Gå till innehåll

Pokern är död, fast näääääääeh


PokernÄrDöd

Recommended Posts

Tjenare fiskar! Tänkte ta vid där BingoLars signade ut. Han var en frisk fläkt här på pf som såklart blev bortskrämd av avundsjuka enstöringar. Jag tänker iaf inte låta mig skrämmas och jag tvivlar på att min dagbokspartner kommer att göra det heller.

 

Bara för att ha lite underlag för att pokern faktiskt inte är död som mitt nick så ironiskt anspelar på så startade jag ett litet projekt i BingoLars ära. En microstakesgrind som ska bevisa att pokern är allt annat än just död.

 

Detta är grafen sen jag började med detta. Hade egentligen tänkt vänta lite med att posta då detta inte känns speciellt imponerande mtp värdet, dock så har ju inte springet varit så vackert heller. Men nu fick jag lite skrivfeber och orkade inte vänta längre med dagboksstarten. Förhoppningen är iaf att nå 200bi+ inom en 30 dagars period. Så det är första delmålet. Sen får vi se vart det bär.

 

Results.jpg

 

Låter min partner in crime presentera sig själv när han har möjlighet. Men ni kan räkna med en hel del hybris en hel del hån av andra regs samt andra fiskar i den här boken.

 

Finns en del planer på att starta ett litet stall med unga hungriga hästar som med hjälp av våra kunskaper ska dammsuga micros på nolltid och tjäna bättre smet än något sommarjobb kan erbjuda.

 

Kriterier för ansökningar är väl typ

 

1. Att man andas av egen maskin och inte är efterbliven.

2. Att man är under 25 år och fortfarande har livsgnista.

3. Att man kan visa upp någorlunda resultat så vi ser att det finns något att jobba med.

4. Vara villig att lägga ner den tid som VI anser vara nödvändig för att nå våra gemensamma mål.

5. Ha tillgång till HM/PT, och återigen, snälla var inte efterbliven.

 

Det var nog allt för stunden.

 

Och innan folk börjar fråga, NEJ DETTA ÄR INTE BINGOLARS. DETTA ÄR BINGOLARS 2.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju ett microstakesprojekt så $$ graf är nog om möjligt ännu mer tråkig mtp att det är korvpengar det handlar om. Men ungefär 22k sek är detta.

 

Betydligt roligare med $$/KR grafer imo oavsett nivå, en bb graf (särskilt utan info om vad för nivå/site som spelas) är svår att relatera till o sätta i perspektiv o blir således tråkig! (tycker jag)

 

GL! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betydligt roligare med $$/KR grafer imo oavsett nivå, en bb graf (särskilt utan info om vad för nivå/site som spelas) är svår att relatera till o sätta i perspektiv o blir således tråkig! (tycker jag)

 

GL! :)

 

Kan posta graf i sek framöver om det nu skulle vara intressantare.. Personligen tycker jag dock att det är ganska ointressant eftersom eftersom att nivån inte är angiven.. Man får helt enkelt inte någon bild av hur mkt man krossar mao. Mixar väl upp detta lite as I see fit antar jag.

 

Fått en släng av vinner inte en hand syndromet de senaste sessionerna. Ser så sjuka misstag från både regs och fisk hela tiden dock, så dröjer nog inte länge innan man ridit ut stormen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan posta graf i sek framöver om det nu skulle vara intressantare.. Personligen tycker jag dock att det är ganska ointressant eftersom eftersom att nivån inte är angiven.. Man får helt enkelt inte någon bild av hur mkt man krossar mao. Mixar väl upp detta lite as I see fit antar jag.

 

Fått en släng av vinner inte en hand syndromet de senaste sessionerna. Ser så sjuka misstag från både regs och fisk hela tiden dock, så dröjer nog inte länge innan man ridit ut stormen igen.

 

Är väl än mer ointressant med bb graf utan angiven nivå, vi vet ju inte om du krossar nl2 , 500z, eller /2kr liksom :P Nu gissar jag på det sista alternativet men..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl än mer ointressant med bb graf utan angiven nivå, vi vet ju inte om du krossar nl2 , 500z, eller /2kr liksom :P Nu gissar jag på det sista alternativet men..

