Gå till innehåll

Livepoker & öl - kan det bli bättre?


freddex1989

Recommended Posts

Den 2017-11-06 kl 16:47, säger freddex1989 :

Ja, självklart ska du få det. Här kommer det.

Jag försöker anteckna ganska flitigt i telefonen när jag spelar, så det finns en hel del spel och andra roliga situationer att redovisa för dagboken. Det blev spel i nästan 5 timmar igår. Tyvärr gick det rätt kasst. :( Jag spelade nog inte mitt a-game för att det fanns två spelare vid bordet som jag störde mig på. Den attityden som vissa har alltså. :evil: Det börjar med att snubben till höger om mig säger åt mig (jag sitter på seat 7) att inte snacka så mycket med han som sitter på seat 2. För att det stör hans spel. Han kan inte tänka. Han måste fokusera när han floppar triss. (jo han sa så) Seat 2 var en trevlig svensk kille från vischan. Dialekten lät som Värmland. Värmlänningen var dessutom en maniac som hatade pengar. Han var rätt berusad också. Men jag vill att turisterna från vischan ska trivas och ha en kul stund i Stockholm. God kundvård, som Ola Brandborn säger. 

Seat 6 var en äldre man från Mellanöstern. Fisk. Speltorsk. Spelar 90% av alla händer i alla positioner. Jag vet inte hur många tusenlappar han plockade upp, men dom var några. Hade han otur? Nej, han kunde spela :As::3d: som att det var stålet. Eller syna en pre-flop raise 110kr (från BTN) på BB med :9h::3h: för att dom var ju soooted t.ex. Man kan se i ögonen på dom hur det glöder när dom har en rusch eller hur det svartnar när dom tappar. När bluffarna sitter (ja, dom bluffar hela tiden) knyter dom näven och jublar "Yes". Det måste vara en jävla adrenalinrusch i blodet för dom bluffar konstant. Han visade sina händer hela tiden också. Den andra spelaren som fick mig lite ur balans var också en äldre man från Mellanöstern på seat 8. Han ska hela tiden berätta vad han tror folk har och berätta för dom hur dom skulle ha spelat. Störigt.

Jag backade 2790 igår. Det svider. Ändå var motståndet var klart sämre än i lördags. Men det kanske är så att jag har svårare att sätta dåliga spelare på en hand än dom bra? Varians. :( Söndagar är inte en bra dag för poker. Jag ska stryka söndagar ur min pokerkalender. Då ska man umgås med familjen och softa efter en lång lördagssession. 

Nu blir det mer gnäll från igår.

Hand #1.
Jag har :Ks::Kd: utg+1. Det har varit väldigt slaskigt och ständiga raise på 80-200 kre preflop. Jag behöver inte skämmas när jag höjer till 110. 4 spelare synar. Potten är 460. Floppen :Qs::2c::7d:  Jag bettar 250. Två foldar och en synar. Turn :3s: Check. Check. River. :5h: Check på mig. Fi bettar 560. Vad gör vi? 
Info om Fi. Kille ca 25-28 år från Asien. Ser han ofta på CC. Känner alla. Tror att han bara spelar 10-10. Spelar alldeles för många händer och är svår att sätta på en hand. Jag tror han är en vinnande spelare, men han måste ha sjuka swings med den spelstilen.

Hand #2.
Handen efter. Jag på UTG+2. :Js::Jc: Bet 60. UTG+3 höjer till 220! Det är förresten snubben som ska analysera alla och gissa vad folk har för starthänder. Två spelare synar. Potten är 740. Jag har 1600 bakom. Det är väl bara att ställa? Så gör jag. UTG+3 går all-in för totalt 3500. Resten foldar. Floppen :Qs::Js::Th: Turn. :Xd: River :Xc: Utg+3 visar upp :Ad::Kc: för en floppad stege. 
Nu ska det analyseras igen. Ja, allt hade väl åkt in även om jag bara synat 220 preflop. Han var lite sur för min all-in för att det visar sig att någon foldade Q9 och den andra hade :As::Xs: Han hade ju kunnat få deras stackar också, menar han. Han säger åt mig att bara syna nästa gång. (duh) Jo, för nästa gång floppar du väl också stegen med AK?

Hand #3.
Lite senare. Jag har laddat om och har nu 2000 kr på bordet.
Limpfest. Vi är 7 spelare som ser floppen för 10 kr. Sånt gillar jag! Det blir mer action sen för att det är så många som alltid träffar något och jag känner att jag har en stor fördel mot dom andra att räkna outs, position, potodds, bet-sizing osv. Jag har :Kh::Ts: Min pos är nu UTG+2. Floppen :Qd::Js::2d: Någon bettar 50. (pot 70) Vi är 4 kvar som ser turn. Potten är 270. Turn :9s: NUTS! En checkar före mig. Jag bettar 180. Seat 8 som är UTG4 synar. Pot 630. BTN går ALL-IN. Han började på 1700. Jag går givetvis all-in också. UTG4 tänker och räknar. Det dröjer inte länge innan han synar. River är :9d: Jag och BTN har båda KT för turnad nötstegen. Men UTG4 (han som sa åt mig att inte prata så mycket med värmlänningen) visar :Ad::7d: för rivrad nötfärg. Grattis. Suck. 

Hand #4.
Förlorade jag alla händer jag spelade? Nej. När denna hand började hade jag 1200 kr och ser ner på :Ah::Kh: på BTN. Någon bettar 60 kr. Några synar. Jag höjer till 220. Vi är tre som ser floppen. Ca 800 i potten. Floppen :Kd::Xs::Xs: Check. Jag bettar 450. En syn. Turn :Xh: Check. Check. River: :Xc: Fi går all-in. Jag har 530 kr kvar. Snap-call. Fi visar upp :Ks::3s: Jag vinner potten på ca 2500 kr. ÄNTLIGEN!

Hand #5.
Jag glömde anteckna om denna pot, men kommer ihåg det viktigaste. Limpfest i en straddlad pot. Nio spelare ser floppen. Jag har :Ad::7d: kommer inte ihåg min position. Flopp :As::7h::7c: Rund-check. Turn :Yh: rund-check. River :Yh: Potten är 180 kr. Någon bettar 120. Alla foldar. Jag bettar 600 och får en syn av någon som fått en flush.

Hand #6.
Inga anteckningar för denna heller. Jag har 72o på BB. Limpfest. Straddle. 7 spelare. Pot 140. Flopp 77x. Rund-check. Turn X. SB bettar 100. Jag synar. Alla foldar. River X. Potten är 340. SB bettar 250. Jag synar. BB visar upp K7.

Resultat sedan "omstarten".
18/8 10-10 4,5h +1570
19/8 10-10 7,5h -70
19/8 25-25 0,25h -1000
21/8 10-10 7,5h +7290
22/8 10-10 4h -2000
22/8 25-25 3h +1055
25/8 25-25 4,5h -4990
26/8 10-10 7h +4250
2/9 10-10 9h +5410
6/9 10-10 2,5h +1940
7/9 10-10 3,5h -1680
8/9 10-10 7h -740
9/9 10-10 8h +4490
13/9 10-10 5h -3500
30/9 10-10 6h +4200
14/10 10-10 7h -1250
28/10 10-10 6h +4400
2/11 10-10 3h +1260
4/11 10-10 10h +8220
5/11 10-10 4,75h -2790
Totalt: +26.065 kr. (110h á 237 kr/h)

Nu måste jag diska och laga middag till familjen. Men en genomgång av lördagens maratonsession kommer förhoppningsvis senare ikväll. Ingen poker ikväll. Var ledig från jobbet idag, men har fullt program på jobbet imorgon. På återseende.

