Gå till innehåll

Irland eller Favelan?


Piatti

Recommended Posts

Så... om ni hade en väska med pengar avsedda att spela poker med /läs: spola ner i toaletten men istället väljer att lägga kapitalet på en sport ni knappt har en aning om hur den fungerar men ändå finner lite intressant. Skulle ni då säga att Favelan vinner över Irland?

 

Jag tänker mig att den snabba korta typen borde kunna komma nära inpå och dra en upper-cut vilket bör med lite tur förstås kunna resultera i en KO?

 

Sen är ju den där Irländaren lika kaxig som han Gustafsson och vi såg ju alla hur det gick för Gustafsson när han lät munnen glappa lite för mycket.

Det slutade ju med att han fick rejält med aladeen..

 

Eftersom polaren sagt att han tänker plocka hem eurojackpot på fredag och därmed utlovat bjuda med mig på en resa på lördag med tillhörande biljetter på första rad så kommer jag se detta på plats. Måste man ta med egen regnjacka mot stänket eller delas det ut i goodiebagen för oss vippare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jävla kryptiskt men jag "biter". Aldo kommer ta detta. Oddsmakarna och hela världen har köpt hypen kring Greger men jag kan inte se hur han skulle vara i närheten av Aldos klass i nån aspekt av sporten.

 

Att jag som i princip aldrig bettar längre slängt in några hundringar på Aldo säger det mesta :mrgreen:

 

Hur är det med korruption bland domarna i den här så kallade sporten?

Känns lite som att de jobbar för att Greger ska bli deras nya poster boy.

 

Men jag slänger nog in mina surt förvärvade pengar på Aldo, han ser riktigt brutal ut med sitt ärr och har säkert både fått och gett mycket stryk i sina yngre dagar så han vet nog vad han håller på med..

 

All in Aldo it is!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med korruption bland domarna i den här så kallade sporten?

Känns lite som att de jobbar för att Greger ska bli deras nya poster boy.

 

Men jag slänger nog in mina surt förvärvade pengar på Aldo, han ser riktigt brutal ut med sitt ärr och har säkert både fått och gett mycket stryk i sina yngre dagar så han vet nog vad han håller på med..

 

All in Aldo it is!

 

Inte som i boxning. Det är relativt ofta något dåligt domslut men jag tycker det känns som dåliga domare oftast. Det är sällan något helt extremt då som dominans till ena fightern och ändå får den andra matchen. Inte i UFC iaf. UFC bestämmer inte själva över domarna heller, även om många konspirationsteoretiker fått för sig det. Dock ska man aldrig säga aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jävla kryptiskt men jag "biter". Aldo kommer ta detta. Oddsmakarna och hela världen har köpt hypen kring Greger men jag kan inte se hur han skulle vara i närheten av Aldos klass i nån aspekt av sporten.

 

Att jag som i princip aldrig bettar längre slängt in några hundringar på Aldo säger det mesta :mrgreen:

 

Kan väl också tycka det är konstigt att Conor är favorit,

men tror du har väldigt fel att det skulle vara sådan klasskillnad med fördel Aldo. Konditionsmässigt lär Conor ha fördel och hans take-down defense är suveränt. Natten mot söndag är jag irländare och hoppas på vinst för Conor i 4e. Hur ska han då avsluta? Han har avslutat alla som bara sagt att han är snack, men visst nu är det två divisioner upp. Hoppas Conor undviker Aldos brutala bensparkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl också tycka det är konstigt att Conor är favorit,

men tror du har väldigt fel att det skulle vara sådan klasskillnad med fördel Aldo. Konditionsmässigt lär Conor ha fördel och hans take-down defense är suveränt. Natten mot söndag är jag irländare och hoppas på vinst för Conor i 4e. Hur ska han då avsluta? Han har avslutat alla som bara sagt att han är snack, men visst nu är det två divisioner upp. Hoppas Conor undviker Aldos brutala bensparkar.

 

Nu fattar jag inte alls. Det är Aldos TDD som är suveränt. Mendes plockade ju ner ner Greger hur lätt som helst innan han tog slut. Aldo är inte grappler heller, han är ju främst striker så vad Gregers TDD skulle spela för roll vet jag inte. Om Greger steppar fram med ena benet långt framför sig och hakan i vädret som han gjort tidigare kommer hans ben bli rätt mosat ja, precis som hans huvud :) Han möter en striker i en helt annan kaliber än de han mött tidigare.

 

Dessutom visade Greger mot Mendes att han inte har någon som helst offensiv från sin rygg så om han blir nedtagen av Aldo kommer han inte kunna hota.

 

Däremot håller jag med om kondisen, det har varit Aldos enda akilleshäl så skulle Greger lyckas hålla ett högt tempo utan att blotta sig alltför mycket är det hans chans. Annars måste han visa upp något han inte visat tidigare. Han verkar iofs slå hårt så självklart har han en punchers chance. Men Aldo är svår att träffa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

McCregors förra vinst var ju betydligt mer tur än skicklighet och är han lika usel i sitt försvar (både garden och nedtagningsförsvaret) så kommer Aldo krossa honom. Sen kan han ju vinna på lucky punch igen. Han kommer långt på självförtroendet men nu är det nog stopp. Det vore iofs mkt roligare om han vinner för de tyg är en rolig typ som hela sporten kommer växa av.

