Gå till innehåll

n.f.f.n.s.n.c


zsnowstorm

Recommended Posts

  • Svars 316
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Session 34: +$34.40 812 händer

Session 35: +$56.96 525 händer

 

BR: 6080,96SEK

 

Lol värt att jag klarade en dag. :roll: K-holade så jävla hårt att jag aldrig trodde jag skulle komma tillbaka från the void. Depressionen är som bortblåst idag iallafall, och pokern gick bra. Nöjd med hur jag spelade också. Nu är jag nästan helt säker på att jag inte har något mer shit hemma, och ska dessutom åka hem till päronen imorgon. Måste ändå vara nykter nu för att klara nästa prov. När BR står på 10K ska jag nog öppna upp nåt bord på /2, men det är ju en bit kvar tills dess. Jag känner iallafall att jag börjar få in snitsen på /1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God-påhittad-människa-hoppade-ut-ur-marias-fitta på er!

 

Tror inte Jesus är påhittad. Dock, om Maria var med på storyn så går hon ju till historien som världshistoriens mest uppmärksammade ickeoskuld i m o.

Josef: "Va tjock du har blitt!"

Maria:"eeeh...ja...det var...eeh...Gud som eeeh...visade sig som en uppenbarelse eeh.. "

Josef:"mmmokaaaj, ja det låter ju rimligt!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 38: +$41.31 907 händer

 

BR: 6853,60SEK

 

Måste typ börja snåla lite mer IRL om det ska gå att överleva på de här pengarna... eller bara spela ännu mer. Är ju rätt lat egentligen och spelar sällan mer än 5 timmar, vilket inte ens är en hel arbetsdag ju... Helt omöjligt känns det iallafall inte. Om jag kan snitta 500kr/dag, så är det 15K i månaden och det klarar jag mig fan på. Det är ju inget lyxliv direkt, men bättre än att fippa burgare iaf. Synd att jag har så jävla dyr hyra på 6-7K eller vad fan det är. Borde kanske försöka hitta ett kollektiv eller nåt.

 

Tror inte Jesus är påhittad. Dock, om Maria var med på storyn så går hon ju till historien som världshistoriens mest uppmärksammade ickeoskuld i m o.

Josef: "Va tjock du har blitt!"

Maria:"eeeh...ja...det var...eeh...Gud som eeeh...visade sig som en uppenbarelse eeh.. "

Josef:"mmmokaaaj, ja det låter ju rimligt!"

 

Haha, neh, jag tror iförsej inte att Jesus som historisk person är påhittad heller... var inte så jävla smart igårkväll. Eller ja, egentligen är jag ju inte tillräckligt påläst, men det verkar vara konsensus bland de som vet bättre än jag. Historierna om honom är väl en annan femma dock. :rolleyes: Josef kanske bara var en lättlurad filur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 39: +$76.10 1384 händer

 

BR: 7524,75SEK

 

Jag satte in $200 på 888 Poker också. Planen är att lira seriöst på ett bord NL10 6max istället för att slaska med luckan som jag har på skärmen. Eftersom jag inte kommer få in så många händer om dagen på den siten, så nöjer jag mig med att uppdatera resultatet där en gång i veckan. Om det kan bli någon extra hundralapp i veckan, är jag nöjd.

 

Kul dagbok. Vi lär ses vid borden, är också på väg från 0.25 till 0.5/1.

 

Skön kombo, glögg å ketamin :mrgreen: Har en del ketamin hemma och funderar på att köra en resa på nyårsafton. Hoppas man kommer ut trippen starkare än man var innan.

 

Gl vid borden och bland stjärnorna.

 

Vad roligt! Ja, då lär vi ses! :-) Stort GL till dig också!

 

Hehe, det var jävligt najs faktiskt. Började med att smådutta lite och stå och dansa för mig själv, sen tryckte jag i mig 150mg åt gången och åkte upp och ner ur hålet i 4-5 timmar haha.

