Gå till innehåll

Pokerstars nya riktlinjer 2016 VIP Club


CharlesRane

Recommended Posts

Säg att spelare som idag enbart spelar $5/$10+ flyttar ner till 2/5 för att kunna få rakeback. Andra spelare som idag är vinnande på 2/5 tycker nivån blir för tuff och går ner för att spela 1/2 istället för att ha större edge där. Och så fortsätter det. Alltså att spelare går neråt i nivå och gör att den nivån blir tuffare med alla nya spelarna som kommer uppifrån.

 

Detta var en av Anskys poänger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har cliffs? Av vad jag kan se drabbar detta endast high stakes cg spelare? Finns det en uppsida för de som spelar lägre eller mer sällan?

 

Tror vi att Pokeroffice, Pockertracker och Holdem manager kan bli bannade från PS?

 

Verkar bli cappad rb på 30% för dem som når motsvarande 200k vpps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har cliffs? Av vad jag kan se drabbar detta endast high stakes cg spelare? Finns det en uppsida för de som spelar lägre eller mer sällan?

 

Tror vi att Pokeroffice, Pockertracker och Holdem manager kan bli bannade från PS?

Det är fint om du är chromestar, då får du cirkus 30-50 amerikanska cents mer i månaden.

Annars är det allt från extremt negativt till närapå ingen skillnad beroende på stakes du spelar och vip-nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte riktigt tid att sätta mig in i alla förändringar

 

undrar egentligen bara en sak:

om man har ett rejält gäng med fpps, är det läge att göra något med dem nu innan årsskiftet? "tappar de i värde" sen eller?

 

99% säker på ja, de kommer att ta existerande FPPs och döpa om dem till "StarsCoins", och samtidigt minska värdet på dem med 25%. Jag vet inte om de tänker konvertera 1 FPP = 0.75 StarsCoin, eller om de bara höjer priserna i FPP shopen. Hur som helst gör du nog bäst i att shoppa loss för dem idag.

 

 

 

Offtopic: Fick en flashback till när jag köpte presentkort på Siba för mina FPPs för x år sedan, och sen kom dit med 15st presentkort á 2000 sek för att handla en TV. Krävdes verifikation från både en och två managers innan de lät mig fullfölja köpet. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fint om du är chromestar, då får du cirkus 30-50 amerikanska cents mer i månaden.

Annars är det allt från extremt negativt till närapå ingen skillnad beroende på stakes du spelar och vip-nivå.

 

Ok, lirar ju MTT´s uteslutande och horar runt på 6-7 sajter, når väl goldstar vanligtvis på stars, men är ju piss att de gör på detta sätt.

 

Enda skillnaden jag kan se att det gör för mig är ju att garantierna blir mindre pga spelarflytt, men sen är ju frågan om inte det är positivt ur startfältssynpunkt då det knappast är torskarna som flyttar...

 

Och om det inte blir så, vart ska man flytta, kan man få se trevliga flyttkampanjer nu från stars konkurrenter?

 

Also, kan man förvänta sigg samma sak från FTP, eller har de redan gjort den i form av de coins man numera får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har personligen svårt att lägga jättestor vikt vid Negreanus åsikter just i Starsfrågor. Han känns inte tok-objektiv.

 

Givetvis, men det är just hans position i företaget som gör hans åsikter både mer intressanta och värdefullare än gemene man då han kan ha en öppen dialog med Pokerstars ledning. Sedan har ju Daniel alltid värnat om sin integritet och sitt rykte i första hand då han vet hur mycket det betyder för honom och branschen. Så Daniels åsikter om detta är IMO högst intressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Givetvis, men det är just hans position i företaget som gör hans åsikter både mer intressanta och värdefullare än gemene man då han kan ha en öppen dialog med Pokerstars ledning. Sedan har ju Daniel alltid värnat om sin integritet och sitt rykte i första hand då han vet hur mycket det betyder för honom och branschen. Så Daniels åsikter om detta är IMO högst intressanta.

 

Well, agree to disagree då :) Jag har aldrig hört honom säga något om Stars som inte varit någorlunda förväntat av en person på payrollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
99% säker på ja, de kommer att ta existerande FPPs och döpa om dem till "StarsCoins", och samtidigt minska värdet på dem med 25%. Jag vet inte om de tänker konvertera 1 FPP = 0.75 StarsCoin, eller om de bara höjer priserna i FPP shopen. Hur som helst gör du nog bäst i att shoppa loss för dem idag.

 

 

 

Offtopic: Fick en flashback till när jag köpte presentkort på Siba för mina FPPs för x år sedan, och sen kom dit med 15st presentkort á 2000 sek för att handla en TV. Krävdes verifikation från både en och två managers innan de lät mig fullfölja köpet. :)

 

Kan någon bekräfta det fetmarkerade?

(Du har säkert rätt men vill bara höra för säkerhets skull)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon bekräfta det fetmarkerade?

(Du har säkert rätt men vill bara höra för säkerhets skull)

 

Jag hittar inte exakt vart det står, men om du är intresserad av det här så rekar jag att ta en titt på det här klippet där Ansky bland annat nämner 25% reducering av alla exiterande FPPs värde. Samt att PokerStars i nuläget har ca $50 miljoner i oanvända FPPs på alla spelades konton kombinerat. Som de alltså kommer att profita 25% på rakt av när de reducerar värdet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...