Gå till innehåll

Spelarstrejk på Stars


miata91

Recommended Posts

Att gå ut och uppmana till strejk när många grindar sönder för att plocka milestones känns konstigt. Tror inte på någon effekt alls.

 

Bättre hade väl vart att strejka en längre period när de nya vip-systemet sjösatts.

 

Rent spontant så känns det väl bättre att protestera/strejka INNAN dom gör sina förändringar.

Det borde ju vara lättare att visa sitt missnöje och ge dom chansen att ändra sig om dom får se vilka eventuella konsekvenser det kommer att få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera tusen personer cashar ut samtidigt, det kan bli ett statement. Bryr ni er om onlinepoker och dess framtid så ställ upp på det här, det är så lite begärt. Vad har ni att förlora? Galfond, Tollerene, Polk & company har hoppat på tåget. Det är över 1300 personer nu.

 

Joint strike on the 1st–3rd of December .... (REGISTRATION), other Amaya/Stars protests - Internet Poker - Online Poker Forum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska resa en del i December och måste hitta volym före alla off-dagar kommer. Jag har inte tid att strejka i December som både är månaden med bäst action och mest tvångslediga dagar. Sorry.

 

 

edit: Kommer göra en symbolisk cashout.

 

edit2: om verkligen ALLA är på så ska jag ju inte sitta där själv...

Redigerad av JackVegas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska resa en del i December och måste hitta volym före alla off-dagar kommer. Jag har inte tid att strejka i December som både är månaden med bäst action och mest tvångslediga dagar. Sorry.

 

 

edit: Kommer göra en symbolisk cashout.

 

Tyvärr har många den här mentaliteten och tänker kortsiktigt privatekonomiskt. Om man lever på poker och spelar på stars så borde man tänka mer långsiktigt men tyvärr finns det för många som "inte ha tid strejka" för att det ska få en större genomslagskraft. Pokerstars ser att folk fortsätter spela så varför ändra ett beslut? Ge det ett tag till så kommer villkoren försämras ännu mer, för folk har ju inte tid strejka eller säga ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har många den här mentaliteten och tänker kortsiktigt privatekonomiskt. Om man lever på poker och spelar på stars så borde man tänka mer långsiktigt men tyvärr finns det för många som "inte ha tid strejka" för att det ska få en större genomslagskraft. Pokerstars ser att folk fortsätter spela så varför ändra ett beslut? Ge det ett tag till så kommer villkoren försämras ännu mer, för folk har ju inte tid strejka eller säga ifrån.

 

Jag gillar ju idén och konceptet, men jag förstår inte vad folk tror att det här ska få för åtgärder från Stars? De vet att folk strejkar i tre dagar, och sen kommer de spela som vanligt. De har ingen anledning alls att förändra sina regler bara för att folk inte spelar på tre dagar. De kommer ha ca 32,000 olika withdrawal requests ena dagen istället för vanliga 30,000. Tyvärr så kommer inte det här att märkas.

 

Jag fattar vad du säger att många tar den själviska tankegången att "jag har inte tid/lust att vara med", men jag tror inte Stars kommer märka någon direkt skillnad (bortsett från högre Zoom games), och även om de märker någon skillnad så kommer det inte förändra någonting. Tror någon att de ska ta tillbaka FPP-besluten för att trafiken minskar med 5% i tre dagar? Kanske om vi börjar strejka 1-3 varje månad eller något sånt.

 

 

Om någon har en ide om hur den här strejken ska revolutionisera termerna för oss pokerproffs så är jag all ears. Men jag ser det inte hända. Jag ser bara en lobby full av estländare som badar i fisk. Har dock bestämt mig för att inte spela på Stars de dagarna efter att ha snackat med lite fler folk som inte heller ska spela!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar ju idén och konceptet, men jag förstår inte vad folk tror att det här ska få för åtgärder från Stars? De vet att folk strejkar i tre dagar, och sen kommer de spela som vanligt. De har ingen anledning alls att förändra sina regler bara för att folk inte spelar på tre dagar. De kommer ha ca 32,000 olika withdrawal requests ena dagen istället för vanliga 30,000. Tyvärr så kommer inte det här att märkas.

 

Jag fattar vad du säger att många tar den själviska tankegången att "jag har inte tid/lust att vara med", men jag tror inte Stars kommer märka någon direkt skillnad (bortsett från högre Zoom games), och även om de märker någon skillnad så kommer det inte förändra någonting. Tror någon att de ska ta tillbaka FPP-besluten för att trafiken minskar med 5% i tre dagar? Kanske om vi börjar strejka 1-3 varje månad eller något sånt.

 

 

Om någon har en ide om hur den här strejken ska revolutionisera termerna för oss pokerproffs så är jag all ears. Men jag ser det inte hända. Jag ser bara en lobby full av estländare som badar i fisk. Har dock bestämt mig för att inte spela på Stars de dagarna efter att ha snackat med lite fler folk som inte heller ska spela!