 

Jag fullkomligt älskar dissos. Ketamin är ju onekligen kungen bland dessa substanser - och dessutom vetenskapligt bevisat att hjälpa mot depression, men jag föredrar nog MXE för ketats rustid är lite för kort om man tänker på priset man får ge för det. MXE ger man kanske 700kr/g för och det räcker fan så mycket längre än k som jag iaf pröjsar 1000kr/g för. Å andra sidan kan det vara skönt med den korta rustiden, om man åker iväg till något obehagligt ställe. Sen vet man ju att det inte går att dö på eller nåt sånt, om man inte gör som den där kinesiska bruden... Älskade också 3-meo-pcp och 4-meo-pcp, innan de klassades. Hela 2014 var jag väck typ varje kväll på de substanserna. Efinidin var okej, diphenidin och MXP (som gav mig en tre dagar lång minneslucka, under vilken min stackars dåvarande kk fick ta hand om mig) var bara skit. Finns inget vettigt förutom keta och mxe på den svenska marknaden, men jag hoppas att någon jävel importerar mxm snart - det kan nog bli nästa hit. Jag har faktiskt aldrig provat vanligt PCP. Där har jag fan en lucka i min bildning!

 

Förra julen slängde jag i mig 400mg 4-meo-pcp och typ 40 3-meo-pcp (antagligen farlig öd), vilket var bland mina ballaste upplevelser förutom trippeldoser syra och svamp och sånt, när jag snackat med gud etc. Jag kommer ihåg att allting var Matrix-grönt i typ 48 timmar. Sen när jag satt och kollade på Kalle Anka, dök helt plötsligt Hunter upp och sa till mig "Buy the ticket, take the ride!" och jag bara "Aja, fuck it jag köper väl biljetten då och tar turen, har ändå inget bättre för mig." Därefter åkte jag in i teven och började se massa molekyler. Jag ba "Amen shit det här var ju ballt! Men jag skulle vilja åka lite djupare! Ge mig svaren till allt härliga drog!" Sen zoomades världen in ännu mer; jag åkte förbi elektronerna som hoppade runt i en atom, landade i atomkärnan där protonerna hade sitt disco och åkte in i en utav dem, där små kvarkar vibrerade som fiolsträngar, sen hoppade jag in i en utav dem och däckade haha. Sen dess har jag haft tinnitus i mitt vänstra öra. Det är som att våran hjärna inte klarar av att ta in allting om universum. Det är ganska spännande egentligen - finns det någon gräns för intellektet? Kommer vi någonsin få reda på allt? Med tanke på vetenskapens enorma framsteg den senaste tiden, så är det väl kanske inte helt omöjligt. Det vore så jävla sorgligt om vi bara vore för dumma för att fatta allting. :cry: Men aja, det där lämnar jag åt vetenskapsmännen. Jag är konstnär. :mrgreen:

 

Helt nykter idag och igår iaf, trots enormt drogsug. Kan berätta en drogsughistoria som slutade med att det enda jag fick tag på var meskalin som jag hävde i mig och sen glömde bort det haha. När jag var på bolaget började skiten kicka lol. Men det är en annan historia för en annan gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 40: +$29.39 1813 händer

Session 41: +$3.41 1443 händer (spelades egentligen igårnatt, men glömde bort att skriva upp det tidigaer)

 

BR: 7773,17SEK

 

Skiter nog i att spela på 888 Poker ändå. Torskade typ $15 mot rumäner som spelade 20/17. Cashar ut så fort det går. Det var ju bara tiltande att ha det bordet uppe. Pokern är död överallt förutom på SVS. :roll: För typ två år sedan vill jag minnas att jag slog NL10 på PS över typ 100K+ händer med 4-5BB/100, men det kanske har förändrats sen dess och/eller så har jag blivit sämre/ovan vid att spela mot folk som faktiskt har ett hum om hur ingen gräns holdem går till. Jag tror man blir lite skadad av att spela på SVS också... Vettefan om jag ens skulle slå NL10 @ PS nu. Inte för att jag tänker försöka...

 

Men aja, det är dags att summera denna vecka, som blir den bästa hittills.

 

Vecka 3:

2e4m6ns.png

 

Resultat sedan dagbokens start:

x0wnkn.png

 

Det verkar som att jag till slut har listat ut /1. Jag tänker som sagt stanna på /1, tills BR står på minst 10K. Om jag kan fortsätta att ha veckor som denna, så klarar jag mig IRL, iallafall en stund tills jag listat ut vad jag ska göra med mitt liv. På bankkontot har jag typ 25K, så det tar några månader innan jag behöver börja casha ut. Kanske borde orka fixa a-kassa eller nåt sånt där shit efter nya året också.

 

Har du testat DMT?