Tror vi får ta en syn på Hand 1 va? Känns som på flop så kommer du fortsätta med hela din range, vilket han säkerligen vet om (om han nu har lite koll) vilket gör att det känns som att du under reppar din han på turn och river när du chekar, så att han värdebettar en dam känns ju allra högst troligt. Sen om han skulle ha 22-77 så borde han relativt ofta betta den på turn när du endå har en såpass stark range. Men det är ju inte givit, men tror ändå vi måste ta en syn när vi dessutom vet att han spelar slaskigt? Hur slutade handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Strava :

Tror vi får ta en syn på Hand 1 va? Känns som på flop så kommer du fortsätta med hela din range, vilket han säkerligen vet om (om han nu har lite koll) vilket gör att det känns som att du under reppar din han på turn och river när du chekar, så att han värdebettar en dam känns ju allra högst troligt. Sen om han skulle ha 22-77 så borde han relativt ofta betta den på turn när du endå har en såpass stark range. Men det är ju inte givit, men tror ändå vi måste ta en syn när vi dessutom vet att han spelar slaskigt? Hur slutade handen?

Kul  och trevligt att någon läste och svarade.

Den 2017-11-06 kl 16:47, säger freddex1989 :

Hand #1.
Jag har :Ks::Kd: utg+1. Det har varit väldigt slaskigt och ständiga raise på 80-200 kre preflop. Jag behöver inte skämmas när jag höjer till 110. 4 spelare synar. Potten är 460. Floppen :Qs::2c::7d:  Jag bettar 250. Två foldar och en synar. Turn :3s: Check. Check. River. :5h: Check på mig. Fi bettar 560. Vad gör vi? 
Info om Fi. Kille ca 25-28 år från Asien. Ser han ofta på CC. Känner alla. Tror att han bara spelar 10-10. Spelar alldeles för många händer och är svår att sätta på en hand. Jag tror han är en vinnande spelare, men han måste ha sjuka swings med den spelstilen.

Handen är en del av min whine. Och en del av poängen med handen är att det ibland inte går att analysera eller sätta folk på händer när man spelar 10-10. Jag synade och han visade upp :Qd::2d: för floppad 2-par. Jag tänker högt: -Tur den där gången. Men det kan knappast vara ett vinnande spel i längden att se en flopp för 110 kr med Q2s.
De två spelarna direkt till vänster om mig nickar och ler.

Min poäng är att vi kanske inte ska analysera så jävla hårt. Det är mycket lättare/bättre att tänka "ranges". Spela tajt och betta hårt, value bet value bet value bet. Slå hårt på deras stora ranges. Ta betalt när vi har riktigt bra starthänder. Då är poker enkelt. Vi får helt enkelt vara beredda på att ta smällen av varians när en dåre synar 110 kr preflop med Q2s och träffar 2par. Men som du säger, vi måste kunna sätta han på 77/22 också och folda.

Det blev inget mer skrivande här i dagboken igår och ingen poker heller. Men idag då jävlar. Nu ska jag gå igenom mina anteckningar från lördagens monstersession och ikväll blir det troligtvis poker igen! Jag är sugen efter en dags uppehåll. 

Hand #1.
Tyvärr händer det ibland att dealern gör fel. Det uppstår en situation där en stol är ledig och det kommer en ny spelare. Han hamnar direkt till vänster om BTN, men blir alltså inte SB eller BB. Han måste posta 10 kr för att få spela första handen och det gör han. Det blir alltså BTN, post, SB, BB. Det är "post" som ska ha första kortet, men dealern ger SB första kortet. Jag sitter på UTG+2 och tycker att det ser märkligt ut, men jag hinner inte reagera innan dealern delat ut första varvet. När han kommer till slutet på andra varvet är jag på hugget och ser att "post" får sista kortet. Jag frågar först vem som fick första kortet och dealern svarar att det alltid är SB som ska ha första kortet oavsett om det dykt upp nya spelare som postar. -Va? utbrister jag. Jag protesterar högjutt men dealern står på sig. Några andra spelare ber mig hålla tyst och bara spela. -Vem bryr sig liksom, säger någon. Jag får :6s::3d: och foldar. Efter ytterligare 2-3 händer bryts bordet och vi flyttas till andra bord. Då passar jag på att fråga Brush. Och visst har jag rätt. Jag ser hur Brush sedan "skäller ut" dealern och förklarar hur det ska vara. Jag får också en lite utskällning av Brush som säger att när jag ser något fel så ska jag genast ropa på Brush. Jaha. Visst, det är bara människor och människor gör fel ibland. Men den här var ny. 

Hand #2.
Några limpar in med 10 kr. BTN höjer till 110 kr. Alla foldar utom sista spelaren som tycks tveka. Dealern missar det och ska just skyffla över 50-60 kr till BTN. BTN kastar upp sin hand :Ac::Kd: Då upptäcker alla att det är en spelare kvar som inte har foldat. Dealern erbjuder de båda spelarna att spela handen klart, men att BTN då får spela med öppna kort. Hur hade ni gjort om ni var den andra spelaren? (jag hade lätt spelat handen) 

Hand #3.
Det här med bet-sizing alltså. De flesta sitter med 1000-2000 kr. Det är fold, fold. UTG+2 bet 200 pre i en pot på 20. Han får två synar. 640 i potten. Efter floppen bettar UTG+2 800. Vadå bet-sizing? Det är det här vi har att göra med ... då vet ni ute i stugorna hur det är att "grinda" 10-10 på CC. :D 

Hand #4.
Jag sitter UTG+1 och ser ner på :4s::4c: Potten är straddlad så det är 20 kr på mig. Vi blir sex spelare som ser floppen :4d::Td::7s: Det är nu man hoppas att någon har ett flushdrag/stegdrag han inte kan släppa (och inte sätter). 120 kr i potten. Jag bettar 80 och får genast två som följer med till turnen. Turn är :As: Ett jättebra kort för mig och någon har ett  :Ay: han inte kan släppa nu. 280 i potten. Jag bettar 220 och båda synar. 720 i potten. Jag har 4000 kvar i stacken. Dom andra 2-3k kvar. River :7d: Perfekt kort! Jag bettar 580. Första spelaren foldar. Den andra höjer till 1500. Han har ca 1500 kvar. Jag går all-in. Han tvekar inte speciellt länge innan han synar. Jag visar min kåk. Han muckar, men säger att han hade :Kd::9d: Den andra spelaren säger att han foldade :9c::9s: 

Hand #5.
Jag har :Th::Tc: i mitten-pos. Två limpare före mig. Jag bettar 90 kr. BB synar och även dom två limparna. 370 kr i potten. Floppen :5d::3s::2h: BB donkar ut 400 kr. Limparna foldar. BB är en svensk kille ca 35. Ser han ofta på CC. Han har ca 2500 kvar i stacken, men jag har sett han plockat upp flera svarta marker (1000kr) under kvällen. Jag vet att han pluggar på SU och det här är hans "jobb". Han är en vinnande spelare. Vad gör vi? 

