuellt tänka om lite här till nästa gång då, även om det kanske inte riktigt dyker upp såna här händer alltför ofta.

 

Hur som helst tyckte jag det luktade klena händer så jag bombade på och plockade hem potten denna gång. Men ja, eventuellt inget bra spel.

 

Imorrn drar jag till Orsa-Grönklitt med jobbet, skidläger torsdag-söndag. Ska köra öppet spår i år så måste nöta in lite mil. Får se om jag lyckas få in några fler händer under helgen, hoppas. Känns rätt bra i spelet nu ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Äntligen tog januari slut. Började månaden, med vad jag själv tycker var väldigt stabilt och balanserat spel. Men efter ca 6-7 tusen händer tappade jag visst fokus och fick aldrig tillbaka det. Lyckades iaf med mitt mål att spela mer än 10k händer. Nu blir det nya tag i februari.

 

Nån som pallar med att kommentera mina stats?

 

 

uui1Ynsl.png

 

 

HQUKlJNl.png

 

 

02RJtxLl.png

 

 

1L0hO4Ml.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...