 

Den naturliga delen bör bli att någon annan pokersajt inser vad som håller på att hända på Stars och tar det som en bra tidpunkt att försöka bli det största pokerrummet. Det har jag hoppats på sedan stars såldes då nuvarande ägare inte ser till spelarnas bästa. Ett ypperligt tillfälle alltså, för 888 eller Party eller kanske någon engelsk sajt att satsa hårt på att bli störst. Så ordentliga strejker kanske leder till en ny guldets för spelarna inom ett är. Det är vad jag hoppas på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den naturliga delen bör bli att någon annan pokersajt inser vad som håller på att hända på Stars och tar det som en bra tidpunkt att försöka bli det största pokerrummet. Det har jag hoppats på sedan stars såldes då nuvarande ägare inte ser till spelarnas bästa. Ett ypperligt tillfälle alltså, för 888 eller Party eller kanske någon engelsk sajt att satsa hårt på att bli störst. Så ordentliga strejker kanske leder till en ny guldets för spelarna inom ett är. Det är vad jag hoppas på.

 

Det hade absolut kunnat bli så, men jag tror att de andra siterna redan har planer om att försöka bli det största pokerrummet, och en tredagars strejk hjälper inte dem mycket mer än att ipoker får slightly ökad trafik temporärt i ett par dagar. En strejk bygger ju på att någon säger att nu får det vara nog tills vi diskuterar fram bättre terms för oss alla. Tänk NHL-lockouten om spelarna gick ut och sa "Vi tänker strejka i en vecka, sen kommer vi spela som vanligt igen". Det är ju ett skämt till en strejk. Men med det sagt så är ju det här någon sorts freeroll ändå där något bra kanske på något sätt kan hända, men ingen mår särskilt dåligt av att inte öppna stars på tre dagar. Det kanske låter som att jag hatar på konceptet men jag förstår bara inte hur det ska fungera i praktiken. Men jag är med. Hoppas det funkar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent spontant så känns det väl bättre att protestera/strejka INNAN dom gör sina förändringar.

Det borde ju vara lättare att visa sitt missnöje och ge dom chansen att ändra sig om dom får se vilka eventuella konsekvenser det kommer att få.

 

Jo, självklart. Och i så fall göra det ordentligt. Tre dagar märks inte, som JV konstatera ovan.

 

Strejka ordentligt. Spela in på Stars online, åk inte på EPT Prag, PCA osv.

 

Jag känner inte så mycket sympati för Ansky. Att både han själv och hans kompis hade backat hundratusentals dollar (eller va han skrev) i SNE-jakten kan man ju inte ta hänsyn till. Han får väl spela bättre.

 

Känns ju mer segt för 5/10-grinders som nu blir helt utan rb. Men det är ju ganska lätt gjort att byta till en annan sajt som erbjuder rb.

 

Å andra sidan är jag säkert en av de stora vinnarna på ändringen. PLO spelare kanske kommer till plo8 nu när deras games antagligen blir tuffare. Inte jättemånga som ligger och drar in över 200k vpps i midstakes plo8 per år heller, så ingen kommer sluta spela för att rakebacken sänks med 10-12% när i princip all vinst är tableprofits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade som tidigare nämnts vart bra om andra sajter pushat för att bli större/störst, men tyvärr brister det på många sätt då de flesta har pokerklienter som elever i första ring kan knåpa ihop under påsklovet, vilket tyvärr kommer stoppa från att kunna bli störst.

 

Stars har bäst software, och tyvärr även näst bästa, hur du sen rankar de som 1a o 2a så är Stars o FTP de smidigaste och rent estetiskt bästa plattformerna.

 

Utöver detta så har konkurrenter som sajter på iPoker tyvärr iPoker själva att lyssna till då de inte är kan göra som de vill, och där har de nu också ändra rakesystemet och gått från den gamla klassiska %-en på gross rake till ett såkallat SBR system (Source Based Rake) vilket också suger för spelarna.

 

Mer att läsa om SBR här (sorry om länken ej är ok, deleta i så fall)

Huge iPoker Rake Changes and What it Means

 

Den enda riktiga aktören som försökt pushat en del är väl just som tidigare nämnda 888 genom köpet av Bwin/Party, men jag står fast vid att deras enda chans att kunna pusha för att bli störst är att uppgradera (totalt byta ut) sin software, samt köra ett bättre rewardsystem.

 

Nu kom detta kanske en del off topic, så för att återgå till strejkandet så förstår jag helt avsikten med denna 3-dagars strejk, då de ämnar att visa Stars att vi spelare kan gå ihop och även om det för denna gång är 3 dagar så ändras inget kan det bli permanent.

 

Nu tror jag lite som JV säger att även om antalet som strejkar må låta högt (ett par tusen) så är de i det stora hela in piss i havet för Pokerstars och tyvärr inget jag tror de kommer gråta över, då pengarna under den tiden istället sprids till spelare som annars bustas av dessa regs, vilket må vara en bra sidoeffekt av strejken (om än över 3 dagar).

 

Jag personligen kommer inte att lira på Stars över dessa 3 dagar men det har mer att göra med att jag hatar Pokerstars, samt att jag är för fattig :mrgreen: men jag tycker tanken är bra och jag stödjer beslutet och de som bestämmer sig för strejken.

 

#BringBackCryptologic

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...