Gå till innehåll

Idolbetting


Recommended Posts

Om man kollar på olika jämförelsesajter så får man fram odds på vinnaren i idol 2015, men jag lyckas inte hitta oddsen på sajterna ifråga. Har kollat uniber, betsafe, bet365

 

Vore tacksam för hjälp/länkar till betbara odds?

 

T.ex unibet och nordicbet ska ha odds på idol enligt mrbet.com

Är allt en scam för att man ska klicka deras affelänkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kollar på olika jämförelsesajter så får man fram odds på vinnaren i idol 2015, men jag lyckas inte hitta oddsen på sajterna ifråga. Har kollat uniber, betsafe, bet365

 

Vore tacksam för hjälp/länkar till betbara odds?

 

T.ex unibet och nordicbet ska ha odds på idol enligt mrbet.com

Är allt en scam för att man ska klicka deras affelänkar?

 

De odds du ser är de för gårdagens "semifinal".

 

På tal om Idolbetting så noterade jag denna veckan att flera spelbolag inte gav odds på "Nästa att bli utröstad". Jag tyckte även att det var märkligt att flertalet siter, bl a Bet365, väntade fram tills tisdagen på att uppdatera sina vinnarodds. För er som inte följer Idol så valde juryn att helt enkelt strunta i de som röstat och istället låta alla tre kvarvarande deltagare gå vidare till final.

 

– Ingen visste om det här. Det var två på TV4, två på Fremantle (produktionsbolaget, reds anm.), Pär Lernström och vi i juryn som visste om det, alla andra blev tagna på sängen. Annars hade det läckt, så det var bara att hålla käften. Vi pratade inte ens i våra mikrofoner för då hade ljudbussen hört, säger Alexander Bard.

Källa: Det hemliga spelet bakom â€Idolâ€-juryns kupp | Idol | Nöjesbladet | Aftonbladet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vinnaroddsen borde ju komma nånstans ifrån. Känner mig om en idiot när jag blippar runt på unibet utan att hitta några. Och vad är det för jävla sajter som inte har en sökruta?
Som sagt, det var program igår, dröjer lite innan nya odds dyker upp. Det avgörs ju inte förrän nästa fredag, hinner garanterat komma upp odds tills dess.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, det var program igår, dröjer lite innan nya odds dyker upp. Det avgörs ju inte förrän nästa fredag, hinner garanterat komma upp odds tills dess.

 

Aha. Fast jag börjde redan kolla vid åttatiden och jag tycker ändå att spelen på vinnare måste ha funnits ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha. Fast jag börjde redan kolla vid åttatiden och jag tycker ändå att spelen på vinnare måste ha funnits ett tag.
Åttatiden när? Idol börjar väl klockan åtta, spelstopp för gårdagens omgång var väl innan åtta då.

 

Vinnarspelen har nog funnits under hela säsongen. Men de stängs innan varje program börjar och sen dröjer det en stund innan de kommer upp igen inför nästa program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åttatiden när? Idol börjar väl klockan åtta, spelstopp för gårdagens omgång var väl innan åtta då.

 

Vinnarspelen har nog funnits under hela säsongen. Men de stängs innan varje program börjar och sen dröjer det en stund innan de kommer upp igen inför nästa program.

 

Ok. Jag ger det ett par dagar. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar :)

 

Med dom oddsen så ser jag bra värde i idolbarbie.

 

Hm, har shortnat lite nu till 2.22 på betfair... men mer interessant kanske är att hon fått mest spel hos bookies, trots odds under evens där:

Oddsen: Hen vinner Idol-finalen i Globen | Sportbladet Spel | Sportbladet | Aftonbladet

Idol-finalen: Nu pekar allt på att Amanda vinner - Betsson

 

Hur resonerar du kring hennes chanser, Katt3n?

Redigerad av plush
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På med foliehatten för här kommer mina två öre...

 

Martin vinner, för att barbie är "för bra" (läs kassako) för att vinna och låsas till idols alla förpliktelser i ett år eller vad det är....:roll:

 

O andra sidan så är hon väl den som kan gå och vinna också för att hon just är så bra så hon är, och konceptet passar henne som en handske...

 

Hmm...:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På med foliehatten för här kommer mina två öre...

 

Martin vinner, för att barbie är "för bra" (läs kassako) för att vinna och låsas till idols alla förpliktelser i ett år eller vad det är....:roll:

 

O andra sidan så är hon väl den som kan gå och vinna också för att hon just är så bra så hon är, och konceptet passar henne som en handske...

 

Hmm...:mrgreen:

 

Ja det där resonemanget känns lite underligt... det är ju de själva som "låser in" henne, just för att de själva tjänar på det. Om hon nu är "för bra" är det ju jackpot för dem om hon vinner.

 

Jämför med x factor, som är supermanipulativt: de get alltid artisten med mest potential de bästa förutsättningarna (Fleur East senast, Louisa nu), eftersom de väldigt gärna ser att en vinnare av showen faktiskt också blir en stor artist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det där resonemanget känns lite underligt... det är ju de själva som "låser in" henne, just för att de själva tjänar på det. Om hon nu är "för bra" är det ju jackpot för dem om hon vinner.

 

Jämför med x factor, som är supermanipulativt: de get alltid artisten med mest potential de bästa förutsättningarna (Fleur East senast, Louisa nu), eftersom de väldigt gärna ser att en vinnare av showen faktiskt också blir en stor artist.

 

Vad jag menar i min nattmössa är ungefär: Vinner hon är hon bunden till Idol och Sony/Bmg? släppa en redan skriven platta, vilka brukar vara rätt platta, (balader, p4 musik).

 

Förlorar hon är hon fri att släppa en "egen" platta, vilket brukar bli bättre har jag för mig. Från det bolag som signar henne/röstar på henne.Men kan vara fel ute

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar i min nattmössa är ungefär: Vinner hon är hon bunden till Idol och Sony/Bmg? släppa en redan skriven platta, vilka brukar vara rätt platta, (balader, p4 musik).

 

Förlorar hon är hon fri att släppa en "egen" platta, vilket brukar bli bättre har jag för mig. Från det bolag som signar henne/röstar på henne.Men kan vara fel ute

 

Jag väl köpa det resonemanget. Just första plattan brukar ju vara katastrofen för vinnarna eftersom den bestäms av nån annan och spelas in på en vecka typ.

 

Min motivering till att Amanda vinner (förutom att hon heter Amanda som ju är en obvious giveaway) är att dom är tre i finalen. Jag tror att Simon tar röster från Martin mer än från Amanda.

 

Får jag välja är ju Martin bäst, men nu var det ju inte vem som är bäst vi pratade om. Min magkänsla brukar pricka tvåan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att "inlåsningsteorin" kam påverka lite

, men standard är att tv4 - tittarna väljer "fel" vinnare.

Standard är att vinnarna är ganska tråkiga artister ( den bästa sångaren/sångerskan) och hade

tvåorna vunnit istället hade inte vinsten i sig varit något handikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...