 

Fair enough, postar bägge framöver lite random som jag känner för det. Nivån i fråga motsvarar ca 1/2 kr sen var eller hur eller vad jag spelar låter jag vara osagt för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja,

 

Kul med ny dagbok! Du ger sken av att ha koll på grejerna!

 

Har några frågor du gärna får svara på. Tycker personligen att dagböcker är roligare att följa när man som läsare har lite mer kött på benen.

 

Hur ser din lång- och kortsiktiga plan ut inom pokern? Vad driver dig att spela? Kommer du lyckas hålla dagboken vid liv? Varför skulle jag tjäna mer på micro med dig som coach än på mitt sommarjobb? Vilken timlön är bra/mycket bra/outstanding på de nivåerna du spelar? Vad gör du när du inte spelar poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja,

 

Kul med ny dagbok! Du ger sken av att ha koll på grejerna!

 

Har några frågor du gärna får svara på. Tycker personligen att dagböcker är roligare att följa när man som läsare har lite mer kött på benen.

 

Hur ser din lång- och kortsiktiga plan ut inom pokern? Vad driver dig att spela? Kommer du lyckas hålla dagboken vid liv? Varför skulle jag tjäna mer på micro med dig som coach än på mitt sommarjobb? Vilken timlön är bra/mycket bra/outstanding på de nivåerna du spelar? Vad gör du när du inte spelar poker?

 

God kväll.

 

Kan inte påstå att jag har några direkt lång/kortsiktiga planer så att säga. Har spelat rätt så länge med goda resultat och trivs med livsstilen. Det som driver mig att spela är främst att tjäna pengar samt slippa trilla in i hamsterhjulet. Mycket tillfreds med tillvaron och möjligheten att spendera sin tid bäst man vill.

Angående timlön så har jag under det här projektet hållit mig över 200kr/h vilket får anses som fine mtp den låga nivån. Hade nog räknat med att hålla aningen högre, men jag är inte direkt missnöjd. På mina vanliga stakes är timlönen givetvis högre än så.

 

Jag liksom BingoLars är övertygad om att i princip vem som helst med lite hjärna och kapacitet att ta till sig information och instruktioner kan slå microstakes relativt enkelt. En solid grundläggande strategi är inte speciellt svår att lära sig och detta räcker mycket långt på de lägre nivåerna. Nu ska jag inte påstå att jag VET vad ett random sommarjobb betalar eftersom jag aldrig haft något själv. Men att dra in 20k i månaden på att grinda poker är inga större problem om man är villig att lägga ner lite tid och ansträngning på det, och det borde väl vara mer än ett sommarjobb betalar efter skatt.

 

Just nu så gör jag inte mycket annat än spelar/tänker poker pga diverse oförutsedda händelser i privatlivet. Så volym kommer inte att bli något problem den närmaste tiden.

 

Kan bjuda på dagsgrafen såhär långt. Siktar på minst 6k nävar idag.

 

 

results-png1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summerar microprojektet nu då jag anser mig ha uppnått och bevisat vad jag ville. Pokern lever i allra högsta grad, och i princip vem som helst kan göra fina pengar på det fortfarande. Jag gick in i detta projekt ganska ovetande då jag inte rört dessa nivåer på ganska många år. Man har ju automatiskt räknat med att kvalitén på spelet är låg, men i ärlighetens namn så var det värre än jag trodde. Folk gjorde väldigt stora misstag för väldigt många bb väldigt ofta och det ledde ju till ganska förkrossande resultat och siffror.

 

Detta är graferna sen jag drog igång den 13e oktober, alltså drygt 2 veckors spel.

 

BB

 

results-png3.png

 

SEK

 

results-png4.png

 

Får se vad jag tar mig an nu sett till spelet. Lutar åt att jag fortsätter bygga upp den här rullen och tar det som det kommer. Smärtfria pengar är alltid trevligt.

