Gå till innehåll

$215 finalbordshand hjälp


Recommended Posts

Hej, stötte på denna hand nyligen som jag tycker är rätt så intressant och behöver lite kluring och input på den.

Vi är iaf nere på finalbord det är en 215 dollars turbo turre 117 spelare.

 

7 kvar och jag ligger 3-4. Värt att veta är att jag satt med FI på samma bord innan finalbordsbubblan sprack och jag var nere på runt 5k när blindsen låg på 500/1000 han hjälpte även till att dubbla upp mig från 10 till 20k och han vet att jag hade legat och foldat ett bra tag.

 

Iaf här kommer handen:

PokerStars Hand #145360978575: Tournament #1407042603, $200+$15 USD Hold'em No Limit - Level XXII (1250/2500) - 2015/12/15 2:29:26 CET [2015/12/14 20:29:26 ET]

Table '1407042603 4' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: BizBills (58856 in chips)

Seat 2: MaStR0_N1cK (23700 in chips)

Seat 3: romatuk (15304 in chips)

Seat 4: Monk532 (28246 in chips)

Seat 5: PhilRoyal888 (47507 in chips)

Seat 6: Edworld-1997 (72077 in chips)

Seat 8: Ferna123 (55921 in chips)

Seat 9: talentaki (49389 in chips)

BizBills: posts the ante 300

MaStR0_N1cK: posts the ante 300

romatuk: posts the ante 300

Monk532: posts the ante 300

PhilRoyal888: posts the ante 300

Edworld-1997: posts the ante 300

Ferna123: posts the ante 300

talentaki: posts the ante 300

Edworld-1997: posts small blind 1250

Ferna123: posts big blind 2500

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ferna123 [Jd 4d]

talentaki: folds

BizBills: folds

MaStR0_N1cK: folds

romatuk: folds

Monk532: folds

PhilRoyal888: raises 2500 to 5000

Edworld-1997: folds

Ferna123: calls 2500

*** FLOP *** [5d 2d Ah]

Ferna123: checks

PhilRoyal888: bets 5000

Ferna123: raises 12500 to 17500

PhilRoyal888: calls 12500

*** TURN *** [5d 2d Ah] [Tc]

Ferna123: bets 33121 and is all-in

PhilRoyal888: calls 24707 and is all-in

Uncalled bet (8414) returned to Ferna123

*** RIVER *** [5d 2d Ah Tc] [Js]

*** SHOW DOWN ***

Ferna123: shows [Jd 4d] (a pair of Jacks)

PhilRoyal888: shows [Th Td] (three of a kind, Tens)

PhilRoyal888 collected 98064 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 98064 | Rake 0

Board [5d 2d Ah Tc Js]

Seat 1: BizBills folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: MaStR0_N1cK folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: romatuk folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Monk532 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: PhilRoyal888 (button) showed [Th Td] and won (98064) with three of a kind, Tens

Seat 6: Edworld-1997 (small blind) folded before Flop

Seat 8: Ferna123 (big blind) showed [Jd 4d] and lost with a pair of Jacks

Seat 9: talentaki folded before Flop (didn't bet)

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Jag försvarar BB standard, floppen är något av ett monsterdrag om man nu kan få det med J4s.. Checkar som vanligt, han betar ut med vad jag kan tänka mig är nästan i stort sett vad som helst kanske han checkar tillbaks mellanpocket par som 66-TT, jag funderar ett tag och slår om och tänker reppa något som ett 2par+ för det är så jag typ A/2/5 eller 555/222 känns mer troligt att jag hade 3betat händer som AK/AQ/AJ osv och han borde här folda händer som A9- iaf efter en turn shove som jag planerar in.

Han synar och tian landar på turn, ser rätt ofarlig ut om han nu inte sitter på A10 vilket inte är alltför långsökt men här försöker vi ju obv få han att folda och det är väl mer händer han foldar än han synar med här tkr jag om jag pushar, jag menar han vet att jag spelat tight och det enda han slår är ju i stort sett det jag har om han nu inte sitter på nöten dvs VILKET HAN GÖR efter turn...........

 

Så vad gör vi här? Vad skulle vi ha gjort? Vad tycker vi om FIs spel? Borde han inte släppa på flopp?

 

Usch, handen är högintressant men jag hatar turn så jävla mycket för jag vet att han haft så svårt att syna med mellanpar och hoppas på att jag är alldeles för spewig.