Hand #6.
Än en gång har jag :4d::4h: Jag sitter utg+2 och limpar. Någon till limpar och BTN höjer till 140. Jag såg att han blev stel som en pinne när han såg sina kort. Han bytte ansiktsuttryck snabbt, från avslappnad och skojfrisk till Gestapo. Det kan bara betyda att han har en jävligt bra starthand. AA-QQ/AK. Jag synar och vi är fem som ser floppan :As::Jc::Js: Potten är 700 kr. Men jag ser igen hur hans leende ändras. Nu drar han lite på smilbanden lite. Det blir rund-check. Turn kommer :4s: Check till BTN som bettar 560 kr. Någon foldar out-of-turn och blindsen foldar. Jag lämnas ensam mot BTN. Något känns fel. Men jag synar 560 kr. Potten är 1820 kr. River kommer :Jh: Jag checkar igen. BTN går all-in för ytterligare 4k-nånting. Nu blir det en lätt fold. :Jh: på rivern räddade mig från en suck-syn, känner jag. Jag foldar och visar upp min hand :4d::4h: - BTN blir rasande och visar upp :Ah::Ad: *phew* 

Hand #6.
UTG är en gambler. Han höjer 100 kr mörkt innan han fått korten. UTG+1 höjer snabbt till 500. Då tittar jag ner på :Ks::Kd: Jag vill inte skrämma bort UTG eller någon annan ännu. Jag börjar handen med 7k. UTG började med 8k och UTG+1 började med 4k. Jag väljer att bara syna 500 kr. Alla foldar, utom UTG och UTG+1. 1520 kr i potten. Floppen kommer :9s::6d::2h: UTG checkar. UTG+1 bettar 1200. Jag går all-in. Utg foldar och UTG+1 blixt-synar. UTG+1 säger direkt, utan att någon frågat, han han bara vill köra en gång. Jag frågar om han har AA? Han svarar inte. -Om du inte har AA så leder jag, säger jag och visar upp mina Kungar. Han visar då upp :Qd::Qs: Kungarna får stå och jag vinner kvällens största pott. Jag plussar 4400 i den potten. 

Hand #7.
Igen får jag :4y::4y: och floppar set. :Ad::7s::4d: Det var många som limpade preflop i en straddlad pot. 7 spelare, 140kr i potten. Jag bettar 120 och får 2 som synar. 500 i potten. Turn :7h: Ska jag fortsätta att betta? Kanske bara 1/4 av potten eller? För att bygga potten så att dom inte kan släppa en stor bet på rivern eller att dom ska frestas av att bluffa stort på rivern? Hur gör ni här? 
Oftast har någon ett A som dom inte kan släppa om priset är rätt.

Snart dags att dra till Cosmopol. Ikväll lovar jag att ta lite bilder till dagboken. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt! Vilken jävla göttesession! En sådan kväll när man floppar set hit och plockar premium pockets dit, då mår man! Jag tänkte på det, hand 4 är så jävla signifikativ för 10/10, för när du slår om river efter hans re-raise så ska ju en duktig spelare ALDRIG syna där med kung hög färg, eller färg över huvudtaget. Men jag förstår verkligen varför du gjorde det, för när dom jagat färg hela vägen så ser dom inget annat än att syna när den kommer in. Kan ju till och med vara så att han blev så kåt på sin färg att han missade att brädan var parad.

Hand 5 är ju lite lurig... Att donka ut potbet med en stål-hand känns ju ganska osannoligt, då han förhoppningsvis hade velat ha med sig någon, dessutom om han är en duktig spelare. O andra sidan är ju brädan inte super dragig, förutom det uppenbara stegdraget såklart. Så det känns ju snarare som att han försöker protekta sin hand med en näve typ 34-45 suited. Och mot den rangen antar jag att vi får kolla en gata till? Hur slutade det?

Hur slutade det i kvällen session?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger freddex1989 :

Hand #4.
Jag sitter UTG+1 och ser ner på :4s::4c: Potten är straddlad så det är 20 kr på mig. Vi blir sex spelare som ser floppen :4d::Td::7s: Det är nu man hoppas att någon har ett flushdrag/stegdrag han inte kan släppa (och inte sätter). 120 kr i potten. Jag bettar 80 och får genast två som följer med till turnen. Turn är :As: Ett jättebra kort för mig och någon har ett  :Ay: han inte kan släppa nu. 280 i potten. Jag bettar 220 och båda synar. 720 i potten. Jag har 4000 kvar i stacken. Dom andra 2-3k kvar. River :7d: Perfekt kort! Jag bettar 580. Första spelaren foldar. Den andra höjer till 1500. Han har ca 1500 kvar. Jag går all-in. Han tvekar inte speciellt länge innan han synar. Jag visar min kåk. Han muckar, men säger att han hade :Kd::9d: Den andra spelaren säger att han foldade :9c::9s: 

Hand #5.
Jag har :Th::Tc: i mitten-pos. Två limpare före mig. Jag bettar 90 kr. BB synar och även dom två limparna. 370 kr i potten. Floppen :5d::3s::2h: BB donkar ut 400 kr. Limparna foldar. BB är en svensk kille ca 35. Ser han ofta på CC. Han har ca 2500 kvar i stacken, men jag har sett han plockat upp flera svarta marker (1000kr) under kvällen. Jag vet att han pluggar på SU och det här är hans "jobb". Han är en vinnande spelare. Vad gör vi?

 

5 timmar sedan, säger Strava :

Härligt! Vilken jävla göttesession! En sådan kväll när man floppar set hit och plockar premium pockets dit, då mår man! Jag tänkte på det, hand 4 är så jävla signifikativ för 10/10, för när du slår om river efter hans re-raise så ska ju en duktig spelare ALDRIG syna där med kung hög färg, eller färg över huvudtaget. Men jag förstår verkligen varför du gjorde det, för när dom jagat färg hela vägen så ser dom inget annat än att syna när den kommer in. Kan ju till och med vara så att han blev så kåt på sin färg att han missade att brädan var parad.

Hand 5 är ju lite lurig... Att donka ut potbet med en stål-hand känns ju ganska osannoligt, då han förhoppningsvis hade velat ha med sig någon, dessutom om han är en duktig spelare. O andra sidan är ju brädan inte super dragig, förutom det uppenbara stegdraget såklart. Så det känns ju snarare som att han försöker protekta sin hand med en näve typ 34-45 suited. Och mot den rangen antar jag att vi får kolla en gata till? Hur slutade det?

Hur slutade det i kvällen session?

#4 - Jag bettar på floppen och turn. Tror dom att jag bettat så hårt med drag? Men dom är inte där för att folda och dom är för nyfikna. Därför får vi betalt och det behövs inte många sådana en kväll för att göra en rejäl vinst.

#5 - Det slutade med att jag kräktes i handen och foldade. Jag tänkte "det kommer bättre chanser". Alla andra foldade också, så vi fick inte se turn/river eller hans kort. Men det är en trevlig snubbe och han sa sen att han floppade stegen med A4s. Han motiverade sitt spel med att han ville frångå standardspelet och han hoppades att åtminstone en av oss skulle syna. Det funkade inte. Jag tror honom.

Nu kommer tre händer från onsdagen.

