Gå till innehåll

SAJT: PokerStars


Recommended Posts

Hur är det med HM2/3 för vår SE kilent? Ska det fungera precis som vanligt? Jag får inte in några händer när jag försöker importera eller någon "current player"...

Är det något speciellt man behöver göra för att HM ska kunna importera in händerna direkt från datorn? Jag har kollat så mina händer sparas lokalt och att rätt mapp är märkt vid "Site Setup" i HM men får ändå inte det att fungera.

Är det någon som vet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Fick faktiskt en tillsägelse av Pokerstars att PokerStrategy.com Equilab var öppet när jag spelade. Skulle faktiskt bara kontrollera en hand hur mycket jag låg efter när handen var spelad. Detta var faktiskt enda gången jag har haft det programmet öppet samtidigt och de högg som en kobra direkt.

Det är inte så jävla lätt att tänka på att först stänga ner det innan man öppnar pokerklienten. Någon som har en lösning med ett script eller något som förvarnar om man ska öppna programmet om pokerklienten är öppen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är det någon som vet hur man fixar så det slutar lagga på mac med den nya Aurora? Alltid kört på den äldre versionen när den va tillgänglig, men vad jag fattar atm är att inte går att byta längre. Utan fast med Aurora motorn som laggar sönder. 

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger Denco :

Är det någon som vet hur man fixar så det slutar lagga på mac med den nya Aurora? Alltid kört på den äldre versionen när den va tillgänglig, men vad jag fattar atm är att inte går att byta längre. Utan fast med Aurora motorn som laggar sönder. 

 

Tacksam för hjälp!

Tyvärr inte, men noterade iaf att det hackar mer när jag kör PokerTracker samtidigt och om man dessutom lägger till QuickTime för att göra en skärminspelning då är det nästan så att datorn brinner upp. Vad för mac har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2020-10-23 kl 09:00, säger Juster :

Tyvärr inte, men noterade iaf att det hackar mer när jag kör PokerTracker samtidigt och om man dessutom lägger till QuickTime för att göra en skärminspelning då är det nästan så att datorn brinner upp. Vad för mac har du?

Jag kör en Macbook Pro 2017, själv ? Helt omöjligt att spela på pokerstars atm. Va inne på 2+2 o kollade o verkar vara väldigt många som har samma problem. Får se hur dem löser detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Denco :

Jag kör en Macbook Pro 2017, själv ? Helt omöjligt att spela på pokerstars atm. Va inne på 2+2 o kollade o verkar vara väldigt många som har samma problem. Får se hur dem löser detta...

MBP 2018 och ser fortfarande ut att funka för mig. Kör "Aurora-grafik: Låg", om det gör någon skillnad. ?‍♂️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka avgifter har Pokerstars när det gäller växelkurser egentligen? Och har de så pass olika kurser på in och-ut transaktioner?
Tog ut $600 dollar. Fick bekräftelse i e-mailen att 5087,02 SEK har skickats för behandling.

Dollarkurs just nu är 8,83 SEK
Kursen jag fick är 5087,02 / 600 = 8,48 SEK
Enligt dollarkursen skulle jag haft: 600 * 8,83 =  5298 SEK

Testade att sätta in $600. Alltså samma summa jag just tog ut, och det skulle kosta  hela 5464 SEK. Det är ju en skillnad på hela 376,98 SEK
Kursen för det är 5464/600 = 9,10 SEK

Var fan tar alla pengar vägen? Blir förbannad!!?

 

 

 

  
 

 

Redigerad av Lobo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Lobo :

Vilka avgifter har Pokerstars när det gäller växelkurser egentligen? Och har de så pass olika kurser på in och-ut transaktioner?
Tog ut $600 dollar. Fick bekräftelse i e-mailen att 5087,02 SEK har skickats för behandling.

Dollarkurs just nu är 8,83 SEK
Kursen jag fick är 5087,02 / 600 = 8,48 SEK
Enligt dollarkursen skulle jag haft: 600 * 8,83 =  5298 SEK

Testade att sätta in $600. Alltså samma summa jag just tog ut, och det skulle kosta  hela 5464 SEK. Det är ju en skillnad på hela 376,98 SEK
Kursen för det är 5464/600 = 9,10 SEK

Var fan tar alla pengar vägen? Blir förbannad!!?