Redigerad av Lassis
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

McCregors förra vinst var ju betydligt mer tur än skicklighet och är han lika usel i sitt försvar (både garden och nedtagningsförsvaret) så kommer Aldo krossa honom. Sen kan han ju vinna på lucky punch igen. Han kommer långt på självförtroendet men nu är det nog stopp. Det vore iofs mkt roligare om han vinner för de tyg är en rolig typ som hela sporten kommer växa av.

 

Utveckla? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla? :)

 

Vet inte om han menar samma sak som jag tänker men Mendes fick ta matchen på väldigt kort varsel för att vara MMA och hade uppenbarligen inte hållt igång under tiden efter hans senaste match. Han tog slut totalt och mtp att han tidigare bland annat gått fem ronder mot Aldo i högt tempo var det rätt klart bevis på det. Självklart kan inte McGregor lastas för det men jag tror Mendes hade dominerat honom i fem ronder om han haft ett fullt träningsläger, hela matchen hade sett ut som första ronden då :)

 

Jag hade inte valt ordet "tur" dock, man får utgå lite från det man ser. McGregor påstod att han var ordentligt knäskadad så han kanske hade vunnit ännu snabbare annars. Vem vet.

 

Faktum kvarstår, Aldo kommer mosa honom! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla? :)

 

Absolut! Han var ju dominerad på golvet större delen av ronden där han inte uträttade nånting från rygg och han var inte heller överlägsen stående, Hade han inte vunnit på knock så Hade han förlorat den ronden klart iallafall.

Utöver det så är det ju ganska många som har ifrågasatt om det var en knock eller inte. Han har ju blivit anklagad för uppgjorda matcher där domaren bryter väl lättvinnligt eller där motståndarna lägger sig väl lättvinnligt innan Mendez-matchen, även om jag inte riktigt köper den teorin själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var ju jag ute och cyklade när det gäller TDD, men jag trodde att vara på rygg var en defensiv position? Sedan

när det knockouter verkar det vara en otroligt bra taktik

att mata på med massor med slag och sedan få sin oförtjänt

"lucky punch". Mtp att han tydligen är nästan lika stor som Mauler innan Anthony - matchen kanske han snott det från vår Stenmark som flytade till sig hundradelssegrar. Bra helgardering också om Aldo vinner är det för att han är överlägsen, men om Conor vinner är det uppgjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var ju jag ute och cyklade när det gäller TDD, men jag trodde att vara på rygg var en defensiv position? Sedan

när det knockouter verkar det vara en otroligt bra taktik

att mata på med massor med slag och sedan få sin oförtjänt

"lucky punch". Mtp att han tydligen är nästan lika stor som Mauler innan Anthony - matchen kanske han snott det från vår Stenmark som flytade till sig hundradelssegrar. Bra helgardering också om Aldo vinner är det för att han är överlägsen, men om Conor vinner är det uppgjort.

 

Så kan man inte förenkla det nej. De som är bra på marken kan hota även från rygg. Conor gjorde inte ens något försök till att hota vilket gör att det känns väldigt tryggt att ta ner honom och kontrollera matchen.

 

Pratar vi storhet som i hur känd man är så är Conor långt förbi Mauler redan nu, skulle påstå att det knappt går att jämföra ens. Pratar vi storhet som i vad som hade hunnits prestera på högsta tävlingsnivå så var Conor när man matchades med Mendes i mina ögon inte ännu där Mauler var när han fick matchen mot Rumble.

 

Att Conors matcher skulle vara uppgjorda är såklart högst orimligt. Däremot har UFC gjort sitt yttersta för att matcha honom med "lätta" motståndare fram till en titelmatch och har lyckats perfekt. Att Mendes inte var i form när han blev Conors första dåliga matchning var en stor bonus för UFC :) Kombinationen av allt Conors snack och flera snabba avslut på KO är svårslagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade lite på han Gregers tidigare matcher, han verkar tåla en del stryk.

Hur är han Aldo? Tål han också mycket stryk? Isåfall kanske ett spel på att det går över 2 rundor eller så är bra?

 

Han verkar kunna ta en smäll ja, dock har ingen träffat honom riktigt rent (detta kommer hända snart, ska bli spännande att se hur bra hakan är då). Desamma kan nog sägas lite för Aldo. Kan inte komma ihåg att han träffats riktigt rent och verkligen visat prov på tung haka.

 

Om Greger går in med hakan i vädret och bara vevar allt han har som han brukar göra så tror jag inte detta går över 2 ronder. Då tror jag faktiskt att nån blir knockad (sannolikt/förhoppningsvis Greger) :D Om Greger lugnat ner sig lite kan det gå fem ronder för Aldo har inte gått in och vevat sedan sin tid i WEC (kolla in de matcherna om ni vill se bland det bästa som presterats någonsin i en MMA-bur) utan safeat rätt mycket. Jag tror det delvis är därför han inte blivit så populär som han borde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...