Hand #1.
Jag sitter på SB med 2000 kr. På BTN sitter en man +50 som jag sett några gånger. Han är ingen fegis och ingen som gör några dumdristiga moves. Han kan sin pokerteori utantill. Det är fold till knappen och han bettar 60 kr. Jag tittar ner på :Ac::Qd: 3bet till 200 kr. BB foldar. BTN har exakt 1000 kr och går all-in. 800 för att vinna 1110 kr. Jag synar relativt snabbt. BTN visar upp :Jh::Js: Det innebär att jag har 42,5% chans att vinna. BTN har 57,2%. Split 0,3%. 800/1910=41,9%. +0,6% alltså?
Tyvärr kommer det bara låga kort och jag förlorar potten.

Hand #2.
Jag får :As::Qh: igen. Nu på BTN. Fyra spelare limpar in, men jag bettar 110 kr. Fyra optimister synar. Flop :Qd::9d::9h: SUCK. Mardrömsflopp. Check till mig. Jag checkar också. Potten är 460 kr. Jag checkar. Turn :Ks: Rund-check igen. River :2c: Check-Check Bet 350 kr. En av bordets största fiskar. Vad gör jag? Han gillar att bluffa. Jag gör ett misstag och synar. De andra foldar. Han visar upp :Kd::9s: Jag kräks över mitt dåliga spel. Nåja. Bra att man gör dom ibland så man bli påmind om att vara alert hela tiden. Det kostade "bara 350 kr".

Hand #3.
Jag får :Td::Th: UTG och bettar 90 kr. Får fyra spelare som synar. 450 kr i potten. Flopp :9c::Qd::3c: Rund-check. Turn :5h: Rund-check igen. River: :7c: Jag bettar 380 kr. Fold-Fold-Fold. Sista spelaren stannar upp och funderar. Han tänker högt och säger att jag måste ha färg. Då ser jag att han bara har 120 kr kvar. Han ska alltså betala 120 kr för att vinna 570-rake. Han tänker i nästan 2 minuter innan han foldar. Han säger att han foldade :Ky::Qy: Jag har redan muckat och kan inte visa, men jag säger att jag hade TT. Han säger att han inte tror mig och att jag måste ha haft färg. Att jag aldrig skulle göra så med TT.

Jag var rätt kortdöd mest hela kvällen. Någon säger att jag är extremt tajt och kanske borde chansa mera och spela fler händer. Nej, absolut INTE. Dom får köra sitt, jag kör mitt spel. När man är kortdöd så är det enkelt att spela också. Fold-fold-fold. Ni får gärna kalla mig NIT. Men huvudsaken är att jag plussar i längden och är bekväm med mitt spel.

Kvällens session slutade med -960 kr på fyra timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror du är inne på det själv i hand 2, i en 5-vägs flop på 10/10 på den brädan så är ett riverbet alltid bättre än AQ där, som du säger...

en liten fråga, som jag själv funderat på hur jag ska göra, hur många BI tar du med dig, och har du nån stoploss? Sen kör jag nästa alltid att jag fyller på så att jag har 2k, och inte att jag tex fyller på när jag fallit ner till 1k, hur gör du och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, säger Strava :

tror du är inne på det själv i hand 2, i en 5-vägs flop på 10/10 på den brädan så är ett riverbet alltid bättre än AQ där, som du säger...

en liten fråga, som jag själv funderat på hur jag ska göra, hur många BI tar du med dig, och har du nån stoploss? Sen kör jag nästa alltid att jag fyller på så att jag har 2k, och inte att jag tex fyller på när jag fallit ner till 1k, hur gör du och varför?

Ja, det är sååå dåligt att syna 350 kr där. Jag vänder det negativa till något positivt = det lär mig att tänka efter lite mer. Att någon av dom andra INTE ska ha en :9y: eller :Ky: är i det närmaste obefintligt.

Jag har 10k i fickan, men har en stopp-loss på 4k. Vill helst aldrig gå under 1700 och går aldrig under 1400 kr på bordet. Är det många stora stackar vill jag alltid ha 2k. Om det gick skulle jag anti-byxa. (mitt uttryck för att smyga upp mer än tillåtet) Det borde vara tillåtet att som ny spelare få börja med lika mycket som största stacken. Jag anser/tror/tycker att jag är bland de bästa som spelar 10-10. Det är väldigt sällan jag känner att jag inte har en +edge mot minst 6 eller 7 spelare vid ett bord. Även om jag ibland känner att det sitter 7-8 spelare som är helt okej så vill jag spela mot dom för att kanske kan jag lära mig något. Bara att tajta till det ännu mer. Sen så tror jag att jag är bland de bästa på att anpassa mitt spel beroende på vem det är jag är uppe mot. Dom andra som jag anser vara bra tror jag inte har lika bra förmåga att göra det. Det kör bara på i samma stil oavsett.

Jag har funderat en del på skillnaderna mellan 10-10 och 25-25. Har du några tankar om det?
Det är inget jag vill dela med mig om här ännu, jag kanske tar det via pm med dig.

Hur många BI behöver jag för att kliva upp till 25-25?
Jag började med ed BR på 3 BI på 10-10 och har nu 10. (har tagit en del av vinsten och investerat i presenter och julklappar) Dvs har jag 4 BI för 25-25 just nu. Med min spelstil kanske det är värt ett skott på 25-25 snart?

Retorisk fråga, för svaret är nej. Jag ska lira 10-10 åtminstone året ut innan jag testar 25-25 igen. Och då ska jag analysera 25-25 hårt och göra en tydlig strategi/plan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag läser handen fel nu...

men du har AQ och floppen kommer Q99 och det är en mardrömsflopp?

Hade bettat flopp alla dagar i veckan där.. som spelad så är ju typ AQ nöt på river... det har gått check/check 2 gator, självklart kommer folk dyka upp med sämre händer än 9x / Kx här, SPECIELLT på 10/10.

Venne om du skrivit tidigare, men vilket CC huserar du på? Hade ju inte rekat skott på 25/25 med 4 bi i rullen.. om du inte har mer pengar att stoppa in om de går is dvs. Vet att min första tanke när jag började regga 25/25 var ”helvete är de här ”regsen” så dåliga?”

Många spelare som jag alltid såg när jag var 10/10-spelare och tänkte ”de spelar alltid de måste ju vara bra”, men de ändrades när man spelade me dom haha... men finns ju självklart en hel del vettiga spelare med 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger freddex1989 :

Ja, det är sååå dåligt att syna 350 kr där. Jag vänder det negativa till något positivt = det lär mig att tänka efter lite mer. Att någon av dom andra INTE ska ha en :9y: eller :Ky: är i det närmaste obefintligt.

Jag har 10k i fickan, men har en stopp-loss på 4k. Vill helst aldrig gå under 1700 och går aldrig under 1400 kr på bordet. Är det många stora stackar vill jag alltid ha 2k. Om det gick skulle jag anti-byxa. (mitt uttryck för att smyga upp mer än tillåtet) Det borde vara tillåtet att som ny spelare få börja med lika mycket som största stacken. Jag anser/tror/tycker att jag är bland de bästa som spelar 10-10. Det är väldigt sällan jag känner att jag inte har en +edge mot minst 6 eller 7 spelare vid ett bord. Även om jag ibland känner att det sitter 7-8 spelare som är helt okej så vill jag spela mot dom för att kanske kan jag lära mig något. Bara att tajta till det ännu mer. Sen så tror jag att jag är bland de bästa på att anpassa mitt spel beroende på vem det är jag är uppe mot. Dom andra som jag anser vara bra tror jag inte har lika bra förmåga att göra det. Det kör bara på i samma stil oavsett.