Det är nog den enda major luckan jag har när det gäller psykadeliska droger... Däremot har jag hållit på med DPT (https://sv.wikipedia.org/wiki/Dipropyltryptamin), som är kemiskt väldigt lik DMT. Jag har haft möjligheten att prova DMT. Eller ja, det har väl iförsej alla - bara ut på darknet om man inte har hippievänner. Jag vågade hur som helst inte. Jag har faktiskt blivit mycket försiktigare med sånt där den senaste tiden. Tryptaminer eller lyseramider rör jag inte ens längre; bara dissos som gäller, som jag iaf aldrig har sneat på. Mitt psyke är för svagt för annat psykadeliskt. Pallar knappt med tjackavtändningar (dvs. utan benso) längre, som jag tyckte var mysigt förut. Vill bara ha mina opiater/opioder och harmoni. 8-) Tror faktiskt att mitt psyke har tagit väldigt mycket stryk från att hålla på såhär. Är väldigt nojig av mig, och så fort jag har mer än ett problem samtidigt kan jag inte koncentrera mig på någonting.

 

Jag kan förövrigt rekommendera den fantastiska filmen Enter the Void (ingen dokumentär), som nog kan intressera folk som tycker psykadeliska droger är spännande. Den funkar antagligen för vanligt folk också. Enter the Void (2009) - IMDb

Redigerad av zsnowstorm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MXE är antagligen den fetaste drogen jag testat iaf, tänkte fråga det i förra inlägget men ångrade mig. Då vet jag iaf :) Plöjde även massa sidor igår med jämförelser mellan Keta och MXE och det verkade ändå som att majoriteten föredrog MXE. Det som låter lite trist med Keta är definitivt rustiden, det är den som gör MXE så jävla nice, man har tid på sig att flyga genom olika universum, tid och rum.

 

Även testat DMT och DPT ett par gånger och tycker den senare slår DMT på fingrarna. Tycker många underskattar RC-droger och tar det för skit bara för att det är okända forskningskemikalier. Sen när jag läste igår tror jag många är lite väl konservativa när det kommer till att jämföra Ketaminet vs MXE, man vill känna sig lite old-school och dra typ kommentaren "of course ketamine, are you kidding" osv. Så hade alla vart lite ärliga hade nog MXE kommit ut som stor favorit.

 

Gillar tjack en del då det är fina partygrejer och för några år sen fanns det rätt många RC-amfetaminer som slog bra amfetamin. Främst av de alla var en substans som heter 2-FA. Kostade nog 300kr/g och typ 20mg tog dig till en riktigt bra nivå med ett rus på ca 8h så det var bra med krut för de kronorna :D goda tider.

 

Edit; Enter the void är så sjukt nice, mörk och mysig i grymma miljöer. Man blir lite sugen på Japan när man ser den, mkt mystik.

Redigerad av Bitcorn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MXE är antagligen den fetaste drogen jag testat iaf, tänkte fråga det i förra inlägget men ångrade mig. Då vet jag iaf :) Plöjde även massa sidor igår med jämförelser mellan Keta och MXE och det verkade ändå som att majoriteten föredrog MXE. Det som låter lite trist med Keta är definitivt rustiden, det är den som gör MXE så jävla nice, man har tid på sig att flyga genom olika universum, tid och rum.

 

Även testat DMT och DPT ett par gånger och tycker den senare slår DMT på fingrarna. Tycker många underskattar RC-droger och tar det för skit bara för att det är okända forskningskemikalier. Sen när jag läste igår tror jag många är lite väl konservativa när det kommer till att jämföra Ketaminet vs MXE, man vill känna sig lite old-school och dra typ kommentaren "of course ketamine, are you kidding" osv. Så hade alla vart lite ärliga hade nog MXE kommit ut som stor favorit.

 

Gillar tjack en del då det är fina partygrejer och för några år sen fanns det rätt många RC-amfetaminer som slog bra amfetamin. Främst av de alla var en substans som heter 2-FA. Kostade nog 300kr/g och typ 20mg tog dig till en riktigt bra nivå med ett rus på ca 8h så det var bra med krut för de kronorna :D goda tider.

 

Edit; Enter the void är så sjukt nice, mörk och mysig i grymma miljöer. Man blir lite sugen på Japan när man ser den, mkt mystik.