 

 

 

  
 

 

Felet du gör är att du låter pokerstars växla dina pengar från dollar till SEK. Sjukt nog scammar dom sönder oss spelare ifall vi inte gör det där själva innan vi cashar ut, se till att växla från USD till SEK innan du går och gör cashout i SEK. Kan hända att jag yrar med hur man växlar, men om du gör cashout i USD och egentligen har allt i SEK och pokerstars ska växla från SEK till USD inför cashout, så blir du rejält scammad iaf. 

Se alltid till så du har allting växlat och klart när du tar ut pengar så är avgiften 0%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 month later...
15 minuter sedan, säger Denco :

Hello PF! Är det någon här som vet vad det krävs för spec på datorn för att kunna klara av nya Aurora grafiken ? Har för tillfället en Macbook pro 2018 men det laggar sönder!!

Jag löste problemet med min stationära windows dator genom att ändra Aurora-settings från "Low" till "High" i "Aurora graphics quality", så testa det först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, säger z4muz :

Jag löste problemet med min stationära windows dator genom att ändra Aurora-settings från "Low" till "High" i "Aurora graphics quality", så testa det först.

Hmm, PokerStars verkar rekommendera det omvända. https://www.pokerstars.com/help/articles/tec-sft-iss-aur-grph/193023/

Jag testade att sätta theme Carbon. Det är möjligt att det var lite bättre prestanda, men jag tyckte temat var så deppigt att jag bytte tillbaka ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger Juster :

Hmm, PokerStars verkar rekommendera det omvända. https://www.pokerstars.com/help/articles/tec-sft-iss-aur-grph/193023/

Jag testade att sätta theme Carbon. Det är möjligt att det var lite bättre prestanda, men jag tyckte temat var så deppigt att jag bytte tillbaka ändå.

Det jag skrev ovanför har fungerat för mig själv samt flera vänner, så det är värt att testa iaf.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 10 months later...
Den 2020-10-12 kl 20:51, säger Lobo :

Fick faktiskt en tillsägelse av Pokerstars att PokerStrategy.com Equilab var öppet när jag spelade. Skulle faktiskt bara kontrollera en hand hur mycket jag låg efter när handen var spelad. Detta var faktiskt enda gången jag har haft det programmet öppet samtidigt och de högg som en kobra direkt.

Det är inte så jävla lätt att tänka på att först stänga ner det innan man öppnar pokerklienten. Någon som har en lösning med ett script eller något som förvarnar om man ska öppna programmet om pokerklienten är öppen.

 

Kan du inte ha två användare på datorn, öppna PS i en användare som inte har tillgång till "hemliga" program/sidor. Ungefär som man gör för att kunna spela med botar på Stars. Jag tänker på InHuman's video om stealth. Det borde fungera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Nån mer som råkar klicka på den här jävla spelstopp knappen av misstag? Hänt 2 gånger nu. Klickar man på skiten 1 gång stängs allt ner och man kan inte logga in på 24h. Jävligt bra design!!!!! Varför i helvete skulle nån som är mitt uppe i turnerings grind vilja stänga av sig liksom? Inte ens svs är så här efterblivet...

Redigerad av tiltochförbannad
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger tiltochförbannad :

Nån mer som råkar klicka på den här jävla spelstopp knappen av misstag? Hänt 2 gånger nu. Klickar man på skiten 1 gång stängs allt ner och man kan inte logga in på 24h. Jävligt bra design!!!!! Varför i helvete skulle nån som är mitt uppe i turnerings grind vilja stänga av sig liksom? Inte ens svs är så här efterblivet...

Tanken bakom att kunna stänga av sej är bra. Men den borde kompletteras med att i förväg kunna eliminera möjligheten.

För dom allra flesta är detta något onödigt. Den som har ordning på sej och vet att hen aldrig kommer att behöva stänga av sej borde kunna låsa knappen tills vidare. Är knappen låst så ska det inte gå att stänga av sej. Då behöver sådant här inte ske.

Tänk på att det bara är cirka 2% av befolkningen som har spelproblem. Övriga 98% borde slippa riskera att bli avstängd av misstag. Här gjorde advokaten bakom den nya spellagstiftningen, vad det nu var han hette, en miss.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Tänk på att det bara är cirka 2% av befolkningen som har spelproblem. Övriga 98% borde slippa riskera att bli avstängd av misstag. Här gjorde advokaten bakom den nya spellagstiftningen, vad det nu var han hette, en miss.

Det är inte ens ett svenskt krav, den där knappen. Det finns dock tredjeleverantörsprogramvara som disablar den på något sätt, vet dock inte vilken.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...