Jag har funderat en del på skillnaderna mellan 10-10 och 25-25. Har du några tankar om det?
Det är inget jag vill dela med mig om här ännu, jag kanske tar det via pm med dig.

Hur många BI behöver jag för att kliva upp till 25-25?
Jag började med ed BR på 3 BI på 10-10 och har nu 10. (har tagit en del av vinsten och investerat i presenter och julklappar) Dvs har jag 4 BI för 25-25 just nu. Med min spelstil kanske det är värt ett skott på 25-25 snart?

Retorisk fråga, för svaret är nej. Jag ska lira 10-10 åtminstone året ut innan jag testar 25-25 igen. Och då ska jag analysera 25-25 hårt och göra en tydlig strategi/plan.

Jaha okej, jag kör typ likadant men  tar med 5k och fyller på så att jag alltid har 2k. Jag håller med dig och jag tror också att jag alltid har edge mot bordet, men att det ibland sitter spelare som man ipricip har +/- edge mot. Det ultimata hade varit om dom startade 10/10 deep med 400bb inköp, det hade kunnat bli riktigt lukativt. Generellt sett kännar jag att det riktigt stora skillnaden mellan många 25/ spelare är att dom är villiga att dunka in mer pengar i maskineriet, vilket gör att jag helst inte spelar 25/ med en kort rulle. 

Jag köper alltid in för 200bb, så även på 25/25, och tycker därför att rullen behöver vara lite större. Nu bryr jag mig inte super mycket om BRM då jag bara lirar på hobbynivå och har fast inkomst endå, men jag blandar nog in lite 25/25 mer seriöst när jag har 50k, ligger la på 25k ish nu. Men det hade varit sköjj att diskutera lite mer invecklat, känner att det är ett av de bättre sätten att utvecklas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger minibiff :

Jag vet inte om jag läser handen fel nu...

men du har AQ och floppen kommer Q99 och det är en mardrömsflopp?

Hade bettat flopp alla dagar i veckan där.. som spelad så är ju typ AQ nöt på river... det har gått check/check 2 gator, självklart kommer folk dyka upp med sämre händer än 9x / Kx här, SPECIELLT på 10/10.

Venne om du skrivit tidigare, men vilket CC huserar du på? Hade ju inte rekat skott på 25/25 med 4 bi i rullen.. om du inte har mer pengar att stoppa in om de går is dvs. Vet att min första tanke när jag började regga 25/25 var ”helvete är de här ”regsen” så dåliga?”

Många spelare som jag alltid såg när jag var 10/10-spelare och tänkte ”de spelar alltid de måste ju vara bra”, men de ändrades när man spelade me dom haha... men finns ju självklart en hel del vettiga spelare med 

 

Okej, jag överdrev och såg spöken. Det var en sån kväll. Mardrömsflopp var att ta i. Jag borde ha bettat på floppen för att få veta vem som ville stanna kvar i potten. Där borde jag inte ge gratiskort till stegdrag/flushdrag och "K-drag".

Stockholm. Jo, det är extra bra flöde av fisk på helgerna. Det kan vara 4-5 10-10-bord och lika många många 25-25 och ändå 50 i kö på båda listorna. Minst 80% är kassa spelare. Jag känner ju igen regsen. Jag tror att min super-tag-spelstil fungerar lika bra på 25-25. Jag tar ett skott igen om 2 veckor. Löningshelg.

3 timmar sedan, säger Strava :

Jaha okej, jag kör typ likadant men  tar med 5k och fyller på så att jag alltid har 2k. Jag håller med dig och jag tror också att jag alltid har edge mot bordet, men att det ibland sitter spelare som man ipricip har +/- edge mot. Det ultimata hade varit om dom startade 10/10 deep med 400bb inköp, det hade kunnat bli riktigt lukativt. Generellt sett kännar jag att det riktigt stora skillnaden mellan många 25/ spelare är att dom är villiga att dunka in mer pengar i maskineriet, vilket gör att jag helst inte spelar 25/ med en kort rulle. 

Jag köper alltid in för 200bb, så även på 25/25, och tycker därför att rullen behöver vara lite större. Nu bryr jag mig inte super mycket om BRM då jag bara lirar på hobbynivå och har fast inkomst endå, men jag blandar nog in lite 25/25 mer seriöst när jag har 50k, ligger la på 25k ish nu. Men det hade varit sköjj att diskutera lite mer invecklat, känner att det är ett av de bättre sätten att utvecklas!

Håller med dig. Risken att jag ska vara fisken på ett 25-25-bord en löningshelg är liten. Jag är inte förlorande spelare i längden på 25-25. Problemet är varians med för liten BR. Dessutom kanske jag har för stor respekt för pengar? Ge mig två veckor att spela ihop 2 extra inköp till 25-25. :) 

Jag skulle gärna se att det fanns deep-stack-bord. Kan man inte önska det? Jag ska kolla nästa gång jag går på CC.

Redigerad av freddex1989
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger freddex1989 :

Okej, jag överdrev och såg spöken. Det var en sån kväll. Mardrömsflopp var att ta i. Jag borde ha bettat på floppen för att få veta vem som ville stanna kvar i potten. Där borde jag inte ge gratiskort till stegdrag/flushdrag och "K-drag".

Stockholm. Jo, det är extra bra flöde av fisk på helgerna. Det kan vara 4-5 10-10-bord och lika många många 25-25 och ändå 50 i kö på båda listorna. Minst 80% är kassa spelare. Jag känner ju igen regsen. Jag tror att min super-tag-spelstil fungerar lika bra på 25-25. Jag tar ett skott igen om 2 veckor. Löningshelg.

Håller med dig. Risken att jag ska vara fisken på ett 25-25-bord en löningshelg är liten. Jag är inte förlorande spelare i längden på 25-25. Problemet är varians med för liten BR. Dessutom kanske jag har för stor respekt för pengar? Ge mig två veckor att spela ihop 2 extra inköp till 25-25. :) 

Jag skulle gärna se att det fanns deep-stack-bord. Kan man inte önska det? Jag ska kolla nästa gång jag går på CC.

Ja ett deep 10/10 hade varit förjävla mumsigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat sedan "omstarten".
18/8 10-10 4,5h +1570
19/8 10-10 7,5h -70
19/8 25-25 0,25h -1000
21/8 10-10 7,5h +7290
22/8 10-10 4h -2000
22/8 25-25 3h +1055
25/8 25-25 4,5h -4990
26/8 10-10 7h +4250
2/9 10-10 9h +5410
6/9 10-10 2,5h +1940
7/9 10-10 3,5h -1680
8/9 10-10 7h -740
9/9 10-10 8h +4490
13/9 10-10 5h -3500
30/9 10-10 6h +4200
14/10 10-10 7h -1250
28/10 10-10 6h +4400
2/11 10-10 3h +1260
4/11 10-10 10h +8220
5/11 10-10 4,75h -2790
8/11 10-10 4h -960
10/11 10-10 5h +2520
11/11 10-10 8h +1100
Totalt: +28.725 kr. (127h á 226 kr/h)

Augusti +6105
September +10120
Oktober +3150
November +9350

Imorgon tänkte jag gå igenom lite händer från fredag och lördag. Idag blir det NFL för hela slanten. :)
Nästa vecka spelar jag måndag, tisdag, torsdag och fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-11-12 kl 18:35, säger freddex1989 :

Imorgon tänkte jag gå igenom lite händer från fredag och lördag. Idag blir det NFL för hela slanten. :)
Nästa vecka spelar jag måndag, tisdag, torsdag och fredag.