 

Meh man kan ju inte knarka dödsknark från internet! Nämen, jag håller med dig. Det är ju ofta någon sorts statusgrej. Jag skäms inte över att säga att jag föredrar typ ritalin framför ladd, rent rusmässigt. Jag tror också folket egentligen föredrar mxe, iallafall om man verkligen vill trippa. Keta är ju rätt najs att dansa på i låga doser och så. Har iofs aldrig provat mxe i det ändamålet...

 

Jag har hört mycket bra om 2-FA, men aldrig provat det själv. Kanske pillat i mig 5-6 rc-stimulanter. Tyckte inte direkt någon slog tjack. De som finns nu verkar värdelösa och inte speciellt safe. Men ja, det är klart det finns massa bra rc-substanser. Känns mest som det är värt när det kommer till psykadelika dock. 4-aco-dmt är ju praktiskt taget svamp på pulver. Man slipper att spy och få ont i magen, och sen bryter man ju inte mot lagen heller. Mxe var ju också en rc när det begav sig, som nu säljs för minst dubbla priset och är ganska välutforskad. Fucking heroin var ju också en "rc" när det först kom. Jag skulle nog aldrig vilja vara absolut första personen att testa något, som typ Alex Shulgin (kan reka hans böcker btw!), men om man hänger med i communityn och tar det försiktigt, samt är väl utrustad med våg, puls- och blodtrycksmätare och typ benso och aktivt kol ifall saker skulle skita sig är det ju chill. Man kommer inte vips få en svans eller ett extra ben fem år senare, vilket vissa verkar tro. Själv känner jag att experimentlustan har trytit och jag kör mest gamla hederliga saker, förutom att jag vill testa varje ny disso haha.

 

Har du provat dxm? Jag har bara fått i mig en för liten dos som jag fick ifrån nåt halv-psyk som flyttade till Kina för att undvika lagen och hälsade på här i Sverige (och hade tagit med sig en uteliggare ifrån Stockholm i sin jävla svarttaxi, som han hade tänkt kunde hjälpa honom att bära hans grejer; uteliggaren var dessvärre däckad och lär ha varit jävligt förvirrad när han vaknade upp i en annan stad.)

 

Vilka doser DPT tog du? Jag tror jag mesade rätt mycket och gick nog aldrig över 70mg. Det var ju onekligen balla CEVs, men jag tyckte den var lite småotäck på något sätt. Var skraj som fan alla 3 ggr jag provade haha.

 

Ja, så jävla mysig stämning i Enter the void. Jävligt vackra färger och så. Känns lite som en Gus Van Sant-film. Jag hoppar nog Kina dock. Hade saknat standarddroger för mkt och verkar inte så jävla kul att vara på fel sida om lagen därborta, fast å andra sidan kanske man kan muta sig ur det. Det funkar inget vidare i Sverige hehe.

 

Värt att min icke-knarka db spårar till att bara handla om att knarka. :D Gör mig inget dock. Imorgon måste jag slänga upp någon hand för att kompensera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din syn på droger låter väldigt lik min egen. Jag är nog också vad man kan kalla en drog-nörd, jag tummar inte på säkerhet och väger noggrant upp de droger jag väljer att ta. Sen sjävklart forskning några dagar för varje ny drog man väljer att testa. Jag var rätt gammal när jag testade min första drog, och därefter ville jag testa allt. Blev ett par tunga 3-4år där jag hann med det mesta som jag tyckte var intressant. Nu efter det har även mitt intresse dalat och jag vet vad jag gillar. Det enda jag ser fram emot är trippar, och då också helst en dissociativ då jag finner de mer lätthanterliga. Droger likt LSD, svamp och 4-ho-met tar jag bara om mitt liv är i full balans och jag mår kanon, vilket har vart allt för sällan. Alldeles för rädd för att snetrippa och ärra min sköra själ. Idag gillar jag mest de förlåtande substanserna, typ ha det lite småmysigt på ett par benso eller röka en holk och äta alldeles för mycket godsaker. Jag har ingen ork att ta mig igenom ett tjackrace eller en uttömmande kväll på MDMA. De där drogerna har alldeles för lång återhämtningsperiod imo, och man börja bli gammal. Blir bara om det är riktigt fina tillfällen, typ nyårsfest eller om man är nere i Amsterdam och går på festivaler och dylikt. Då är favoriten tjack kombinerat med benso, bästa kombon ever för utekvällar.

