Gå till innehåll

Fantasysportsbetting.se - officiell diskussionstråd


Recommended Posts

Idag slår vi upp dörrarna för vårt nya projekt Fantasysportsbetting.se. Det här är precis i sin linda, och vi tar mer än gärna emot input på sajten och dess innehåll. Idag finns sju sajter på recensionsdelen, varav fem är öppna för svenska spelare. Det kommer också att finnas en dedikerad person för att svara på frågor och ta emot synpunkter här på forumet, och vi räknar även med att kunna köra speciella promotions och kampanjer specifikt för medlemmar på pokerforum.

 

Fantasysportsbetting.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det satsas lite på Fantasy Sports.

 

Men min spontana reaktion är att det var extremt generöst att ge Fanteam 9.9 stjärnor. Jag har testat sidan och om det är en nästintill optimal fantasy-sports sida ja då är det nog ingen vidare framtid för branschen.

 

* Höga avgifter

* Få spelare

* Bara fotboll som erbjuds

* Seg support

* Oklara regler (de ville inte avslöja hur de delar ut bonuspoängen i matcherna).

 

Hur har ni kommit fram till dessa betyg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det satsas lite på Fantasy Sports.

 

Men min spontana reaktion är att det var extremt generöst att ge Fanteam 9.9 stjärnor. Jag har testat sidan och om det är en nästintill optimal fantasy-sports sida ja då är det nog ingen vidare framtid för branschen.

 

* Höga avgifter

* Få spelare

* Bara fotboll som erbjuds

* Seg support

* Oklara regler (de ville inte avslöja hur de delar ut bonuspoängen i matcherna).

 

Hur har ni kommit fram till dessa betyg?

 

Ah. Betygen är inte justerade för skarpt läge. Det gäller alla betyg på sidan. Jag sätter alla på 8.0 ett tag. Tyty ;) tack för input! För övrigt har du så klart rätt i att 9.9 är för genereöst osvsett sajt.

Redigerad av valterego
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Här är en länk till en intressant artikel i NY Times.

How the Daily Fantasy Sports Industry Turns Fans Into Suckers.

 

Bland annat gör artikeln kopplingen mellan "FantasySports"-världen och pokervärlden:

* Hur många av de bästa FantasySports-spelarna är pokerspelare;

* Hur många av de fantasybetting-sajter som finns, startades av människor från pokervärlden;

* Hur vinnande FantasySportspelare går på "bum-hunting" (dvs söker upp svaga motståndare) för att vinna.

 

Artikeln nämner ett par "något välkända" pokerspelare, inklusive: Jonathan Aguiar (aka, FatalError), och TwoShae (en pokerspelare som postar på 2+2 regelbundet), liksom ett par andra pokerproffs jag inte kände till.

 

Min enda synpunkt på artikeln är att om författaren anser att något borde göras för att sätta stopp för en verksamhet som är till sin natur negativ -EV för din genomsnittliga deltagare, så måste han känna på samma sätt för/om kortsiktig handel på aktiemarknaderna. Börserna (åtminstone när det gäller "frequent trading") liknar FantasySportsbetting och poker; nästan all vinst kommer från en stor massa av outbildade deltagare som överskattar sin edge eller kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en länk till en intressant artikel i NY Times.

How the Daily Fantasy Sports Industry Turns Fans Into Suckers.

 

Bland annat gör artikeln kopplingen mellan "FantasySports"-världen och pokervärlden:

* Hur många av de bästa FantasySports-spelarna är pokerspelare;

* Hur många av de fantasybetting-sajter som finns, startades av människor från pokervärlden;

* Hur vinnande FantasySportspelare går på "bum-hunting" (dvs söker upp svaga motståndare) för att vinna.

 

Artikeln nämner ett par "något välkända" pokerspelare, inklusive: Jonathan Aguiar (aka, FatalError), och TwoShae (en pokerspelare som postar på 2+2 regelbundet), liksom ett par andra pokerproffs jag inte kände till.

 

Min enda synpunkt på artikeln är att om författaren anser att något borde göras för att sätta stopp för en verksamhet som är till sin natur negativ -EV för din genomsnittliga deltagare, så måste han känna på samma sätt för/om kortsiktig handel på aktiemarknaderna. Börserna (åtminstone när det gäller "frequent trading") liknar FantasySportsbetting och poker; nästan all vinst kommer från en stor massa av outbildade deltagare som överskattar sin edge eller kunskap.

 

Tack för lästipset !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hallå forumiter! Först tänkte vi tipsa om att FanTeam nu har en egen partnertråd här på forumet! Gå gärna in där och ställ frågor till deras representanter! http://pokerforum.nu/forum/vriga-pokerpartners/71637-sajt-fanteam-com.html

 

Sen har vi också skrivit en artikel om att man kan spela andra sporter än Fantasy Fotboll som svensk. http://fantasysportsbetting.se/nyhet/vi-guidar-dig-till-andra-fantasy-sporter-aen-fotboll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockan 18 svensk tid är det spelstopp för Fantasy PGA på Fanaments.com! En ypperlig chans att prova på något annat än fotboll som fantasysport. I utbudet finns allt från frirullar och uppåt! Gå in på vår recension och läs om Fanaments och öppna konto där!

 

Vi kan också tipsa om vår nyhet om ex-porrstjärnan Lisa Ann som sadlat om och blivit radiovärd för en fantasyshow. http://fantasysportsbetting.se/nyhet/fraan-porrstjaerna-till-programledare-foer-fantasy-sports-show

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 9 months later...
Det var nästan ett år sen vi skrev här sist, men vi tänkte att vi skulle sparka igång tråden igen då det faktiskt börjat pratas en smula om DFS i Sverige nu! Vi kör också in ett korttips om att du kan lira Premier League på FantasyBet från freerolls och uppåt. [url]http://fantasysportsbetting.se/nyhet/matat-med-fotboll-paa-fantasybet[/url]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...