Oj. Det glömde jag bort. Idag hinner jag inte. Men misströsta inte. Alla anteckningar är sparade. Det kanske kommer en monstergenomgång någon dag. Idag kommer den inte. Har lite att fixa och tänkte spela ikväll igen.

Igår blev det en monster-session. Jag satt vid ett pokerbord från 18.05 till 04.50 - tre-fyra kortare pauser. +690 kr. Jag hade rätt dåligt kortsnitt hela kvällen, men då gäller det att ha disciplin och "inte spela händer som man inte ska spela". Jag tycker att jag är ganska duktig på att hålla mig till planen. Som mest var jag back 1500 och som mest +1200. Rätt så små swings under kvällen. Kvällen slutar +690 kr. Inte så bra timlön, men ett pluss är alltid ett pluss. De flesta backar ändå, inte jag. :)

Resultat sedan "omstarten".
18/8 10-10 4,5h +1570
19/8 10-10 7,5h -70
19/8 25-25 0,25h -1000
21/8 10-10 7,5h +7290
22/8 10-10 4h -2000
22/8 25-25 3h +1055
25/8 25-25 4,5h -4990
26/8 10-10 7h +4250
2/9 10-10 9h +5410
6/9 10-10 2,5h +1940
7/9 10-10 3,5h -1680
8/9 10-10 7h -740
9/9 10-10 8h +4490
13/9 10-10 5h -3500
30/9 10-10 6h +4200
14/10 10-10 7h -1250
28/10 10-10 6h +4400
2/11 10-10 3h +1260
4/11 10-10 10h +8220
5/11 10-10 4,75h -2790
8/11 10-10 4h -960
10/11 10-10 5h +2520
11/11 10-10 8h +1100
13/11 10-10 10h +690
Totalt: +29.415 kr. (137h á 215 kr/h)

Augusti +6105
September +10120
Oktober +3150
November +10040

Det blev ett jävla bråk vid pokerbordet igår. Herregud. En dealer hade en tatuering på handen och tydligen får inte dom som jobbar visa sina tatueringar så han hade en stor tejpbit/bandage över handen. En idiot (full svensk kille ca 40 år) anklagade dealern för att ha skaffat tatueringen för att slippa jobba, för att ingen skulle vilja anställa honom och att det kanske var en nazisttatuering. Dealern blev fruktansvärt arg (inte konstigt!). Det slutade med att brush bytte ut dealern. Spelaren skapade dålig stämning flera gånger.

Kvällens största jubel när slutsignalen i fotbollsmatchen kom. Lät som hela pokerrummet floppade färgstege och alla gick all-in. Grattis Sverige. Så jävla skönt att slå ut Italien också. En mäktig bragd. Det lär bli en hel del poker, fotboll och bärs i sommar.

Fyfan vad jag inte gillar när "pokerproffs" ska försöka lära dåliga spelare att spela poker. Igår hade vi en spelare som spelade shortstacked och laddade om med 500 kr flera ggr. Men han verkar spela med pengar han var rädd att förlora. För om han t.ex. synat 100 kr preflop med :Td: :Ts: och floppen kommer  :7d::4d::2d: 5-6 spelare ser floppen. Han som höjde preflop bettar 400 och alla foldar. Då foldar "shortstackspelaren" och visar sina kort. Han säger då att den andra spelaren måste ha högre par eller färg. -Det där är ju en monsterflopp med :Td::Ts: och man har bara 400 kr kvar, säger "pokerproffsen" till "shortstackspelaren" och försöker förklara hur han ska spela. Den andra spelaren visar :9c::9h: Liknande situationer hände flera ggr. Shortstackspelaren ser floppen för 60-110 kr med t.ex. :Kc::Jd: och floppen är :Jh::5c::3d: shortstackspelaren foldar då mot en bet som är all-in för han med motiveringen att den andra spelaren måste ha högre par på handen eller floppat 2par eller triss. Den andra spelaren visar :Js::Qd: 
Gah! Sluta undervisa dåliga spelare. Vill ni lära upp en pokerspelare ta det privat när ni inte är på casinot. Det här gör mig lite irriterad. Håller ni med mig eller överdriver jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat sedan "omstarten".
18/8 10-10 4,5h +1570
19/8 10-10 7,5h -70
19/8 25-25 0,25h -1000
21/8 10-10 7,5h +7290
22/8 10-10 4h -2000
22/8 25-25 3h +1055
25/8 25-25 4,5h -4990
26/8 10-10 7h +4250
2/9 10-10 9h +5410
6/9 10-10 2,5h +1940
7/9 10-10 3,5h -1680
8/9 10-10 7h -740
9/9 10-10 8h +4490
13/9 10-10 5h -3500
30/9 10-10 6h +4200
14/10 10-10 7h -1250
28/10 10-10 6h +4400
2/11 10-10 3h +1260
4/11 10-10 10h +8220
5/11 10-10 4,75h -2790
8/11 10-10 4h -960
10/11 10-10 5h +2520
11/11 10-10 8h +1100
13/11 10-10 10h +690
14/11 10-10 10h -150
Totalt: +29.265 kr. (147h á 199 kr/h)

Augusti +6105
September +10120
Oktober +3150
November +9890

Långsittning igen. Minus 150 kr. Som mest låg jag -3000 och som bäst +1500. Faen. Jag var nära att gå då, men övertalade mig själv att stanna. Man vet ju aldrig när man ligger på topp. Om man visste det skulle man aldrig spela när det går neråt heller. Haha ;) Det är sällan jag byter bord för att jag känner att bordet jag sitter vid är tufft, men igår bytte jag ganska snabbt. Det var stor skillnaden mellan borden. Cashgame kördes förresten på våning 3 igår.

Gårdagen var väldigt trevlig iaf. Till vänster om mig hade jag en herre som jag kände igen från tv. Jag fick ett tillfälle att dra ett skämt som var relaterat till hans medverkan i tv + poker. Väldigt fyndigt. Karln var nära att trilla av stolen. Han satte nog ölen i halsen. :D Otroligt svår att läsa och det gick mycket bra för han...ett tag. Som med alla halv-kassa spelare så blir det nästan alltid upp som en sol och ned som en pannkaka.