Jag tog mig iaf tiden till att kolla upp den här PHILROYAL888 och hans resultat var ju superimponerande.

Så därför undrar jag mest hur hans tankegång gick i den här handen? Spelar ni handen som han gjorde?

Jag blev sedan tvungen att fråga honom i chatten efteråt om han synat om inte tian kommit på turn, till svar fick jag "obv" men vad mer hade jag att förvänta mig?

Jajaja det kommer säkert komma en hög med personer som kommer säga att jag inte tog tillräcklig hänsyn till ICM osv men face the fact. Hur hade ni spelat?

Redigerad av CharlesRane
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han är där med 10orna är inte så konstigt ändå kanske. Din raise i detta läge känns så mycket fd som det kan göra imo. Är väl inte jättemånga som slår om ett ess där kan jag tänka och om du nu är en av dom så tar han en kik för att se om du ger upp på turn alt så ger han upp på turn. Nu binkar han ju turn och handen spelar sig själv.

 

Men ser inget konstigt i det där för vill du verkligen slå om floppat 2par osv på flop?

 

Är nog mer inne på checksyn flop och en ev checkjam turn beroende på vad som landar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker vi kan bryta ner den här handen i flera delar.

 

1. Tycker inte J4s är +ev att defenda i bb med 22bb och eff.stackdjup på 19bb. Tycker du inte bör försvara spel som "standard" i varje situation bara för att göra det enkelt för dig. Alla situationer är unika och när vi går vidare så tror jag att du kanske märker det :)

 

2. Tittar vi Philroyals öppningsrange (19bb) från knappen här så anser jag att han mestadels öppnar de starkare händerna av hans range i detta läge. 3 spelare är shortstackade med 10bb, 6bb, 11bb och är påväg att få blindsen snart igen vilket innebär att det vore ICM suicide för honom att go crazy från knappen i detta läge. Tror han shovear 19bb med sina semistarka händer som KJ,KQ,A7+o, A2-A5s och 22-88 för att ta bort eventuellt spel för dig och edworld i sb. Det som återstår är alltså AK,AQ och 99+ som är hans starka händer som han vill inducea en shove med samt rena steals vilket jag i denna spot tror är vädligt få/inga alls.

 

3. Du floppar monster men reppar samtidigt inte jättemånga kombos med ditt omslag. Du reppar A5 och A2. 22 och 55 bör du inte set mindea med utan snarare shovea eller folda pre. I hans spot hade jag också synat TT på flopp och satt dig på drag. Hade du haft ett Ax hade du aldrig slagit om flopp utan velat komma till showdown billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker vi kan bryta ner den här handen i flera delar.

 

1. Tycker inte J4s är +ev att defenda i bb med 22bb och eff.stackdjup på 19bb. Tycker du inte bör försvara spel som "standard" i varje situation bara för att göra det enkelt för dig. Alla situationer är unika och när vi går vidare så tror jag att du kanske märker det :)

 

2. Tittar vi Philroyals öppningsrange (19bb) från knappen här så anser jag att han mestadels öppnar de starkare händerna av hans range i detta läge. 3 spelare är shortstackade med 10bb, 6bb, 11bb och är påväg att få blindsen snart igen vilket innebär att det vore ICM suicide för honom att go crazy från knappen i detta läge. Tror han shovear 19bb med sina semistarka händer som KJ,KQ,A7+o, A2-A5s och 22-88 för att ta bort eventuellt spel för dig och edworld i sb. Det som återstår är alltså AK,AQ och 99+ som är hans starka händer som han vill inducea en shove med samt rena steals vilket jag i denna spot tror är vädligt få/inga alls.

 

3. Du floppar monster men reppar samtidigt inte jättemånga kombos med ditt omslag. Du reppar A5 och A2. 22 och 55 bör du inte set mindea med utan snarare shovea eller folda pre. I hans spot hade jag också synat TT på flopp och satt dig på drag. Hade du haft ett Ax hade du aldrig slagit om flopp utan velat komma till showdown billigt.

 

Först vill jag säga vilken bra post du gör!

 

Du har så rätt i allting du säger att det verkar solklart redan från början, vilket det är och ska vara. Men just för det här tillfället både i stunden och efter har jag haft problem med analyseringsförmågan då det blivit väl mycket jobb + spel samt för lite sömn på för kort tid.

 

Tack återigen, mer postar av dig i fortsättningen tack.

 

Det är såna som du som höjer nivån på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...