 

Kom ihåg att höra av er (när det går) ang ev stake/coaching. Målet är att ha några stycken ponnys som trycker pengar innan nyår :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortfarande i väntan på att det ska gå att skicka meddelande till dig, det borde bli aktiverat snart av någon admin?

 

Jag är intresserad av en stejk+coach deal.

 

1. andas av egen maskin -Check.

2. jag är under 25 år och har gnista.

3. har inga resultat att visa upp då hårddisken gav upp igår. Får hem datorn idag. Det finns saker att jobba på därför jag söker mig till ett proffs som dig.

4. Självklart ska tid finnas för vårt samarbete.

5. Använder mig av PT, och nej du behöver inte oroa dig för tendenser av efterblivet beteende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortfarande i väntan på att det ska gå att skicka meddelande till dig, det borde bli aktiverat snart av någon admin?

 

Jag är intresserad av en stejk+coach deal.

 

1. andas av egen maskin -Check.

2. jag är under 25 år och har gnista.

3. har inga resultat att visa upp då hårddisken gav upp igår. Får hem datorn idag. Det finns saker att jobba på därför jag söker mig till ett proffs som dig.

4. Självklart ska tid finnas för vårt samarbete.

5. Använder mig av PT, och nej du behöver inte oroa dig för tendenser av efterblivet beteende.

 

Vi har inte glömt dig! Bara väldigt mkt annat som händer atm. Vi ska sätta oss och kika på allt som har med stallet att göra inom en snar framtid.

 

Fortsätter att tugga på med grinden. Får in ganska bra volym och fortsätter att plussa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livsgnistan tappar man väl långt innan 25 eller är det bara jag? :(

När man passerat puberteten och inser att den inte blev större än så.

 

Tycker dock att ni är för negativa, när man fyller 25 har man accepterat sin egen meningslöshet, sitter mest och tänker. Sen kan man fråga sig vad folk gör när de fyllt 28, men det är helt enkelt för att de inte gör något. Karriären avklarad etc, folk är inte hungriga längre. Framförallt åren mellan typ 35-45 då folk är som minst drivna och hungriga.

 

Låter det inte skönt att mest.. sitta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man passerat puberteten och inser att den inte blev större än så.

 

Tycker dock att ni är för negativa, när man fyller 25 har man accepterat sin egen meningslöshet, sitter mest och tänker. Sen kan man fråga sig vad folk gör när de fyllt 28, men det är helt enkelt för att de inte gör något. Karriären avklarad etc, folk är inte hungriga längre. Framförallt åren mellan typ 35-45 då folk är som minst drivna och hungriga.

 

Låter det inte skönt att mest.. sitta?

 

Negativ och negativ.. Jag är bara av åsikten att en pengatryckande ponny bör vara under 25 då livet oftast är mindre komplicerat i den åldern. Mindre saker som distraherar och snor fokus från pokervolym samt den off table ansträngning som krävs för att bli framgångsrik.

 

Rent generellt så håller jag med dig om din ålderstrappa och det du säger om att man i 25årsåldern accepterar sin egna meningslöshet. Kunde inte sagt det bättre själv faktiskt. Sen att min livsstil tillåter mig att ''sitta'' precis hur mkt jag själv behagar redan i min fagra ålder ser jag bara som ett plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är jag med. Sedan har du det där att 25+ tenderar att få ligga fint också, vilket är jättedåligt för ev. lockdown-motivation och dylikt.

 

Sex är utan tvekan det mest destruktiva som finns för en fin pokergraf.. Att det sen kan vara värt en downswing är en annan femma.

 

Har lirat lite högre stakes och fortsatt att vinna även om nivåspringet har varit ganska runk. Kommer mixa stakes ganska friskt framöver.. Lira det som rullar och fokusera på att få in volym.

 

Uppdaterad graf sen sist.

 

results-png5.png

 

Fortsätter spamma grafer för att alla ska begripa att pokern är allt annat än död.. Alla som lägger ner arbetet kan krossa de lägre stakesen och om man är tillräckligt bra så kan man klättra snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...