 

Har inte testat DXM, utan det är bara MXE inom den genren faktiskt trots att jag suttit på några gram Ketamin nu ett tag. Har du testat nå fler dissos? Och vet du om det finns några bra lagliga atm?

 

Ne det tråkiga är att efter den där guld-eran med bra tjacksubstitut verkar det bara ha kommit riktigt skräp. Under eran var det substanser som 2-FA, 2-FMA, 4-FA och 4-FMA, alla var riktigt grymma. Det kom dock en förjävla galen benso för typ ett år sen, flubromazolam hette den. Galet potent benzo som säkert hade effekt i 2-3 dagar där minnesluckorna slog som spön i backen. Den har man gottat sig en del med men slängde sen nog en 2-300st efter en alldeles för sjuk period med dem. Spolade ner dom och det var nog ett bra val. Idag får man hålla sig till gamla goa beprövade diazepamet.

 

Har för mig jag pluggade 90-100mg DPT de gångerna jag körde. Gillar ruset sådär, väldigt annorlunda. Men jag föredrar helt klart MXE för att det är mycket mer förlåtande och lätt. Det blir aldrig jobbigt på MXE för att man är så jävla lost ändå, man liksom accepterar att man är en liten rymdsten som svävar runt månen eller något i den stilen. Medans man i många andra hallucinogena rus måste konfrontera sig själv och massa jobbiga tankar. Dock kan ju en tripp på såna droger bli jävligt roliga när det flyter på som det ska samt ge en fina insikter som man helt missat som nykter pga tunnelseende.

 

Känns som sagt som vi gått lite samma väg, och jag har vart nära att råka illa ut många gånger men klarat mig, och nu idag har jag en mycket bättre distans till droger. Om jag ser tillbaka nu vet jag inte riktigt hur jag tänkte, att jag inte förstod att drogerna påverkade mitt liv negativt. Jag tror inte jag har den där beroende-genen i mig, jag blir äcklad typ dagen efter och vill aldrig se skiten mer. Jag är däremot rätt bra på att köra hårt när jag väl kör, så har en liten missbrukare i mig. Hur såg ditt bruk ut, och hur kommer det sig att det gick som det gick? Kanske känslig fråga så du behöver sjävklart inte svara om det känns jobbigt.

 

Och säg som sagt ifrån om de här inläggen bara triggar dig till sämre val.

 

Cheers!

 

 

Meh man kan ju inte knarka dödsknark från internet! Nämen, jag håller med dig. Det är ju ofta någon sorts statusgrej. Jag skäms inte över att säga att jag föredrar typ ritalin framför ladd, rent rusmässigt. Jag tror också folket egentligen föredrar mxe, iallafall om man verkligen vill trippa. Keta är ju rätt najs att dansa på i låga doser och så. Har iofs aldrig provat mxe i det ändamålet...

 

Jag har hört mycket bra om 2-FA, men aldrig provat det själv. Kanske pillat i mig 5-6 rc-stimulanter. Tyckte inte direkt någon slog tjack. De som finns nu verkar värdelösa och inte speciellt safe. Men ja, det är klart det finns massa bra rc-substanser. Känns mest som det är värt när det kommer till psykadelika dock. 4-aco-dmt är ju praktiskt taget svamp på pulver. Man slipper att spy och få ont i magen, och sen bryter man ju inte mot lagen heller. Mxe var ju också en rc när det begav sig, som nu säljs för minst dubbla priset och är ganska välutforskad. Fucking heroin var ju också en "rc" när det först kom. Jag skulle nog aldrig vilja vara absolut första personen att testa något, som typ Alex Shulgin (kan reka hans böcker btw!), men om man hänger med i communityn och tar det försiktigt, samt är väl utrustad med våg, puls- och blodtrycksmätare och typ benso och aktivt kol ifall saker skulle skita sig är det ju chill. Man kommer inte vips få en svans eller ett extra ben fem år senare, vilket vissa verkar tro. Själv känner jag att experimentlustan har trytit och jag kör mest gamla hederliga saker, förutom att jag vill testa varje ny disso haha.

