Gå till innehåll

Ännu en svs-reg


Drömkatten

Recommended Posts

I brist på motivation och lite för mycket tid på mina händer, samt att det ryktas om att detta forumet nästan lever, slänger jag upp en dagbok här. Har lurkat i en vecka och ger mig nu i gemet. Må det bära eller brista.

 

Pokern, kort:

Jag har lirat poker på heltid i cirkus fem år. Cash game i 3-4, i stort sätt uteslutande på svenska spel. Klassiker. Femhandat på /10kr blir det mest. Har inte stigit i nivå då jag saknar driv att krossa och framförallt för att poker inte alls är lika skoj som det en gång var. Blir alltså aldrig rullad till högre då jag spelar in det jag behöver. Liras fortf för att det är relativt lätta pengar.

 

Saknar stora turneringsklonkar men har sedan typ sept börjat grinda turrar söndagar, så är väl förhoppningsvis en tidsfråga!

 

Har inte lyckats vinna på turneringslotteriet live heller. Vem har det liksom?

 

 

Livet, kort:

Jag är 24 år, man och bor i Malmö. Är på jakt efter nästa kapitel efter pokern just nu. Provade att plugga en kurs som jag hoppade av nyligen, fick dock mersmak för det akademiska och tar nog upp tråden nästa höst. Ska resa/plugga lite på distans nu till våren.

 

Jag åker wakeboard (kabel) när det är säsong, klättrar vägg och spelar musik på min "fritid". En hel del kalas också. Just nu håller jag också på att få bukt med en benhinneinflammation genom att stegra löprundan.

 

 

Mål fram tills 20e Januari:

Flyr landet 20e Jan, men fram tills dess ska jag se till att nöta. Hör ju till att pusha sin lycka och slänga upp mål. Man vill ju inte sticka ut liksom?? :roll:

- Öva trummor minst 10min/dag

- Stå på händer dagligen

- Öka springningen och lyckas ta milen utan smärta (benhinneinflammation)

- Försöka aktivt motarbeta bakfulla söndagar

- Se till att lära mig basic pokermatte en gång för alla (sjukt efter i detta med tanke på hur länge jag har lirat)

- Lira lite mer än jag gör vanligtvis, så att rullen får lite kärlek

- Beta av min 7.5HP:are i musikproduktion

- Klämma in ett gäng dejter

- KOMMER SÄKERT MER

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Idag sprang jag 6.7km, 7.2 är nästa etapp! Har dock lite känningar i ena benet vilket inte är så najs, hoppas att det bara är jag som känner av extra mycket och att det är borta imorgon. Tvättat som en dåre också, alla täcke/kuddar/soffkläder etc, så nu behövs inte det göra på ett riktigt bra tag, skönt. Plussat några inköp vilket alltid är gott! Ska bryta nu och glo några avsnitt jessica jones innan jag somnar.

 

God jaktlycka på alla fronter!

 

Vart reser du ?

Ska mot asien för att åka wakeboard/surfa i ett par månader! Vi ska börja i Filippinerna, sedan får vi se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckats lura iväg min date och ska nu trycka i mig frukost innan dagens trumlektion! Sedan blir det hem till grinden.

 

Har själv tagit de där 7,5p i musikproduktion. ;) Lycka till med pokern och hojta om du behöver hjälp med något musikrelaterat.

 

Åh hå hå! Sequencer 1 heter min kurs, så kanske inte riktigt är samma?Grunderna i Logic typ. Men kul, något du pysslar med annars också eller? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh hå hå! Sequencer 1 heter min kurs, så kanske inte riktigt är samma?Grunderna i Logic typ. Men kul, något du pysslar med annars också eller? :-D

 

Aha, vi körde bara Pro-Tools, så Logic har jag tyvärr mindre bra koll på. Har det ganska bekvämt nu för tiden för en snubbe i bandet har gått Musikproduktionsutbildningen, så han sköter spakarna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ut och slira igår och samma står på agendan ikväll. Kvällen ska öppnas med att se ett band som heter the bronx, mycket kul.

 

Aha, vi körde bara Pro-Tools, så Logic har jag tyvärr mindre bra koll på. Har det ganska bekvämt nu för tiden för en snubbe i bandet har gått Musikproduktionsutbildningen, så han sköter spakarna. :)

Åhå! Låter ju hyfsat convenient :mrgreen: Kan man lyssna på er någonstans, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt fått dagboks-pushen motivationsmässigt. Får väl försöka forcera fram den istället mvh prokrastineringskung.

 

Somnade redan tolv inatt, drack min sista måltid (queal) och sover alltid mindre timmar utan fast föda i mig, så är vaken och relativt pigg redan nu.

 

VAD GÖR MAN MED EN HEL DAG!?

 

Antar att det är perfekt för att beta av sånt som bör göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter förra veckans springning kände jag av benhinneinflammationen igen, kan ha och göra med att jag masserade benhinnorna rätt hårt innan/efter löpet. Inga känningar igår/idag så ger mig kanske ut och tar 7km idag (eller tills det börjar göra ont).

 

Annars rullar pokern på, stadigt plus denna månaden redan vilket är gott då november var b/e.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...