Gå till innehåll

Hej!


Tilt_is_Not_good_

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Blev 125händer idag på svs faktiskt. Hör inte till vanligheten. Bjuder på dagens största hand. Blir desperat faktiskt när man sitter och bumhuntar HU bordena på alla sidor. Man kanske borde börja se sig om sätta sig in i 5/6max gamet mer.

 

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr10 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k1,854.38

Hero (BB): k2,106.77

CO: k1,000.16

BTN: k1,998.31

 

SB posts SB k5.00, Hero posts BB k10.00

 

Pre Flop: (pot: k15.00) Hero has 8:heart: 7:club:

 

fold, fold, SB raises to k30.00, Hero calls k20.00

 

Flop: (k60.00, 2 players) 6:spade: T:heart: 9:diamond:

SB bets k40.00, Hero raises to k130.00, SB calls k90.00

 

Turn: (k320.00, 2 players) 6:club:

SB checks, Hero bets k230.00, SB raises to k530.00, Hero calls k300.00

 

River: (k1,380.00, 2 players) 5:spade:

SB bets k1,164.38 and is all-in, Hero calls k1,164.38

 

 

Hero shows 8:heart: 7:club: (Straight, Ten High)

(Pre 28%, Flop 74%, Turn 88%)

Hero wins k3,693.76

 

 

 

Nu var det väldigt länge sen man gjorde en uppdatering på PF. Pokern har gått enligt planen men att jag inte riktigt ligger i fas för mina mål 2016. Började spela mer seriöst detta år och har faktiskt i stortsett gått över till HU spelet. Vore kul att någongång sätta sig in i PLO spelet men är väl för feg för det för tillfälligt.

 

Tilten: Har lagt ner kopiösa mängder tid på att fixa detta. Mental game of poker böckerna (jared tendler) har hlälpt mig kopiöst. Där jag lagt min grund. Att man ständigt måste hitta motivation för att orka utvecklas i dagens hårda klimat. Klarar av att spela längre stunder, och försöka att tänka positivt även när det inte går så bra. Men tankarna kommer ofta att om det är värt att lägga ner så massa tid på spelet när pokern mer och mer känns som att den håller på att dö.

 

HU: För tillfälligt spelar jag nästan enbart HU. Är det spelform som känns enklast för tillfälligt. Kan faktiskt erkänna att jag är en ganska feg spelare, vågar inte gambla mot bättre regs/bättre spelare. Är faktiskt en Bumhuntare. I längden är det nog inte bra, man utvecklas inte alls med det man håller på med nu även om man diskuterar händer så är allt anpassat efter spel mot fiskar. Dock känns som att swingsen blir för stora om man ska börja att gambla mer mot regs. Man faller in i en trygghet att ständigt nöta mot fisk. Vore kul att nångång i framtiden sätta sig in mer djupare i 6max spelet.

 

Coaching: Vet att just detta har varit på tapeten nu ett tag på PF och jag hoppas inte att jag har gjort någon upprörd över mina inlägg. ( kanske bäst att jag håller mig undan) Mitt mål har alltid varit att inte ta en hand coaching. Men det kanske är jag som är " the mental fish" som tror att jag ska klara allt själv. ( diskuterar lite händer med diverse) Vet inte om det har blivit en spärr men har alltid sett det som negativt och att man sänker sig själv med att ta coaching av någon annan. Kanske borde man ta till sig det eftersom väldigt många verkar vara positiv till det. Mitt mål har aldrig varit att spela kopiöst höga nivåer, utan det funkar bra som det är nu och det är väl därför man undrar om man behöver ta coaching (när man bara gamblar mot fisk)

 

Funderar på om man ska ta och titta på United ikväll kan nog bli en bra match. Får hoppas att måltorkan för Zlatan vänder snart.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...