 

Har du provat dxm? Jag har bara fått i mig en för liten dos som jag fick ifrån nåt halv-psyk som flyttade till Kina för att undvika lagen och hälsade på här i Sverige (och hade tagit med sig en uteliggare ifrån Stockholm i sin jävla svarttaxi, som han hade tänkt kunde hjälpa honom att bära hans grejer; uteliggaren var dessvärre däckad och lär ha varit jävligt förvirrad när han vaknade upp i en annan stad.)

 

Vilka doser DPT tog du? Jag tror jag mesade rätt mycket och gick nog aldrig över 70mg. Det var ju onekligen balla CEVs, men jag tyckte den var lite småotäck på något sätt. Var skraj som fan alla 3 ggr jag provade haha.

 

Ja, så jävla mysig stämning i Enter the void. Jävligt vackra färger och så. Känns lite som en Gus Van Sant-film. Jag hoppar nog Kina dock. Hade saknat standarddroger för mkt och verkar inte så jävla kul att vara på fel sida om lagen därborta, fast å andra sidan kanske man kan muta sig ur det. Det funkar inget vidare i Sverige hehe.

 

Värt att min icke-knarka db spårar till att bara handla om att knarka. :D Gör mig inget dock. Imorgon måste jag slänga upp någon hand för att kompensera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, kom å tänka på. Vad blir det för setting när du kör MXE? Jag gillar att ha storstädat innan trippen så man har ro i sinnet. Sen brukar jag dra ca 80-100mg för att sen när det slår snorta ytterligare 20mg, skepp-o-hoj!

 

Brukar släcka ner sovrummet och ligga i sängen med en liten strimma av ljus från något annat rum, känns som man kan få mycket roligare OEVS då. Musiken gör ALLT, jag kör bra hörlurar och lyssnar mest på ambient på dånande volym. Carbon Based Lifeforms och Emancipator är nog de som gett mig mest under inflytandet. Även Solar Fields och Sphongle är fett. Sjukt att 2 av de jag tycker är bäst kommer från Göteborg, Sverige lär vara riktigt stora inom den scenen. Nedan följer de låtar jag tycker slår på alla cylindrar, goosebumps deluxe.

 

Sorry för hijacking, men blev så satans sugen! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 42: +$0.88 2235 händer

Session 43: -$12.29 321 händer

Session 44: +$82.68 930 händer

 

BR: 8374,60SEK

 

I den första sessionen jag spelade idag spewade jag som fan. Torskade säkert 3-4BI på det, tiltade, skrek och hade mig och slängde något glas i golvet lol. Sen samlade jag mig och grindade upp mig upp ur hålet, men det var ju jävligt onödigt. Den här dagen hade kunna varit mycket bättre. De andra två sessionerna spelade jag okej i, och hela dagen blev väl okej i det stora hela. Jag har varit FULLSTÄNDIGT handikappad när det kommer till att göra irl-saker den senaste tiden. Inte ens kollat på högen med räkningar som legat och skräpat i typ två veckor. Börjar bli lite rädd för att pengarna ska ta slut snabbare än vad jag hade tänkt mig... Aja, snittar jag 500kr/dag så har jag fan mer pengar i månaden än vad CSN gav. Jag torskade ju dock mitt stipendium på 40K/termin som jag hade haft i 2,5 år... Det gick ändå mestadels åt till knark, så det kanske var lika bra. Jag börjar få lite dåligt samvete över att inte göra några intellektuella prestationer. Grinda poker är ju egentligen fruktansvärt hjärndött. Kan inte skriva poesi heller. Som sagt, senast jag fick något publicerat var i augusti... Förhoppningsvis är det bara depressionen som har dödat kreativiteten, och inte jag som blivit dum. Å andra sidan är det rätt skönt att inte behöva tänka så mycket. Jag ska slänga upp en lista med simpla irl-mål när det blir nytt år. Typ tvätta kläder, fixa a-kassa eller nåt sånt shit etc. Jag behöver verkligen rycka upp mig lite, sitter typ bara framför datorn och antingen grindar poker eller pokervideos.

 

 

Här kommer två händer som jag inte visste vad jag skulle göra i:

 

Synen pre måste ju vara rätt, eftersom det var en rätt liten 3-bet och vi är deep som fan. Det är flopp och turn jag inte vet vad jag ska göra på. :S Att dega flopp där för ~260 beliebers känns rätt kallt. Lär bara få in det mot set eller i bästa fall ett överpar.

