Gå till innehåll

Hur dåligt kör jag?


xerdoin

Recommended Posts

Hej! Kört ca. 30k händer totalt nu. Kollat igenom hundratals sidor/videos om poker men det känns inte som jag blir bättre.

 

Det jag har lärt mig är bara att köra på händer som A-J, AA-TT och AKs, KQs,QJs, JTs. Limpar även in ibland med ATs-A2s för färgdraget.

 

När jag får en hand jag vill spela så bettar jag 4xBB+1xBB per limper.

 

Just nu går jag +-0, ibland +100, ibland -100 men har legat runt 500lappen under hela min pokerkarriär.

 

Hur mycket rätt/fel gör jag? Vad kan jag göra för att bli bättre?

 

Till sist, Jag riktar mig inte för att bli ett pokerproffs, vill bara bli bättre.

 

MVH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disclaimer: Jag är möjligen PFs största fisk

 

Din range låter alldeles för tight, speciellt om det är shorthanded (5-6 handat) vi snackar om. 4xbb är lite mycket, 3x+1bblimper är nog bättre.

 

Men oavsett hur GTO du spelar preflop så är cashgame alldeles för mycket postflop för att preflopranges ska kunna ge en bild hurvida du är bra nog att vinna på nivån du spelar.

 

När du kollar videos, försöker du ta in vad du ser eller kollar du som om du slötittar en serie?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disclaimer: Jag är möjligen PFs största fisk

 

Din range låter alldeles för tight, speciellt om det är shorthanded (5-6 handat) vi snackar om. 4xbb är lite mycket, 3x+1bblimper är nog bättre.

 

Men oavsett hur GTO du spelar preflop så är cashgame alldeles för mycket postflop för att preflopranges ska kunna ge en bild hurvida du är bra nog att vinna på nivån du spelar.

 

När du kollar videos, försöker du ta in vad du ser eller kollar du som om du slötittar en serie?

 

Kör enbart 10manna.

 

Det varierar.. Ibland slötittar jag och ibland är jag extremt fokuserad på videon, brukar till och med skriva ner punkter jag tycker är viktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Strategy Guide - Texas Hold'em Tutorials - PokerStrategy.com Denna sida verkar vara bra imo.

 

Men som ovanstående talare sa, att min strategi fungerande 2006. Gäller det samma med denna sida? Eller är detta mer up to date?

 

Vad säger ni?

 

Grejen är väl den att det inte längre finns någon quick fix för att bli vinnande på poker.

 

2006 räckte det med att ögna igenom Pokerhandboken ett par gånger för att bli vinnande på åtminstone NL$50. Nu måste man LÄRA sig spela poker för att bli vinnande.

 

Det är fel metod att söka ETT dokument som gör att du automatiskt blir vinnande, vilket fungerade 2006, men inte gör det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill lära dig spela poker så har jag några tips.

 

Köp en bra bok om Cashgame shorthanded (om det är det du lirar såklart) och läs igenom hela boken, ett kapitel i taget.

 

När du gjort det, så spela poker och försök att föra över bokens innehåll till ditt eget spel. Steg för steg, del för del. Sen gör du samma sak med ett pokerprogram som PT eller vilket du nu gillar.

 

En sak som hjälpte mig och dom flesta jag har försökt lära poker är att under en tid spela LAG-poker med syftet att sätta motståndaren på specifika händer hela tiden.

Det spelar ingen roll vilken hand motståndaren har om du lyckas få honom att lägga sig när han har en bättre hand än dig, och syna när han har en sämre hand.

 

Om du bara spelar prefloprangeskort så vet dina motståndare om det och pengarna du vinner kommer från AK vs AQ eller AA mot KK, medans pengarna du förlorar är troligen AA mot set eller AK med träffat toppar vs AX som träffat tvåpar. Det blir för enkelt att spela mot dig med dagens pokerprogram som hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill lära dig spela poker så har jag några tips.

 

Köp en bra bok om Cashgame shorthanded (om det är det du lirar såklart) och läs igenom hela boken, ett kapitel i taget.

 

När du gjort det, så spela poker och försök att föra över bokens innehåll till ditt eget spel. Steg för steg, del för del. Sen gör du samma sak med ett pokerprogram som PT eller vilket du nu gillar.

 

En sak som hjälpte mig och dom flesta jag har försökt lära poker är att under en tid spela LAG-poker med syftet att sätta motståndaren på specifika händer hela tiden.

Det spelar ingen roll vilken hand motståndaren har om du lyckas få honom att lägga sig när han har en bättre hand än dig, och syna när han har en sämre hand.

 

Om du bara spelar prefloprangeskort så vet dina motståndare om det och pengarna du vinner kommer från AK vs AQ eller AA mot KK, medans pengarna du förlorar är troligen AA mot set eller AK med träffat toppar vs AX som träffat tvåpar. Det blir för enkelt att spela mot dig med dagens pokerprogram som hjälp.

 

Tack som fan för svar! Det är exakt som du säger, hur jag vinner och hur jag förlorar.

 

När jag först ville lära mig spela poker (för några månader sedan) skrev folk att jag skulle bara nöta teori och tyvärr så har den teorin jag läst hänvisat att man ska spela tight som satan och bara spela som jag beskrev.

 

Jag är väldigt intresserad att prova det du skriver men vill ej göra fel igen och välja en ''outdated'' bok. Har du några tips på någon bok som håller måttet på dagens poker cashgames?

 

Jag har heller inte något pokerprogram, letat runt lite men har ej hittat något till svs (pt är jäkligt dyrt imo, men det kanske är värt det?)

 

Får läsa lite om LAG-poker och prova mig runt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack som fan för svar! Det är exakt som du säger, hur jag vinner och hur jag förlorar.

 

När jag först ville lära mig spela poker (för några månader sedan) skrev folk att jag skulle bara nöta teori och tyvärr så har den teorin jag läst hänvisat att man ska spela tight som satan och bara spela som jag beskrev.

 

Jag är väldigt intresserad att prova det du skriver men vill ej göra fel igen och välja en ''outdated'' bok. Har du några tips på någon bok som håller måttet på dagens poker cashgames?

 

Jag har heller inte något pokerprogram, letat runt lite men har ej hittat något till svs (pt är jäkligt dyrt imo, men det kanske är värt det?)

 

Får läsa lite om LAG-poker och prova mig runt!

 

Använd lite pengar till att investa i din pokerutbildning, där borde ett program och att testa sig fram i syfte att "lära sig" poker vara ganska hög prio. Ett program kostar ju runt 900kr, men kör du testversions så klarar du dig ju några månader utan att betala.

 

Vilken bok du än väljer så kommer folk säga att den är outdated. Jag gillar Harringtons Cashgame böcker, även Verneers building a bankroll (inte för pokertipsen utan för resten av boken) sen finns det några till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...