Vid bordet satt också tre andra äldre herrar som jag ser ofta. Åtminstone två av dem. Den tredje kan jag ha missat, men han tycktes känna dom andra två väldigt väl. Han som jag inte kände igen (seat 9) snackade hela jävla tiden och provocerade speciellt den äldre mannen på seat 2. Seat 8 gick igång och eldade på också. Seat 2 är den försiktiga typen och vid ett tillfällen foldade och visade han :Js::Jd: preflop mot en 3bet (djupstackat). Seat 8 och 9 fortsatte att mobba seat 2 för detta och vid ett tillfälle vann jag en all-in med JJ mot AT och detta bevisade deras teori om att man inte ska folda JJ preflop, inte ens mot en all-in. Seat 2 är som sagt en speltorsk men ikväll var det lite hans dag. Jag har aldrig sett han köpa in för mer än 1000 kr, normalt bara 500. Om han dubblar (eller mer) lämnar han bordet och sätter upp sig på listan igen och när han kommer tillbaka så lägger han aldrig upp samma summa igen. Han "byxar" alltså. Trots folden av JJ så gick det väldigt bra för han. Han rushade från 500 kr till 7000. Så händer det.... Han får :Jh::Jc: mot :Kd::Ks: mot :Xy::Td: Bordet blir :Ts::Th::Xy::Tc::Xy: och både JJ och KK stackar av :Xy::Td: Nu blir Seat 2 rasande arg och skäller ut Seat 8 och 9 för att dom hade sagt att man aldrig ska folda JJ!!! Seat 2 tappade 2800 i den potten.

The händ of todäj: (inte att förväxla med Alec Torellis Hand of Today på Youtube) - Så till en situation som jag var inblandad i. Vi är 8 spelare vid bordet. Det är väldigt sent, typ kl 4 och alla är trötta/sega. Jag får :As::Jd: på BB. Det är straddlat. Fem spelare limpar in på 20 kr. Jag vill tunna ut fältet lite och höjer till 170 kr. Tre spelare synar. Ca 740 i potten. Floppen :Ts::2s::2h: - SB bettar 100 kr. Jag vet inte vad jag ska göra/tro och är som sagt trött/seg. Det slutar med att jag synar. En spelare foldar. BTN ställer all-in tot 650. Det är seat 8! SB foldar. Det är alltså bara jag kvar. 740+100+100+650-rake=1490 i potten och det kostar mig 550 kr till. Vad gör jag?
Jag tänker så här: Har han en :2y: så gör han sällan så här, då synar han bara och hoppas på att det inte kommer en :spade: till och att vi fortsätter betta. Det mest troliga är faktiskt att han har två :spade: och vill ta potten utan motstånd. Han har inte överpar, då hade han spelat hårdare pre-flop. Har han en :Ty: så har jag chans att dra ut han med mina två överkort. Jag får hoppas att han har typ :Td::9d: eller :8s::7s: Jag synar. Och det visar sig att han har nästan värsta tänkbara hand för mig. Han har :Tc::Js: Han blockar min :Jd: för överkortsdrag och han har :spade: för sämre chans att få runner-runner :spade:-flush. Turn är :7s: River :2s: för en nöt-flush till mig! TJING! :D Seat 8 blir rasande arg och skäller ut mig. -Hur fan kan du syna din jävla sopa. Jag blir så jävla trött på fiskjävlarna. Bla bla bla.
Var mitt resonemang och analys så jävla fel egentligen? Han ska naturligtvis inte bli arg på mig, jag skulle bli lycklig om en spelare synar mig i det läget. Det är variansen han ska bli sur på. Men kärna barn och dagboksläsare, det är så speltorskar reagerar när dom har otur. Tänk på att ibland har man otur och ibland tur...

Nu ska jag diska, fixa middag och sedan åka in till CC igen. Tror det blir långsittningen igen. Imorgon har jag bestämt att det blir spelledigt. Spelar fredag också. Inte lördag. Kanske söndag. 50/50.

Redigerad av freddex1989
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-11-14 kl 13:00, säger freddex1989 :

Vill ni lära upp en pokerspelare ta det privat när ni inte är på casinot. Det här gör mig lite irriterad. Håller ni med mig eller överdriver jag?

Håller helt med, främst av den enkla anledningen att alla ska väl få lira precis hur de vill utan att bli idiotförklarade och obekväma. Sen är det ju såklart också riktigt kontraproduktivt att peka fisk i rätt riktning när man gör sitt levebröd på dom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju helt klart på situationen och "läraren"s intentioner, i det här fallet tycks det ju varit sagt i all väl mening och jag ser verkligen inte varför det ska ses som något negativt att ge en hjälpande hand till någon som till synes är nybörjare på spelet och gör så fatala misstag? Det om något får spelaren att återvända. All form av flejming är såklart klandervärt oavsett vem det kommer ifrån och vem det riktas emot. Samtliga spelare vid bordet bär ansvar för den stämning som råder  och bör värdera att försöka skapa en så gemytlig atmosfär som möjligt av självklara själ, nöjesspelare eller ej.

Något som är grisigt och rakt igenom falskt beteende är snarare när regsen sitter och smeker nöjesspelarna medhårs när dom gör något katastrofalt dåligt spel och säger saker i stil med "Ouff vilken otur, bättre lycka nästa gång", äcklar mig oerhört och säger i min värld ganska mycket om deras persona. 

Vi alla bör som sagt sträva efter att skapa en så trevlig stämning som möjligt vid borden, live som online, men det för att vara goda medmänniskor och bidra till ökat välbefinnande för samtliga människor, inte för att tjäna 20kr extra i timmen. Då är det bättre ni håller käft ärligt talat. 

Redigerad av speccan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-11-15 kl 19:21, säger Jinti91 :

Håller helt med, främst av den enkla anledningen att alla ska väl få lira precis hur de vill utan att bli idiotförklarade och obekväma. Sen är det ju såklart också riktigt kontraproduktivt att peka fisk i rätt riktning när man gör sitt levebröd på dom

Klart man kan diskutera lite poker med nybörjare, men att komma med tips direkt efter en spelad hand som "pokercoachen" inte själv var med i gillar jag inte. Och att säga hur jag spelar! Håll diskussionen lite mer generell då.

-När du får par i :Ty::Ty: med så lite pengar så vill du få in så mycket som möjligt i potten pre-flop mot kanske 1 eller 2 motståndare.
...inte...
-Mot Freddex ska du nog tänka på att han räknar potodds, kortodds, position och kan spela bla bla bla och när det bara kostar 120 kr där i en pot på 1000 ska du syna. Freddex hade missat att du hade så lite kvar, han pluffade bort alla i den handen.

Den 2017-11-15 kl 19:49, säger speccan :

Beror ju helt klart på situationen och "läraren"s intentioner, i det här fallet tycks det ju varit sagt i all väl mening och jag ser verkligen inte varför det ska ses som något negativt att ge en hjälpande hand till någon som till synes är nybörjare på spelet och gör så fatala misstag? Det om något får spelaren att återvända. All form av flejming är såklart klandervärt oavsett vem det kommer ifrån och vem det riktas emot. Samtliga spelare vid bordet bär ansvar för den stämning som råder  och bör värdera att försöka skapa en så gemytlig atmosfär som möjligt av självklara själ, nöjesspelare eller ej.

Något som är grisigt och rakt igenom falskt beteende är snarare när regsen sitter och smeker nöjesspelarna medhårs när dom gör något katastrofalt dåligt spel och säger saker i stil med "Ouff vilken otur, bättre lycka nästa gång", äcklar mig oerhört och säger i min värld ganska mycket om deras persona. 

Vi alla bör som sagt sträva efter att skapa en så trevlig stämning som möjligt vid borden, live som online, men det för att vara goda medmänniskor och bidra till ökat välbefinnande för samtliga människor, inte för att tjäna 20kr extra i timmen. Då är det bättre ni håller käft ärligt talat. 