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: 254.2 BB (VPIP: 24.10, PFR: 17.73, 3Bet Preflop: 3.36, Hands: 371)

SB: 119.96 BB (VPIP: 17.79, PFR: 13.51, 3Bet Preflop: 7.73, Hands: 1,354)

BB: 258.96 BB (VPIP: 30.43, PFR: 22.21, 3Bet Preflop: 3.69, Hands: 657)

Hero (CO): 375.69 BB

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has T:spade: Q:spade:

 

Hero raises to 3 BB, fold, SB raises to 8.25 BB, BB calls 7.25 BB, Hero calls 5.25 BB

 

Flop: (24.75 BB, 3 players) 3:spade: Q:diamond: 5:spade:

SB bets 18.56 BB, BB raises to 37.12 BB, Hero calls 37.12 BB, fold

 

Turn: (117.55 BB, 2 players) 7:diamond:

BB bets 85 BB, fold

 

BB wins 114.62 BB

 

Jag tycker också jag hamnar i många svåra river-beslut, och det känns definitivt som den gatan jag har mest problem med. Jag kanske spelar mina TPTK/TPGK lite för aggressivt. Min standard är typ alltid tre gator value, vilket ibland gör det knepigt på vissa runouts. Å andra sidan fungerar det mot fiskarna rätt ofta. Sen är de flesta spelarna på SVS så jävla oberäkneliga när man checkar till dem på en river. Här är en sådan hand. Kan man/bör man spela handen annorlunda och viker ni rivern? Det kanske är bäst att göra det ändå... Borde också ha raisat 1-2bb mer pre.

 

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: 244.64 BB (VPIP: 50.17, PFR: 4.53, 3Bet Preflop: 0.80, Hands: 292)

BTN: 37.19 BB (VPIP: 69.05, PFR: 9.52, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 43)

SB: 78 BB (VPIP: 50.59, PFR: 0.59, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 176)

Hero (BB): 262.45 BB

UTG: 107 BB (VPIP: 21.69, PFR: 14.80, 3Bet Preflop: 5.41, Hands: 584)

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has J:club: A:diamond:

 

fold, CO calls 1 BB, fold, SB calls 0.5 BB, Hero raises to 4 BB, CO calls 3 BB, SB calls 3 BB

 

Flop: (12 BB, 3 players) J:heart: T:club: 5:heart:

SB checks, Hero bets 9 BB, CO calls 9 BB, SB calls 9 BB

 

Turn: (39 BB, 3 players) 2:club:

SB checks, Hero bets 29.25 BB, CO calls 29.25 BB, fold

 

River: (97.5 BB, 2 players) K:heart:

Hero checks, CO bets 48.75 BB, Hero calls 48.75 BB

 

CO shows J:diamond: 5:diamond: (Two Pair, Jacks and Fives)

(Pre 27%, Flop 71%, Turn 86%)

Hero mucks J:club: A:diamond: (One Pair, Jacks)

(Pre 73%, Flop 29%, Turn 14%)

CO wins 190.13 BB

 

 

Jag svarar dig snart Bitcorn! Tror jag ska köra en nattsession nu, som får räknas till nästa dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q7o: Fiskar som UTG-limpar brukar väl ha låga pocket pairs eller suited connectors, eller random suitade händer? Varför inte betta flopp med din 7:a och ta värde mot drag och annan skit? Många spooky-kort som kan komma på turn som träffar hans range,och alla hans pocket pairs lär ju checka bakom turn.

 

Förresten, vad nickar du på svs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 45: +$37.47 1041 händer

Session 46: +$8.93 931 händer

Session 47: +$24.28 1229 händer

 

BR: 8969,50SEK

 

Spelar okejish, men springer dåligt och känner mig allmänt rätt tiltig. Dock inte gjort något alltför dumt.

 

Q7o: Fiskar som UTG-limpar brukar väl ha låga pocket pairs eller suited connectors, eller random suitade händer? Varför inte betta flopp med din 7:a och ta värde mot drag och annan skit? Många spooky-kort som kan komma på turn som träffar hans range,och alla hans pocket pairs lär ju checka bakom turn.

 

Förresten, vad nickar du på svs?