Så det är okej om jag sitter vid bordet och coachar dåliga spelare hur dom ska spela mot dig?

Jag kan köpa att om intentionerna är goda i allmänhet. Men inte direkt efter en hand mot någon som är kvar vid bordet.

Den 2017-11-15 kl 21:29, säger hampulito :

Om du vinner 20kr mindre i timmen med flit bidrar du till ett större välbefinnande hos dina medspelare, så det där håller inte riktigt.

Men håller med i sak oavsett.

Se ovanstående svar.

Den 2017-11-16 kl 14:11, säger freddex1989 :

Suck. Jag hade skrivit ett långt svar men forumets nya redigerare tog bort min text för att det fanns citerade inlägg. Konstigt blev det iaf. Jag lovar att svara er som kommenterat senare.

 

-290 efter 6,5h spel igår. Jag tycker att jag gjort mig förtjänt av en rush uppåt snart.

Rushen har inte kommit ännu. Orsaken till detta är att jag bara timmar efter (torsdag em) att jag skrev ovanstående blev magsjuk och har varit dålig till i måndags ungefär. Det var först igår som jag vågade lämna lägenheten.

Sambon har åkt på jobbresa till Göteborg idag, så jag passar på att gå till CC torsdag, fredag och lördag. :) Inte för att jag inte skulle få gå även om hon var hemma, men nu känner man ingen press att behöva vara hemma och vara social. :heart: 

Redigerad av freddex1989
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Usch för negativ rusch

Jaja. :) Har du druckit någon god öl på sistone?

Resultat sedan "omstarten".
Augusti +6105 38,25h
September +10120 41h
Oktober +3150 13h
November +11710 70,25h

November:
2/11 10-10 3h +1260
4/11 10-10 10h +8220
5/11 10-10 4,75h -2790
8/11 10-10 4h -960
10/11 10-10 5h +2520
11/11 10-10 8h +1100
13/11 10-10 10h +690
14/11 10-10 10h -150
15/11 10-10 6,5h -290
22/11 25-25 8h +4110
22/11 10-10 1h -2000
Totalt: +31.085 kr. (162,5h á 191 kr/h)

Trots +2110 är jag missnöjd. Missnöjd med mitt spel. Jag spelade :Ks::Kd: fel och fick betala för mycket för det. (han turnade 2par med :Qd::9s:) Jag synade en bet på 600 på rivern med triss i 8'or, trots att jag visste att jag var slagen. Fi hade floppat nut-flush. Torskade en all-in pre 700 kr mot en short-stacked  :8h::8c:  < :As::Qd: Det var lite döda pengar i potten också. Hade dessa gått i min favör istället hade jag varit ytterligare +5k. Jag är nöjd med +2110 absolut. Men kan man vara nöjd när man vet att man spelat som en åsna?

Men nog med gnäll. Här kommer en bra hand! :D

25-25. Bordet är fullt med galningar. Några fiskar, några regs. Men det ska rejsas med ALLT. Jag tittar ner på :Qs::Qh: UTG+1. Limpar in 50 kr (det är straddlat). MP laddar in 200 kr och får två synar. Fiskar hela bunten. Jag dundrar in 700 kr med 3k till bakom. ALLA SYNAR! 2800 i potten. Floppen kommer :Ks::Kd::2d: Jag checkar först och alla bakom mig checkar. Turn är :Ad: Alla checkar igen. River :3s: Tre check och han på knappen ställer in 1600 kr.
-Jag funderar en stund. -Om han hade :Ky: skulle han betta på floppen som sista man med två ruter på floppen. Om han har :Ay: skulle han betta på turn. Har han flush så skulle han också ha bettat på turn eftersom bordet är parat. Så mycket koll har han (trodde jag). Alltså är det en bluff! SYN! (bluffigt bord)
Han visar upp :Jh::7d::D:D:D  Han synar alltså först 200 kr på knappen och sedan ytterligare 500 mot någon som har limp-rejsat till 700, med J7off i ett full-ring-game! STRÅLANDE! :D Jag vinner en pott på 6k. (han hade alltså ingen koll)
Vi hade en maniac på vårt bord som slaskade iväg 25k på 2 timmar. Jag var totalt kortdöd under dessa två timmar. :/ 

En spelare tyckte att jag var sjukt tajt och inte spelade en hand på 2 timmar. Han börjar diskutera med en annan spelare:
-Det är tveksamt om det är ett vinnande spel i längden att vara super-tajt.
-Nä, det kan det knappast vara. Alla vet ju det och man blir så lätt att läsa av.
-Och det måste vara sjukt tråkigt att spela så också.
-Ja. Usch vad tråkigt att vara super-tajt och aldrig plussa.

:D Även om jag är super-tajt så finns det tillräckligt många som inte har koll på det och betalar av när man har något bra. Har jag tråkigt? Nej. Jag har bra tålamod och sitter och analyserar de andras spel under tiden. Han (vi kan kalla han för Achmed) som tyckte jag var så tajt sitter med med ca 2k på bordet när jag får :4d::4c: på BB. Det är straddlat och 4 spelare har limpat. Han höjer till 600 i en pott på 250. Jag kollar hur mycket han har och får då veta att han har 1400 bakom. Jag foldar. Sen frågar han varför jag kollade sånt? Jag svarar inte, men en spelare vi kan kalla för "K" berättar för Achmed att jag räknade odds och att jag troligen hade ett litet par och att det var ca 1/8 att floppa en triss och slå ett större par. Att jag foldade för att Achmed hade för lite pengar. Helt riktigt, tänker jag. Achmed börjar gapa och berättar tydligt för bordet att jag är en sån som räknar odds, pottodds, kortodds och tänker på positioner osv. Vad ska man säg? Jaha. :D:D Får man inte göra det? Jag är inte där för att gambla. Jag är där för att vinna så mycket pengar jag kan med så liten risk som möjligt. Men vill han gambla så är det naturligtvis tillåtet. Achmed laddade om med 2k åtminstone 5-6 ggr på 4h. Achmed är en sån som backar 10-15k som oftast. Vinner han? Jo, säkert ibland.

Det var en spelare vid bordet som jag spelat mycket mot för kanske 2-3 år sedan. Det gick riktigt bra för han ikväll. Han spelade stabilt. Jag minns att han var en super-fisk back in the days. Hans spel hade förbättrats mycket. Undrar vilken pokerskola han gått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt var det tre 25-25-bord igång igår. Det bådar gott inför löningshelgen. 4-5 av mina pokervänner vill spela turneringen och jag har sagt att jag överväger det också. Men, njae. Cash-games en löningshelg är så kul :) Garanterat vinst. 

Bytte bord två gånger igår och ångrade mig båda gångerna. Första gången för att vid första bordet satt det nästan bara regs och bra spelare, tyckte jag och känslan var att det andra bordet hade bara okända/rookies//sämre spelare. Okända/rookies//sämre spelare garanterar inte action, har jag lärt mig nu! Jag vill ha action! Okända/rookies//sämre spelare är ofta NIT's och callingstations. Men, jag vill ha dom som satsar hårt och bluffar ofta. Jag upplever det inte som en nackdel med regs, bara dom inte är tajta som jag. :D 
Sista gången jag bytte bord ångrade jag mig för att jag förlorade två stora potter på kort tid och borde ha gått hem istället för att tvinga mig själv att sitta kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...