FI donkade ju floppen. Men ja, man kan väl raisa där också för att inte låta honom dra för billigt. Men jag kände bara inte för att spela en stor pott med andra paret. Mitt nick är en hemlis! Inte så svårt att lista ut om man sitter mycket på /1 dock. :rolleyes:

 

Bitcorn:

De dissos jag har provat är ketamin, mxe, mxp, dxm (fick dock ingen nämnvärd effekt eftersom det var för låg dos - men det är ju bara att åka till Finland, det går att köpa på apotek där i form av hostmedicin) 3-meo-pcp, 4-meo-pcp, diphenidin, efenidin och 2-oxo-pce. Jag tror alla är klassade förutom den sistnämnda, som ändå var tämligen värdelös enligt min mening. Jag hoppas på mxm! Pallar dock inte beställa från utlandet, men det är lite förvånande att ingen har importerat det till Sverige ännu och börjat kränga. Jag håller med dig i att mxe och dissos generellt sätt är mycket mer lätthanterligt. Jag blir bara så jävla likgiltlig, typ "jaha nu kanske jag dör, men va fan spelar det för roll", medan tryptaminer och lyseramider får mig att ifrågasätta mitt egna liv, meningen med livet generellt osv., vilket för all del kan vara nyttigt, men lite för intensivt ibland. Jag har dessutom utvecklat en tendens till att få panikattacker och halvskumma anfall som påminner om epilepsi (fast det är nog inte det), så jag har inte hållit på med såna substanser på åtminsone ett år. Jag är alldeles för väl införstådd i de rc-bensos som har funnits den senaste tiden btw. :P De har alla varit väldigt bra egentligen, men man har ju tagit på tok för höga doser. 0.25mg flub räcker fan om man bara vill sova. Jag åt de som om det vore vanligt stess under en period. Slängde i mig typ 3-4 stycken 1.25mg:are (helt sjukt att de ens sålde pills som var doserade så) i några veckor... Jag kan nog inte ens röra vanliga benso längre heller. För ett par månader sedan kom en polare och hälsade på med en påse xanax som han inte ville ha. Mums tänkte jag och vaknade jag upp tre dagar senare med lite random flashbacks och upptäckte att jag hade hela min väska FULLPROPPAD med gräs lol. Först var jag glad, innan jag kollade på mitt konto haha. Det var senaste gången.

 

Jag pallar inte berätta de exakta omständigheterna över hur det blev som det blev. Jag od:ade (var tilt på livet och brydde mig egentligen inte om det var farligt eller inte - det var dock inget självmordsförsök som läkaren trodde), vaknade upp på intensiven och blev lvm-anmäld när jag berättade om mina vanor. Det verkar som att de kommer låta mig vara ifred om jag håller mig i schack en stund iallafall. Så jävla tråkigt att jag har massa e liggande, men inte kommer kunna poppa något på nyår haha. Jag brukade "narkotika" (som vitrockare säger) dagligen under i princip två år. Innan dess var jag bara alkholist. I början var det mycket psykadelika, sen blev det mycket tjack, sen blev det mycket benso, sen blev det mycket opiater. Röka var väl inblandat hela tiden. Och här är jag nu. :P Det är faktiskt bara nu jag har haft några nyktra dagar, och jag fungerar typ inte alls socialt längre. :S Tycker inte ens att det är speciellt kul att vara social. Men jag vill faktiskt dra ner på det på riktigt och ägna lite mer tid åt något som är lite mer utvecklande/känns värdefullt, som mitt skrivande (vilket ironiskt nog inte alls verkar fungera nu när jag är nykter, är bara för depressed och inget känns egentligen meningsfullt, men det är kanske en övergångsperiod).

 

När jag åker på upptäcksfärd med mxe vill jag också ligga i ett mörkt rum och lyssna på musik. Jag har dock aldrig förstått Carbon Based Lifeform, Sphongle och allt sånt där som verkar vara populärt. Men jag har alltid varit en rock-kille, så det blir gärna typ Pink Floyd, Radiohead och sånt. Jag tycker det passar rätt bra iallafall.

 

Hoppas det ungefär besvarade dina inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session 48: +$57.63 329 händer

Session 49: +$41.88 583 händer

BR: 9803,74SEK

 

Näästan 5-siffrigt i kassan nu. Happ, ska kila till systemet. Känns lite onödigt att göra någon sorts årsuppdatering, eftersom jag bara har lirat några veckor. Det kommer en sedvanlig veckosummering på söndag istället.

Redigerad av zsnowstorm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...